LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] boodschappen bestellen bij supermarkt

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
the5oaks

boodschappen bestellen bij supermarkt

Ongelezen bericht door the5oaks »

Pfffff ik ben: boos, geërgerd en nog een heleboel meer. Al 2 jaar bestel ik elke week al mijn boodschappen bij de super in ons dorp.Waarom? Omdat mijn man erg ziek is en ikzelf veel last heb van hartritmestoornissen. En zo wilde ik op maandagmorgen mijn boodschappen voor het komende weekeinde weer online bestellen. Maar wat schertst mijn verbazing? Ik kon niet bestellen.
Ik dus bellen. Tja.... nieuwe regels: als er 6 bestellingen binnen zijn, gaat de site op slot. Moet ik de boodschappen maar op een andere dag laten bezorgen. Maar vanmorgen om 10 uur was het alleen de volgende dag nog mogelijk om boodschappen voor het volgende WEEKEIND bezorgd te krijgen. De hele week kon geen bestelling meer worden gedaan. Pfffff.
En vaste klanten dan? Die weten van niets. Hebben hier geen bericht over gehad. Die kunnen er dus niet meer zeker van zijn dat ze elke week hun boodschappen kunnen bestellen.
Klantviendelijk? Nee, echt niet. Want volgens de bedrijfsleider zijn er klachten geweest over de lange rij boodschappenkarretjes voor de kassa, allemaal bestellingen en daardoor moeten de "gewone" klanten wachten . Tja.... ben ik dan geen "gewone" klant? En heeft hij dan zijn zaken wel goed georganiseerd vraag je je dan af. En verklaart hij, het bezorgen kost meer dan het oplevert....... Dus ik moet me nog schuldig gaan voelen om de mogelijkheid die een supermarkt keten mij biedt? En dan de opmerking dat hij liever op die manier één klant kwijt raakt en er een paar duizend behoudt.
M.a.w. ik zorg er als vaste klant ( die al 45 jaar vaste klant is en wekelijks ALLE boodschappen in mijn dorp doe )voor dat hij klanten verliest? Ik dacht dat we elkaar opriepen op voor zover mogelijk alle boodschappen in ons eigen dorp te doen om zo de leefbaarheid te waarborgen. Dan mogen winkeliers op hun beurt er toch ook alles aan doen om te proberen hun steentje bij te dragen dat zoveel mogelijk mensen in datzelfde dorp kunnen blijven wonen en niet moeten verhuizen alleen omdat ze geen boodschappen meer kunnen doen? Nee.... ik ben flink teleurgesteld. Wat is het alternatief? Er is maar één supermarkt en voor een andere moet ik naar een grotere plaats 9 km verderop. Dus zo lang mogelijk in je eigen dorp kunnen blijven wonen is op termijn uitgesloten. Wat kun je als consument hier aan doen?
Laatst gewijzigd door the5oaks op 09 jan 2018 19:38, 2 keer totaal gewijzigd.

sjohie

Re: boodschappen bestellen bij supermarkt

Ongelezen bericht door sjohie »

the5oaks schreef:Pfffff ik ben: boos, geërgerd en nog een heleboel meer. Al 2 jaar bestel ik elke week al mijn boodschappen bij de super in ons dorp. (Tegenwoordig is dat de Pus) Waarom? Omdat mijn man erg ziek is en ikzelf veel last heb van hartritmestoornissen. En zo wilde ik op maandagmorgen mijn boodschappen voor het komende weekeinde weer online bestellen. Maar wat schertst mijn verbazing? Ik kon niet bestellen.
Ik dus bellen. Tja.... nieuwe regels: als er 6 bestellingen binnen zijn, gaat de site op slot. Moet ik de boodschappen maar op een andere dag laten bezorgen. Maar vanmorgen om 10 uur was het alleen de volgende dag nog mogelijk om boodschappen voor het volgende WEEKEIND bezorgd te krijgen. De hele week kon geen bestelling meer worden gedaan. Pfffff.
En vaste klanten dan? Die weten van niets. Hebben hier geen bericht over gehad. Die kunnen er dus niet meer zeker van zijn dat ze elke week hun boodschappen kunnen bestellen.
Klantviendelijk? Nee, echt niet. Want volgens de bedrijfsleider zijn er klachten geweest over de lange rij boodschappenkarretjes voor de kassa, allemaal bestellingen en daardoor moeten de "gewone" klanten wachten . Tja.... ben ik dan geen "gewone" klant? En heeft hij dan zijn zaken wel goed georganiseerd vraag je je dan af. En verklaart hij, het bezorgen kost meer dan het oplevert....... Dus ik moet me nog schuldig gaan voelen om de mogelijkheid die een supermarkt keten mij biedt? En dan de opmerking dat hij liever op die manier één klant kwijt raakt en er een paar duizend behoudt.
M.a.w. ik zorg er als vaste klant ( die al 45 jaar vaste klant is en wekelijks ALLE boodschappen in mijn dorp doe )voor dat hij klanten verliest? Ik dacht dat we elkaar opriepen op voor zover mogelijk alle boodschappen in ons eigen dorp te doen om zo de leefbaarheid te waarborgen. Dan mogen winkeliers op hun beurt er toch ook alles aan doen om te proberen hun steentje bij te dragen dat zoveel mogelijk mensen in datzelfde dorp kunnen blijven wonen en niet moeten verhuizen alleen omdat ze geen boodschappen meer kunnen doen? Nee.... ik ben flink teleurgesteld. Wat is het alternatief? Er is maar één supermarkt en voor een andere moet ik naar een grotere plaats 9 km verderop. Dus zo lang mogelijk in je eigen dorp kunnen blijven wonen is op termijn uitgesloten. Wat kun je als consument hier aan doen?
Maar één ding, en dat is je handel bij een andere partij onderbrengen. In dit geval kan je denken aan een van de grote ketens die landelijk bezorgen?

