LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Kan er geen anti-nicotine-pil worden ontwikkeld?
-
Kan er geen anti-nicotine-pil worden ontwikkeld?
kan er geen anti nicotine pil ontwikkeld worden ? zoals atibus tegen het gebruik van alcohol ?
Re: Kan er geen anti-nicotine-pil worden ontwikkeld?
Laten we het geld voor de ontwikkeling van medicijnen vooral aan nuttige zaken uitgeven.
Gewoon nooit gaan roken, zoals in uw vorige (verwijderde) topic ook al was geschreven........
Dan heb je ook geen pil nodig !
Gewoon nooit gaan roken, zoals in uw vorige (verwijderde) topic ook al was geschreven........
Er is al een pil die mensen helpt te stoppen met roken. Men is echter nog aan het overleggen over de invoer van de euthanasiepil.hendrikus2014 schreef:kan er geen anti nicotine pil ontwikkeld worden ? zoals atibus tegen het gebruik van alcohol ?
Antabus zorgt ervoor dat je na het consumeren van alcohol hondsberoerd wordt, want het remt de afbraak van de ingenomen alcohol, nogal een paardenmiddel, en je moet het van te voren innemen. De verslaving aan nicotine heeft bijvoorbeeld ook te maken met het fysieke ritueel, het pakken van die sigaret, het draaien van het sjekkie, het aansteken, en het tussen de vingers houden van de brandende sigaret. Dat speelt bij een alcohol verslaving niet echt.hendrikus2014 schreef:kan er geen anti nicotine pil ontwikkeld worden ? zoals atibus tegen het gebruik van alcohol ?
Het helpt volgens mij wel om de persoonlijk beste manier van stoppen te kiezen, evt met een beetje hulp die men tegenwoordig via een zorgverzekeraar kan krijgen. De een kan cold-turkey stoppen (mijn vader), waar mijn moeder er 10 jaar mee bezig is geweest om het voor elkaar te krijgen. Die is uiteindelijk na zo'n groepssessie, en door langzaam af te bouwen, gestopt.breien schreef:Gewoon heel simpel geen sigaretten meer kopen. Dan stopt men vanzelf. Het is zelfs mij gelukt.
Het grootste probleem met stoppen met roken is vooral dat de rokers altijd zo bang worden gemaakt voor het stopmoment en dat er altijd wordt beweerd dat het zo moeilijk is. Dat schrikt af om te stoppen.
Maar vaak blijkt er bij een succesvolle "stopper" een aanwijsbaar moment te zijn geweest wanneer de knop om ging, en dat is doorgaans niet een opgedrongen datum als 1 januari.
Ja, die pil is er. Ga een maand naar een onbewoond eiland waar dus ook geen tabak te koop is en u bent er na die maand vanaf.
Wat dacht u van deze gratis, jawel helemaal gratis cursus: "Nee" zeggen tegen uw rookgewoonte?
Wat dacht u van deze gratis, jawel helemaal gratis cursus: "Nee" zeggen tegen uw rookgewoonte?
-
wat een domme opmerking; jongeren hebben er totaal geen benul van dat het zo schadelijk isBrahms schreef:Laten we het geld voor de ontwikkeling van medicijnen vooral aan nuttige zaken uitgeven.
hendrikus2014 schreef:wat een domme opmerking; jongeren hebben er totaal geen benul van dat het zo schadelijk isBrahms schreef:Laten we het geld voor de ontwikkeling van medicijnen vooral aan nuttige zaken uitgeven.
En wat denken al die jongeren dan dat die smerige plaatjes doen op die pakjes sigaretten? Die staan er voor de sier?
Denk je dat nou echt ? Ze weten het zeker wel dat het slecht is, maar bagataliseren het, en dat is iets compleet anders.hendrikus2014 schreef:...... jongeren hebben er totaal geen benul van dat het zo schadelijk is......
