LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Booking.com zegt na twaalf dagen: Helaas, verkeerde prijs
Booking.com zegt na twaalf dagen: Helaas, verkeerde prijs
Op 18 januari heb ik een boeking gedaan bij Booking.com voor een hotel in Duitsland. (zie bijlage) Vandaag kreeg ik na 12 dagen het volgende bericht:
"Geachte heer .......,
Bedankt dat u gekozen heeft voor Booking.com.
Wij hebben geprobeerd u per telefoon te benaderen om een fout in de prijzen met betrekking tot uw reservering bij Venngasthof Zur Buche te bespreken, maar wij konden u niet bereiken.
Namens Booking.com en Venngasthof Zur Buche bieden wij onze excuses aan voor deze fout. De juiste prijs voor Venngasthof Zur Buche is 84 EUR per nacht voor week dagen en 93 EUR per nacht voor weekend dagen, en niet 42 EUR per nacht voor week dagen en 47 EUR per nacht voor weekend dagen voor zoals in uw reservering is vermeld.
Wij vragen om uw begrip bij het vinden van een tussenoplossing. De accommodatie wil u het volgende aanbod doen: 80 EUR per nacht voor beide week en weekend dagen.
Wilt u dit aanbod alstublieft in overweging nemen en zodra het u schikt laten weten of u het accepteert. Wij danken u voor uw begrip; wij zijn 24 uur per dag beschikbaar om tot een aanvaardbare oplossing te komen.
Nogmaals bedankt dat u voor Booking.com heeft gekozen.
Met vriendelijke groet,"
Ik heb hier op geantwoord dat het wel erg vreemd is dat ze hier pas na twaalf dagen achter komen en hun tussenoplossing wel erg karig vind. Waarop ze antwoorden dat ze niets meer konden doen. En als ik niet binnen 24 uur antwoord geef ze de boeking annuleren.
Kan dit zomaar
"Geachte heer .......,
Bedankt dat u gekozen heeft voor Booking.com.
Wij hebben geprobeerd u per telefoon te benaderen om een fout in de prijzen met betrekking tot uw reservering bij Venngasthof Zur Buche te bespreken, maar wij konden u niet bereiken.
Namens Booking.com en Venngasthof Zur Buche bieden wij onze excuses aan voor deze fout. De juiste prijs voor Venngasthof Zur Buche is 84 EUR per nacht voor week dagen en 93 EUR per nacht voor weekend dagen, en niet 42 EUR per nacht voor week dagen en 47 EUR per nacht voor weekend dagen voor zoals in uw reservering is vermeld.
Wij vragen om uw begrip bij het vinden van een tussenoplossing. De accommodatie wil u het volgende aanbod doen: 80 EUR per nacht voor beide week en weekend dagen.
Wilt u dit aanbod alstublieft in overweging nemen en zodra het u schikt laten weten of u het accepteert. Wij danken u voor uw begrip; wij zijn 24 uur per dag beschikbaar om tot een aanvaardbare oplossing te komen.
Nogmaals bedankt dat u voor Booking.com heeft gekozen.
Met vriendelijke groet,"
Ik heb hier op geantwoord dat het wel erg vreemd is dat ze hier pas na twaalf dagen achter komen en hun tussenoplossing wel erg karig vind. Waarop ze antwoorden dat ze niets meer konden doen. En als ik niet binnen 24 uur antwoord geef ze de boeking annuleren.
Kan dit zomaar
- Bijlagen
-
- 1.jpg (76.04 KiB) 3183 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
-
Re: Booking.com zegt na twaalf dagen: Helaas, verkeerde prijs
Het lijkt mij dat je in beginsel een overeenkomst hebt. De partij die de fout gemaakt heeft moet zijn verlies nemen.
Kijk eens of het hotel in het laagseizoen de kamers aanbiedt voor 42 en 47 EUR. Als er geen sprake is van een overduidelijke schrijffout (waarvan je had moeten behrijpen dat dat niet kan kloppen) dan sta je sterker.
