| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Wegvallen wifi KPN Experia Box
Wegvallen wifi KPN Experia Box
Sinds maand problemen met wegvallen van wifi signaal op ipad.
Na googelen volgende artikel gevonden:
https://tweakers.net/nieuws/133229/gebr ... -wifi.html
Vandaag contact gehad met kpn helpdesk en kregen doodleuk te horen dat we maar moesten wachten op oplossing.
Geen compensatie of dergelijke mogelijk..
Meer mensen met zelfde probleem?
Na googelen volgende artikel gevonden:
https://tweakers.net/nieuws/133229/gebr ... -wifi.html
Vandaag contact gehad met kpn helpdesk en kregen doodleuk te horen dat we maar moesten wachten op oplossing.
Geen compensatie of dergelijke mogelijk..
Meer mensen met zelfde probleem?
-
Verwijderd
Re: Wegvallen wifi KPN Experia Box
Ja, wij hier ook. Speelt inderdaad inmiddels al meer dan een maand. Vorige week leek het weer even een paar dagen goed te gaan, maar sinds eergisteren is het weer helemaal mis. Over het algemeen ben ik best een geduldig mens, als het gaat om wachten op oplossingen, maar de irritatie begint nu ook wel een beetje toe te slaan. De printer doet het ook niet, want die werkt op Wifi. Ja, ik kan hem tijdelijk ergens heenverhuizen om er een internetkabel in te doen, maar ons tablet is zo goed als waardeloos zonder wifi. Duurt mij nu ook wel te lang. Toch denk ik dat afwachten de beste optie is.
5Ghz wifi, oftewel de "-AC" variant, optie uitzetten biedt in sommige gevallen soelaas, maar verder is het wachten op de definitieve fix vanuit KPN, die hier vml samen met de oem bouwer van die box, en de maker van de chipset daarin samen op optrekken. Dat zal enige tijd kosten. De ACM heeft overigens iets gevonden van die verplichte modems, dus met iets langer wachten kan je er in de toekomst een eigen modem aan hangen. Een eigen router voor stabielere wifi kan overigens nu meteen al wel. 
Ja hoor hier ook al enkele weken. Ook hier een work-around ingesteld en kan weer vooruit.
5Ghz uitgezet en Fon uitgeschakeld. Heb nu nog 1 apparaat dat het niet doet. Zeer slechte communicatie van de KPN.
Je moet alles zelf uitzoeken.
5Ghz uitgezet en Fon uitgeschakeld. Heb nu nog 1 apparaat dat het niet doet. Zeer slechte communicatie van de KPN.
Je moet alles zelf uitzoeken.
Ik ben er mee naar de KPN winkel in mijn woonplaats gegaan (KPN XL winkel). Kreeg gelijk een nieuwe mee. Probleem opgelost tot nu toe!
Vervelend probleem maar mijn ervaring met KPN, Ziggo en andere providers is dat de gecombineerde modem/router die bij een aansluiting geleverd wordt vaak een kosten-sluitpost is. Je krijgt zowiezo meer waar voor je geld als je er zelf een behoorlijke wifi router achter hangt. Die zijn al te koop voor rond de €70 en echte snelheidsfanaten zijn rond de €130 kwijt. Bijkomend voordeel is dat deze routers meestal ook een USB3 aansluiting hebben waar je een harde schijf aan kan hangen zodat je door je hele huis behoorlijke netwerk-opslag en backup mogelijkheden krijgt.
en dan te bedenken dat het nog niet eens zo heel lang geleden is dat we het zonder al die digitale dingen deden..... en wellicht een rijker leven hadden.
Hmm, dat ben ik niet helemaal met je eens. Als zestiger geniet ik erg van "al die digitale dingen" - ze hebben mijn leven in ieder geval wel degelijk verrijkt.vroem schreef:en dan te bedenken dat het nog niet eens zo heel lang geleden is dat we het zonder al die digitale dingen deden..... en wellicht een rijker leven hadden.