witte angora schreef:Wat ik dus vermoed is dat de 'vrije buur', om het zo maar te zeggen, Ziggo heeft op de enige aansluiting die er is. En dan kan KPN niet zoveel, want het signaal van Ziggo blijft doorlopen. KPN kan er niet op. Er zal, als mijn vermoeden klopt, gewoon teruggeschakeld moeten worden naar Ziggo, wat al eerder gezegd is.
Ziggo en KPN gebruiken verschillende technieken. Ziggo via coax en KPN via koper (of glasvezel). alfatrion heeft gelijk dat KPN meerdere aansluitingen kan realiseren als er meerdere aders op het ISRA punt zitten, hier zat ik mis.
Echter in veel woningen is er maar 1 aderpaar beschikbaar is maximaal 2. In bedrijfspanden ligt er meestal een 20 aderparen en kun je dus theoretische 20 verschillende verbindingen aanvragen.
De vraag blijft wat er is afgesproken hierover in de huurovereenkomst. Staat hier een eigen aansluiting per kamer/bewoner of gewoon internet beschikbaar o.i.d., hierin zit nogal een verschil. Zonder deze informatie kun je gewoon geen advies geven aan TS over de aansprakelijkheid.
Immers als KPN een actieve verbinding levert is er in de woning gewoon internet en dienen UTP kabels omgezet te worden. Ik krijg echter erg het idee dat TS enkel uit is om te escaleren en niet wilt meedenken met de verhuurder om tot een oplossing te komen.