LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Incasso via creditcard van Exclusives and benefits
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 18 dec 2017 13:24
Incasso via creditcard van Exclusives and benefits
Heeft iemand ervaring met incasso's via de creditcard van "exclusives and benefits?" [hyperlink verwijderd door moderatie] Ik kwam erachter dat er 16,90 euro was geïncasseerd via mijn creditcard. Nu kan ik me niet herinneren dat ik daar ooit toestemming voor had gegeven. Als je de klantenservice daarover belt dan krijg je een Engelssprekende dame aan de lijn. Tussen al het geruis en gekraak door begreep ik dat ik een email had ontvangen. Die bleek ongelezen in mijn prullenbak te zitten. Daarin stond ongeveer het volgende. Na de proefperiode van 30 dagen moest ik nu 16,90 per maand gaan betalen. Waarvoor? Om ergens goedkoper te kunnen kopen, zo lees ik op de website. Daar heb ik dus nooit voor gekozen en ik heb het abonnement (?) onmiddellijk stopgezet. Ik probeer nu via de ING mijn geld terug te krijgen. Misschien zijn er leden met ervaringen over deze firma. En anders bent u gewaarschuwd. Hoe men trouwens aan ons creditcardnummer is gekomen is me een raadsel.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 dec 2017 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast, hyperlink verwijderd
Reden: Onderwerp aangepast, hyperlink verwijderd
Re: Incasso via creditcard van Exclusives and benefits
Indien u geen abonnement heeft afgesloten kunt u het bedrag gewoon laten terugboeken door de CC maatschappij
-
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13
Re: Incasso via creditcard van Exclusives and benefits
Als ik de website bekijk wordt er onderaan netjes gemeld de eerste 30 dagen gratis en daarna 16,90 per maand?
Dus niet ergens klein of verborgen geschreven maar gewoon direct en goed leesbaar.
Meestal als het woordje gratis ergens staat leest men niet meer verder.
Dus niet ergens klein of verborgen geschreven maar gewoon direct en goed leesbaar.
Meestal als het woordje gratis ergens staat leest men niet meer verder.
-
- Berichten: 12811
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Incasso via creditcard van Exclusives and benefits
Om u aan te melden moet u uw creditcardnummer opgeven. Of u heeft iets gedaan waarvan u het niet meer weet, of iemand in uw huishouden weet waar uw creditcard ligt. Het kan dus geen verrassing zijn.
Overigens is het een rare constructie om te betalen om korting te krijgen. Dan moet u welke maand wel een hoop kopen bij webwinkels waar u anders niet zou kopen om het geld er uit te halen.
Overigens is het een rare constructie om te betalen om korting te krijgen. Dan moet u welke maand wel een hoop kopen bij webwinkels waar u anders niet zou kopen om het geld er uit te halen.
Re: Incasso via creditcard van Exclusives and benefits
U heeft dus zèlf uw creditcard nummer verstrekt. Wat voor verstandig advies wij ook zouden geven heeft weinig zin in dergelijke gevallen. U slaat het waarschijnlijk toch in de wind. U kunt moeilijk volhouden dat er geen overeenkomst is als u uw eigen creditcard nummer heeft verstrekt en dit is dan ook een ander geval dan de gebruikelijke telefonische verkoop technieken. Zou bij de eerst mogelijke gelegenheid opzeggen en het tot dan toe betaalde als leergeld beschouwen...Oldphone1950 schreef:Ik kwam erachter dat er 16,90 euro was geïncasseerd via mijn creditcard.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 18 dec 2017 13:24
Re: Incasso via creditcard van Exclusives and benefits
Het punt is, zoals in het eerste gedeelte al geschreven is, dat wij absoluut geen creditcardnummer hebben verstrekt. Wie gaat er nu 16,90 betalen om ergens korting op te krijgen? Ik niet in ieder geval. En het feit dat het weliswaar een Nederlandse website is waar je alleen maar in het Engels te woord wordt gestaan roept bij mij vraagtekens op.
