LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Schending privicy door telemarketing
Schending privicy door telemarketing
Ik werd gistermiddag gebeld door een bedrijf (CNV/FCV - ik kan me de naam niet meer herinneren. Omdat ik bezoek had werd er afgesproken dat ik vandaag teruggebeld zou worden. Ik werd inderdaad vanmiddag teruggebeld door een hele vrolijke jongeman die voor mij misschien een aanbod had zodat ik minder voor mijn gas en licht zou gaan betalen.
Hij maakte een opmerking dat hij mijn gegevens er even bij zou pakken waarop ik heb gevraagd hoe hij aan mijn gegevens kwam. Hij gaf aan dat ik toestemming had gegeven om die gegevens bij de Nuon op te vragen. Ik gaf aan dat ik me daar niet bewust van was waarop werd verteld dat door akkoord te gaan om het gesprek te voeren ik tevens toestemming had gegeven om mijn gegevens op te vragen.
Dit schoot mij behoorlijk in het verkeerde keelgat en ik heb hem laten weten dat ik het ronduit onfatsoenlijk vind om zo met persoonlijke gegevens om te gaan. Dat het fatsoenlijk was geweest als hij mij had gevraagd of ik toestemming wilde geven om mijn gegevens op te vragen. De eerder zo vrolijke meneer begon geïrriteerd te raken en wilde weten of ik toestemming gaf want als ik dat niet deed dan was wat hem betrof het gesprek beëindigd want dan ging hij zijn tijd niet verder verspillen want er zaten nog genoeg mensen te wachten op zijn geweldige aanbod waarbij hij me nog even fijntjes liet weten dat ik nu zoveel per kubieke meter aan gas betaalde maar dat hij dat voor een duidelijk lager bedrag had kunnen leveren en er werd opgehangen. Ik was perplex en woest dat er op deze manier met mijn persoonlijke gegevens wordt omgegaan waarbij ik het de Nuon ook kwalijk neem dat ze deze gegevens verstrekken, mocht dit het geval zijn. Ik ga morgen contact opnemen met de Nuon en ben benieuwd naar hun reactie .
Hij maakte een opmerking dat hij mijn gegevens er even bij zou pakken waarop ik heb gevraagd hoe hij aan mijn gegevens kwam. Hij gaf aan dat ik toestemming had gegeven om die gegevens bij de Nuon op te vragen. Ik gaf aan dat ik me daar niet bewust van was waarop werd verteld dat door akkoord te gaan om het gesprek te voeren ik tevens toestemming had gegeven om mijn gegevens op te vragen.
Dit schoot mij behoorlijk in het verkeerde keelgat en ik heb hem laten weten dat ik het ronduit onfatsoenlijk vind om zo met persoonlijke gegevens om te gaan. Dat het fatsoenlijk was geweest als hij mij had gevraagd of ik toestemming wilde geven om mijn gegevens op te vragen. De eerder zo vrolijke meneer begon geïrriteerd te raken en wilde weten of ik toestemming gaf want als ik dat niet deed dan was wat hem betrof het gesprek beëindigd want dan ging hij zijn tijd niet verder verspillen want er zaten nog genoeg mensen te wachten op zijn geweldige aanbod waarbij hij me nog even fijntjes liet weten dat ik nu zoveel per kubieke meter aan gas betaalde maar dat hij dat voor een duidelijk lager bedrag had kunnen leveren en er werd opgehangen. Ik was perplex en woest dat er op deze manier met mijn persoonlijke gegevens wordt omgegaan waarbij ik het de Nuon ook kwalijk neem dat ze deze gegevens verstrekken, mocht dit het geval zijn. Ik ga morgen contact opnemen met de Nuon en ben benieuwd naar hun reactie .
Re: Schending privicy door telemarketing
Waarschijnlijk hebben ze helemaal niet je gegevens van Nuon gekregen. Zulke verkopers bluffen/liegen vaak maar een eind weg.
Re: Schending privicy door telemarketing
Iemand, waarvan je de naam niet meer weet, belt op met een vaag verhaal welke je niet hebt kunnen controleren omdat je al boos was voordat je het verhaal hebt afgeluisterd.
Ik zou er een advocaat op zetten en smartengeld eisen.
Ik zou er een advocaat op zetten en smartengeld eisen.
