LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken
Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken
Uiteraard hangt het van de kwaliteit af, dat is met alles zo. Ervaring na 12 jaar gebruik is er geen enkele verkleuring door hete pannen, en evenmin van rode wijn en dergelijke. Maar goed, dat was een blad van een goede keukenleverancier, aangeschaft na goed advies.
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 31 jan 2014 12:18
Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken
Wat betekend IKEA? Iedereen koopt er afval
En als IKEA zegt dat de klachten aan de klant te wijten zijn dan is dat meestal zo. Hard dicht gooien van kastjes b.v. of een hete pan op het aanrechtblad zetten (moet altijd een onderzetter onder). Bij normaal gebruik kan er niets fout gaan ondanks dat het geen hout is maar spaanplaat. Houtvezels dus. Maar als je deuren voorzichtig dicht doet is er niets aan de hand. En deuren kan je makkelijk ergens laten maken als ze kapot zijn
En als IKEA zegt dat de klachten aan de klant te wijten zijn dan is dat meestal zo. Hard dicht gooien van kastjes b.v. of een hete pan op het aanrechtblad zetten (moet altijd een onderzetter onder). Bij normaal gebruik kan er niets fout gaan ondanks dat het geen hout is maar spaanplaat. Houtvezels dus. Maar als je deuren voorzichtig dicht doet is er niets aan de hand. En deuren kan je makkelijk ergens laten maken als ze kapot zijn
Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken
Iedereen koopt er afval? Wat beledigend. Helemaal niets mis met de spullen van Ikea.keestramper schreef:Wat betekend IKEA? Iedereen koopt er afval
En als IKEA zegt dat de klachten aan de klant te wijten zijn dan is dat meestal zo. Hard dicht gooien van kastjes b.v. of een hete pan op het aanrechtblad zetten (moet altijd een onderzetter onder). Bij normaal gebruik kan er niets fout gaan ondanks dat het geen hout is maar spaanplaat. Houtvezels dus. Maar als je deuren voorzichtig dicht doet is er niets aan de hand. En deuren kan je makkelijk ergens laten maken als ze kapot zijn
Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken
Ik heb ook een keuken van IKEA, al meer dan 15 jaar en iedere keer als er een beschadiging op een deurtje zat, kregen wij per omgaande een nieuw deurtje toegestuurd. Daarbij hebben wij nog nooit problemen gehad. Nu de garantie ( was toen 15 jaar) voor ons is afgelopen is het normaal dat we geen deurtjes meer kunnen krijgen via de garantie . Wij moeten ze nu kopen. Ik ben heel erg tevreden met IKEA en we hebben nog nooit problemen met ze gehad. IKEA keukens krijgen van ons een 10.
Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken
Het valt me elke keer weer op hoe goed bijna iedereen die op dit forum antwoord op een vraag geeft alles weet. Bijna elke vraagsteller wordt eigenlijk de les gelezen, in plaats van dat enig respect wordt getoond. Ik denk dat de meeste vraagstellers daar niet echt op zitten te wachten.
Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken
Hoe bedoelt u dat? Is toch juist mooi dat iedereen bij alles weet en dus een vraag beantwoordt?harrievangeffen schreef:Het valt me elke keer weer op hoe goed bijna iedereen die op dit forum antwoord op een vraag geeft alles weet. Bijna elke vraagsteller wordt eigenlijk de les gelezen, in plaats van dat enig respect wordt getoond. Ik denk dat de meeste vraagstellers daar niet echt op zitten te wachten.
Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken
Ben het met je eens dat sommigen hier graag willen laten zien wat ze weten en soms de complete vraag wordt vervangen door een welles nietes spelletje tussen EGO's. Eigenlijk vind ik dat wel weer grappig Maar wil je als consument echt een vraag professioneel beantwoord hebben, moet je naar gespecialiseerde sites gaan. Stel je je vraag op een algemeen forum krijg je meningen en af en toe een antwoord.harrievangeffen schreef:Het valt me elke keer weer op hoe goed bijna iedereen die op dit forum antwoord op een vraag geeft alles weet. Bijna elke vraagsteller wordt eigenlijk de les gelezen, in plaats van dat enig respect wordt getoond. Ik denk dat de meeste vraagstellers daar niet echt op zitten te wachten.
Maar goed, we zijn weer van topic af dus om weer terug te gaan, nogmaals mijn vraag is de keuken zelf geplaatst of door een gespecialiseerd bedrijf eventueel via Ikea ?
Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken
Ik ben wel benieuwd waar de vraagsteller dan de les wordt gelezen in dit topic. Misschien zie jij iets wat ik niet zie?harrievangeffen schreef:Het valt me elke keer weer op hoe goed bijna iedereen die op dit forum antwoord op een vraag geeft alles weet. Bijna elke vraagsteller wordt eigenlijk de les gelezen, in plaats van dat enig respect wordt getoond. Ik denk dat de meeste vraagstellers daar niet echt op zitten te wachten.
Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken
Een aardig voorbeeld is, weliswaar in een ander topic, misschien wel deze post:Moneyman schreef:Ik ben wel benieuwd waar de vraagsteller dan de les wordt gelezen in dit topic. Misschien zie jij iets wat ik niet zie?harrievangeffen schreef:Het valt me elke keer weer op hoe goed bijna iedereen die op dit forum antwoord op een vraag geeft alles weet. Bijna elke vraagsteller wordt eigenlijk de les gelezen, in plaats van dat enig respect wordt getoond. Ik denk dat de meeste vraagstellers daar niet echt op zitten te wachten.
absent schreef:Is het heel erg als ik zeg dat ik dit een heel vreemd, bijzonder gekleurd en eenzijdig topic vind? Dat ik persoonlijk het met een jaarstrooivoorraad zout neem zal ik maar niet zeggen.
Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken
Wat heeft een ander topic hiermee te maken?chrisd1 schreef:Een aardig voorbeeld is, weliswaar in een ander topic, misschien wel deze post:Moneyman schreef:Ik ben wel benieuwd waar de vraagsteller dan de les wordt gelezen in dit topic. Misschien zie jij iets wat ik niet zie?harrievangeffen schreef:Het valt me elke keer weer op hoe goed bijna iedereen die op dit forum antwoord op een vraag geeft alles weet. Bijna elke vraagsteller wordt eigenlijk de les gelezen, in plaats van dat enig respect wordt getoond. Ik denk dat de meeste vraagstellers daar niet echt op zitten te wachten.absent schreef:Is het heel erg als ik zeg dat ik dit een heel vreemd, bijzonder gekleurd en eenzijdig topic vind? Dat ik persoonlijk het met een jaarstrooivoorraad zout neem zal ik maar niet zeggen.
Een ander topic als voorbeeld op mijn vraag waar het in dit topic -daar gaat de reactie immers over!- misgaat?
Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken
Wij hebben in 2011 een Ikea keuken gekocht. Al gauw trokken de deurtjes krom en naast de vaatwasser liet de fineer los. Dat is in 2015 verholpen en de monteurs van een door Ikea ingehuurd bedrijf zeiden on dat het kwam door te dunne deurtjes. Nu in 2019 hetzelfde euvel, maar nu zegt Ikea dat het komt door vocht in mijn (open) keuken. Nergens in mijn woning last van vocht. Ik moet nu zelf een expertisebureau inschakelen en dan hun oordeel voorleggen aan Ikea en mogelijk krijg ik dan wat vergoed. Dat is toch de omgekeerde wereld? Eerst erkennen ze de schade en wordt het gemaakt en nu moet ik bewijzen dat het niet door vocht komt. Kosten expertise? Welke expertisebedrijf? Is dit de goede gang van zaken? Doen ze dit omdat mijn keuken niet meer gemaakt wordt? Had van Ikea toch een andere houding verwacht.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 05 nov 2019 12:43
Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken
In 2012 een facrum keuken gekocht. 25 jaar garantie. Nu gaan er bij 2 deurtjes en de ladeblok plastic barsten. Na maanden mailen, bellen en aan de balie staan. Krijg ik mailtje dat Ikea het heeft bekeken en dat het onder gebruikersschade valt en dat dossier gesloten is. Ikea weet dat de gemiddelde consument geen lange adem heeft maar kan radar niet Ikea helpen om garantieklachten af te handelen. Want kennelijk kan Ikea dat niet zelf. Ijs douch wat mij betreft
-
- Berichten: 5921
- Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
- Locatie: Nederbelg!
Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken
Ik heb geen probleem na vele jaren... maar de vaatwasser ook niet naast een kast gezet.
Vrij in de hoek en een flessenrek er tussen, als die door vocht word aangetast is dat snel te vervangen...
Vaatwassers, en vooral van Ikea zelf die zelf ook open gaan als klaar geven stoom.
Ook een oven is een risico, een combi magnetron met brede randen rondom voorkomen problemen, alleen die rand is nu vervangen...
Maar elke keuken die vocht kreeg van Vaatwasser of Hitte oven zal stuk gaan, hoe duur ook....
Vrij in de hoek en een flessenrek er tussen, als die door vocht word aangetast is dat snel te vervangen...
Vaatwassers, en vooral van Ikea zelf die zelf ook open gaan als klaar geven stoom.
Ook een oven is een risico, een combi magnetron met brede randen rondom voorkomen problemen, alleen die rand is nu vervangen...
Maar elke keuken die vocht kreeg van Vaatwasser of Hitte oven zal stuk gaan, hoe duur ook....
Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken
Als u nu eens begint op zijn minst aannemelijk te maken tegenover IKEA dat het geen gebruikersschade is, zou dat niet helpen?Marianna Ch schreef: ↑05 nov 2019 12:55... Krijg ik mailtje dat Ikea het heeft bekeken en dat het onder gebruikersschade valt en dat dossier gesloten is. Ikea weet dat de gemiddelde consument geen lange adem heeft maar kan radar niet Ikea helpen om garantieklachten af te handelen. Want kennelijk kan Ikea dat niet zelf. Ijs douch wat mij betreft
Het is wel de cruciale vraag namelijk.
-
- Berichten: 12784
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Garantie, maar geen hulp bij problemen IKEA-keuken
Waarom meent u dat het onder garantie zou vallen? Bij u ligt de bewijslast. Simpelweg zeggen dat het garantie zou moeten zijn is niet voldoende om ook recht te hebben op garantie.Marianna Ch schreef: ↑05 nov 2019 12:55In 2012 een facrum keuken gekocht. 25 jaar garantie. Nu gaan er bij 2 deurtjes en de ladeblok plastic barsten. Na maanden mailen, bellen en aan de balie staan. Krijg ik mailtje dat Ikea het heeft bekeken en dat het onder gebruikersschade valt en dat dossier gesloten is. Ikea weet dat de gemiddelde consument geen lange adem heeft maar kan radar niet Ikea helpen om garantieklachten af te handelen. Want kennelijk kan Ikea dat niet zelf. Ijs douch wat mij betreft