Lees ook eens goed de voorwaarden van booking.com. Ik weet niet óf en hoe ze zichzelf hebben ingedekt tegen dit soort fouten.
Uiteindelijk zal dit toch op een onderhandeling uitkomen. Misschien kan je de prijs middelen. Misschien kan je extra service regelen die het hotel weinig kost maar jou veel plezier geeft. (Gratis champagne ontbijt, diners voor inkoopprijs, kamer upgrade, gratis bier. Wees creatief)
Kijk eens of het hotel in het laagseizoen de kamers aanbiedt voor 42 en 47 EUR. Als er geen sprake is van een overduidelijke schrijffout (waarvan je had moeten behrijpen dat dat niet kan kloppen) dan sta je sterker.
Lees ook eens goed de voorwaarden van booking.com. Ik weet niet óf en hoe ze zichzelf hebben ingedekt tegen dit soort fouten.
Uiteindelijk zal dit toch op een onderhandeling uitkomen. Misschien kan je de prijs middelen. Misschien kan je extra service regelen die het hotel weinig kost maar jou veel plezier geeft. (Gratis champagne ontbijt, diners voor inkoopprijs, kamer upgrade, gratis bier. Wees creatief)
Je hebt ook al betaald, neem ik aan? hou ze in dat geval gewoon aan hun overeenkomst. Dit is ook niet een hele schokkende prijsfout van 90% ofzo. Als je al betaald hebt gewoon je poot stijf houden. Als je niet betaald hebt, wordt het wat lastiger, want dan moet je proberen je recht af te dwingen.
Zoals op de afbeelding te zien is betaal je aan het hotel bij aankomst.JohnTheBassist schreef:Je hebt ook al betaald, neem ik aan? hou ze in dat geval gewoon aan hun overeenkomst. Dit is ook niet een hele schokkende prijsfout van 90% ofzo. Als je al betaald hebt gewoon je poot stijf houden. Als je niet betaald hebt, wordt het wat lastiger, want dan moet je proberen je recht af te dwingen.
Ah, die wilde bij mij in eerste instantie niet laden.Jefdus schreef:De bijlage laat duidelijk zien dat er nog niet betaald is en dat dit ter plaatse dient te gebeuren.JohnTheBassist schreef:Je hebt ook al betaald, neem ik aan? hou ze in dat geval gewoon aan hun overeenkomst. Dit is ook niet een hele schokkende prijsfout van 90% ofzo. Als je al betaald hebt gewoon je poot stijf houden. Als je niet betaald hebt, wordt het wat lastiger, want dan moet je proberen je recht af te dwingen.
Maar dan wordt het wel lastig. Ik zou het laten gaan en op zoek gaan naar iets nieuws. Je kunt het natuurlijk altijd proberen door met ze in gesprek te gaan en ze een tegenaanbod te doen.
De prijzen zijn voor het gele jaar gelijk. En te onderhandelen valt er niet, dat was wel duidelijk aan hun antwoord.arvandongen schreef:Het lijkt mij dat je in beginsel een overeenkomst hebt. De partij die de fout gemaakt heeft moet zijn verlies nemen.
Als ik direct een boeking doe op de site van dat Gasthof dan kost het voor 1 persoon volpension, 7 nachten, aankomst 28 juli (31 was niet beschikbaar) € 436
Die prijs die ze nu aan je vragen ligt daar ver boven.
Er stond trouwens ook dat het vanaf € 78 per nacht is, dus hoe ze dan aan € 436 voor 7 nachten komen is mij een raadsel.
Die prijs die ze nu aan je vragen ligt daar ver boven.
Er stond trouwens ook dat het vanaf € 78 per nacht is, dus hoe ze dan aan € 436 voor 7 nachten komen is mij een raadsel.
-
Ik zou een ander hotel kiezen. Zelfs als je je gelijk afdwingt, zal je geen leuke tijd hebben daar.
