LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com
Re: Rekening ontvangen van DeReisPlanner.com
Ik heb na een aangetekende brief gestuurd te hebben de reactie gehad dat ik toch moet betalen.
Wat als wij allen de volgende mail naar hen sturen?
"Wij hebben inmiddels contact met heel veel gedupeerden van Uw "bedrijf" en wij zullen de handen ineenslaan, middels aangifte en een televisieprogramma benaderen."
Als zij ditzelfde zinnetje in al jullie mails ontvangen, zal het hen misschien afschrikken?
Is dat een idee?
Wat als wij allen de volgende mail naar hen sturen?
"Wij hebben inmiddels contact met heel veel gedupeerden van Uw "bedrijf" en wij zullen de handen ineenslaan, middels aangifte en een televisieprogramma benaderen."
Als zij ditzelfde zinnetje in al jullie mails ontvangen, zal het hen misschien afschrikken?
Is dat een idee?
Mijn man heeft opgevangen via internet dat dit bedrijf vasthangt aan een incassobedrijf.
Dus ze zijn eigenlijk deurwaarders die een aantal bedrijfjes hebben om ervoor te zorgen dat ze klanten krijgen.
De rechtsbijstandverzekering vergoed pas na 150 Euro, dus dat hebben ze ook dichtgetimmerd.
Het is frustrerend, maar ik neig nu toch maar naar betalen.
Dus ze zijn eigenlijk deurwaarders die een aantal bedrijfjes hebben om ervoor te zorgen dat ze klanten krijgen.
De rechtsbijstandverzekering vergoed pas na 150 Euro, dus dat hebben ze ook dichtgetimmerd.
Waarom betalen?Combats schreef:Mijn man heeft opgevangen via internet dat dit bedrijf vasthangt aan een incassobedrijf.
Heeft u ergens voor getekend? zoniet dan niet betalen. Stuur ze nog maar een mail dat u bewijs wilt ontvangen van de getekende overeenkomst kunnen ze die neit leveren dan zou ik niet betalen.
Ze proberen je alleen bang temaken en daarmee verdienen ze hun geld voet bij stand houden.
-
Incassobureau is geen deurwaarder.
Deurwaarder komt pas in beeld met gerechtelijke uitspraak
Als jij zeker weet dat je niet hebt toegestemd: niet betalen
Deurwaarder komt pas in beeld met gerechtelijke uitspraak
Als jij zeker weet dat je niet hebt toegestemd: niet betalen
-
- Contacteer:
Het klopt dat ze ook een eigen incassobureau hebben maar dat zegt niets.
Jullie kunnen ook lid worden van de facebookpagina: slachtoffers van beterprijs/dereisplanner. Beterprijs is namelijk ook van dezelfde eigenaar en daar zijn ook heel veel slachtoffers van.
Jullie kunnen ook lid worden van de facebookpagina: slachtoffers van beterprijs/dereisplanner. Beterprijs is namelijk ook van dezelfde eigenaar en daar zijn ook heel veel slachtoffers van.
<bericht verwijderd>Dieke83 schreef:Waarom betalen?Combats schreef:Mijn man heeft opgevangen via internet dat dit bedrijf vasthangt aan een incassobedrijf.
Heeft u ergens voor getekend? zoniet dan niet betalen. Stuur ze nog maar een mail dat u bewijs wilt ontvangen van de getekende overeenkomst kunnen ze die neit leveren dan zou ik niet betalen.
Ze proberen je alleen bang temaken en daarmee verdienen ze hun geld voet bij stand houden.
Laatst gewijzigd door simcc op 20 okt 2017 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Contacteer:
Nergens meer op reageren. Ze blijven alleen een email sturen dat je nog niet betaald hebt. Ze leven juist van de mensen die bang worden.
Consuwijzer heeft mij gebeld en zij gaan het doorgeven aan acm. Deze zullen vast een onderzoek instellen naar de praktijken van dit bedrijf. We zijn al met zoveel gedupeerden die allemaal hetzelfde verhaal vertellen dat ze je echt niet voor de rechter dagen. En het is echt zo dat zij eisen dus zij moeten ook alles bewijzen en dat kunnen niet. Laat je niet bang maken.
