LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rabobank laat senioren in de koud staan

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
haco26
Berichten: 13
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:41

Re: Rabobank laat senioren in de koud staan

Ongelezen bericht door haco26 »

wat betreft tip van verstappen naar andere bank, die wordt waarschijnlijk gegeven door mensen die dat zelf nooit gedaan hebben. ik geef als tip doe dat niet tenzij je maandenlang problemen wilt hebben. alle instanties moeten in kennis gebracht van je nieuwe nummer. dat geeft veel problemen bij automatische incasso's en overschrijvingen. het duurt weken voor bedrijven nieuw nummer hebben ingeschreven. gevolg is o.a. betalingsherinneringen, dreigen met afsluiten van diensten enz. banken moeten van hun probleem niet een probleem van de klant maken. we betalen maandelijks genoeg per rekening voor hun dienstverlening

atlas1302

Re: Rabobank laat senioren in de koud staan

Ongelezen bericht door atlas1302 »

we betalen maandelijks genoeg per rekening voor hun dienstverlening
Waarom zou je dat doen er zijn ook gratis dienstverleners, Revolut, N26 om maar te noemen. Dan kan je met dat pasje overal terecht, en mastercard is jouw friend. Ook uw pensioentje kan er op gestort worden en een eigen IBAN nummer, laat die arrogante banken.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rabobank laat senioren in de koud staan

Ongelezen bericht door kweenie »

Dan kun je nog minder geld zonder kosten opnemen. Bij revolut volgens mij 200 per maand en bij n26 5 opnames per maand.

atlas1302

Re: Rabobank laat senioren in de koud staan

Ongelezen bericht door atlas1302 »

kweenie schreef:Dan kun je nog minder geld zonder kosten opnemen. Bij revolut volgens mij 200 per maand en bij n26 5 opnames per maand.
Anticiperen dan maar, het is wel gratis en iedereen wil dat toch?

jeanneschreurs
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 jan 2018 18:43

Re: Rabobank laat senioren in de koud staan

Ongelezen bericht door jeanneschreurs »

ZeerPrivé schreef:Pinautomaten zijn voor omwonenden helemaal niet meer veilig, vandaar dat er steeds meer weggehaald (zullen) worden. Niet alleen door de Rabo, ook door andere banken.

Je kunt je aankopen toch gewoon pinnen? Of bij een supermarkt, Hema o.i.d. contant geld opnemen? Wat moet iemand nog met cash geld?

Pinautomaten zijn vanaf eind 2020 neutraal, dus kun je overal zoveel pinnen als je wilt https://www.nrc.nl/nieuws/2017/11/14/pi ... t-a1581142
ZeerPrivé,
Wat dacht je ervan om alles privé te houden. Dus cash geld is nodig als je je uitgaven ook echt privé wilt houden.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rabobank laat senioren in de koud staan

Ongelezen bericht door kweenie »

atlas1302 schreef:
kweenie schreef:Dan kun je nog minder geld zonder kosten opnemen. Bij revolut volgens mij 200 per maand en bij n26 5 opnames per maand.
Anticiperen dan maar, het is wel gratis en iedereen wil dat toch?
Dat is nu juist niet wat TS wil. Die wil namelijk juist niet worden belemmerd tot 250 euro per dag. Om dan aan te komen met bedrijven die nog ongunstiger limieten hanteren is nogal OT.

Zoé
Berichten: 21
Lid geworden op: 23 aug 2017 19:53

Re: Rabobank laat senioren in de koud staan

Ongelezen bericht door Zoé »

Je kunt de limiet opname net zo vaak achter elkaar doen tot je op het bedrag bent dat je nodig hebt.
Dat weet ik uit ervaring. Ik heb een betaalrekening bij Regiobank en neem geld op bij de Rabobank.

zebulon
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2007 23:26

Re: Rabobank laat senioren in de koud staan

Ongelezen bericht door zebulon »

"Het netwerk van geldautomaten ondergaat de komende jaren een flinke verandering. De automaten van ABN Amro, Rabobank en ING verliezen hun merk en moeten rond eind 2020 neutraal zijn - vanaf dat moment beheerd door het bedrijf Geldservice Nederland (GSN). Maar één keer per etmaal kunnen pinnen bij een andere bank, is dan verleden tijd. Daar tegenover staat dat een kwart van de pinautomaten uit het straatbeeld verdwijnt."
Weer een schijf er tussen om bij mijn geld te kunnen. Die zal er ook wel weer aan moeten verdienen.
Lang leve de liberale (andermans geld) geldverslindende vrije markt economie.
En veilig dat het is / wordt!!
Maar niet heus!