Re: Incasso via creditcard van Exclusives and benefits
Als dat zo is, is er sprake van creditcard fraude en zou ik u adviseren de CC per direct te blokkeren: probleem opgelost.Oldphone1950 schreef:Het punt is, zoals in het eerste gedeelte al geschreven is, dat wij absoluut geen creditcardnummer hebben verstrekt.
-
- Berichten: 12811
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Incasso via creditcard van Exclusives and benefits
Dus een oplichter heeft zowel toegang tot uw creditcard gegevens alsook uw mailadres. Het verhaal wordt steeds spannender.Oldphone1950 schreef:Het punt is, zoals in het eerste gedeelte al geschreven is, dat wij absoluut geen creditcardnummer hebben verstrekt. Wie gaat er nu 16,90 betalen om ergens korting op te krijgen? Ik niet in ieder geval. En het feit dat het weliswaar een Nederlandse website is waar je alleen maar in het Engels te woord wordt gestaan roept bij mij vraagtekens op.
-
- Berichten: 5235
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Incasso via creditcard van Exclusives and benefits
toevallig wat besteld met CC op een website uit China of zo?
Re: Incasso via creditcard van Exclusives and benefits
Is dit niet de kern van het probleem? Als u de mail wel had gelezen, dan was u bijtijds op de hoogte en kon u nog opzeggen, lijkt me.Oldphone1950 schreef:Tussen al het geruis en gekraak door begreep ik dat ik een email had ontvangen. Die bleek ongelezen in mijn prullenbak te zitten. Daarin stond ongeveer het volgende. Na de proefperiode van 30 dagen moest ik nu 16,90 per maand gaan betalen.
Re: Incasso via creditcard van Exclusives and benefits
Beste advies: Indien u geen abonnement heeft afgesloten kunt u het bedrag gewoon laten terugboeken door de CC maatschappij. Maar wees er op bedacht dat deze "exclusives and benefits" dan waarschijnlijk een incassobureau zal inschakelen. Zie maar eerst van het maandelijkse contract af te komen. Gewoon op zoveel mogelijke fora de klacht neerleggen, zoddat ander gewaarschuwd worden.
[Offtopic passage verwijderd door moderatie]
[Offtopic passage verwijderd door moderatie]
Laatst gewijzigd door Radar op 20 dec 2017 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Offtopic passage verwijderd
Reden: Offtopic passage verwijderd
Re: Incasso via creditcard van Exclusives and benefits
Gewoon contact opnemen met uw credit card maatschappij en verzoeken om uw geld terug te boeken. De maatschappij zoekt daarna wel uit wat er aan de hand is en of de terugboeking correct is.
-
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 23 jan 2017 15:46
Re: Incasso via creditcard van Exclusives and benefits
De fraudedesk van de geldverstrekker inschakelen. Of zij lossen het op als het fraude is of u hoort welk contract u heeft afgesloten. Verder zijn er nog sites waar je vermoeden van fraude kan melden.
-
- Berichten: 651
- Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51
Re: Incasso via creditcard van Exclusives and benefits
Even veilig gesteldOldphone1950 schreef:Heeft iemand ervaring met incasso's via de creditcard van "exclusives and benefits?" [hyperlink verwijderd door moderatie] Ik kwam erachter dat er 16,90 euro was geïncasseerd via mijn creditcard. Nu kan ik me niet herinneren dat ik daar ooit toestemming voor had gegeven. Als je de klantenservice daarover belt dan krijg je een Engelssprekende dame aan de lijn. Tussen al het geruis en gekraak door begreep ik dat ik een email had ontvangen. Die bleek ongelezen in mijn prullenbak te zitten. Daarin stond ongeveer het volgende. Na de proefperiode van 30 dagen moest ik nu 16,90 per maand gaan betalen. Waarvoor? Om ergens goedkoper te kunnen kopen, zo lees ik op de website. Daar heb ik dus nooit voor gekozen en ik heb het abonnement (?) onmiddellijk stopgezet. Ik probeer nu via de ING mijn geld terug te krijgen. Misschien zijn er leden met ervaringen over deze firma. En anders bent u gewaarschuwd. Hoe men trouwens aan ons creditcardnummer is gekomen is me een raadsel.