Re: Schending privicy door telemarketing
Tip: ga je tijd nuttig gebruiken. Geen energie in steken.EricaB schreef:Ik werd gistermiddag gebeld door een bedrijf (CNV/FCV - ik kan me de naam niet meer herinneren. Omdat ik bezoek had werd er afgesproken dat ik vandaag teruggebeld zou worden. Ik werd inderdaad vanmiddag teruggebeld door een hele vrolijke jongeman die voor mij misschien een aanbod had zodat ik minder voor mijn gas en licht zou gaan betalen.
Hij maakte een opmerking dat hij mijn gegevens er even bij zou pakken waarop ik heb gevraagd hoe hij aan mijn gegevens kwam. Hij gaf aan dat ik toestemming had gegeven om die gegevens bij de Nuon op te vragen. Ik gaf aan dat ik me daar niet bewust van was waarop werd verteld dat door akkoord te gaan om het gesprek te voeren ik tevens toestemming had gegeven om mijn gegevens op te vragen.
Dit schoot mij behoorlijk in het verkeerde keelgat en ik heb hem laten weten dat ik het ronduit onfatsoenlijk vind om zo met persoonlijke gegevens om te gaan. Dat het fatsoenlijk was geweest als hij mij had gevraagd of ik toestemming wilde geven om mijn gegevens op te vragen. De eerder zo vrolijke meneer begon geïrriteerd te raken en wilde weten of ik toestemming gaf want als ik dat niet deed dan was wat hem betrof het gesprek beëindigd want dan ging hij zijn tijd niet verder verspillen want er zaten nog genoeg mensen te wachten op zijn geweldige aanbod waarbij hij me nog even fijntjes liet weten dat ik nu zoveel per kubieke meter aan gas betaalde maar dat hij dat voor een duidelijk lager bedrag had kunnen leveren en er werd opgehangen. Ik was perplex en woest dat er op deze manier met mijn persoonlijke gegevens wordt omgegaan waarbij ik het de Nuon ook kwalijk neem dat ze deze gegevens verstrekken, mocht dit het geval zijn. Ik ga morgen contact opnemen met de Nuon en ben benieuwd naar hun reactie .
Re: Schending privicy door telemarketing
"De eerder zo vrolijke meneer begon geïrriteerd te raken en wilde weten of ik toestemming gaf want als ik dat niet deed dan was wat hem betrof het gesprek beëindigd want dan ging hij zijn tijd niet verder verspillen"
Nou, prima toch, ben je daar mooi van af
Nou, prima toch, ben je daar mooi van af
Re: Schending privicy door telemarketing
Er worden gegevens verkocht maar vaak jaren te laat.
Ik kreeg ook aan de deur iemand die precies het verbruik van 3 jaren terug noemde.
Even op computer gekeken en wegens kou deze persoon binnen gelaten.
Echter, de goedkope stroom en gas, ja klopt, maar de vaste maandelijkse kosten en terug lever vergoeding was lager!
Ik kan pas in eind Juli over wegens boete per product en de welkomstbonus, de boete wilde ze vergoeden, de welkomst bonus niet.
Hij had ook oude leverancier omdat ik jaarlijks overstap.
Alleen stroom omdat ik van 't Gas af ga kon niet!
Ik had dit gesprek beter niet kunnen doen, blijkt dat gevoelige mensen extra veel verkopers krijgen want ze verkopen deze adressen door.
Ik had zelf even uitgerekend dat ik ruim €307,- duurder uit was bij hun, dus iets goedkopere Gas & Stroom, dat was enige maar de maandelijkse kosten waren ruim 4x hoger!
Dit was aan de Deur en per telefoon geld zelfde, ze verkopen kansrijke adressen door en komen dan vaker.
Hij was niet blij dat ik gelijk werkelijke cijfers kon geven en niet zijn opgave, na nieuwe Vriezer, Koelkast, Vaatwasser en Wasmachine en nog TV en computers die minder gebruiken dan oudere.....
Wel ga ik nu van wel eens naar vrijwel elke 14 dagen een verkoper aan de deur, gewoon negeren en niet het gesprek aangaan.
Omdat ongewenste verkoop tijd koste en de verkoper ook niet gratis werkte, Deur of Telefoon, Online is vrijwel altijd goedkoper!
Ik kreeg ook aan de deur iemand die precies het verbruik van 3 jaren terug noemde.