Moneyman
Berichten: 30455
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabobank laat senioren in de koud staan

Ongelezen bericht door Moneyman »

zebulon schreef:
"Het netwerk van geldautomaten ondergaat de komende jaren een flinke verandering. De automaten van ABN Amro, Rabobank en ING verliezen hun merk en moeten rond eind 2020 neutraal zijn - vanaf dat moment beheerd door het bedrijf Geldservice Nederland (GSN). Maar één keer per etmaal kunnen pinnen bij een andere bank, is dan verleden tijd. Daar tegenover staat dat een kwart van de pinautomaten uit het straatbeeld verdwijnt."
Weer een schijf er tussen om bij mijn geld te kunnen. Die zal er ook wel weer aan moeten verdienen.
Lang leve de liberale (andermans geld) geldverslindende vrije markt economie.
En veilig dat het is / wordt!!
Maar niet heus!
Ik weet niet hoor, maar volgens mij wordt bij je geld kunnen alleen maar makkelijker...

zebulon
Berichten: 10
Lid geworden op: 23 mei 2007 23:26

Re: Rabobank laat senioren in de koud staan

Ongelezen bericht door zebulon »

"Ik weet niet hoor, maar volgens mij wordt bij je geld kunnen alleen maar makkelijker..."
Precies, u weet niet.
Nog even en je kan helmaal niet meer bij je geld en is alles (zogenaamd) veilig, want digitaal.

Uitkijktoren
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 mar 2016 11:04

Re: Rabobank laat senioren in de koud staan

Ongelezen bericht door Uitkijktoren »

ER moeten net meer pinautomaten komen. het gemak dient de mens. En pinautomaten met parkeerruimte maar ook goed bereikbaar met het ov en scootmobiel.
Is veel veiliger voor ons, de klant. Want als we overvallen worden en we geven 50 of zo euro dan zijn ze blij en gaan ze weg. Als je zo een groep overvallers antwoordt: ... kan ik het overmaken nemen ze je je looprek af en slaan je ermee om de oren. Wat interesseert mij nou een plofkraak waar geen gewonde (iemand die net staat te pinnen) aan te pas komt.

Moneyman
Berichten: 30455
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Rabobank laat senioren in de koud staan

Ongelezen bericht door Moneyman »

zebulon schreef:
"Ik weet niet hoor, maar volgens mij wordt bij je geld kunnen alleen maar makkelijker..."
Precies, u weet niet.
Nog even en je kan helmaal niet meer bij je geld en is alles (zogenaamd) veilig, want digitaal.
Sterke reactie. Je klinkt behoorlijk paniekerig, maar geeft tot nu toe geen enkel argument dat relevant is in dit topic.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Rabobank laat senioren in de koud staan

Ongelezen bericht door kweenie »

zebulon schreef:Weer een schijf er tussen om bij mijn geld te kunnen. Die zal er ook wel weer aan moeten verdienen.
Lang leve de liberale (andermans geld) geldverslindende vrije markt economie.
En veilig dat het is / wordt!!
Maar niet heus!
Dat bedrijf beheert al jaren de geldautomaten van die banken. Er komt dus helemaal geen extra schijf tussen. Enige verschil is dat de automaten nu nog het label van een van de drie banken gebruiken, terwijl dat straks (waarschijnlijk) een nieuwe, neutralere, naam wordt.

atlas1302

Re: Rabobank laat senioren in de koud staan

Ongelezen bericht door atlas1302 »

Misschien dat deze senior bij het lezen van de vele antwoorden zijn zienswijze heeft bijgesteld, in ieder geval horen we niet veel meer van deze TS.

Nevyn
Berichten: 1326
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Rabobank laat senioren in de koud staan

Ongelezen bericht door Nevyn »

Weer zo'n vroeger was alles beter topic. Volgens mij was het nog niet eens zo heel lang geleden, dat er in een groot dorp /stad 1 bank stond. Hier kon je van 09.00 tot 17.00 uur terecht met je boekje. Je trok een nummertje en wachtte netjes tot je aan de beurt was. Tussen 17.00 en 09.00 uur geen geld.

Nu kan je zelfs extra pinnen in de supermarkt en worden de plof gevaarlijke automaten in een supermakrt geplaatst. Maar ja dan kan je alleen maar van 08.00 tot 22.00 uur terecht. Weer een reden tot klagen.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Rabobank laat senioren in de koud staan

Ongelezen bericht door renewouters »

Boesta schreef:
Brahms schreef:Grote indirecte vraag is eigenlijk, waarom en waarvoor moet de TopicStarter schijnbaar zeer regelmatig forse bedragen pinnen. Buiten dat dit relatief onveilig is is het anno 2018 ook niet nodig.
Of betaald TopicStarter zijn huur nog contant ?
Belachelijke zeer onbehoorlijke vraag!

Wat heeft u ermee te maken hoeveel iemand wil pinnen en waarvoor...? Dat doet ook helemaal niet ter zake!
Niet mee eens. Dingen veranderen nu eenmaal continue (is nooit anders geweest), en dat betekent dat er altijd wel wat impact is op hoe we dingen doen. Er zijn tegenwoordig voldoende alternatieven voor cash, dat het "probleem" van TS helemaal niet zo relevant is, tenzij er een hele specifieke reden voor is dat TS grote bedragen cash nodig heeft. Dat wil Brahms aankaarten. We zouden ook heel raar opkijken als we voor dit forum ook nog vragen via een brief kunnen indienen...

Daarnaast snap ik ook niet waarom oude mensen hierover zeuren: alle senioren van nu waren nog jong toen pinnen werd ingevoerd, dus ook dat is geen reden dat er maar overal cash beschikbaar moet zijn.

Gesloten