LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eindeloos gestalk door Essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
mascotje

Eindeloos gestalk door Essent

Ongelezen bericht door mascotje »

Het zou fijn zijn als er eens wat gedaan werd aan het eindeloos blijven bellen door Essent.
Bel-me-nie-register, telkens aangeven geen interesse te hebben, vragen nummer uit hun bestanden te verwijderen............ het helpt allemaal niet
Helemaal niet meer opnemen werkt ook al niet.
Ze blijven bellen, vaak dagen achtereen

Costnix

Re: Eindeloos gestalk door Essent

Ongelezen bericht door Costnix »

Gewoon elke keer ophangen.
Een hele horkerige manier is het gebruiken van een scheidsrechtersfluitje.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

mascotje schreef:Het zou fijn zijn als er eens wat gedaan werd aan het eindeloos blijven bellen door Essent.
Bel-me-nie-register, telkens aangeven geen interesse te hebben, vragen nummer uit hun bestanden te verwijderen............ het helpt allemaal niet

Fluitje kopen , keihard er op blazen als je ze weer aan de lijn krijgt. Dan bellen ze je nooit meer.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

mascotje schreef:Het zou fijn zijn als er eens wat gedaan werd aan het eindeloos blijven bellen door Essent.
Vraag jezelf eens af waarom ze zo'n enorme belangstelling in je hebben.
Ben nog nooit door Essent gebeld....

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Brahms schreef:
waarschijnlijk bent u daar dus nooit klant geweest en TS wel. Dan helpt belmeniet ook niet want oud klanten mogen wel gebeld worden

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U moet niet bij Essent zijn om niet meer gebeld te worden, maar bij het bel mij niet register. Waarschijnlijk bent u of ooit klant geweest of ergens uw gegevens achter gelaten, vanaf dat moment mogen ze bellen. Opnieuw aanmelden voor het bel me niet register en probleem opgelost.

mascotje

Het fluitje heb ik nog niet geprobeerd.
Alle andere tips tot in den treure geprobeerd, en die hebben niets opgelost, net zo min als een inschrijving en hernieuwde inschrijvingen bij het belmeniet register

Ik heb nóg maar weer eens een mail naar Essent gestuurd, maar of het deze keer wel iets uithaalt............................. ben er bang voor

GJS

Ongelezen bericht door GJS »

NeoDutchio schreef:U moet niet bij Essent zijn om niet meer gebeld te worden, maar bij het bel mij niet register. Waarschijnlijk bent u of ooit klant geweest of ergens uw gegevens achter gelaten, vanaf dat moment mogen ze bellen. Opnieuw aanmelden voor het bel me niet register en probleem opgelost.
Als TS aangeeft niet meer gebeld te willen worden heeft Essent zich daaraan te houden, dat heet recht van verzet.

Mascotje, je kan een klacht over Essent indienen bij ConsuWijzer: https://www.consuwijzer.nl/telecom-post ... van-verzet

mascotje

Beste GJS

Dank je voor de tip, maar dat heb ik het afgelopen jaar al een 2 keer gedaan
En vanmiddag opnieuw

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dan blijft dus alleen het fluitje nog over

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

Meldt het bij ze via Facebook. Heb zelf hele goede resultaten als niks helpt met Facebook

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

Gewoon beleefd opnemen en na de melding: "Met Essent" zeggen: "Moment aub, ik moet even naar mijn kind", leg de hoorn er gewoon naast en ze zullen vanzelf wel een keer neerleggen.

GJS

Ongelezen bericht door GJS »

mascotje schreef:Beste GJS

Dank je voor de tip, maar dat heb ik het afgelopen jaar al een 2 keer gedaan
En vanmiddag opnieuw
Bedoel je aangegeven bij Essent dat je niet meer gebeld wilt worden of heb je nu al 3 keer een klacht ingediend bij ConsuWijzer?
Indien het laatste, klachten via ConsuWijzer moeten door de ACM afgehandeld worden, misschien anders ConsuWijzer er (nogmaals) over bellen en vragen waarom er niets met je klacht gedaan wordt en ook vragen of je door de ACM hierover teruggebeld kan worden.

Anders i.d.d. dat fluitje of 1 van de andere suggesties.

mascotje

Het enige wat nog overblijft van alle gegeven suggesties is idd het Fluitje

Alleen.......... dan moet er wel iemand aan de andere kant van de lijn zitten, en dat is niet altijd het geval.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

mascotje schreef:Het enige wat nog overblijft van alle gegeven suggesties is idd het Fluitje

Alleen.......... dan moet er wel iemand aan de andere kant van de lijn zitten, en dat is niet altijd het geval.

