LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eindeloos gestalk door Essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
renewouters

Re: Eindeloos gestalk door Essent

Ongelezen bericht door renewouters »

mascotje schreef:Het fluitje heb ik nog niet geprobeerd.
Dat heeft ook helemaal geen zin. Het is hoogstens een manier voor de gebelde om stoom af te blazen. Voor de rest tref je er alleen maar een call center medewerker mee die dat werk ook alleen maar doet om in zijn eigen inkomen te voorzien. Niemand doet dat als ultieme droombaan.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

Brahms schreef:
mascotje schreef:Het zou fijn zijn als er eens wat gedaan werd aan het eindeloos blijven bellen door Essent.
Bel-me-nie-register, telkens aangeven geen interesse te hebben, vragen nummer uit hun bestanden te verwijderen............ het helpt allemaal niet
Helemaal niet meer opnemen werkt ook al niet.
Ze blijven bellen, vaak dagen achtereen
Vraag jezelf eens af waarom ze zo'n enorme belangstelling in je hebben.
Ben nog nooit door Essent gebeld....

Wij zijn al jaren klant van ze, en ook nog nooit gebeld, ook niet als onze meerjarige energiecontracten af gingen lopen.

mascotje

Ongelezen bericht door mascotje »

sjohie schreef:Wij zijn al jaren klant van ze, en ook nog nooit gebeld, ook niet als onze meerjarige energiecontracten af gingen lopen.
Iemand die al klant is hoeven ze niet meer te werven.
Hoe logisch kan het zijn?
Nog allicht bellen ze niet als je al klant bent, of zolang je klant bent.
En ook als je er nooit klant bent geweest zullen ze ws niet bellen omdat ze dan je naam en nummer niet hebben (en dus ook niet kunnen doorspelen.)

Ze gaan je bestoken, en laten jeblijven bestoken, als je OPGEHOUDEN bent klant te zijn!!!!!
En ze laten dat doorgaan, ondanks dat je op alle mogelijke manieren aangeeft dat niet te willen en probeert te stoppen. Het mag gewoon niet en is tegen alle regels!!

Dus als je nu klant bent en besluit over te stappen, krijg je daar mee te maken.
Daar gaat het over!

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC »

Ook al wordt u door een (onafhankelijk) callcenter gebeld, dan gebeurt dat in opdracht van Essent met als reden "nieuwe klanten proberen binnen te halen". Zo'n callcenter werkt natuurlijk ook niet voor niks en wordt wel degelijk betaald door Essent.

Ondanks wat Essent u dus kortgeleden geschreven heeft blijven zij dus wel degelijk verantwoordelijk voor de telefoontjes die namens hun gepleegd worden. Essent moet dus, als opdrachtgever, duidelijk in hun opdracht aan het callcenter aangeven dat mensen die genoteerd staan in het bel-me-niet-register ook namens hen niet gebeld mogen worden.

Essent kan dit ook maar beter doen, anders komen zij als opdrachtgever opnieuw in de problemen met de ACM. Opnieuw? Ja, wel degelijk! Google maar eens op de term "Essent beboet voor negeren Bel-me-niet Register". U krijgt een verrassend inkijkje in de handelspraktijken van Essent, en dat zij, ondanks die eerder gegeven boete, opnieuw doorgaan met het niet juist instrueren van hun callcenter.

mascotje

Precies!!!
Ze zijn niet onafhankelijk en krijgen je gegevens met dát doel!
Dat is ook waarom ik het niet vind kunnen, dat ze hun verantwoordelijkheid proberen te ontlopen, en doen alsof ze er niets aan kunnen veranderen.
Als betreffend callcenter zich niet weet te gedragen, kunnen ze hun samenwerking opzeggen en een ander zoeken dat zich wel kan gedragen
Het is aan hun om de huidige praktijken te stoppen

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC »

En als u dus het artikel opgezocht en gelezen heeft via Google, weet u nu ook waar u moet zijn met uw klacht. Verwijs de ACM medewerker (het liefst per email, dan heeft u schriftelijk bewijs) naar die uitspraak en dat Essent, of althans het callcenter in hun opdracht, gewoon met die praktijken is doorgegaan.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

renewouters schreef:
mascotje schreef:Het fluitje heb ik nog niet geprobeerd.
Dat heeft ook helemaal geen zin. Het is hoogstens een manier voor de gebelde om stoom af te blazen. Voor de rest tref je er alleen maar een call center medewerker mee die dat werk ook alleen maar doet om in zijn eigen inkomen te voorzien. Niemand doet dat als ultieme droombaan.

Dat heeft wel zin. Misschien dat ze dan eens ophouden met bellen. Droombaan of niet, ze doen het.

mascotje

Het is maar zeer de vraag of het wel een callcenter is dat belt.
Een callcenter geeft gewoonlijk geen nummer op mijn display.
Het klinkt ook helemaal niet als een callcenter, maar eerder alsof Essent medewerkers van thuis uit dit wervingswerk doen. (Gewoonlijk kort na kantoortijd begint het gebel)
Het valt daarbij op dat het wel erg vaak dezelfde stemmen zijn die terugkeren, veel vaker dan je verwacht als het om een callcenter gaat.
Het gaat steeds om 073-nummers die van tijd tot tijd wisselen. Ook Essent zelf heeft een 073 nummer

BreejKC: thanks, ik heb inmiddels gerapporteerd aan de ACM

Gesloten