LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo vervroegt incasso

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
witte angora
Berichten: 32339
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door witte angora »

Bertens schreef:haha jesa, zo ver zal het niet komen he, maar een beetje prikken en van je af bijten mag toch wel niet? Inmiddels heb ik gestorneerd, en heb een week later een mail ontvangen om via ideal te betalen. Kleine omweg voor een beter betaalgemak, ik kan dit wel even volhouden zo.
Ik heb hetzelfde gedaan, werkt prima. Ze waren er bij de klantenservice niet zo blij mee. Maar als meerderen dit gaan doen, dat ze dan eens gaan nadenken.

Het is alleen wel erg kleuterachtig dat er in mijn Ziggo in het rood en met een kruisje een melding komt te staan: 'te laat". Je bent niet te laat, want het is nog ruim voor de komende abonnementsperiode.

Ik vraag me sowieso af of het wel mag dat ze op de 15e een factuurdatum opstellen met een vervaldatum van de 18e. Lijkt me niet, iemand die met een acceptgiro betaalt krijgt dan nooit van zijn leven de kans op tijd te betalen.

Dan die zogenaamde piekmomenten: deze week heb ik een ander abonnement op de ns afgesloten. Wordt ook maandelijks geïncasseerd, maar daar kennen ze maar één datum om te incasseren. Geen idee hoeveel abonnementhouders de ns heeft, maar dat zal toch ook het miljoen wel overschrijden?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door bprosman »

En dat laatste is iets heel anders dan "de financiën niet op orde hebben".
Ligt natuurlijk aan je definitie van “financien op orde” , volgens het Nibud is dat ook het hebben van een buffer. Mijn werkgever betaald zo’n beetje als laatste in NL (laatste werkdag van de maand) en in het begin was dat even schipperen, na een tijdje bouw je wel een buffer op en soms sta je een paar dagen rood.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door yan »

Precies, "op orde" is wat anders dan net kunnen rondkomen. Hoe je het ook bekijkt, dan is het gewoon niet "op orde"
Kwestie van een paar keer net iets minder uitgeven en je hebt al een (kleine) buffer.

witte angora
Berichten: 32339
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar als bedrijven ineens eerder gaan incasseren, blijft er van die buffer niks over.

Die buffer is er voor onverwachte en onregelmatige (zoals jaarlijkse) betalingen. Juist eind december heb je een aantal van die kosten, en dan blijft er van mijn buffertje weinig meer over. Als er dan ook nog eentje té vroeg gaat incasseren kom je in de problemen.

Maar nogmaals, ik zie geen enkele reden waarom een bedrijf zo nodig al op de 18e moet incasseren voor een periode die pas op de 1e van de daaropvolgende maand begint. Om vervolgens, als je storneert, direct te roepen dat je te laat bent met betalen, terwijl de factuur notabene de 15e als datum heeft.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door bprosman »

Als een Ziggo factuur (wat is het ... 80 Euro ?) je “buffer” in de war gooit mag dat de naam buffer niet hebben. En dat storneren , zelf overmaken is natuurlijk een leuke hobby als je de hele dag niks anders te doen hebt naar geef mij maar het gemak van die automatische incasso, en de “gederfde rente” van een week eerder incasseren gaat mijn vakantieplanning toch niet in de war schoppen denk ik.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door moederslink »

Als je praat over een buffer ga ik uit van minimaal € 1000 , maar helaas er zijn idd gezinnen en ouderen die amper € 50 tot € 0 overhouden p.m.
Misschien niet voor te stellen? Ze zijn er echt wel...

angel1978
Berichten: 11329
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door angel1978 »

moederslink schreef:Als je praat over een buffer ga ik uit van minimaal € 1000 , maar helaas er zijn idd gezinnen en ouderen die amper € 50 tot € 0 overhouden p.m.
Misschien niet voor te stellen? Ze zijn er echt wel...
maar dat is dan toch niet je buffer?
Als je €50 per maand over houdt, dan bouw je daarmee je buffer op. Dan zal het even duren voordat het enigszins op niveau is, maar dat lukt dan uiteindelijk ook wel een keer. Als je structureel €0 per maand over houdt, dan moet je je uitgaven gaan aanpassen. €60 a €80 euro per maand uitgeven aan een tv/internet-abonnement vind ik daar zeker niet bij horen.

Lowieze
Berichten: 6965
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door Lowieze »

angel1978 schreef:
moederslink schreef:Als je praat over een buffer ga ik uit van minimaal € 1000 , maar helaas er zijn idd gezinnen en ouderen die amper € 50 tot € 0 overhouden p.m.
Misschien niet voor te stellen? Ze zijn er echt wel...
maar dat is dan toch niet je buffer?
Als je €50 per maand over houdt, dan bouw je daarmee je buffer op. Dan zal het even duren voordat het enigszins op niveau is, maar dat lukt dan uiteindelijk ook wel een keer. Als je structureel €0 per maand over houdt, dan moet je je uitgaven gaan aanpassen. €60 a €80 euro per maand uitgeven aan een tv/internet-abonnement vind ik daar zeker niet bij horen.
Als je een keer 50 euro aan het eind van de maand overhoudt, wat al veel is hoor als je van een minimuminkomen moet rondkomen, dan zet je dat apart. Maar dat heb je natuurlijk niet elke maand over. Er zijn ook maanden dat je net tekort komt. Daar gaat je buffertje.
Wat sommige mensen ook niet schijnen te begrijpen, dat iedereen voor onverwachte kosten kan komen te staan: iets moet gerepareerd worden of er moet iets nieuws komen. Dan moet je al je uitgaven gaan aanpassen, dus waar blijft je buffer dan?