Ref jouw vraag:
Maar nogmaals: Het is beter voor je gemoedsrust als je een ander, betrouwbaarder, hotel kiest.
Ref jouw vraag:
Antwoord is nee.AadTomaad schreef:Kan dit zomaar
Conclusie: Via Booking.com ga je een bindend contract aan. Het contract is tussen jou en het hotel. Overduidelijke fouten in de prijzen zijn niet bindend, echter hiervan is geen sprake. In die regio is het goed mogelijk hotels te vinden in de aangeboden prijsklasse. Het hotel heeft weliswaar een redelijk constant prijsbeleid, maar na enig zoeken zijn de prijzen niet altijd gelijk. Het hotel probeert je met een kluitje in het riet te sturen.voorwaarden Booking.com schreef: 1. Reikwijdte en aard van onze service
Via dit Platform bieden wij (Booking.com B.V. en haar geaffilieerde (distributie)partners) een online platform aan waar Reisleveranciers in hun professionele bedrijfsvoering hun producten en diensten voor reservering kunnen adverteren, verhandelen, verkopen, promoten en/of aanbieden (voor zover van toepassing) en waar relevante bezoekers van het Platform kunnen ontdekken, zoeken, vergelijken en een bestelling kunnen doen, kunnen reserveren of een aankoop of betaling kunnen doen (te weten de Reisservice). Door de Reisservice te gebruiken (bijv. door het maken van een Reservering via de Reisservice) gaat u een (contractueel bindende) relatie aan met de relevante Reisleverancier(s) bij wie u reserveert of een product of dienst (zoals van toepassing) afneemt.
(...)
2. Prijzen,
(...)
Overduidelijke vergissingen en (druk)fouten zijn niet bindend.
Maar nogmaals: Het is beter voor je gemoedsrust als je een ander, betrouwbaarder, hotel kiest.
Het is naïef om te denken dat je recht niet zou hoeven af te dwingen als je al betaald heeft. De organisatie laat je gewoon niet op het vliegtuig, in het hotel/huisje, etc..JohnTheBassist schreef:Als je al betaald hebt gewoon je poot stijf houden. Als je niet betaald hebt, wordt het wat lastiger, want dan moet je proberen je recht af te dwingen.
Inderdaad. Een overduidelijk voorbeeld van gelijk hebben, maar het praktisch niet kunnen halen.
-
Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt ..geboekt en betaald op 12 februari en 11 dagen later krijg ik die onderstaande mail ;
Geachte heer/mevrouw ,
Wij hebben geprobeerd u telefonisch te benaderen over een fout in de prijzen met betrekking tot uw reservering bij Chez Scallan B&B te bespreken, maar wij konden u niet bereiken.
De juiste prijs voor Chez Scallan B&B is 55 EUR voor 2 persoons gebruik van de kamer, en niet 35 EUR zoals in uw reservering staat vermeld.
Kunt u ons laten weten of u dit accepteert? Als u nog vragen heeft, staan we voor u klaar.
Bedankt dat u heeft gekozen voor Booking.com.
Met vriendelijke groet,
Geachte heer/mevrouw ,
Wij hebben geprobeerd u telefonisch te benaderen over een fout in de prijzen met betrekking tot uw reservering bij Chez Scallan B&B te bespreken, maar wij konden u niet bereiken.
De juiste prijs voor Chez Scallan B&B is 55 EUR voor 2 persoons gebruik van de kamer, en niet 35 EUR zoals in uw reservering staat vermeld.
Kunt u ons laten weten of u dit accepteert? Als u nog vragen heeft, staan we voor u klaar.
Bedankt dat u heeft gekozen voor Booking.com.
Met vriendelijke groet,
Reageren dat ze contractueel gebonden zijn aan de overeengekomen prijs gezien dit geen overduidelijke drukfout of vergissing is.
booking.com moet gewoon voor de afgesproken prijs leveren.
-
Booking.com is een platform geen leverancier.yan schreef:Reageren dat ze contractueel gebonden zijn aan de overeengekomen prijs gezien dit geen overduidelijke drukfout of vergissing is.
