| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Toiletten dicht in treinen
-
Ferdy
Toiletten dicht in treinen
Met verbijstering las ik in de krant een artikel, over de beslissing van het NS-personeel om de toiletten in de trein af te sluiten. Dit omdat er op de stations bij stilstand gebruik van gemaakt zou worden en vanwege drugsgebruikers. Als alternatief kan men dan op zoek naar de conducteur voor de sleutel. Ik ben na het lezen hierva even stilgevallen. Het is toch diep triest, dat door een paar A-SOCIALE reizigers de rest het maar in de broek moet doen. Het naar het toilet gaan in een trein doet niemand graag, want het is er niet altijd fris. Als je dan hoge nood hebt, soms door ziekte, is het onbegonnen werk om ook nog eens naar een conducteur te gaan zoeken. Mijns inziens is het gemakkelijk op te lossen, door deze conducteur op de perrons de toiletten te laten sluiten en voor de rest van de rit open te laten en rondjes door de trein te laten maken i.p.v. bij de machinist te staan O-H en.
-
Gast
Re: Toiletten dicht in treinen
Ja als ze extra personeel aan nemen .Weet je wel hoeveel tijd dat kost.Mijns inziens is het gemakkelijk op te lossen, door deze conducteur op de perrons de toiletten te laten sluiten en voor de rest van de rit open te laten en rondjes door de trein te laten maken i.p.v. bij de machinist te staan O-H en.
Van minister Peys mag er alleen maar minder personeel zijn.
Er moet meer veel meer spoorwegpoltie komen om dit aan te pakken maar ook hier weer geef dit kabinet geen geld aan uit.
Bij de VVD zijn het alleen maar woorden maar heel weinig daden .
-
mi
Waarom plakken ze niet gewoon het raam af en hangen een blauwe lamp op. Dat is in cafe's ook de oplossing. De drugsgebruiker kan door het blauwe licht zijn aderen niet meer zien als hij een spuit wil zetten.
Nou moet ik even zeggen dat ik dit probleem van beide kanten ken. Ik ben zelf een hele tijd hostess geweest op de internationale slaaptreinen door europa. Mijn ervaring is dat er erg veel rotzooi wordt geschopt op de wc's.
Ik heb meerdere malen een van de wc's moeten sluiten omdat mensen 's nachts op de trein teveel zopen en dan de wc maar even onderkotsten.
Daarnaast werd het toilet ook heel vaak stiekem gebruikt op stations door mensen die helemaal niet met de trein meegingen. Zogenaamd om dat ene kwartje uit te sparen. Had ik daarna een gore wc voor de gasten die wel met mij mee gingen naar het buitenland.
De wc's afsluiten vind ik eigenlijk ook geen optie, maar de wc's afsluiten voor ieder station is ook niet mogelijk aangezien er vaak meerdere wc's in de trein zijn, en je kan tenslotte maar op 1 plaats tegelijk zijn. Bovendien zitten er soms maar 5 minuten tussen bepaalde stations. Dus op slot en van het slot draaien is gekkenwerk. Daarnaast lopen er in Nederland helaas mensen rond die die sleutels ten onrechte bezitten. Dat heb ik gemerkt omdat ik tijdens mijn werk, beroofd ben van al mijn spullen. Centraal vergrendelen kan ook niet, want er zal maar net iemand op zitten die eruit moet.
Wat ik ook ervaren heb, is dat de oude keukens in de treinen (waar heeeeeeeel vroeger, 20 jaar geleden de railtenders hun koffie klaar maakten) heel vaak gekraakt worden. Ze worden dan ook erg vaak gebruikt om zwart te rijden, intussen een blowtje roken, en het interieur vernielen. Nou vind ik persoonlijk dat de NS die keukens er allang uit had mogen halen, omdat ze helemaal geen functie hebben.
Uiteindelijk is dit nog niet zo'n gemakkelijk probleem. Maar de mensen zomaar een wc afpakken, nee dat gaat ook mij te ver.
Ik heb meerdere malen een van de wc's moeten sluiten omdat mensen 's nachts op de trein teveel zopen en dan de wc maar even onderkotsten.
Daarnaast werd het toilet ook heel vaak stiekem gebruikt op stations door mensen die helemaal niet met de trein meegingen. Zogenaamd om dat ene kwartje uit te sparen. Had ik daarna een gore wc voor de gasten die wel met mij mee gingen naar het buitenland.
De wc's afsluiten vind ik eigenlijk ook geen optie, maar de wc's afsluiten voor ieder station is ook niet mogelijk aangezien er vaak meerdere wc's in de trein zijn, en je kan tenslotte maar op 1 plaats tegelijk zijn. Bovendien zitten er soms maar 5 minuten tussen bepaalde stations. Dus op slot en van het slot draaien is gekkenwerk. Daarnaast lopen er in Nederland helaas mensen rond die die sleutels ten onrechte bezitten. Dat heb ik gemerkt omdat ik tijdens mijn werk, beroofd ben van al mijn spullen. Centraal vergrendelen kan ook niet, want er zal maar net iemand op zitten die eruit moet.
Wat ik ook ervaren heb, is dat de oude keukens in de treinen (waar heeeeeeeel vroeger, 20 jaar geleden de railtenders hun koffie klaar maakten) heel vaak gekraakt worden. Ze worden dan ook erg vaak gebruikt om zwart te rijden, intussen een blowtje roken, en het interieur vernielen. Nou vind ik persoonlijk dat de NS die keukens er allang uit had mogen halen, omdat ze helemaal geen functie hebben.
Uiteindelijk is dit nog niet zo'n gemakkelijk probleem. Maar de mensen zomaar een wc afpakken, nee dat gaat ook mij te ver.
-
henk10
Ik zat gisteren in een trein die door de toiletten zo sterk naar urine rook dat ik ook dacht. Sluit maar die handel. maar ja, ik moets van Gouda naar utrecht, als je naar Groningen moet is het toch weer wat anders.
Maar het is en blijft een smerige bedoening. Waarom worden mensen toch zulke varkens als ze niet thuis zijn? je gaat thuis toch ook niet naast de pot pissen?
Maar het is en blijft een smerige bedoening. Waarom worden mensen toch zulke varkens als ze niet thuis zijn? je gaat thuis toch ook niet naast de pot pissen?