16again
Berichten: 16522
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door 16again »

De vraag al of niet een buffer is m.i. niet relevant. Het gaat erom: mag Ziggo zomaar de betaaldatum naar voren halen? Wat mij betreft in ieder geval niet, en ik juich iedereen toe die deze Ziggo actie frustreert met maandelijks storneren.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door bprosman »

en ik juich iedereen toe die deze Ziggo actie frustreert met maandelijks storneren.
Krijg nou niet de indruk dat er in de top van Ziggo mensen zijn die hier slapeloze nachten van krijgen. Je frustreert meer jezelf , extra werk en het wachten natuurlijk op de eerste klachten over bijkomende incasso kosten als je vergeet te betalen. En het is alleen uitstel, betalen moet je toch.

honda98
Berichten: 93
Lid geworden op: 07 mei 2005 08:33

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door honda98 »

ik snap op dit forum de op hef niet over ziggo. ziggo heeft wel degelijk op de vorige facturen vermeld dat ze in casso 4 dagen eerder gingen doen. maar ik denk dat dat over het hoofd word gezien. maar daar kan ziggo ook niets aan doen.
maar het is wel degelijk op de vorige facturen aan gekondigt dat ze vroeger gingen incaseren.
daarom moet men ook niet lopen klagen op dit forum maar de facturen goed bekijken.
ik werk niet bij ziggo .
ik zit ook op de ziggo community (forum) en daar is geen woord over gevallen. over de vervroegde incasso van ziggo.
daarom is het van groot belang dat men goed leest wat er op de factuur vermeld word.
en als je het er niet mee eens bent ziggo bellen en niet lopen klagen bij RADAR.

Bertens
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 apr 2006 20:53

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door Bertens »

oh honda98, jij denkt dat er niet met ziggo is gecommuniceerd? natuurlijk wel, daarom kreeg ik ook de reden waarom er vervroegd wordt, en als oplossing: we kunnen er iets aan doen. Reden van niks.....
En als je facturen er 11 maanden identiek uitzien en op 1 factuur ineens in dezelfde grootte een andere tekst staat, valt dat niet op. En nogmaals, als een prutzendertje uit je pakket verdwijnt, krijg je er mail en een brief over, waarom niet over voor sommigen zoiets belangrijks.....
De wijze van communiceren en het bieden van een oplossing is ziggo vreemd.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door bprosman »

De wijze van communiceren en het bieden van een oplossing is ziggo vreemd.
Werk zelf in een vrij groot bedrijf en wat ik qua communicatie geleerd heb is dat je het toch nooit goed kunt doen.
Op een en de zelfde communicatie campagne krijgen wij reacties als :
1. Bericht is veel te technisch.
2. Bericht is niet technisch genoeg.
3. Jullie communiceren teveel
4. Jullie communiceren te weinig.
5. Bericht is mij volledig duidelijk
6. Bericht is mij onduidelijk
7. Heb het bericht nooit gehad (terwijl de log iets anders zegt)

Ofwel, zoveel mensen zoveel smaken.
Diegenene die het er niet mee eens zijn kunnen kostenloos opzeggen toch ?

Moneyman
Berichten: 31686
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

haha, zo herkenbaar!!

Boesta
Berichten: 257
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door Boesta »

Berteman schreef:
renewouters schreef:
Berteman schreef: Dat is dus zo ongeveer de verklaring van Ziggo. En daar kunnen best wat vraagtekens bij gezet worden.

Ziggo zou zich ook kunnen afvragen, waarom het incasseren van de facturen tot een piekbelasting van de Servicedesk leidt.

Zijn de facturen niet voor iedereen even begrijpelijk? Worden er onjuiste bedragen geïncasseerd omdat de bijhorende factuur onjuist is? Zijn wijzigingen in het abonnement niet of onjuist verwerkt?
Even logisch nadenken. Als er iets wordt verstuurd zijn er altijd wel mensen die een vraag hebben. Dat wiluiteraard niet zeggen dat de rekeningen fout of onduidelijk zijn
Logisch nagedacht: als er iets wordt verstuurd en er zijn altijd mensen die daarover een vraag hebben, dan is er toch iets niet helemaal duidelijk of in orde? Als alles duidelijk en correct is, dan hebben klanten toch geen enkele reden naar een (betaalde) klantenservice te bellen?
renewouters schreef: (maar wellicht heb jij het recept om perfecte rekeningen te sturen die zo duidelijk zijn dat niemand gaat bellen).
Zeg je hier nu mee, dat de rekeningen van Ziggo nu inderdaad niet duidelijk of foutloos zijn?
renewouters schreef:En natuurlijk kan je alles lekker op dezelfde dag sturen maar dan moeten we niet zeuren als we of te lang in de wachtrij staan of dat de kosten verder omhoog gaan omdat de call center capaciteit moet worden uitgebreid.
Dit zijn - zeker in grote bedrijven - allemaal geautomatiseerde processen en door die zoveel mogelijk op één dag te verzenden en ook bij de banken in één 'batch' aan te bieden wordt juist op kosten bespaard. In dat licht bezien, is het qua kosteneffectiviteit niet erg efficiënt om dat juist te spreiden.

