LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] motorrijlessen/ slagingspercentages
motorrijlessen/ slagingspercentages
Ik ben al een paar weken bezig met motorrijlessen bij een particuliere rijschool. Maar mij kwam onlangs ter ore dat het slagingspercentage bij particuliere scholen lager is dan bij de ANWB scholen.
Weet iemand hier meer van af?
Weet iemand hier meer van af?
Re: motorrijlessen/ slagingspercentages
als jij de instructeur maar vertrouwd komt alles goed zo niet KAPPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ALS HET KLIKT EN JE VERTROUWT DE INSTRUCTEUR HEB JE MEER SLAGINGSKANS DAN BIJ DE ANWB ONZIN DUS
ALS HET KLIKT EN JE VERTROUWT DE INSTRUCTEUR HEB JE MEER SLAGINGSKANS DAN BIJ DE ANWB ONZIN DUS
Re: motorrijlessen/ slagingspercentages
Ook met vertrouwen blijft het feit dat een instructeur en examinator een eigen belang hebben bij het slagingspercentage en het laag houden hiervan. Het is immers hun broodwinning!
Re: motorrijlessen/ slagingspercentages
dit is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb.
Ik zelf heb bij een particuliere rijschool les gehad ,was wel een motoragent die er een rijschool bijdeed.
Het was zo dat we 1 op 1 reden dus ik op de lesmotor de instructeur op de motor er achter aan ,kan hij beter kijken of je goed schakelt,.
Bij andere grote scholen zie je vaak 2 of meer motorrijders lessen en 1 instructeur erbij kan hij niet iedereen in de gaten houdn maar je betaalt er wel voor. Wat ik zelf de grootste onzin vind is dat ik tijdens het afrijden werd gevolgt door de examinator in let wel ,een auto hahahah hij kan niet zien hoe je schakelt etc .
ik heb het gewoon als geld klopperij beschouwt dat motor examen want het was ook vet duurder dan auto examen.
Ik ben gelukkig wel geslaagd maar bepaalde dingen gebruik ik niet eens in het verkeer daar ik op eensportmotor rijd en die heeft een beperkte stuur uitslag dus straatje keren ja wel maar dan met 2 keer steken en dat hoor je niet tijdens je examen .
en ja je moet pittig rijden eigenlijk harder dan het overige verkeer .
Ze willen zien dat je durft,maar rij je zelf met je rijbewijs op zak nou dan ga je als je zo rijd als je tijdens je examen moest doen meteen op de bon bij en flitspaal ofzo .
Kortom slagings percentagen hangt gewoon af vaneen grote dosis geluk en niet af van of de anwb of particulier beter is ofzo.
Ik zelf heb bij een particuliere rijschool les gehad ,was wel een motoragent die er een rijschool bijdeed.
Het was zo dat we 1 op 1 reden dus ik op de lesmotor de instructeur op de motor er achter aan ,kan hij beter kijken of je goed schakelt,.
Bij andere grote scholen zie je vaak 2 of meer motorrijders lessen en 1 instructeur erbij kan hij niet iedereen in de gaten houdn maar je betaalt er wel voor. Wat ik zelf de grootste onzin vind is dat ik tijdens het afrijden werd gevolgt door de examinator in let wel ,een auto hahahah hij kan niet zien hoe je schakelt etc .
ik heb het gewoon als geld klopperij beschouwt dat motor examen want het was ook vet duurder dan auto examen.
Ik ben gelukkig wel geslaagd maar bepaalde dingen gebruik ik niet eens in het verkeer daar ik op eensportmotor rijd en die heeft een beperkte stuur uitslag dus straatje keren ja wel maar dan met 2 keer steken en dat hoor je niet tijdens je examen .
en ja je moet pittig rijden eigenlijk harder dan het overige verkeer .
Ze willen zien dat je durft,maar rij je zelf met je rijbewijs op zak nou dan ga je als je zo rijd als je tijdens je examen moest doen meteen op de bon bij en flitspaal ofzo .
Kortom slagings percentagen hangt gewoon af vaneen grote dosis geluk en niet af van of de anwb of particulier beter is ofzo.
Re: motorrijlessen/ slagingspercentages
Rojo schreef
Twijfel ik toch aan je rijopleiding.
Gauw een VRO gaan volgen voordat er ongelukken gebeuren.
Ook met een sportmotor kun in één keer keren op straat, kwestie van lef hebben.daar ik op eensportmotor rijd en die heeft een beperkte stuur uitslag dus straatje keren ja wel maar dan met 2 keer steken
Twijfel ik toch aan je rijopleiding.
Gauw een VRO gaan volgen voordat er ongelukken gebeuren.
Re: motorrijlessen/ slagingspercentages
Ik wil even reageren op galith zijn reaktie .
Ik zelf heb de vro cursus 1 en 2 gedaan en andere vervolgtrajecten op circuits gereden .
IK heb ook van instructeurs gehoord dat het soms lastig is om te keren in een smalle straat met een hypermoderne sportmotor.
IK haal hier gewoon uit dat je niet echt weet waar je over praat dus geef comentaar als je weet waar het over gaat en volgens mij rijd je geen motor dus
Stap maar in je auto en rij lekker kan je ook steken als je straatje moet keren .
.
[/quote][/url]
Ik zelf heb de vro cursus 1 en 2 gedaan en andere vervolgtrajecten op circuits gereden .