Even op computer gekeken en wegens kou deze persoon binnen gelaten.
Echter, de goedkope stroom en gas, ja klopt, maar de vaste maandelijkse kosten en terug lever vergoeding was lager!
Ik kan pas in eind Juli over wegens boete per product en de welkomstbonus, de boete wilde ze vergoeden, de welkomst bonus niet.
Hij had ook oude leverancier omdat ik jaarlijks overstap.
Alleen stroom omdat ik van 't Gas af ga kon niet!
Ik had dit gesprek beter niet kunnen doen, blijkt dat gevoelige mensen extra veel verkopers krijgen want ze verkopen deze adressen door.
Ik had zelf even uitgerekend dat ik ruim €307,- duurder uit was bij hun, dus iets goedkopere Gas & Stroom, dat was enige maar de maandelijkse kosten waren ruim 4x hoger!
Dit was aan de Deur en per telefoon geld zelfde, ze verkopen kansrijke adressen door en komen dan vaker.
Hij was niet blij dat ik gelijk werkelijke cijfers kon geven en niet zijn opgave, na nieuwe Vriezer, Koelkast, Vaatwasser en Wasmachine en nog TV en computers die minder gebruiken dan oudere.....
Wel ga ik nu van wel eens naar vrijwel elke 14 dagen een verkoper aan de deur, gewoon negeren en niet het gesprek aangaan.
Omdat ongewenste verkoop tijd koste en de verkoper ook niet gratis werkte, Deur of Telefoon, Online is vrijwel altijd goedkoper!
Re: Schending privicy door telemarketing
stofzuigertje schreef:Er worden gegevens verkocht maar vaak jaren te laat.
Ik kreeg ook aan de deur iemand die precies het verbruik van 3 jaren terug noemde.
Even op computer gekeken en wegens kou deze persoon binnen gelaten.
Echter, de goedkope stroom en gas, ja klopt, maar de vaste maandelijkse kosten en terug lever vergoeding was lager!
Ik kan pas in eind Juli over wegens boete per product en de welkomstbonus, de boete wilde ze vergoeden, de welkomst bonus niet.
Hij had ook oude leverancier omdat ik jaarlijks overstap.
Alleen stroom omdat ik van 't Gas af ga kon niet!
Ik had dit gesprek beter niet kunnen doen, blijkt dat gevoelige mensen extra veel verkopers krijgen want ze verkopen deze adressen door.
Ik had zelf even uitgerekend dat ik ruim €307,- duurder uit was bij hun, dus iets goedkopere Gas & Stroom, dat was enige maar de maandelijkse kosten waren ruim 4x hoger!
Dit was aan de Deur en per telefoon geld zelfde, ze verkopen kansrijke adressen door en komen dan vaker.
Hij was niet blij dat ik gelijk werkelijke cijfers kon geven en niet zijn opgave, na nieuwe Vriezer, Koelkast, Vaatwasser en Wasmachine en nog TV en computers die minder gebruiken dan oudere.....
Wel ga ik nu van wel eens naar vrijwel elke 14 dagen een verkoper aan de deur, gewoon negeren en niet het gesprek aangaan.
Omdat ongewenste verkoop tijd koste en de verkoper ook niet gratis werkte, Deur of Telefoon, Online is vrijwel altijd goedkoper!
Zulke personen zou u nooit binnen moeten halen Stofzuigertje!
Re: Schending privicy door telemarketing
Ik lette niet op, bij deur is het koud en rekende op andere persoon....
Foutje maar als ik eerst moet vragen wat hij komt doen krijg ik het koud in deur...
Ooit eens 2 zeer leuke Jehova's binnen gehaald maar ik kon op MEETOO niets terug vinden!
De reden voor dit foutje was dat ik koper auto verwachte en beide het erg koud vonden......
Ja, ook ik maak wel eens foutje.
Foutje maar als ik eerst moet vragen wat hij komt doen krijg ik het koud in deur...
Ooit eens 2 zeer leuke Jehova's binnen gehaald maar ik kon op MEETOO niets terug vinden!
De reden voor dit foutje was dat ik koper auto verwachte en beide het erg koud vonden......
Ja, ook ik maak wel eens foutje.
-
- Berichten: 5235
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Schending privicy door telemarketing
Oei stofzuigertje die een fout maakt. Dat moet toch niet te vaak voorkomen