Veel grote bedrijven hebben de telefonische klantenservice geheel of gedeeltelijk geoutsourced naar gespecialiseerde bedrijven, juist omdat die veel flexibeler op piekbelasting kunnen inspelen.
Apart dat u weet dat de mensen die Ziggo gaan bellen/mailen als ze de rekening hebben ontvangen dat doen omdat er iets niet in orde is. Mensen kunnen zo veel redenen hebben om op dat moment Ziggo te gaan bellen. Uw redenering is slechts een aanname.

Beetje kinderachtig gebrabbel om uw gelijk proberen te halen!

De klantenservice van Ziggo is gewoon gratis!

Ziggo heeft hun klantenservice juist niet meer uitbesteed omdat dat erg veel problemen gaf in het verleden. doordat de afstand van het Callcenter naar Ziggo toe te groot was. Sinds Ziggo de klantenservice weer gewoon in eigen handen heeft zijn de klachten enorm teruggelopen. Nu wilt u weer gaan beweren dat ze dat weer moeten gaan uitbesteden...? U heeft duidelijk geen idee waar u over praat!

Boesta
Berichten: 257
Lid geworden op: 28 mar 2016 15:50

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door Boesta »

Bertens schreef:Om onderlinge discussies te voorkomen: jarenlang incasseerde ziggo bij mij op de 1e of 2e van de maand, toen om administratieve redenen werd dit rond de 24e van de maand, met kennisgeving vooraf dus, maar zoals hierboven ook iemand schrijft, die maand wel 2x afschrijving dus. Gaat dit de komende jaren weer gebeuren, dan zit je zo weer op de 1e en heb je intussen dus een maand teveel betaald, maar dat is nog koffiedik kijken. Mijn afschrijvingen van vaste bedragen zijn dus altijd rond de 24e en ondanks dat vaste bedrag, check ik iedere maand de factuur en het bedrag. Volgens mij worden die facturen volautomatisch gemaakt, de computer checkt je pakketten, bundels, verbruik, en fabriceert een digitale factuur die je per mail ontvangt en maakt ook de incasso......waar zit dan het personeelsgebruik dat voor dienstverlening ingezet kan worden, neem dan gewoon meer personeel aan. En zoals ik hierboven lees, bestáát er al verspreidde betaling bij de klanten, per ingangsdatum contract, dus die vlieger van ziggo gaat bij mij ook niet op. Verder is het inderdaad niet voor iedereen op te hoesten zoals ik schreef, kan ik wel, dat is mijn punt ook niet. Ja, storneren houdt ik met gemak vol tot ze toegeven, binnen een week zullen ze niet huilen, zo wel, kost ze dat weer brieven etc....ik heb ze er over ingelicht en ga en klacht indienen, inderdaad desnoods de incasso opzeggen en overmaken op de voor mij normale datum.
Complete nonsense!!

Ziggo maakt geen extra maanden aan in een jaar waardoor u een "maand te veel zou betalen". Er blijven gewoon 12 maanden in een jaar en betaald u dus ook voor 12 maanden.

UPC en Ziggo zijn gefuseerd. Beide bedrijven incasseerde op een andere datum. Nu gaan ze gewoon alle klanten van het nieuwe Ziggo allemaal op dezelfde dag laten betalen c.q. incasseren van de bankrekening van hun klanten.

Gewoon kinderachtig gebrabbel van u enkel om uw gelijk te halen... pppppfff Grow up!!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door bprosman »

storneren houdt ik met gemak vol tot ze toegeven
:lol: :lol: :lol:
Mag ik een kleine weddenschap afsluiten wie dat gaat "winnen" ? :lol: :lol: :lol:

16again
Berichten: 16522
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door 16again »

honda98 schreef:ik snap op dit forum de op hef niet over ziggo. ziggo heeft wel degelijk op de vorige facturen vermeld dat ze in casso 4 dagen eerder gingen doen.
De discussie is niet of er ge-informeerd is....maar of dit kan en mag.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door bprosman »

De discussie is niet of er ge-informeerd is....maar of dit kan en mag.
Nog een "educated guess" dan, gok ik er op dat ze bij Ziggo ook juristen hebben die hier naar gekeken hebben :wink: .

Radar
Site Admin
Berichten: 5523
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Ziggo vervroegt incasso

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic reacties verwijderd door moderatie. Graag inhoudelijk reageren op het onderwerp!

Gesloten