IK heb ook van instructeurs gehoord dat het soms lastig is om te keren in een smalle straat met een hypermoderne sportmotor.
IK haal hier gewoon uit dat je niet echt weet waar je over praat dus geef comentaar als je weet waar het over gaat en volgens mij rijd je geen motor dus
Stap maar in je auto en rij lekker kan je ook steken als je straatje moet keren .
.
[/quote][/url]
Re: motorrijlessen/ slagingspercentages
Op een normale straat wil het dus wel, ik weet heel goed waarover ik praat, heb diverse buikschuivers gehad.IK heb ook van instructeurs gehoord dat het soms lastig is om te keren in een smalle straat met een hypermoderne sportmotor
Alleen met een duc kan het lastig zijn.
heb jij VRO gedaan???
Autootje niks voor jou!!??
Re: motorrijlessen/ slagingspercentages
Na ja galith wat een zinlose discussie word dit .
EEn ducatie heeft een beperkte stuuruitslag ,een zx 10 ook een fireblade ook etc.
Geeft maar weer aan dat je alleen maar weet van een ducati door het kijken naar plaatjes in boekjes.
Komt niet over een met ervaring volgens mij.
En ja ik rij een vfr en die heeft spijt me wel ook een wat beperktere stuur uitslag dan een les motor zoals een cb 500 ofzo.
Zeg nou niet meteen vro gedaan ,ja inderdaad gedaan ja met plezier en heb r veel van geleerd .
Maar nog steeds kom ik tot de conclusie als ik met een vriend van mij ga rijden ,ik moet steken in bepaalde straten terwijl hij zo draait .
Hij rijd wel op een suzuki bandit 600 dus ik weet waar het over gaat .
verder stop ik met deze zinlose discussie daar het over slagingspercentages ging en niet over stuuruitslag etc .
EEn ducatie heeft een beperkte stuuruitslag ,een zx 10 ook een fireblade ook etc.
Geeft maar weer aan dat je alleen maar weet van een ducati door het kijken naar plaatjes in boekjes.
Komt niet over een met ervaring volgens mij.
En ja ik rij een vfr en die heeft spijt me wel ook een wat beperktere stuur uitslag dan een les motor zoals een cb 500 ofzo.
Zeg nou niet meteen vro gedaan ,ja inderdaad gedaan ja met plezier en heb r veel van geleerd .
Maar nog steeds kom ik tot de conclusie als ik met een vriend van mij ga rijden ,ik moet steken in bepaalde straten terwijl hij zo draait .
Hij rijd wel op een suzuki bandit 600 dus ik weet waar het over gaat .
verder stop ik met deze zinlose discussie daar het over slagingspercentages ging en niet over stuuruitslag etc .
Re: motorrijlessen/ slagingspercentages
Mannen (????) chill!!!
Niet mekaar gaan afkatten op mijn topic.
Now shake hands and make up!
Niet mekaar gaan afkatten op mijn topic.
Now shake hands and make up!
Re: motorrijlessen/ slagingspercentages
Sorry Goldie, we stoppen ermee; jouw topic
Rojo wil ik graag uitnodigen om het topic
De link: http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/59372/1
Rojo wil ik graag uitnodigen om het topic
op het motor forum eens te lezen.Wel knietje, maar niet keren op de weg?
De link: http://www.motor-forum.nl/forum/topic.php/59372/1
Re: motorrijlessen/ slagingspercentages
Ja galith zoals je ziet zijn er daar meerdere motorrijders die er wat moeite mee hebben om straatje te keren .
Is niet dat ik niet plat durf te gaan maar gewoon soms is de straat te krap . maar ik vind een knietje aan de grond bij bochten nemen vaak erg leuk om te doen .
ok mooi forum maar ja galith ik laat het hierbij ok .
Ps nog bedankt voor je uitnodigigng op het motorrijders forum .dit onderwerp had ik nog niet gezien .
Is niet dat ik niet plat durf te gaan maar gewoon soms is de straat te krap . maar ik vind een knietje aan de grond bij bochten nemen vaak erg leuk om te doen .
ok mooi forum maar ja galith ik laat het hierbij ok .
Ps nog bedankt voor je uitnodigigng op het motorrijders forum .dit onderwerp had ik nog niet gezien .
Re: motorrijlessen/ slagingspercentages
Dank je Galith, was eigenlijk maar een grapje.
Feit bl;ijft wel dat ik ook moeite heb met straatje keren. En dan wel rechtsom. Linksom gaat wel redelijk tot goed.
Feit bl;ijft wel dat ik ook moeite heb met straatje keren. En dan wel rechtsom. Linksom gaat wel redelijk tot goed.
Re: motorrijlessen/ slagingspercentages
ANWB rijschool zegt niks. Elke particuliere rijschool kan zich er bij aansluiten. Zijn ze dan ineens beter?
Zelf hebben we gelest bij een particuliere rijschool ( http://www.rijschoolfrancis.nl/ ). Die rijdt met de motor achter je aan en is KNMV gediplomeerd. Dat zegt me meer dan ANWB..
Zelf hebben we gelest bij een particuliere rijschool ( http://www.rijschoolfrancis.nl/ ). Die rijdt met de motor achter je aan en is KNMV gediplomeerd. Dat zegt me meer dan ANWB..