Dus je kan alleen eisen dat de leverancier het hotel dus levert voor die prijs.
Contractueel ga jij ook een overeenkomst met het hotel aan niet met booking.com
Kan je dat onderbouwen?R. Proctor schreef:Booking.com is een platform geen leverancier.yan schreef:Reageren dat ze contractueel gebonden zijn aan de overeengekomen prijs gezien dit geen overduidelijke drukfout of vergissing is.
Dus je kan alleen eisen dat de leverancier het hotel dus levert voor die prijs.
Contractueel ga jij ook een overeenkomst met het hotel aan niet met booking.com
Als je via Booking.com boekt, aan wie betaal je dan, Booking.com of Hotel?
-
Op al mijn CC afschriften van mijn hotel bezoeken gemiddeld wel 1x per week i.v.m. reistijd zijn alle boekingen toch rechtstreeks betaald aan het hotel ondanks dat ze via booking.com geboekt worden.
Het is een platform vraag en aanbod vergelijk het met thuisbezorgd daar betaal jij ook aan de bezorger
Het is een platform vraag en aanbod vergelijk het met thuisbezorgd daar betaal jij ook aan de bezorger
Dat is raar, ik betaal altijd aan Booking.com en niet aan het hotel!
Ook betaal ik niet aan de bezorger, maar aan het bedrijf, waar ik besteld en gekocht heb!
Ook betaal ik niet aan de bezorger, maar aan het bedrijf, waar ik besteld en gekocht heb!
Waarom niet ?arvandongen schreef:Ik zou een ander hotel kiezen. Zelfs als je je gelijk afdwingt, zal je geen leuke tijd hebben daar.
Zijn we tegenwoordig emotioneel zo instabiel dat we door een prijsverschil een hele vakantie laten verpesten ?
Aangezien het hier om precies het dubbele gaat van de eerder genoemde prijzen lijkt het mij dat er een vergissing is gemaakt bij het in het systeem invoeren van de prijzen. Dat bijvoorbeeld de prijs per persoon is ingevuld op de plaats waar de prijs per kamer zou moeten komen. Waar die fout gemaakt is, die het hotel of door booking, is natuurlijk niet te zeggen. Maar vergissen is menselijk. (Ik kan mij voorstellen dat er bij het aanmelden van je hotel bij booking en hoop ingevuld moet worden en dat een vergissing snel gemaakt is.)
Aangezien de prijzen nu op de site ook zijn aangepast, ligt het er op dat er inderdaad een vergissing is gemaakt en dat het niet om een bewuste reclame actie met lokkertjesprijzen gaat. Wie er voor de vergissing moet opdraaien is dan natuurlijk de vraag. Waarbij de juridische vraag of je in je recht staat een andere vraag is dan de vraag of je dat recht zou moeten willen afdwingen.
Aangezien de prijzen nu op de site ook zijn aangepast, ligt het er op dat er inderdaad een vergissing is gemaakt en dat het niet om een bewuste reclame actie met lokkertjesprijzen gaat. Wie er voor de vergissing moet opdraaien is dan natuurlijk de vraag. Waarbij de juridische vraag of je in je recht staat een andere vraag is dan de vraag of je dat recht zou moeten willen afdwingen.
dat is dan een keus van het hotel(s) waar je geboekt hebt. Die hebben namelijk de keus betalingen via booking.com te laten lopen, of dit zelf te regelen met de gast.mp2017 schreef:Dat is raar, ik betaal altijd aan Booking.com en niet aan het hotel!
Omdat het hotel waarschijnlijk vervelend gaat doen, omdat er een gast voor een prikkie op een kamer zit.crazyme schreef:Waarom niet ?arvandongen schreef:Ik zou een ander hotel kiezen. Zelfs als je je gelijk afdwingt, zal je geen leuke tijd hebben daar.
Zijn we tegenwoordig emotioneel zo instabiel dat we door een prijsverschil een hele vakantie laten verpesten ?