Consuwijzer heeft mij gebeld en zij gaan het doorgeven aan acm. Deze zullen vast een onderzoek instellen naar de praktijken van dit bedrijf. We zijn al met zoveel gedupeerden die allemaal hetzelfde verhaal vertellen dat ze je echt niet voor de rechter dagen. En het is echt zo dat zij eisen dus zij moeten ook alles bewijzen en dat kunnen niet. Laat je niet bang maken.
jullie hebben alles al gedaan wat jullie kunnen doen, duidelijk aangegeven dat je nergens mee akkoord bent gegaan en dat de bewijslast voor een ondertekende overeenkomst bij hun ligt. (die ze uiteraard niet hebben)
Het is geen fijne tijd maar het enige wat je kan doen is het loslaten totdat zei een volgende stap nemen (en dan bedoel ik niet mail 100 dat je moet betalen maar echt een stap naar de rechter, en denk niet dat ze iedereen voor 150 euro gaan aanklagen dan zijn ze met een maand failiet)
Het is geen fijne tijd maar het enige wat je kan doen is het loslaten totdat zei een volgende stap nemen (en dan bedoel ik niet mail 100 dat je moet betalen maar echt een stap naar de rechter, en denk niet dat ze iedereen voor 150 euro gaan aanklagen dan zijn ze met een maand failiet)
Ok Ik betaal niet en laat het voorlopig even rusten. (Totdat de eerste aanmaning komt; dan zal ik wel weer nerveus worden.)
-
ook ik ben in verkooppraatje getrapt.
en heel herkenbaar ook geen belooft mailtje ontvangen.
heb via de mail contact gezocht met de reisplanner en in de retour mail wordt aangegeven dat zij geen verantwoording dragen mocht ik geen mail ontvangen omdat ik daarin toegestemd hebt tijdens het verkoop praatje.
ik ga in ieder geval niet betalen.
ik vraag mij af wat zij doen eigenlijk wel rechtsgeldig is.
ik heb niks getekend
en heel herkenbaar ook geen belooft mailtje ontvangen.
heb via de mail contact gezocht met de reisplanner en in de retour mail wordt aangegeven dat zij geen verantwoording dragen mocht ik geen mail ontvangen omdat ik daarin toegestemd hebt tijdens het verkoop praatje.
ik ga in ieder geval niet betalen.
ik vraag mij af wat zij doen eigenlijk wel rechtsgeldig is.
ik heb niks getekend
-
Hallo,
Mij is hetzelfde overkomen. Op 26 oktober hebben ze me gebeld en zouden een mail sturen. Deze mail heb ik nooit ontvangen, hierin staat o.a. dat je binnen 2 weken kunt annuleren. Nu heb ik gisteren (2 weken later) ineens een factuur ontvangen?? Ben nu met hun bezig hoe we verder moeten. Mogelijk zijn er (veel) meer gedupeerden.
Groetjes,
Ruud
Mij is hetzelfde overkomen. Op 26 oktober hebben ze me gebeld en zouden een mail sturen. Deze mail heb ik nooit ontvangen, hierin staat o.a. dat je binnen 2 weken kunt annuleren. Nu heb ik gisteren (2 weken later) ineens een factuur ontvangen?? Ben nu met hun bezig hoe we verder moeten. Mogelijk zijn er (veel) meer gedupeerden.
Groetjes,
Ruud
Ik ben zojuist ook gebelt door DeReisPlanner. Zij vertelde mij dat ik een tijdje geleden iets had ingevuld dus dat ik daarom recht had op deze actie. Ze vertelde me dat zij mij een email wilde sturen die ik na kon lezen en dat ik nergens aan vast zat. ( ze zei overigens niks over een spam inbox zoals ik bij andere berichten zie ) Zij vroeg mijn emailadres, die heb ik gegeven. Toen herhaalde ze mijn naam en adres gegevens. Ik heb hier op gezegd dat het klopt. Ze zei toen "u ontvangt binnen 3 dagen een email. U heeft dan 14 dagen de tijd om er mee akkoord te gaan of niet." Dus ik zei toen "maar als ik er na 14 dagen niet op reageer, vervalt het aanbod toch ook?" En toen zei zij "nee, dan gaan wij er vanuit dat u mee wilt doen met deze actie." Ik zei toen "laat maar zitten, ik wil niet dat je mij een email stuurt" waarop zij zei "maar mevrouw 14 dagen is een lange tijd!" Ik zei toen "nee, ik wil niet dat je me een email stuurt. " toen zei zij "ok dan verbind ik u nu door met het BelMeNiet register" Ik ben dus nergens mee akkoord gegaan (ben trouwens ook niet doorverbonden maar dat verwachte ik ook niet) maar ik ben dus bang dat ze mij nu alsnog een email gaat sturen omdat ze wel mijn email adres en naam en adres heeft. Denken jullie dat ik nog verder benadert ga worden door hun? Na al jullie verhalen te hebben gelezen krijg ik er de kriebels van en wil ik er niks meer van af weten. Wat adviseren jullie om te doen? Ik ben bang. Bedankt
Gewoon niets doen,
In ieder geval goed dat je al hebt aangegeven geen bericht te willen ontvangen.
