LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energiedirect colportage

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Marizsa

Energiedirect colportage

Ongelezen bericht door Marizsa »

Vorig jaar november is er blijkbaar iemand van Energiedirect aan de deur geweest bij mijn moeder van 94 en heeft haar een Energiecontract "verkocht". Mijn moeder weet hier niets meer van. Pas eind november dit jaar ontdekten wij dit, toen, nadat maandenlang een veel te laag maandelijks bedrag was betaald, er ineens een eindafrekening kwam van 2600 euro. Wij contacteerden het bedrijf per telefoon, ontdekten de overstap, merkten dat Energiedirect de verkeerde geboortedatum had en een fout email adres en dat het "contract" aan de deur was afgesloten met een "handtekening". Wij vroegen om een copie van dit document, maar hebben dit natuurlijk nooit ontvangen.
Ons inziens bestaat er dus helemaal geen contract en gaat het gewoon om het stelen van een klant van een ander energiebedrijf. Verder is mijn moeder stokdoof en kan dus aan de telefoon maar de helft verstaan.
Uiteindelijk heeft mijn moeder een paar honderd euro meer betaald dan de jaren daarvoor. Ook de nieuwe maandelijkse bijdrage (2018) is veel meer dan bij de vorige leverancier. We hebben inmiddels haar vorige energiebedrijf gecontacteerd en hopen een overstap terug te kunnen regelen. Opzeggen kan bij Energiedirect alleen per telefoon en een email adres heeft dit bedrijf niet. Wij beschouwen dit bedrijf als een stelletje oplichters en hebben op internet gezien dat er veel klachten zijn over hun handelswijze.
Heeft iemand een soortgelijke ervaring en waar kunnen wij dit gedrag aan de kaak stellen om eventueel schadevergoeding te eisen?

mahadma

Re: Energiedirect colportage

Ongelezen bericht door mahadma »

"Vorig jaar november is er blijkbaar iemand van Energiedirect aan de deur geweest bij mijn moeder van 94 en heeft haar een Energiecontract "verkocht".". Verderop lees ik: "Verder is mijn moeder stokdoof en kan dus aan de telefoon maar de helft verstaan.". Voor alle duidelijkheid is dit een telefonisch of 'aan de deur' contract geweest.

Ik zou zo wie zo een kopie contract opeisen, wat ook op de een of andere manier dan ook 'getekend' zou moeten zijn. Als het een 'fraude' handtekening is, dan gewoon aanklagen bij de politie.
Aan de andere kant vraag ik mij af hoe die a sociale verkopers zo'n gruwelijk misbruik maken van deze kwetsbare mensen en al hun gegevens, kennelijk tot bankrekening, huidige leverancier enz. Bel energiedirect op, eis dit 'contract' op en wel binnen 10 werkdagen. Zoniet staat de weg naar een advocaat voor u open.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hoeft uw moeder in de loop van het jaar blijkbaar niet te assisteren met haar bankzaken? Anders zou u dat allang opgevallen moeten zijn.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

Marizsa schreef:Vorig jaar november is er blijkbaar iemand van Energiedirect aan de deur geweest bij mijn moeder van 94 en heeft haar een Energiecontract "verkocht". Mijn moeder weet hier niets meer van. Pas eind november dit jaar ontdekten wij dit, toen, nadat maandenlang een veel te laag maandelijks bedrag was betaald, er ineens een eindafrekening kwam van 2600 euro. Wij contacteerden het bedrijf per telefoon, ontdekten de overstap, merkten dat Energiedirect de verkeerde geboortedatum had en een fout email adres en dat het "contract" aan de deur was afgesloten met een "handtekening". Wij vroegen om een copie van dit document, maar hebben dit natuurlijk nooit ontvangen.
Ons inziens bestaat er dus helemaal geen contract en gaat het gewoon om het stelen van een klant van een ander energiebedrijf. Verder is mijn moeder stokdoof en kan dus aan de telefoon maar de helft verstaan.
Uiteindelijk heeft mijn moeder een paar honderd euro meer betaald dan de jaren daarvoor. Ook de nieuwe maandelijkse bijdrage (2018) is veel meer dan bij de vorige leverancier. We hebben inmiddels haar vorige energiebedrijf gecontacteerd en hopen een overstap terug te kunnen regelen. Opzeggen kan bij Energiedirect alleen per telefoon en een email adres heeft dit bedrijf niet. Wij beschouwen dit bedrijf als een stelletje oplichters en hebben op internet gezien dat er veel klachten zijn over hun handelswijze.
Heeft iemand een soortgelijke ervaring en waar kunnen wij dit gedrag aan de kaak stellen om eventueel schadevergoeding te eisen?
2600 euro??? + de maandelijkse termijnen... hoeveel energie gebruikt ze wel niet alleen?? wij zijn met een gezin van 4 jaarlijks 1700 kwijt.

Gesloten