Re: Incasso via creditcard van Exclusives and benefits
Volgens de FAQ gaat inschrijving via de website of 'één van onze partners'.
Het is goed mogelijk dat er ergens online met de credit card is betaald en er een aanvink-vakje met 'wilt u meer geweldige kortingen' (of iets van die strekking) aanwezig is geweest.
Het kan zijn dat er is gekozen voor korting. Het kan ook zijn dat het door de webshop automatisch is aangevinkt.
Opt-in/opt-out wordt niet overal goed toegepast.
Het is goed mogelijk dat er ergens online met de credit card is betaald en er een aanvink-vakje met 'wilt u meer geweldige kortingen' (of iets van die strekking) aanwezig is geweest.
Het kan zijn dat er is gekozen voor korting. Het kan ook zijn dat het door de webshop automatisch is aangevinkt.
Opt-in/opt-out wordt niet overal goed toegepast.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 11 jan 2018 14:50
Re: Incasso via creditcard van Exclusives and benefits
op 26 dec is er 16.90 van mijn CC ingehouden, met de medeling dat ik een autorisatie heb goed gekeurd, hetgeen ik niet had gedaan. Bij mastercard heb ik gevraagd dit bedrag terug te storten, hetgeen niet mogelijk was. Ik werd verwezen naar de handelaar zelf. Via de link kwam ik bij een ICT bedrijf uit, die mij aangaf dat ik bij exclusives and benefits moest zijn. Volgens mij heeft exclusives and benefits opzettelijk de link veranderd. GWP SA.NL [Rekeningnummer verwijderd door Moderator] LUX, dit zou moeten zijn: GWP S.A.NL. Ik heb telefonisch contact opgenomen met het bedrijf in Luxemburg, waar een dame alleen frans sprak en mij meerdere malen in de wacht zette. Uiteindelijk verwees zij mij naar een e-mail adres in Engeland. Via de site Exclusives and benefits wilde ik mijn "lidmaatschap"(waarvan ik overigens geen weet van had) opzeggen. Dit was kortom onmogelijk, de buttens werkten niet. Uiteindelijk heb ik een mail gestuurd om mij uit te schrijven. Hoe zij aan mijn CC gegevens zijn gekomen is een raadsel...........
Re: Incasso via creditcard van Exclusives and benefits
Bij mastercard heb ik gevraagd dit bedrag terug te storten, hetgeen niet mogelijk was
In dat geval zou ik ook de card opzeggen: juist de veiligheid dat een betaling terug geboekt kan worden is het bestaandsrecht van een creditcard.
In dat geval zou ik ook de card opzeggen: juist de veiligheid dat een betaling terug geboekt kan worden is het bestaandsrecht van een creditcard.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Incasso via creditcard van Exclusives and benefits
Heeft CC aangegeven waarom terugboeken niet kon?
Want - als je 110% zeker bent dat je geen abonnement hebt afgesloten - is er sprake van fraude.
Wat Yan al zegt - die 'stornerings optie or reverse charge' is een van de pijlers van de creditcard - als dat al niet kan is de card zinloos.
Via welke verstrekker heb je de kaart?
Want - als je 110% zeker bent dat je geen abonnement hebt afgesloten - is er sprake van fraude.
Wat Yan al zegt - die 'stornerings optie or reverse charge' is een van de pijlers van de creditcard - als dat al niet kan is de card zinloos.
Via welke verstrekker heb je de kaart?
Re: Incasso via creditcard van Exclusives and benefits
Oldphone1950 : heeft u het bedrag eendelijk terug gekregen? van wie?
was er een klacht ingediend ?
was er een klacht ingediend ?
Re: Incasso via creditcard van Exclusives and benefits
Het is heel simpel: dit komt door Zalando. Aan het eind van het bestelproces vul je als je niet heel goed oplet per ongeluk dit formulier in. Wij hebben precies hetzelfde meegemaakt. Zalando bevestigd ook dat het formulier door hem wordt gepresenteerd, maar......Ze hebben uiteraard niets te maken met deze partij. Ze bevestigden ook dat dit voor hen een extra inkomstenbron is. Ze krijgen een fee van E&B uitgekeerd.