Mocht je toch een rekening krijgen simpel reageren met de tekst:
In ieder geval goed dat je al hebt aangegeven geen bericht te willen ontvangen.
Mocht je toch een rekening krijgen simpel reageren met de tekst:
Erna verder niet meer op ingaanGeachte heer / mevouw,
In uw telefoongesprek heb ik aangegeven dat ik geen intresse heb in uw product en dat ik geen bericht van u wens te ontvangen.
Gezien ik geen bevestiging heb ondertekend voor het leveren van uw product zal ik uw rekening *rekeningnummer* dan ook als niet verzonden beschouwen.
Verder wens ik geen berichten meer van u te ontvangen.
Met vriendelijke groet,
Zojuist is een artikel gepubliceerd over DeReisPlanner. Mensen die een factuur hebben ontvangen, wordt aangeraden om deze te negeren:
https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail ... bonnement/
https://radar.avrotros.nl/nieuws/detail ... bonnement/
Goedemiddag,
Ons is dit ook overkomen. Wij hebben op dit moment contact met de consuwijzer wat wij hier aan kunnen doen. Mijn vriend werd telefonisch benaderd dat hij op zijn oude adres (waar hij sinds oktober 2016 al weg is) iets gewonnen zou hebben. Meneer van dereisplanner zou hier meer informatie per mail versturen. Blijkbaar hadden ze al zijn gegevens al.. Verteld werd dat hij binnen 2 weken kon reageren of hij mee wou doen of niet. Vervolgens kregen wij dezelfde dag nog een mail met daarin een certificaat en dat we binnen 2 weken moesten ontbinden. Mijn vriend heeft nooit ingestemd om al meteen lid te worden. Ook is er nooit vermeld door de medewerker dat er kosten of een contract aan verbonden zou zitten. Na een telefoongesprek met dereisplanner.com. Waarin de medewerker herhaaldelijk heeft gezegd dat het contract niet ontbonden kon worden de telefoon aardig geïrriteerd opgehangen en meteen de consuwijzer hierover gebeld. Zij gaan ons nu verder helpen met de ontbinding van dit belachelijke contract.
Nog wel een keer het bedrijf opgebeld of zij het eerste telefoongesprek naar mij op konden sturen. De medewerker gaf namelijk aan dat zij het eerste gesprek hebben opgenomen en dat zij dit per mail naar mij konden opsturen. Aangezien ik niet bij het eerste telefoongesprek aanwezig was.Dit gesprek sturen zij nu op.
Ons is dit ook overkomen. Wij hebben op dit moment contact met de consuwijzer wat wij hier aan kunnen doen. Mijn vriend werd telefonisch benaderd dat hij op zijn oude adres (waar hij sinds oktober 2016 al weg is) iets gewonnen zou hebben. Meneer van dereisplanner zou hier meer informatie per mail versturen. Blijkbaar hadden ze al zijn gegevens al.. Verteld werd dat hij binnen 2 weken kon reageren of hij mee wou doen of niet. Vervolgens kregen wij dezelfde dag nog een mail met daarin een certificaat en dat we binnen 2 weken moesten ontbinden. Mijn vriend heeft nooit ingestemd om al meteen lid te worden. Ook is er nooit vermeld door de medewerker dat er kosten of een contract aan verbonden zou zitten. Na een telefoongesprek met dereisplanner.com. Waarin de medewerker herhaaldelijk heeft gezegd dat het contract niet ontbonden kon worden de telefoon aardig geïrriteerd opgehangen en meteen de consuwijzer hierover gebeld. Zij gaan ons nu verder helpen met de ontbinding van dit belachelijke contract.
Nog wel een keer het bedrijf opgebeld of zij het eerste telefoongesprek naar mij op konden sturen. De medewerker gaf namelijk aan dat zij het eerste gesprek hebben opgenomen en dat zij dit per mail naar mij konden opsturen. Aangezien ik niet bij het eerste telefoongesprek aanwezig was.Dit gesprek sturen zij nu op.
-
Ook ik heb een rekening ontvangen van de Reisplanner.
Eerst telefonisch benaderd.
Zou een mail krijgen waarin alles uitgelegd zou worden.
Ik heb de mail nooit ontvangen. Wel kreeg ik de factuur van € 149,99.
Ik heb gelijk een aangetekende brief gestuurd, dat ik de mail niet heb ontvangen en dat ik niet van plan ben om de factuur te betalen.
