LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Visgraat blijven steken in keel

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Visgraat blijven steken in keel

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic bijdragen door Moderator verwijderd. Bij herhaaldelijk plaatsen van offtopic berichten riskeert de plaatser een waarschuwing of verbanning en kan de Moderator overgaan tot sluiting van het topic.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Visgraat blijven steken in keel

Ongelezen bericht door bprosman »

Soms denken artsen dat wij maar alles begrijpen wat zij doen. Dat is helaas niet zo. Daarom kun je maar beter mondig zijn en zvm vragen stellen.
Moet dat dan ? Van een automonteur begrijp ik ook niet alles wat hij doet maar als het probleem maar opgelost wordt zal het mij een biet zijn. Mondig is prima maar tegenwoordig wel heel vaak synoniem met "op de stoel van de dokter gaan (willen) zitten.

muts1967
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 dec 2017 11:08

Re: Visgraat blijven steken in keel

Ongelezen bericht door muts1967 »

Iedereen enorm bedankt voor de reacties..Het helpt me mijn klacht aan te scherpen. Wat mij betreft verwoordt joepiejoepie de kern van mijn klacht nog het best: artsen en behandelaars moeten wijs met de beschikbare middelen omgaan. Voor mij blijft het nog steeds een raadsel waarom men in de slokdarm gaat kijken als je aangeeft dat je iets in de keel voelt. Ik snap nu ook waarom de gezondheidszorg zo duur is geworden.

En inderdaad draait alles om communicatie en vragen stellen. Dat is anders dan een kapotte auto die kan dat niet, maar dat doet de bestuurder voor hem. Maar ook als patient voel je je vaak geintimideerd, waardoor je niet voldoende doorvraagt.Fiijne jaarwisseling allemaal en een gezond 2018! toegewenst!

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Visgraat blijven steken in keel

Ongelezen bericht door BreejKC »

Beste muts1967. U geeft nog steeds geen antwoord op het feit dat u € 800,00 armer zou zijn. Het euvel met de visgraat is in 2017 opgetreden en u bent in 2017 daaraan, uiteindelijk naar tevredenheid, geholpen. Wat dat betreft heeft u geen enkele grond voor het indienen van een klacht. Maar die € 800,00 zit u nu kennelijk meer dwars als die visgraat. Maar waar is dat bedrag van € 800,00 dan op gebaseerd? Uw verplicht eigen risico van € 385,00 is terecht bij u in rekening gebracht, maar meer kan echt niet. Geeft u nu eens een verklaring waar dat meerbedrag van € 415,00 of meer dan op is gebaseerd? Of is die € 800,00 de prijs van de totale behandeling? Maar die bent u dan niet in totaal armer. Graag hierover nu eindelijk eens duidelijkheid.

Lady1234
Berichten: 27297
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Visgraat blijven steken in keel

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En wat bedoelt u met “uw klacht aan te scherpen”? Wilt u daarmee zeggen dat u nog steeds het plan hebt ergens te gaan klagen dat u, in uw ogen, overbehandeld bent?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Visgraat blijven steken in keel

Ongelezen bericht door renewouters »

Joepie Joepie schreef:
scontra schreef:
Joepie Joepie schreef:ik snap de klacht van Barbara wel

Een ziekenhuis / dokter moet wijs met het geld van de maatschappij / patient omgaan.

Een tip: bij een formele klacht niet vermelden: uiteindelijk tevreden
- ten minste niet tot dat je tevreden bent over de klachtafhandeling
Dat hebben ze ook gedaan, door het zekere voor het onzekere te nemen.
Want als er aan graat deeltje verder het lichaam zou zijn binnengedrongen en ze dat niet hadden onderzocht, dan was 'leiden' pas in last geweest, de medische kosten vele malen hoger uitgevallen en was @mutsje1967 en niet zo eenvoudig mee klaar geweest. :idea:
Voor mij is dat niet bewezen. Het zekere voor het onzekere nemen is niet altijd wijs.
Jij bent arts?

16again
Berichten: 16173
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Visgraat blijven steken in keel

Ongelezen bericht door 16again »

Zelfs scherpe voorwerpen, zoals spijkers, worden door het maag-darmkanaal veelal adequaat verwerkt.
https://www.ntvt.nl/artikel/107/10/hap-slik-weg
Ik vraag me dan ook af of behandeling nu echt wel nodig was, of dat er in januari gelijk voortvarend begonnen is met opsouperen van budget.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Visgraat blijven steken in keel

Ongelezen bericht door bprosman »

Maar ook als patient voel je je vaak geintimideerd, waardoor je niet voldoende doorvraagt.
Ben bang dat dat toch persoonlijk is, nooit zoveel last van eigenlijk.
Dat is anders dan een kapotte auto die kan dat niet, maar dat doet de bestuurder voor hem.
Misschien heel naief van mij maar ik ga er van uit dat een arts zijn diploma niet bij Wehkamp besteld heeft, en echt wel weet waar hij / zij mee bezig is. Het kan in dat ziekenhuis best protocol zijn dat er wat verder gekeken wordt. Tot nu toe heb ik daar samen met mijn kinderen meer baat bij gehad dan artsen die "de natuur hun gang laten gaan", dat gaat vaker mis.

