LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stichtingen / verenigingen Legio Lease

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
croosjes
Berichten: 2816
Lid geworden op: 03 jul 2003 14:25

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door croosjes »

We gaan gewoon met zijn alle samenwerken""MET ZIJN ALLE ZIJN WE EEN""

Ruvoltaire
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 dec 2004 00:34

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door Ruvoltaire »

Net gelezen in de Telegraaf van 8 december 2004.

Dexia: Vordering Eegalease is randstedelijke arrogantie

De Telegraaf 8 december 2004

Van een onzer verslaggevers

AMSTERDAM, woensdag
Dexia Bank ziet geen enkele aanleiding om leden van de stichting Eegalease te ontzien met incassoprocedures. De stichting, die de belangen behartigt van ruim 18.000 beleggers die de mist in zijn gegaan met de aandelenleaseproducten van onder meer Dexia, eiste dat gisteren in Amsterdam. Die eis is volgens de bank vooral gebaseerd op een eerdere, voor Eegalease gunstige uitspraak van de eveneens Amsterdamse kantonrechter. Dexia’s raadslieden spreken van ’randstedelijke arrogantie’.
De Amsterdamse kantonrechter oordeelde op 25 augustus dat aandelenlease – beleggen met geleend geld – een vorm is van koop op afbetaling, waarbij wettelijk ook de handtekening van de partner vereist is. Omdat die krabbel op de leasecontracten van Dexia ontbreekt, is dat volgens deze kantonrechter een reden voor ontbinding. Sindsdien bereiken Dexia per maand zo’n 75 dagvaardingen van gedupeerden die hun contract willen laten ontbinden.
Rechters in onder meer Breda, Den Haag en Maastricht kwamen tot hetzelfde oordeel. Net als twee door de commissie- Oosting – in het leven geroepen om te bemiddelen tussen banken en gedupeerden – geraadpleegde deskundigen. Rechters in Arnhem en Roermond oordeelden echter precies omgekeerd, benadrukt Dexia. „De vordering (van Eegalease) luidt dat het oordeel van de Amsterdamse kantonrechter boven elk ander oordeel zou moeten prevaleren. Men zou het een voorbeeld van randstedelijke arrogantie kunnen noemen”, aldus Dexia-advocaat Jacob Cornegoor van het (Rotterdamse) kantoor NautaDutilh, gisteren in zijn pleidooi voor de voorzieningenrechter in – opnieuw – Amsterdam.
Bovendien is ook in de hoofdstad zélf geen eenduidigheid over de vraag of aandelenlease nu wel of geen huurkoop is. Medio november, zo bleek gisteren uit een tot dusver niet-gepubliceerd vonnis, kwam een rechter in Amsterdam tot de conclusie dat de effectenlease- overeenkomst ’AEX Plus’ van een individuele klant van Dexia géén huurkoopovereenkomst betreft.

• Hamvraag in de zaak van Eegalease blijft: is aandelenlease nu wel of geen huurkoop?
FOTO: RUUD VAN DER LINDEN

Dat betekent volgens Dexia dat zijn vorderingen ’geenszins kansloos’ zijn. De bank is daarom van plan beleggers met een betalingsachterstand achter de broek te blijven zitten. Volgens Eegalease’ advocaat William Schonewille zijn er „alleen al in Amsterdam naar verluidt ruim 900 procedures aanhangig bij de sector Kanton van de rechtbank”. Door zoveel mogelijk individuele beleggers met financiële problemen in de wielen te rijden, zou Dexia een zogeheten collectieve actie van gedupeerden willen frustreren.
Ook het voorstel van rechter Branbergen om het incasso voor slechts een aantal maanden op te schorten – tot het gerechtshof zich in hoger beroep over de vraag ’wel of geen huurkoop’ heeft uitgesproken – vond geen genade in de ogen van Dexia’s raadslieden. Branbergen zei daarop te streven donderdag 16 december uitspraak te doen.

Copyright De Telegraaf

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 09 dec 2004 01:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Nou, IK kom niet uit de randstad :D :)

pluutje
Berichten: 2669
Lid geworden op: 04 aug 2004 00:01

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door pluutje »

Ik wel uit de stadsrand :) :wink:

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door Piet »

Leaseclub met geruzie uiteen

'MrPayback':Vereniging te suf

Door Walter Devenijns

Het Algemeen Dagblad
Woensdag 8 december 2004

DEDEMSVAART- De vereniging Payback, de belangenclub van gedupeerde aandelenleasers, wordt opnieuw door ruzie geteisterd. Piet Koremans, een van de oprichters en ook wel 'Mr. Payback' genoemd, is opgestapt.

