LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wist-u-datjes

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Gast

Wist-u-datjes

Ongelezen bericht door Gast »

Wist u dat:

- er bij UWV dagelijks duizenden zo niet tienduizenden poststukken binnenkomen en dat er helaas wel eens eentje niet op de juiste plaats aankomt
- de medewerkers van UWV er niet op uit zijn om u persoonlijk het leven zuur te maken maar gewoon de overheidsregels uitvoeren
- er bij UWV ca. 1,2 miljard uitkeringen verstrekt worden waarvan er een aantal misschien niet op tijd of niet goed gaan maar het merendeel wel
- u hier op het forum alleen de gevallen leest waar het misgaat maar nooit eens iets leest over alle gevallen waar het wel goed gaat
- de medewerkers de ergste bedreigingen, scheldwoorden etc over zich heen moeten laten komen en dan ook nog rustig en beleefd moeten blijven
- de regels van de overheid zich af en toe in zo'n hoog tempo wijzigen dat ook de medewerkers wel eens het spoor bijster zijn
- er in de krant gestaan heeft dat er in de loop van de komende jaren 10.000 arbeidsplaatsen verloren gaan
- er bij UWV godzijdank mensen werken en geen robots en dat fouten maken menselijk is

Gast

Re: Wist-u-datjes

Je bent waarschijnlijk een medewerker.Dat mensen fouten kunnen maken
is waar maar als er niks met klachten worden gedaan dan klopt er iets niet
in de organisatie. Daar kunnen uiteraard de gewone medewerkers niks aan doen. De direktie werkt dan niet goed en moeten op het matje worden geroepen .

Als mensen maanden zonder of veel te weinig geld zitten dan kweek je wel agressie .Niet goed te keuren maar je zal maar zonder zitten .

Gast

weet u ook dat er mensen zijn die al 4 maanden op een ww uitkering zitten te wachten .

en als die mensen bellen naar het uwv/ww en vragen om geld ivm het feit dat ze bijna het huis worden uitgezet, krijgen ze als antwoord jammer dat u uw huis wordt uitgezet geld kunnen wij u nog steeds niet geven.

ik vind het een schande, je mag wel betalen voor je belasting en je soosciale lasten maar op het moment dat je keihard hulp nodig hebt ivm de laste die je niet kan betalen na je ontslag .

dan kan je de pot op wat het uwv/ww betreft.

Els

Ongelezen bericht door Els »

Ik ben een voorbeeld van iemand, die totaal geen klachten heeft over het UWV, betalingen altijd keurig op tijd. Nu nog een positieve afloop van de herkeuring en dan kan de UWV wat mij betreft niet meer stuk.

Gast

En ik ben weer een voorbeeld van iemand die door failissement van zijn werkgever in die regelingen terecht is gekomen. Ze laten je zo 4 a 5 weken zitten zonder geld (UWV, o.a. WW regelingen), geven geen voorschot hoe je ook bedelt. Uiteindelijk bij vrienden aan de deur moeten zijn en tassen met boodschappen meegekregen, omdat je op een gegeven moment niets meer te vreten hebt. Nu weet ik hoe sommige mensen op straat belanden! Daarnaast is er nog veel meer misgegaan en lopen er nog verschillende discussies, waar ik niet op inga omdat het dan te prive dreigt te worden en het blijft een overheidsinstelling met te veel macht in ieder geval. Belachelijk dat de overheid je wijs maakt dat er een vangnet is in geval van onvrijwillige werkeloosheid. Iedereen die hier nog mee te maken heeft of krijgt: Sterkte!

Marija

Ongelezen bericht door Marija »

Nee, dat wist ik niet. Ik wist tot vorig jaar helemaal niks van uitkeringen. Had me er ook niet in verdiept, omdat ik ervan uitging dat ik het niet nodig zou hebben. stom stom stom..ik weet het.

Het stomste komt nog; Ik dacht namelijk; Voordat ik een uitkering aanvraag maak ik eerst mijn resterende vakantiegeld wel op. Ik ga geen handje ophouden terwijl het nog niet hoeft.

Toen ik dat wel nodig had, werd ik voor mijn bovenstaande actie gestraft door de wet? UWV? Ik kreeg namelijk een uitkering van 300 euro per maand! Terwijl ik al die jaren mooi betaald had.
Als je dan protest maakt, omdat dit echt niet kan, zelfs in de bijstand krijg je meer dan 2 keer zoveel, dan klopt het allemaal.

En het zal ook allemaal best wel kloppen, maar een beetje menselijkheid mag er wel bij. Ik kon er zelfs mijn huur niet van betalen. Alleen maar omdat ik niet te vroeg wilde aankloppen.

Geweldig hoor het UWV. Heeft een hele goede indruk op mij gemaakt toen ik ze nodig had..

Gast

Wist u dat u als medewerker van het UWV ook bezwaar kunt maken tegen een asiciaal beleid, en kunt weigeren een asociaal beleid uit te voeren.
Of bent u er 1 van de vele die niet bij die 10 duizend hoort.

Gast

[quote]
Toen ik dat wel nodig had, werd ik voor mijn bovenstaande actie gestraft door de wet? UWV?
[quote]

U werd inderdaad gestraft door de wet, UWV voert nl. alleen maar de wet uit, verzint ze niet zelf....

Gast

Wist u dat.... Er wederom voor enkele tonnen aan fraude is gepleegd door een medewerker van het UWV.

Wit u dat..... U dit na kan lezen via http://www.nu.nl/news.jsp?n=459058&c=13

Gast

Wist u dat:

- ik een boete heb gekregen omdat ik op mijn urenlijstje (volgens het uwv) 0 had ingevuld op een bepaalde dag, terwijl het uwv er achter kwam dat dat een 6 moest zijn. Volgens mij had ik wel een 6 ingevuld, maar het uwv zei dat het streepje bovenaan de 6 te klein was waardoor het voor een 0 was aangezien.
- op de urenlijstjes op geen enkele wijze een betrouwbare controle wordt toegepast? Naast het cijfer 6 is GEEN ruimte om ook nog het getal zes op te schrijven. De lijstjes kennen geen totaaltelling. Allemaal middelen
- dat ik de teveel betaalde uren terug moest betalen vond ik redelijk, maar weet u dat dat boete bijna net zo hoog is als de (netto) uitkering
- het uwv totaal geen begrip heeft voor de fouten van anderen?
- er dan nog uwv medewerkers zijn die niet toe willen geven dat het uwv ook wel eens fouten maakt?

Gast

Quote uit bericht van door medewerker gepleegde fraude: "Dat geld is niet terecht uitgekeerd aan mensen en dat vorderen we terug", aldus de zegsvrouw.

Het gaat mij even niet om het feit of dat terugvorderen terecht of niet terecht is, maar om het verschil in benadering tot de behandeling van de topambtenaren van diverse ministeries die ook op allerlei niet terechte gronden - hoge - bedragen als extraatje kregen toebedeeld.

Toen werd opgemerkt dat bij gebrek aan mogelijkheden deze bedragen niet teruggevordert konden worden.

Toch opmerkelijk niet; want wat is nu makkelijker om de te veel betaalde bedragen in te houden op het salaris. Gebeurt bij wanbetalers toch ook.

En dan laten we nog maar in het midden of het eigenlijk niet om oneigenlijk gebruik van middelen of nog erger, regelrechte frauduleuze handelingen ging.

Klassejustitie, in Nederland een niet bestaand fenomeen, nietwaar?

Maar hoe je het anders zou moeten noemen weet ik ook niet.

Iemand een ludieke suggestie?

Gesloten