strafbaar om het vast te houden? waar haal je dat vandaan?Weetjewat schreef:Alstublieft zeg het is al van de zotte dit gebeuren. Kijk eens bij de rijksoverheid, wie er eigenlijk naar je ID mag vragen. Maar iets niet kunnen krijgen is te belangrijk.
Wat ik al helemaal niet begrijp is dat wij kinderen, ja want dat zijn de meeste kassière, laten beoordelen hoe oud we zijn.
Het is gewoon belachelijk, als de regering dit wenst, dan moeten winkeliers, gewoon dit aan de bevoegde personen overlaten en sowieso door een volwassene.
Vaak willen ze ook nog je ID vasthouden om het beter te kunnen zien, eigenlijk ben je dan strafbaar.
Verplicht ID tonen, never, nooit niet
Iedereen mag om je legitimatie vragen, ik kan hem nu ook gewoon aan je vragen
het enige verschil is dat je niet verplicht bent hem te laten zien.
Het enige wanneer het verplicht is kan je hier vinden https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... en-wanneer
en ja minderjarige die leeftijden moeten schatten hebben het moeilijk, ik heb van nature een jong uiterlijk en ben voor het laatste om ID gevraagt voor een paar biertjes terwijl ik 33 was toen de tijd. /care laat hem zien cassiere schrikt van de leeftijd en krijg de biertjes mee. me leven is er niet anders op geworden