LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bank gekocht, slechte service van servicedienst

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
CobyW
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jan 2018 13:05

Bank gekocht, slechte service van servicedienst

Ongelezen bericht door CobyW »

Bij Van Donzel in Uden een hoekbank gekocht, deze is de 1e week van januari geleverd. Een dag later ontdekten wij aan de voorkant op de hoek, waar de bank aan elkaar zit, dat de stof in de naad daar in een vouw zit met een hard stuk eronder en scheef loopt. Meteen met een foto naar de winkel gegaan en de verkoper van de bank daarop aangesproken. Dat klopte niet was zijn opmerking en wij moesten via internet op hun site een formulier invullen en met foto opsturen naar Van Donzel. Zij zouden dit dan doorsturen naar het servicebedrijf. Geen hulp in de winkel verder, zelf uitzoeken.
Vervolgens wachten op antwoord en er zou iemand 2 weken later langs komen. Deze afspraak werd wegens ziekte afgelopen vrijdag geannuleerd en ik kon op mijn verzoek niet iemand spreken om meteen een nieuwe afspraak te maken. Gisteravond ontving ik een mail dat ze over 3 weken langs komen. Ik heb de heer Van Donzel hiervan op de hoogte gesteld dat wij over de gang van zaken erg teleurgesteld zijn. Als antwoord krijg ik te horen dat de servicedienst van de leverancier deze afspraak maakt en dat dit helaas buiten hun om gaat en zij de afspraak dus niet kunnen vervroegen.
Ik dacht dat de winkel onze leverancier is. Is dit juridisch gezien juist wat ik denk?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Bank gekocht, slechte service van servicedienst

Ongelezen bericht door mahadma »

De verkoper is ja het aanspreek punt, echter, als die een eigen afhandeling heeft, kan dat zijn servicedienst dit afhandelt. Dus kost dat effe tijd, u kunt daarentegen wèl op de bank zitten zonder problemen.

Moneyman
Berichten: 31130
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bank gekocht, slechte service van servicedienst

Ongelezen bericht door Moneyman »

CobyW schreef:Bij Van Donzel in Uden een hoekbank gekocht, deze is de 1e week van januari geleverd. Een dag later ontdekten wij aan de voorkant op de hoek, waar de bank aan elkaar zit, dat de stof in de naad daar in een vouw zit met een hard stuk eronder en scheef loopt. Meteen met een foto naar de winkel gegaan en de verkoper van de bank daarop aangesproken. Dat klopte niet was zijn opmerking en wij moesten via internet op hun site een formulier invullen en met foto opsturen naar Van Donzel. Zij zouden dit dan doorsturen naar het servicebedrijf. Geen hulp in de winkel verder, zelf uitzoeken.
Vervolgens wachten op antwoord en er zou iemand 2 weken later langs komen. Deze afspraak werd wegens ziekte afgelopen vrijdag geannuleerd en ik kon op mijn verzoek niet iemand spreken om meteen een nieuwe afspraak te maken. Gisteravond ontving ik een mail dat ze over 3 weken langs komen. Ik heb de heer Van Donzel hiervan op de hoogte gesteld dat wij over de gang van zaken erg teleurgesteld zijn. Als antwoord krijg ik te horen dat de servicedienst van de leverancier deze afspraak maakt en dat dit helaas buiten hun om gaat en zij de afspraak dus niet kunnen vervroegen.
Ik dacht dat de winkel onze leverancier is. Is dit juridisch gezien juist wat ik denk?
Ja, je gedachte is juridisch juist. Tegelijk is de praktijk dat de winkelier ook afhankelijk is. Die schudt ook nie zomaar een ander uit de mouw. Probeer in goed overleg de druk op de ketel te houden. Ik neem aan dat je de bank prima kunt gebruiken? Dan heb je toch geen enorme haast?

Gesloten