En dat ik gelijk mijn lidmaatschap opzeg omdat ik niet heb toegestemd om lid te worden.
Een hele agressieve en schimmige manier van mensen benaderen.
Als je de reiplanner wilt opzoeken of verifiëren kom je nergens op uit. Enkel op klachten.
Met vriendelijke groet
Dianne
Ik heb gelijk een aangetekende brief gestuurd, dat ik de mail niet heb ontvangen en dat ik niet van plan ben om de factuur te betalen.
En dat ik gelijk mijn lidmaatschap opzeg omdat ik niet heb toegestemd om lid te worden.
Als je de reiplanner wilt opzoeken of verifiëren kom je nergens op uit. Enkel op klachten.
Met vriendelijke groet
Dianne
Hoe kan je nu een lidmaatschap opzeggen welke je niet hebt. Eigenlijk geef je dus (indirect) aan dat je WEL een lidmaatschap hebt, anders maak je je niet zo druk om het op te zeggen. Slim is anders, zullen we maar zeggen.DiannePorreij schreef:Ook ik heb een rekening ontvangen van de Reisplanner.
Met vriendelijke groet
Dianne
Voordat je naar dit soort bedrijf schrijft moet je goed bedenken wat je schrijft, anders wordt de valkuil snel dieper.....
-
Mijn ouders hebben nu het zelfde probleem van DeReisplanner.com
Hebben vandaag de geluidsopname gekregen waarbij mijn moeder duidelijk aangeeft aan niks vast te willen zitten en zeer onbeschoft wordt afgebroken omdat zij nog niet klaar is met het gesprek.
Tot zo ver hebben ze naar hun weten nooit een email ontvangen in de ongewenste map, en gisteren zijn ze boos opgebeld door deze lui dat ze moeten betalen binnen 14 dagen.
Ik heb eerst met mijn mobiel proberen te bellen (nummer afgeschermd) maar kreeg toen te horen dat het nummer niet bereikbaar was. Daarna met mijn vaders mobiel gebeld ook nummer afgeschermd en toen kregen we wel een dame aan de telefoon. Zeer klinkend als dezelfde van de bandopname.
Nu hebben ze een mail ontvangen waarbij ook nog in het onderwerp 'laatste betaaldverzoek DeReisPlanner' staat.
Met de tekst:
Wij stellen u nog éénmaal in de gelegenheid om uiterst 03-01-2018 het totale bedrag van € 157,49 zonder bijkomende kosten te voldoen op ons rekeningnummer NL23AB........5892 t.n.v NOPN B.V o.v.v. uw factuurnummer .........
Ouders zijn zeer geschrokken en weten zo even niet wat ze moeten doen. Weer een stelletje oplichters.
Jullie ook zoiets ontvangen?
Hebben vandaag de geluidsopname gekregen waarbij mijn moeder duidelijk aangeeft aan niks vast te willen zitten en zeer onbeschoft wordt afgebroken omdat zij nog niet klaar is met het gesprek.
Tot zo ver hebben ze naar hun weten nooit een email ontvangen in de ongewenste map, en gisteren zijn ze boos opgebeld door deze lui dat ze moeten betalen binnen 14 dagen.
Ik heb eerst met mijn mobiel proberen te bellen (nummer afgeschermd) maar kreeg toen te horen dat het nummer niet bereikbaar was. Daarna met mijn vaders mobiel gebeld ook nummer afgeschermd en toen kregen we wel een dame aan de telefoon. Zeer klinkend als dezelfde van de bandopname.
Nu hebben ze een mail ontvangen waarbij ook nog in het onderwerp 'laatste betaaldverzoek DeReisPlanner' staat.
Met de tekst:
Wij stellen u nog éénmaal in de gelegenheid om uiterst 03-01-2018 het totale bedrag van € 157,49 zonder bijkomende kosten te voldoen op ons rekeningnummer NL23AB........5892 t.n.v NOPN B.V o.v.v. uw factuurnummer .........
Ouders zijn zeer geschrokken en weten zo even niet wat ze moeten doen. Weer een stelletje oplichters.
-
Lees de 3 pagina's die boven uw verhaal staan en u leest het antwoord.vanhouten01 schreef:Mijn ouders hebben nu het zelfde probleem van DeReisplanner.com
Met de tekst:
-
Ik heb tot zo ver alles gelezen voordat ik dit had geplaatst. maar dat gaat allemaal om een bedrag van 149,99 euro.NeoDutchio schreef:
Lees de 3 pagina's die boven uw verhaal staan en u leest het antwoord.
Zou graag willen weten of dat er meerderen met een laatste betaalverzoek hebben ontvangen via de mail.