Koremans is een alternatieve club begonnen: het Platform Aandelen Lease (PAL). Payback zou volgens de vertrokken bestuurssecretaris te veel achterover leunen bij de strijd tegen de banken die verantwoordelijk worden gehouden voor de drama' s bij het beleggen met geleend geld, de zogenaamde aandelenlease. Payback echter vindt dat Koremans een slechte bestuurder is die met modder gooit.
Het is de tweede keer in het net twee-jarige bestaan van Payback dat er ruzie in de leiding is uitgebroken. In 2003 legde de toenmalige voorzitter zijn functie neer, ook wegens onenigheid over de koers.
Soepel verliep dat vertrek niet. Geld van de leden zou misbruikt zijn. Payback probeert sindsdien de duizenden euro's terug te krijgen, met een kort geding, een deurwaarder en een beslaglegging op het huis van de ex-voorzitter.
Koremans, oud-Landmachtofficier, vindt Payback te suf. "We hebben 2100 leden, die komen wel. Het geld stroomt via de contributie binnen, maar de acties tegen de banken gaan de mist in. Het bestuur leunt achterover, ik ben de enige die scherp is. Ze geven alleen maar telefoonnummers van een advocaat door aan een gedupeerde."
Ondanks ruzies en juridische procedures zal Payback toch weer in rustiger vaarwater terecht komen, zo verwacht Jan Neefs, hoofdadviseur van de vereniging en ex-bestuurslid. Koremans' vertrek heeft niet tot onrust geleid onder de leden.
Neefs, net als Koremans oudmilitair, vindt het vertrek van 'Mr. Payback' erg jammer. "Hij was een goede veldwerker, maar een slecht bestuurder. Hij hield zich niet aan afspraken, stelde ons niet op de hoogte over acties. Ik zou zijn e-mails moeten laten zien.
Schelden. Je valt er van om. We hebben hem uitgenodigd voor een gesprek, maar hij kwam met een stapel eisen. We gaan er niet op in, waarna hij met een rood hoofd wegloopt. Daarna misbruikt hij onze e-mailadressen voor een portie moddergooien.
Met deze man in het bestuur kon je onmogelijk samenwerken. Het is een Einzelgänger."

Copyright Het Algemeen Dagblad

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door Piet »

Naar de leden toe van Payback heb ik aangegeven waarom ik ben weggegaan bij Payback.
Op het forum heb ik geen enkele keer gereageerd op de aantijgingen van diverse kaderleden binnen Payback.
Ook naar de media ben ik voorzichtig geweest met mijn uitspraken.
In het artikel van het AD van vandaag heb ik wederom moeten constateren dat kaderleden, in dit geval Jan Neefs namens het bestuur (?), zich alleen maar bezig houdt met moddergooien en onwaarheden.
Jammer ook dat Neefs een mening geeft over een gesprek waar hij niet bij was.
Dit is helaas kenmerkend voor de huidige groep Paybackers die het voor het zeggen hebben.
Ik hoop dat de gedupeerden hier doorheen kijken in hun keus van belangenbehartigers.

In ieder geval heb ik niemand van Payback gezien tijdens het kort geding van gisteren.

Praten en beschuldigen is makkelijk, nu is de tijd aangebroken dat de huidige vereniging Payback laat zien wat ze DOEN.
Gelukkig zijn er binnen Payback veel leden die ook al twijfels hadden over de voortgang, gezien de honderden reacties die we hebben ontvangen. Veel leden zijn inmiddels overgestapt zodat we actief door kunnen gaan en niet in slaap vallen.
PAL zal laten zien waar ze voor staat, kwaliteit verloochent zich niet!
William Schonewille b.v. van Leaseverlies/ Eegalease was gisteren blij met een uitspraak die hij nog niet had, maar wij wel.
Ook met de aanwezige pers hebben wij een goed gesprek gehad.

Laat zien waar je voor staat, niet alleen in woorden maar ook in daden.
Dit is van toepassing voor alle stichtingen en verenigingen.Dan pas kun je succes boeken.
En dat succes zullen wij boeken want samen staan we sterk en samen krijgen wij de reus dexia en de andere aanbieders neer, niet met woorden maar met daden.
Wij staan PAL achter de aandelenlease gedupeerden en vechten door tot de overwinning, jij ook?

Groeten,
Piet

thoompy
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 nov 2003 22:06

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door thoompy »

Piet er is een oud spreek woord
AL IS DE LEUGEN NOG ZO SNEL DE WAARHEID ACHTERHAALD HEM WEL....

Ze vergeten een ding een oorlog word wonnen in het veld en niet op papier dat is wat de huidige payback nog kan geven.
Een ding klopt wel ze zijn hun veld officier kwijt.
Een goed commando word niet vervangen met een krante artikel.

We slaan gewoon een nieuwe richting in en iederen die het veld ken weet wat dat inhoud .

We gaan er voor er komt een belangrijk jaar aan dat is waar we voor gaan. 8)

hari
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 sep 2004 00:58

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door hari »

Ach ach

Zijn er nog meer manieren om vuil te vechten.

