LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ongewenste acceptgiro van Telemedia ivm. zgn. plaatsing
ongewenste acceptgiro van Telemedia ivm. zgn. plaatsing
Graag verneem ik of er meerdere ontvangers (waarschijnlijk uitsluitend bedrijven) zijn van een ongewenste acceptgiro van Telemedia bv. betreffende kosten (Euro 298,69) voor een niet geplaatste vermelding in de telefoongids 2005 met het verzoek dit bedrag binnen 14 dagen te voldoen.
Slechts bij het gedetailleerd doorlezen van de tekst staat er ergens onopvallend in het midden van de tekst dat het hier gaat om een aanbod en niet om een factuur.
Mij lijkt deze wijze van benadering op zijn allerzachts gezegd zeer misleidend, onacceptabel en riekend naar oplichting.
Graag verneem ik wat de mening is van anderen en of er mogelijkheden zijn dit bedrijf tot een andere werkwijze te dwingen.
Met vriendelijke groet,
jamie
Slechts bij het gedetailleerd doorlezen van de tekst staat er ergens onopvallend in het midden van de tekst dat het hier gaat om een aanbod en niet om een factuur.
Mij lijkt deze wijze van benadering op zijn allerzachts gezegd zeer misleidend, onacceptabel en riekend naar oplichting.
Graag verneem ik wat de mening is van anderen en of er mogelijkheden zijn dit bedrijf tot een andere werkwijze te dwingen.
Met vriendelijke groet,
jamie
Re: ongewenste acceptgiro van Telemedia ivm. zgn. plaatsing
Ons bedrijf heeft ook deze "factuur" ontvangen met het verzoek om binnen 14 dagen te betalen.
Ik vraag me af welke organisatie hier achter zit. Het lijkt op "De Telefoongids": zelfde opmaak, zelfde lettertype. Maar als je dan op internet gaat kijken tref je een kopie aan van de website van de Gouden Gids (maar nu met spelfout).
Vreemd allemaal.
Ik vraag me af welke organisatie hier achter zit. Het lijkt op "De Telefoongids": zelfde opmaak, zelfde lettertype. Maar als je dan op internet gaat kijken tref je een kopie aan van de website van de Gouden Gids (maar nu met spelfout).
Vreemd allemaal.
De website is wel bereikbaar en zit vol met spelfouten inderdaad.
Telefonisch is het bedrijf ook schijnbaar bereikbaar maar zowel het telnr. els het faxnr. zijn in gesprek.
Ik ga de KvK gegevens checken.
Telefonisch is het bedrijf ook schijnbaar bereikbaar maar zowel het telnr. els het faxnr. zijn in gesprek.
Ik ga de KvK gegevens checken.
ik heb vaker gehoord van dit soort praktijken ,blijkbaar is dit op het randje van het toelaatbaarheid want op werk zag ik ook zo'n gele aanbod ,wat inderdaad op een gewone acceptgiro lijkt.
Ik ben er van overtuigd dat de meeste bedrijven met meerdere werknemers deze acceptgiro zullen voldoen in vertrouwen dat een collega
de opdracht heeft gegevens. Van dit gegeven wordt door dit bedrijf bewust misbruik gemaakt en ik verzoek hierbij om suggesties te plaatsen om deze praktijk een halt toe te roepen.
de opdracht heeft gegevens. Van dit gegeven wordt door dit bedrijf bewust misbruik gemaakt en ik verzoek hierbij om suggesties te plaatsen om deze praktijk een halt toe te roepen.
Ook wij hebben gisteren zo'n "factuur" ontvangen.
Heb al gekeken op de KvK site en alles ziet er legitiem uit.
Denk dat het inderdaad op het randje is allemaal.
(Er staat nl. wel, ook al is het erg klein, dat het om een aanbieding gaat)
Ben ook bang dat veel bedrijven deze factuur zonder gedoe zullen betalen..............
Heb al gekeken op de KvK site en alles ziet er legitiem uit.
Denk dat het inderdaad op het randje is allemaal.
(Er staat nl. wel, ook al is het erg klein, dat het om een aanbieding gaat)
Ben ook bang dat veel bedrijven deze factuur zonder gedoe zullen betalen..............
vanmorgen heb ik ergens op een nieuws site gelezen dat er spookfacturen in de ronde gaan die lijken op de facturen van telemedia, weet alleen niet meer zo waar ik het heb gezien, maar misschien als je telemedia belt dat ze je meer info kunnen geven (0900-0500)
Ook op het nieuws wordt al gewaarschuwd voor valse facturen van dit bedrijf. Als ik het me goed herinner waren ze vorig jaar ook bezig met dit geintje. Wij hebben hem ook ontvangen en je moet heel goed lezen om te zien dat het nep is.
ook wij hebben zoeen rekening ontvangen het is al moeilijk genoeg voor mijn vrouw om het bedrijf te laten draaien na het overlijden van haar vader het is alsof ze dat weten als je deze rekening naast de echte telefoongids rekening legt lijken ze wel erg op elkaar en is het de bedoeling dat door verwarring met de echte hij gewoon betaald word
Diverse malen mocht ik ook al een factuur ontvangen.
Het bleek om een fake factuur te gaan.
Het bleek om een fake factuur te gaan.
Ook wij (speciale basisschool de Windroos) hebben zo'n faktuur ontvangen.
Bij navraag blijkt het om een offerte te gaan, dit is al de tweede keer dat wij zo'n faktuur ontvangen van de firma Telemedia ook vorig jaar hebben wij zo'n faktuur ontvangen en gezegt dat we geen prijs stelden op dergelijke aanbiedingen.
Nu kreeg ik een mevrouw aan de lijn die erg gebrekkig Nederlands sprak en zei dat ze al veel telefoontjes had gehad maar zelf nog maar net in dienst was van de firma en hier niets aan kon doen en dat we de rekening maar moesten verscheuren.
Al met al een vreemde gang van zaken.
m.vr.gr.
E. Langkamp
SBO de Windroos - Oldenzaal
Bij navraag blijkt het om een offerte te gaan, dit is al de tweede keer dat wij zo'n faktuur ontvangen van de firma Telemedia ook vorig jaar hebben wij zo'n faktuur ontvangen en gezegt dat we geen prijs stelden op dergelijke aanbiedingen.
Nu kreeg ik een mevrouw aan de lijn die erg gebrekkig Nederlands sprak en zei dat ze al veel telefoontjes had gehad maar zelf nog maar net in dienst was van de firma en hier niets aan kon doen en dat we de rekening maar moesten verscheuren.
Al met al een vreemde gang van zaken.
m.vr.gr.
E. Langkamp
SBO de Windroos - Oldenzaal
-
Ook wij kregen een ,,rekening,, van Telemedia.Ik heb voorgaande jaren WEL betaald zonder verder te kijken.Dit jaar vielen ze door de mand doordat ik voorgaande jaren rond de € 90,00 en € 150,00 betaald had en het dit jaar wel heel veel geld was(het dubbele).Ik had de rekening al op verzenden staan op de bank,maar begon toch argwaan te krijgen.U bent dus inderdaad niet de enige!!!!!De website is trouwens under construction