LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastingdienst

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
bamos
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 apr 2008 10:43

Belastingdienst

Ongelezen bericht door bamos »

Belastingdienst

BA
Bamos Alaplaya









De regering heeft weer wat nieuws ;

Voor 28 Februari betalen , de voorlopige aanslag 2018 . Dat betekent voor mij zeer hoge kosten , eigenlijk niet op te brengen als gepensioneerde .
1 Maart 2018  moeten we de aanlag 2017 overdragen , dit worden voor mij dubbele kosten .
Ik betaal dus sinds ik met pensioen ben 6200 Euro extra bij per jaar , omdat uitkering instantie altijd te weinig  inhouden .2017 word dus 6200 extra naar belasting dienst , en 2018 ook .
Ik heb hier over gebeld met de belastingdienst , helaas dit is een inhaal slag van de regering werd mij gezegd .

hvanbeem

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Belastingdienst

Ongelezen bericht door mahadma »

Benader ze met de vraag of er een termijnbetaling mogelijk is.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Belastingdienst

Ongelezen bericht door yan »

Je hebt dus te veel gekregen waar je geen recht op had.
en nu vragen ze het terug, heel logisch.

Misschien had je het niet op moeten maken als je weet dat je het moet terugbetalen?

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Belastingdienst

Ongelezen bericht door yan »

Je hebt dus te veel gekregen waar je geen recht op had.
en nu vragen ze het terug, heel logisch.

Misschien had je het niet op moeten maken als je weet dat je het moet terugbetalen?

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Belastingdienst

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die voorlopige 2018 kunt u in termijnen betalen. Staat gewoon op het biljet. Ik weet niet wat u bedoelt met overdragen van de aanslag van 2017, maar ook daar kunt u termijn betaling voor aanvragen.

En de uitkeringsinstanties houden niet te weinig in, u zult wellicht bij meerdere pensioenuitvoerders de loonheffingskorting laten toepassen. Dus kijk dat eens na.

bamos
Berichten: 9
Lid geworden op: 07 apr 2008 10:43

Re: Belastingdienst

Ongelezen bericht door bamos »

ik betaal al sinds 2010 terug aan de belastingdienst , maar jullie zijn kennelijk niet van mijn leeftijd , jammer weinig inzicht dus en zeker geen kennis van zaken , maar vorig jaar kreeg je namelijk een acceptgiro die je gewoon kon voldoen .
Zo weer wat geleerd jullie .

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Belastingdienst

Ongelezen bericht door mahadma »

Uw opmerking van 16.33 uur snap ik niet, maar terzijde. U heeft kennelijk aow met 1 (of meer) pensioen pot(jes). Check eens duidelijk voor uzelf of u die pensioenuitkeringen bruto of bruto min inhouding = netto krijgt. En als dat bruto is, vraag of die pensioenen netto kunnen worden.

Brahms
Berichten: 3156
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Belastingdienst

Ongelezen bericht door Brahms »

bamos schreef:ik betaal al sinds 2010 terug aan de belastingdienst , maar jullie zijn kennelijk niet van mijn leeftijd , jammer weinig inzicht dus en zeker geen kennis van zaken , maar vorig jaar kreeg je namelijk een acceptgiro die je gewoon kon voldoen .
Zo weer wat geleerd jullie .
Vriendelijkheid richting onbekenden kost niets, dus kan je gewoon toepassen.
Als een antwoord niet duidelijk is, zal de vraagstelling dit ook wel niet zijn.

Als je al vanaf 2010 al aan het terugbetalen bent is er wel wat meer aan de hand.....

Lady1234
Berichten: 27378
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Belastingdienst

Ongelezen bericht door Lady1234 »

bamos schreef:ik betaal al sinds 2010 terug aan de belastingdienst , maar jullie zijn kennelijk niet van mijn leeftijd , jammer weinig inzicht dus en zeker geen kennis van zaken , maar vorig jaar kreeg je namelijk een acceptgiro die je gewoon kon voldoen .
Zo weer wat geleerd jullie .
Ik weet niet van welke leeftijd u bent, maar dat heeft echt niets met een acceptgiro te maken. En volgens mij stuurt de belastingdienst die ook nog steeds op een later tijdstip.

Zo, heeft u weer wat geleerd.

Jesa H
Berichten: 170
Lid geworden op: 22 nov 2017 10:35

Re: Belastingdienst

Ongelezen bericht door Jesa H »

bamos schreef:ik betaal al sinds 2010 terug aan de belastingdienst , maar jullie zijn kennelijk niet van mijn leeftijd , jammer weinig inzicht dus en zeker geen kennis van zaken , maar vorig jaar kreeg je namelijk een acceptgiro die je gewoon kon voldoen .
Zo weer wat geleerd jullie .
Die opmerking is zeer misplaatst.
Het enige wat men zich afvraagt is waarom je dan wel alles hebt uitgegeven, als je al weet dat er te weinig wordt ingehouden?

Ik heb anders toen ik 6 was al van mijn grootouders geleerd dat (die stammen nog van voor WOII) dat je geld dat je niet hebt, of niet van jou is, niet moet uitgeven, en altijd spaargeld moet hebben voor een buffer en zowel verwachte als onverwachte kosten.

Waarom heb je hier dan geen rekening mee gehouden? Lijkt me niet terecht om dan de schuld af te schuiven op een ander.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Belastingdienst

Ongelezen bericht door olaf79 »

bamos schreef:ik betaal al sinds 2010 terug aan de belastingdienst , maar jullie zijn kennelijk niet van mijn leeftijd , jammer weinig inzicht dus en zeker geen kennis van zaken , maar vorig jaar kreeg je namelijk een acceptgiro die je gewoon kon voldoen .
Zo weer wat geleerd jullie .
Nou mensen van mijn leeftijd zeggen dan effe dimmen. Het gaat hier om een publiek forum waar mensen elkaar proberen te helpen zonder enige verplichting. Als het je niet bevalt kun je of opro..en of je reageert gewoon niet...

gosewijn
Berichten: 2914
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Belastingdienst

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ach ,alweer een 65 + die zielig is en doet.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Belastingdienst

Ongelezen bericht door mahadma »

Maar met € 6.200 per jaar extra moeten betalen heb je best wel een bedrag per maand meer als alleen de aow ........... Wellicht is er iemand die in kan schatten hoeveel je moet ontvangen als je dit bedrag moet betalen.

wilhelmima1
Berichten: 696
Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13

Re: Belastingdienst

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Huh, vamos a la playa ???
Spreektaal is wat anders dan schrijftaal.
Niet zo denigrerend over het jongere spul.
Zet de vraag eens goed neer, zo is er geen touw aan vast te knopen, of is het tauw(bb) :mrgreen:

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Belastingdienst

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik betaal dus sinds ik met pensioen ben 6200 Euro extra bij per jaar , omdat uitkering instantie altijd te weinig inhouden .2017 word dus 6200 extra naar belasting dienst , en 2018 ook .
Daarvoor hebben ze nu de voorlopige aangifte uitgevonden. Dan kun je voor (of tijdens) het jaar al aangeven hoe je verwacht dat je belastingaangifte zal zijn en wat de uitkeringsinstanties al inhouden. Vervolgens wordt netjes, afhankelijk van de situatie, per maand een bedrag op je rekening gestort of moet je een bedrag aan de Belastingdienst overmaken. Zo voorkom je dat je na afloop van het jaar een fors bedrag in één keer moet terugbetalen. Het bedrag van de voorlopige aanslag kun je in één keer betalen of je kunt ervoor kiezen om het maandelijks te betalen.

Gesloten