Piet heb je nog meer adreslijsten gebruikt, behalve:

adreslijst van alle leden van de vereniging
adreslijst media

Heb je misschien ook nog de adreslijst van de tweede kamer en de advocatenadreslijst gebruikt?

Heb je weer rondgegooid met privé-gegevens?

Flip Huizer
Berichten: 42
Lid geworden op: 21 okt 2004 16:17

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door Flip Huizer »

Kop op mannen en niet zo moeilijk doen ! De feestdagen zijn in aantocht !

Accepteer de situatie en gedraag jullie als strijders tegen het onrecht dat Dexia heet.

Mensen kiezen zelf wel waar ze bij willen horen:D 8)

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door Piet »

Ach ach

Zijn er nog meer manieren om vuil te vechten.

Piet heb je nog meer adreslijsten gebruikt, behalve:

adreslijst van alle leden van de vereniging
adreslijst media

Heb je misschien ook nog de adreslijst van de tweede kamer en de advocatenadreslijst gebruikt?

Heb je weer rondgegooid met privé-gegevens?
Hari (Stefan) dit is nu precies wat ik bedoel: moddergooien en onwaarheden.

Gelukkig weten de meeste mensen dit soort verhalen op waarde te schatten....

Groeten,
Piet

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door Pieter »

Toompy,

Inderdaad. Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel. Hopelijk valt het je niet te zwaar als je achter de waarheid komt.
Een goed lezer heeft maar een een half woord nodig.
Even goede vrienden.

Mvg Pieter

thoompy
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 nov 2003 22:06

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door thoompy »

denk aan het spreek word piet .

de meesten weten beter niet op reageren :)

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door Pieter »

Toompy en Piet,

Het zou PAL netjes staan om de discussie op dit forum aan te gaan.
Tenslotte heeft PAL de knuppel in het hoenderhok gegooid en dat roept verplichtingen met zich mee.

Mvg Pieter

hari
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 sep 2004 00:58

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door hari »

Piet ik weet niet wat jouw waarheidsbeleving is.

Wil je een aantal emails van jezelf aan meerdere mensen
met je vuilspuiterij en kwetsende opmerkingen?
Voor wat betreft de adreslijsten, tja Piet dat is ook waar, maar dat
weet jij zelf het beste.
Ik weet dat wat ik zoëven heb geplaatst waar is en dat
is voor mij voldoende.

Stop een keer met moddergooien en beperk je tot PAL,
waar ik je overigens veel succes mee wens.

Met vriendelijke groeten,
Stefan.

Prettige Feestdagen
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 nov 2004 12:44

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door Prettige Feestdagen »

Toompy en Piet,

Het zou PAL netjes staan om de discussie op dit forum aan te gaan.
Tenslotte heeft PAL de knuppel in het hoenderhok gegooid en dat roept verplichtingen met zich mee.
Piet nu ben jij weer aan de beurt :lol:

Prettige feestdagen.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Stefan, Pieter en de rest van Pay-Back, aan de andere kant Piet van PAL, hou op met modder gooien.
Wat gebeurd is, is gebeurd. Iedereen zijn eigen mening. Ik vind alleen dat Stefan, Adri en anderen best onder hun eigen naam mogen posten.
Ik weet verschillende aliassen en vind dit niet leuk. Stefan ondertekent nu in ieder geval met zijn eigen naam.

Prijs je eigen club aan (mag iedereen) MAAR KAT DE ANDER NIET AF.
Laat iedereen zijn eigen keuze maken.
Allebei succes!! :D

Trouwens de adreslijst van de 2e kamer staat op het forum en de advocatenlijst ook al lang. :o
Laatst gewijzigd door Janneke52 op 08 dec 2004 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.

hari
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 sep 2004 00:58

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door hari »

Ben ik direct met je eens Janneke.

Alleen het houdt niet op.

Vandaag weer dat artikel, waar duidelijk is wie het initiatief heeft genomen.
Maar als Piet een andere mening heeft, moet hij het zeggen,
dan nemen we morgen contact op met de journalist.

thoompy
Berichten: 279
Lid geworden op: 13 nov 2003 22:06

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door thoompy »

Janneke je hebt gelijk :mrgreen:

Prettige Feestdagen
Berichten: 58
Lid geworden op: 27 nov 2004 12:44

Re: stichtingen / verenigingen Legio Lease

Ongelezen bericht door Prettige Feestdagen »

'Wij gaan iets leuks doen' zei die meneer van de KNVB eens (Jos Staatsen of zo iets) en toen viel het stil.

Ik kan gedupeerden wel adviseren , om met geen van deze partijen in zee te gaan. Ze rollenbollen nou alweer over het forum. En ze hebben alleen uw geld nodig.

Stap naar een advocaat en laat je niet in de luren leggen. Wegens omstandigheden verdwijn ik van het toneel.

Prettige feestdagen allemaal en voor de gedupeerden veel succes in het nieuwe jaar.

Prettige feestdagen in de goede zin des woords.

Gesloten