Overigens zou u zich ook kunnen inleven in de supermarkteigenaar, als die zo te lezen er geld op toe moet leggen, wat gezien de krappe marges en moordende concurrentie in die branche reeël is, is die toch al een aantal jaren érg klantvriendelijk door dit toch aan te bieden.

yan

Ongelezen bericht door yan »

Wat kun je er aan doen...
Ophouden met je zo boos maken,
Het is een service die de winkel verleent, je moet dan niet denken dat je RECHT hebt op thuisbezorgde boodschappen.

Als de tomaten op zijn kan je ze niet kopen, of ga je dan ook klagen ?

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Op een rustig moment met de filiaalhouder van de supermarkt bellen (waar u dus ook rustig bent). Hem nogmaals de situatie uitleggen en vragen of u niet een vast moment kunt afspreken. Uitleggen dat u afhankelijk van ze bent en dat als het niet gaat u het begrijpt en dan helaas bij AH of zo moet gaan bestellen.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik kan me helemaal voorstellen dat dit voor u een flinke tegenvaller is, zeker als je zelf weinig mogelijkheden hebt om de boodschappen te halen.
Is deze man misschien een franchiser, dat hij zijn eigen regels opgesteld heeft? Ik zie op de website van Plus namelijk niets van dit alles.
Misschien kunt u eens contact met Plus zelf opnemen? https://www.plus.nl/consumentenservice/ ... q-klachten

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik weet dat men bij de Jumbo 3 bezorgslots heeft en in deze bezorgslots van 3 uur maximaal 9 klanten helpt. Dus 27 per dag.

Echter moeten bij deze Plus schijnbaar ook alle boodschappen langs de kassa en ik kan me voorstellen dat er mensen hebben geklaagd dat ze elke keer maar op eigen personeel moesten wachten.

En ja, in veel gevallen is het bezorgen niet echt een lucratieve zaak en legt de winkel er geld bij.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:Ik weet dat men bij de Jumbo 3 bezorgslots heeft en in deze bezorgslots van 3 uur maximaal 9 klanten helpt. Dus 27 per dag.

Echter moeten bij deze Plus schijnbaar ook alle boodschappen langs de kassa en ik kan me voorstellen dat er mensen hebben geklaagd dat ze elke keer maar op eigen personeel moesten wachten.

En ja, in veel gevallen is het bezorgen niet echt een lucratieve zaak en legt de winkel er geld bij.
De Jumbo's met bezorgslots en/of afhaalpunten hebben vaak ook een zelfscan optie in de winkel, en dan kunnen de medewerkers die de bestellingen picken, net als een zelfscannende klant, alles zo pakken, scannen en in de kratten doen. Of dit doen ze in het DC vanwaar de bestellingen zo naar de filialen gaan, of de bezorgdienst. Dat geeft dus geen overlast bij de reguliere kassa's en dus voor het winkelend publiek.

Een kleinere (dorps)supermarkt heeft dat doorgaans niet, en aangezien alle moderne bestel- en voorraadsystemen via de barcodes, en dus de kassa's lopen, zullen ze daar, zoals TS ook schetst, met die karretjes langs de kassa moeten. Dan krijg je dus precies wat deze supermarktmanager ook schetst, lange rijen (want mensen bestellen meestal ineens de weekboodschappen, een flinke kar vol) met karren die allemaal "afgerekend" moeten worden, en ook nog op een vast tijdstip om de bezorgtijden te kunnen halen. Dit geeft dan in de winkel weer overlast voor klanten die moeten wachten, en fysieke bezoekers geven méér uit aan spontane aankopen dan online bestellende klanten, die wil je dus graag behouden in je winkel.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bij de Jumbo komt de bestelling al verzameld binnen (dit wordt gedaan in het oude PostNL gebouw in Den Bosch) en staat alles al in het systeem. Die hoeven inderdaad niet meer langs de kassa.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Wellicht volgende een optie ? Vaak ook nog goedkoper.
Ik maak er veel gebruik van.

https://picnic.nl/

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Teunbosseman schreef:Wellicht volgende een optie ? Vaak ook nog goedkoper.
Ik maak er veel gebruik van.

https://picnic.nl/
Ik gebruik hem ook, ideaal en niet duur. Alleen woont TS zo te zien in een dorpje, dus de kans dat Picnic daar bezorgt is niet heel groot. Maar je kunt het natuurlijk even checken.

Gesloten