Probeer dat en zorg dat zij eerst beginnen met praten , dan goed hard fluiten, en dan ben je er echt wel vanaf.:-)

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Stuur ze een Email met jou telefoon nummer en een link naar dit Topic.

Ze verliezen zo meer klanten dan ze met hoeveel telefoons ook zullen binnen halen.
Ik ga zeker gelijk ophangen als ik deze naam hoorde.

Geheel Nederland met kans op gratis op TV zullen ze niet leuk vinden.
dus stuur ze de link naar hier en vraag om hun kant van het verhaal.......
Wel jou tel nummer even melden zodat ze jou en niet geheel Nederland een bloemetje en Excuus kunnen sturen!

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

reggie2 schreef:
mascotje schreef:Het enige wat nog overblijft van alle gegeven suggesties is idd het Fluitje

Probeer dat en zorg dat zij eerst beginnen met praten , dan goed hard fluiten, en dan ben je er echt wel vanaf.:-)

Het is niet Essent die u belt, maar een hardnekkig callcenter dat enige duiten probeert te verdienen.
Opnemen en alleen maar 'hallo' zeggen en alvast het fluitje tussen de lippen plaatsen en zodra er wordt gereageerd, dan het hier bovenstaand fluitsignaal "luid en duidelijk" afgeven om vervolgens het 'fluitgesprek' te beëindigen.
Tinnitus kan een tijdelijk en lastig gevolg zijn voor de beller, maar daar bent u dan weer niet verantwoordelijk voor. :lol:
Hun ongewenste telefoontjes zijn voor u ook lastig, nietwaar.
Laatst gewijzigd door scontra op 01 feb 2018 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.

yan

Ongelezen bericht door yan »

Of opnemen met.

"Goedemiddag, kosten voor dit telefonisch consult bedragen €100,- per uur, met een minimum van 1 uur.
Geef aub duidelijk uw naam en adres door indien u verder wilt gaan"

mascotje

Krijg dit bericht terug van Essent met de boodschap;
Zojuist heb ik op uw verzoek uw telefoonnummer bij ons uit het systeem weg gehaald. Wel wil ik hierbij ook aangeven dat u gebeld word door onafhankelijke outbound call centers en ik hier het telefoonnummer niet weg kan halen. Wel kunt u het recht van verzet en bel me niet register aan maken om dit soort telefoontjes stop te laten zetten.
Onafhankelijk... klopt niet, er wordt specifiek gebeld voor aanbiedingen van Essent
De oplossingen die ze geven........ al meerdere keren gedaan, er blijft gebeld worden
M.a.w. Essent verstrekt je gegevens, naam en nummer, aan derden en trekt er dan de handen vanaf. Het maakt ze kennelijk niet uit hoe er vervolgens met gegevens van mensen wordt omgegaan

Terug gemaild:
Als ik idd door een callcenter gebeld word, zoals u meent, dan wil ik u er toch graag even op wijzen dat men zich geen snars aantrekt van recht van verzet of bel-me-niet register.
Dat heb ik al lang geprobeerd.
Bovendien beweert dat callcenter dan ten onrechte dat ik met Essent zelf spreek en ik ooit hún klant was.
Maar of het nou het Essent zelf was die belde of een callcenter (073-nummers), aan uw oplossing houdt men zich niet.
En onafhankelijk zijn ze niet, want het gaat specifiek om aanbiedingen van Essent waar ze voor bellen.

U heeft dus ongevraagd mijn privégegevens, naam en nummer aan hen gegeven.
En duidelijk niet alleen de mijne. Overal op internet vind ik klachten van consumenten over de nummers waarmee gebeld wordt.

Nogmaals, men houdt zich niet aan: "Wel kunt u het recht van verzet en bel me niet register aan maken om dit soort telefoontjes stop te laten zetten."
Net zomin als niet opnemen, ophangen, aangeven dat je niet meer gebeld wilt worden, niets kan ze blijkbaar stoppen

Is dat wat u wilt, dat deze callcenters de nummers van uw ex-klanten, eindeloos blijven stalken?
Weten uw huidige en toekomstige klanten al dat dit hun toekomst is en dat u daar dan uw handen van aftrekt?

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

juliomariner schreef:
Brahms schreef:
waarschijnlijk bent u daar dus nooit klant geweest en TS wel. Dan helpt belmeniet ook niet want oud klanten mogen wel gebeld worden
Nee, zodra je aangeeft niet gebeld te willen worden mogen ze dat niet meer.

Gesloten