16again
Berichten: 16173
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Visgraat blijven steken in keel

Ongelezen bericht door 16again »

Een van de dingen waar de arts mee bezig is , is geld verdienen. Moeilijk inschatten wat bovenaan de arts zijn lijstje staat.
https://www.volkskrant.nl/wetenschap/ar ... ~a4421821/

chrisd1
Berichten: 2053
Lid geworden op: 24 mar 2009 07:12

Re: Visgraat blijven steken in keel

Ongelezen bericht door chrisd1 »

Dat TS zich dit heeft laten overkomen, is iig geen plus.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Visgraat blijven steken in keel

Ongelezen bericht door bprosman »

Laat het nu de ARTSEN zijn die met deze lijst gekomen zijn, als geld verdienen prio 1 is zou ik als arts lekker mn mond houden.

angel1978
Berichten: 11083
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Visgraat blijven steken in keel

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:Een van de dingen waar de arts mee bezig is , is geld verdienen. Moeilijk inschatten wat bovenaan de arts zijn lijstje staat.
https://www.volkskrant.nl/wetenschap/ar ... ~a4421821/
Een van de dingen waar reageerders hier op dit forum mee bezig zijn is geld verdienen. Daarnaast geven ze ook wel eens vreselijk slechte adviezen: viewtopic.php?f=90&t=179219&p=2485491#p2485793
Moeilijk inschatten wat bovenaan hun lijstje staat, maar gelukkig zijn er ook reageerders die een wat positievere insteek hebben.

Romy1992
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 dec 2017 21:03

Re: Visgraat blijven steken in keel

Ongelezen bericht door Romy1992 »

Waarom een klacht indienen? Omdat een onderzoek is tegengevallen en onplezierig was. Beetje over de top. Als de artsen niets gedaan hadden was het ook niet goed geweest. Nu ben je geholpen voordat je ernstige complicaties kon krijgen van die graat. En zeggen dat het je 800 euro kost terwijl je alleen je eigen bijdrage kwijt bent klopt ook niet.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Visgraat blijven steken in keel

Ongelezen bericht door harkja »

nvt
Laatst gewijzigd door harkja op 30 dec 2017 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Visgraat blijven steken in keel

Ongelezen bericht door harkja »

muts1967 schreef:Iedereen enorm bedankt voor de reacties..Het helpt me mijn klacht aan te scherpen. Wat mij betreft verwoordt joepiejoepie de kern van mijn klacht nog het best: artsen en behandelaars moeten wijs met de beschikbare middelen omgaan. Voor mij blijft het nog steeds een raadsel waarom men in de slokdarm gaat kijken als je aangeeft dat je iets in de keel voelt. Ik snap nu ook waarom de gezondheidszorg zo duur is geworden.

En inderdaad draait alles om communicatie en vragen stellen. Dat is anders dan een kapotte auto die kan dat niet, maar dat doet de bestuurder voor hem. Maar ook als patient voel je je vaak geintimideerd, waardoor je niet voldoende doorvraagt.Fiijne jaarwisseling allemaal en een gezond 2018! toegewenst!
Wie de beste reactie geeft is niet belangrijk. Wat wel belangrijk is.....waarom u een eigen bijdrage moet betalen.....nadat het eigen risico van € 385,00 is voldaan. Of kost het eindelijke onderzoek € 800,00 en is uw eigen bijdrage € 385,00 :D U ook een fijne jaarwisseling en fijn dat U nog onder ons bent :?

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Visgraat blijven steken in keel

Ongelezen bericht door Revoked »

Begin 2017 een akkefietje gehad...waarom dan gaan klagen eind december 2017?

16again
Berichten: 16173
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Visgraat blijven steken in keel

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:Een van de dingen waar reageerders hier op dit forum mee bezig zijn is geld verdienen.
Hoeveel heb je al bijgeschreven gekregen dan dit jaar? Belachelijke opmerking !

En ja, in de zorg zijn er ook partijen die op een makkelijke manier geld willen verdienen
Voorbeeld: Lubach legt het stoplichtsysteem nog een keer voor je uit:
https://www.youtube.com/watch?v=7MTl6wzBZnU

muts1967
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 dec 2017 11:08

Re: Visgraat blijven steken in keel

Ongelezen bericht door muts1967 »

Naschrift: Dat ik deze vraag nu pas op het forum zet, betekent niet 'dat ik nu pas ben gaan klagen'. Daar is een heel proces aan vooraf gegaan. Ik ben verstrikt geraakt in allerlei instanties en had gehoopt wat tips te krijgen op dit forum. Dat is me enigszins tegen gevallen. Toch dank aan de enkelen die me hier verder hebben geholpen. Groetjes van muts1967.

Lowieze
Berichten: 6676
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Visgraat blijven steken in keel

Ongelezen bericht door Lowieze »

muts1967 schreef:Naschrift: Dat ik deze vraag nu pas op het forum zet, betekent niet 'dat ik nu pas ben gaan klagen'. Daar is een heel proces aan vooraf gegaan. Ik ben verstrikt geraakt in allerlei instanties en had gehoopt wat tips te krijgen op dit forum. Dat is me enigszins tegen gevallen. Toch dank aan de enkelen die me hier verder hebben geholpen. Groetjes van muts1967.
Nu is het voor mij ook een volkomen raadsel waar uw topic nou eigenlijk om ging en welke tips u daarop verwachtte.

16again
Berichten: 16173
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Visgraat blijven steken in keel

Ongelezen bericht door 16again »

bprosman schreef:Laat het nu de ARTSEN zijn die met deze lijst gekomen zijn, als geld verdienen prio 1 is zou ik als arts lekker mn mond houden.
Ooit gehoord van zelfreinigend vermogen van een beroepsgroep? Gelukkig denken niet alle artsen eerst aan centen en dan pas aan patienten.

Gesloten