Hendrikus2014,
toen je begonnen bent ooit, was er toen ook een pil om te beginnen of werd je gedwongen om te beginnen? Ik denk het niet, dus nu ook een sterke vent zijn en gewoon die peuken niet meer kopen, bietsen of opsteken.
toen je begonnen bent ooit, was er toen ook een pil om te beginnen of werd je gedwongen om te beginnen? Ik denk het niet, dus nu ook een sterke vent zijn en gewoon die peuken niet meer kopen, bietsen of opsteken.
Stoppen met roken !!hendrikus2014 schreef:kan er geen anti nicotine pil ontwikkeld worden ? zoals atibus tegen het gebruik van alcohol ?
Eén van uw goede voornemens voor 2018, nou succes er mee, maar een junk moet 'cold turkey' afkicken, anders zal hij/zij voor altijd een slappeling blijven en is de kans op terugvallen in de verslaving heel erg groot.
Ik heb altijd gedacht dat dat het merk van de sigaretten was, maar ik hink blijkbaar op de verkeerde gedachte.JohnTheBassist schreef:hendrikus2014 schreef:wat een domme opmerking; jongeren hebben er totaal geen benul van dat het zo schadelijk isBrahms schreef:Laten we het geld voor de ontwikkeling van medicijnen vooral aan nuttige zaken uitgeven.
En wat denken al die jongeren dan dat die smerige plaatjes doen op die pakjes sigaretten? Die staan er voor de sier?

Fout, het beste merk is gewoon Cold Turkey !
Mijn vader is gewoon overgegaan op de GEEN sigaret ;-)
-
Wat let u?hendrikus2014 schreef:kan er geen anti nicotine pil ontwikkeld worden ? zoals atibus tegen het gebruik van alcohol ?
-
zeker heb je Radar Extra niet gezien, zelfs een longarts kwam aan het woord die stiekem rookte; eerst jezelf verdiepen wat verslaving is alvorens te reageren.Brahms schreef:Denk je dat nou echt ? Ze weten het zeker wel dat het slecht is, maar bagataliseren het, en dat is iets compleet anders.hendrikus2014 schreef:...... jongeren hebben er totaal geen benul van dat het zo schadelijk is......
het is wel duidelijk uit je opmerkingen dat je zelf niet rookt, oordeel dan niet waar je niets van afweet
Zoals al gezegd, jongeren weten heel goed dat roken schadelijk is. Veel beter dan de 40+ van nu, toen zij nog jong waren. Ze geven er echter niet allemaal wat om. Dat is begrijpelijk. Niet iedereen leeft om zo oud als mogelijk te worden.hendrikus2014 schreef:zeker heb je Radar Extra niet gezien, zelfs een longarts kwam aan het woord die stiekem rookte; eerst jezelf verdiepen wat verslaving is alvorens te reageren.Brahms schreef:Denk je dat nou echt ? Ze weten het zeker wel dat het slecht is, maar bagataliseren het, en dat is iets compleet anders.hendrikus2014 schreef:...... jongeren hebben er totaal geen benul van dat het zo schadelijk is......
het is wel duidelijk uit je opmerkingen dat je zelf niet rookt, oordeel dan niet waar je niets van afweet
-
En aanvullend hierop: met het bespaarde geld direct iets anders doen. Bij mijn zus werkte dat heel goed: er was gewoon geen geld meer voor sigaretten of shag. Bijkomend voordeel: ze zag in hoeveel leuke dingen je kunt doen als je niet meer al je geld als een junk naar je dealer brengt. Dat was in haar geval een hele goede stimulans. Ze is nu al zo'n 5 jaar clean.breien schreef:Gewoon heel simpel geen sigaretten meer kopen. Dan stopt men vanzelf. Het is zelfs mij gelukt.
Het grootste probleem met stoppen met roken is vooral dat de rokers altijd zo bang worden gemaakt voor het stopmoment en dat er altijd wordt beweerd dat het zo moeilijk is. Dat schrikt af om te stoppen.