| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Veel geld kwijt aan Lekdetectie
Veel geld kwijt aan Lekdetectie
In december 2017 had ik een lekkage in de kelder en belde ik het telefoonnummer op de website lekdetectieamersfoort.nl. Op de website staat o.a.: Nederlands goedkoopste, Opsporing oorzaak lekkage zonder hak- en breekwerk, Reparatie van gevolgschade en Zorgeloos herstel van uw lekkages.
Ik maakte een afspraak en nadat ik later zelf had geconstateerd dat de lekkage uit het riool kwam (water stroomde het huis binnen vanuit de buitenmuur net onder de rioolpijp), heb ik nog een keer gebeld om dit te melden zodat sneller tot reparatie kon worden overgegaan.
Er kwam een monteur van het bedrijf Lekdetectie Collectief Nederland die 40 minuten bezig is geweest om te constateren dat de lekkage inderdaad vanuit het riool buiten het huis kwam. Voor reparatie moest ik zelf een ander bedrijf zoeken. Ik moest vervolgens 423,50 euro betalen voor de lekdetectie.
Zij hanteren blijkbaar een standaardtarief van 350 euro excl. BTW voor alleen lekdetectie ongeacht hoe lang ze bezig zijn. Voor 40 minuten en een rapport waar dit in stond plus het feit dat ik al wist waar het lek zat, vind ik dit erg veel geld. Er is bovendien niet overgegaan tot reparatie, terwijl dit wel op de website wordt vermeld. Ik voel mij daardoor misleid.
Ik heb vervolgens een afspraak met een ander bedrijf gemaakt en deze hebben in 7 uur tijd voor 513,78 euro het riool gerepareerd. Het verschil in tijdsbesteding en prijs tussen deze twee bedrijven vind ik erg groot, vandaar mijn bericht. Ik vind het bovendien onterecht dat ik 423,50 heb betaald voor iets waar ik niks aan heb.
Overigens krijg ik niks uit de opstalverzekering omdat de lekkage buiten het huis zat. Ik heb geprobeerd te overleggen met het bedrijf Lekdetectie Collectief Nederland, maar zij willen niks aan de prijs veranderen. Bovendien heb ik een mail gestuurd via de website lekdetectieamersfoort.nl, maar daar heb ik geen reactie op gekregen.
Ik maakte een afspraak en nadat ik later zelf had geconstateerd dat de lekkage uit het riool kwam (water stroomde het huis binnen vanuit de buitenmuur net onder de rioolpijp), heb ik nog een keer gebeld om dit te melden zodat sneller tot reparatie kon worden overgegaan.
Er kwam een monteur van het bedrijf Lekdetectie Collectief Nederland die 40 minuten bezig is geweest om te constateren dat de lekkage inderdaad vanuit het riool buiten het huis kwam. Voor reparatie moest ik zelf een ander bedrijf zoeken. Ik moest vervolgens 423,50 euro betalen voor de lekdetectie.
Zij hanteren blijkbaar een standaardtarief van 350 euro excl. BTW voor alleen lekdetectie ongeacht hoe lang ze bezig zijn. Voor 40 minuten en een rapport waar dit in stond plus het feit dat ik al wist waar het lek zat, vind ik dit erg veel geld. Er is bovendien niet overgegaan tot reparatie, terwijl dit wel op de website wordt vermeld. Ik voel mij daardoor misleid.
Ik heb vervolgens een afspraak met een ander bedrijf gemaakt en deze hebben in 7 uur tijd voor 513,78 euro het riool gerepareerd. Het verschil in tijdsbesteding en prijs tussen deze twee bedrijven vind ik erg groot, vandaar mijn bericht. Ik vind het bovendien onterecht dat ik 423,50 heb betaald voor iets waar ik niks aan heb.
Overigens krijg ik niks uit de opstalverzekering omdat de lekkage buiten het huis zat. Ik heb geprobeerd te overleggen met het bedrijf Lekdetectie Collectief Nederland, maar zij willen niks aan de prijs veranderen. Bovendien heb ik een mail gestuurd via de website lekdetectieamersfoort.nl, maar daar heb ik geen reactie op gekregen.
Laatst gewijzigd door Bridget2 op 13 jan 2018 23:29, 5 keer totaal gewijzigd.
-
juliomariner
Re: Veel geld kwijt aan Lekdetectie
Ze rekenen blijkbaar? Daar vraag je toch vooraf naar? Dat op de site staat dat ze wel reparren maar het niet doen klopt natuurlijk niet. Snap so wie so het nut van zo'n bedrijf niet. Dat kan het installatie bedrijf of loodgieter toch ook?
Laatst gewijzigd door juliomariner op 13 jan 2018 22:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Dus als iemand zegt dat hij de goedkoopste is, gaat u er gewoon van uit dat het klopt?
Een verzekering dekt eventueel gevolgschade, maar niet de reparatie van iets wat kapot is.
Wees blij dat dat eerste bedrijf niets gerepareerd had, had u wellicht goud gekost,
Een verzekering dekt eventueel gevolgschade, maar niet de reparatie van iets wat kapot is.
Wees blij dat dat eerste bedrijf niets gerepareerd had, had u wellicht goud gekost,
-
stofzuigertje
Goedkoopste maar U heeft niet de prijs gevraagd!
Dat is beetje dom.
Dat is beetje dom.
-
atlas1302
Dus om het te begrijpen lekte de rioolbuis en dat drainde weer naar binnen in het huis. Riool buizen door de gevel hebben meestal een polder aansluiting om deze lekkage`s op te vangen, verzakken van de grond t.o.v. huis.nadat ik later zelf had geconstateerd dat de lekkage uit het riool kwam
Dat heeft u zelf inderdaad goed geconstateerd en u bent een prima lek detecterende, jammer iets te laat. Opgraven die handel en nieuwe aansluiting maken, kan een hovenier of klusjes bedrijf net zo goed.
Ik had achteraf inderdaad eerst een prijsopgave moeten vragen. Maar ik ging er vanuit dat ook de reparatie door dit bedrijf gedaan zou worden. Meestal gaat iemand dan eerst kijken wat het probleem is, geeft een prijsindicatie, vraagt of dat akkoord is en gaat over tot reparatie. Dat het in dit geval alleen om een detectie ging heb ik niet goed begrepen door de tekst op de website.