LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] korting betekent 2e kwaliteit

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
etznab

korting betekent 2e kwaliteit

Ongelezen bericht door etznab »

Met name supermarkten bieden levensmiddelen met korting of bonus aanbieding aan, zoals bijvoorbeeld aardappelen, groenten en fruit ( AGF ) .
Uit ervaring weet ik dat het product dan niet vers meer is en dus snel moet worden geconsumeerd. Je krijgt de indruk dat je 1e kwaliteit koopt tegen een gereduceerde prijs, maar dat klopt dus niet. Als een product niet vers meer is ( maar nog wel geschikt om te eten ) of er zitten plekjes of beschadigingen op, dan heeft het een lagere kwaliteit en moet dus sowieso goedkoper worden aangeboden. Soms is het wel duidelijk aangegeven met een speciale sticker op producten die vandaag als houdbaarheidsdatum hebben. Meestal krijg je dan 35% korting. Een wekelijkse aanbieding met korting op producten die al dichtbij de uiterste houdbaarheidsdatum liggen is geen aantrekkelijke aanbieding. De winkelier biedt het weliswaar aan ( aanbieding ) maar kan het niet verkopen als zijnde "korting", want dan krijg je dus een verkeerde indruk.

NeoDutchio

Re: korting betekent 2e kwaliteit

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U krijgt de indruk dat u een A kwaliteit koopt? Wat doen supermarkten dan dat u dat denkt? En heeft kwaliteit wel iets met korting te maken? Iets wat aan de datum is willen ze inderdaad graag verkopen, met korting. Maar als er op een veiling een grote partij aardappelen gekocht kunnen worden voor een lagere prijs dan normaal, waarom zouden ze dan moeten laten schieten?
Met elke aanbieding bent u er zelf bij of u het doet of niet. En bij elke aankoop zal u zelf moeten kijken naar wat u koopt.

R. Proctor

Ongelezen bericht door R. Proctor »

Wat een gezwets om even op de Bonus in te gaan dan heb je het over AH.
Die krijgen elke dag vers geleverd houdbaarheid is precies hetzelfde als buiten de bonus dus hoe je aan dit fabeltje komt is mij een raadsel.
Enkel als er korting staat is ie tegen de houdbaarheidsdatum aan en nog goed genoeg voor consumptie.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

etznab schreef:Met name supermarkten bieden levensmiddelen met korting of bonus aanbieding aan, zoals bijvoorbeeld aardappelen, groenten en fruit ( AGF ) .
Uit ervaring weet ik dat het product dan niet vers meer is en dus snel moet worden geconsumeerd. Je krijgt de indruk dat je 1e kwaliteit koopt tegen een gereduceerde prijs, maar dat klopt dus niet. Als een product niet vers meer is ( maar nog wel geschikt om te eten ) of er zitten plekjes of beschadigingen op, dan heeft het een lagere kwaliteit en moet dus sowieso goedkoper worden aangeboden. Soms is het wel duidelijk aangegeven met een speciale sticker op producten die vandaag als houdbaarheidsdatum hebben. Meestal krijg je dan 35% korting. Een wekelijkse aanbieding met korting op producten die al dichtbij de uiterste houdbaarheidsdatum liggen is geen aantrekkelijke aanbieding. De winkelier biedt het weliswaar aan ( aanbieding ) maar kan het niet verkopen als zijnde "korting", want dan krijg je dus een verkeerde indruk.
Ik herken je punt met name bij groente en fruit. Als dat in de bonus is, is de kwaliteit regelmatig opvallend minder dan normaal. Voor mij regelmatig reden om producten die in de bonus zijn te laten liggen.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
etznab schreef:Met name supermarkten bieden levensmiddelen met korting of bonus aanbieding aan, zoals bijvoorbeeld aardappelen, groenten en fruit ( AGF ) .
Ik herken je punt met name bij groente en fruit. Als dat in de bonus is, is de kwaliteit regelmatig opvallend minder dan normaal. Voor mij regelmatig reden om producten die in de bonus zijn te laten liggen.
Dan kunnen ze het vaak heel groot inkopen van een goedkopere leverancier en dan is de kwaliteit vaak iets minder ja, maar dat is vooral qua smaak. Overigens weten alle winkels al ruim van tevoren wat er in de aanbieding komt, dus er wordt niet halsoverkop nog een partij die op de datum zit in de aanbieding gedaan.

Moneyman

Niet alleen qua smaak. Ook zeer duidelijk op hoe het eruit ziet. Inderdaad, alsof het er al te lang ligt.

mahadma

Ongelezen bericht door mahadma »

Er bestaan ook "Buitenbeentjes", perfect van kwaliteit, echter niet perfect van vorm, voorbeeld: paprika's, eenmaal op je bord, geen verschil. Het kan ook op fruit slaan, er kàn een plekje aan zitten, maar wel een gunstige prijs. Kies maar, of duur en gaaf/mooi, of minder van prijs en een plekje. Kijk naar je inkomen en zin om geld uit te (kunnen) geven.

Moneyman

mahadma schreef:Er bestaan ook "Buitenbeentjes", perfect van kwaliteit, echter niet perfect van vorm, voorbeeld: paprika's, eenmaal op je bord, geen verschil. Het kan ook op fruit slaan, er kàn een plekje aan zitten, maar wel een gunstige prijs. Kies maar, of duur en gaaf/mooi, of minder van prijs en een plekje. Kijk naar je inkomen en zin om geld uit te (kunnen) geven.
Klopt. Maar dat is niet wat ik bedoel. Bij broccoli zie je het bijvoorbeeld heel vaak als het in de bonus is. Niet alleen zijn de strookjes kleiner, ze zijn ook veel slapper en hebben vaak bruine plekjes. En ook qua smaak is het dan écht minder. Ik koop het dus niet in de bonus.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Wellicht dat het van de betreffende AH afhangt (misschien een franchiser?). Bij de AH's waar ik kom zie ik geen verschil tussen aanbiedingen en reguliere producten.

R. Proctor

renewouters schreef:Wellicht dat het van de betreffende AH afhangt (misschien een franchiser?). Bij de AH's waar ik kom zie ik geen verschil tussen aanbiedingen en reguliere producten.
Ik denk ook dat het dat is want vers komt van de het DC in Tilburg en daar is echt geen onderscheid tussen wel of geen bonus komt van dezelfde leverancier af.
Het enigste verschil is dat de omloopsnelheid 10x zo hard gaat.
Een franchise kan er eigen regels op na houden maar denk als je dit meld bij AH dat er snel een onderzoek komt in die winkel

Ik heb een familielid die zelf in de koeling werkt daar dus hoor regelmatig verhalen hoe druk het wel niet is met de bonus.

Redfloor

Ongelezen bericht door Redfloor »

Groente en fruit wat in de aanbieding is kan meestal goedkoop ingekocht worden omdat het op dat moment ruim voorhanden is. Volgens mij staan die aanbiedingen ook al ruim van tevoren vast. Op dat moment weten ze de kwaliteit nog niet eens.

R. Proctor

Redfloor schreef:Groente en fruit wat in de aanbieding is kan meestal goedkoop ingekocht worden omdat het op dat moment ruim voorhanden is. Volgens mij staan die aanbiedingen ook al ruim van tevoren vast. Op dat moment weten ze de kwaliteit nog niet eens.
Groenten en fruit komt van hun eigen telers dus de kwaliteit moet altijd hetzelfde zijn daar word goed op gecontroleerd.

Moneyman

renewouters schreef:Wellicht dat het van de betreffende AH afhangt (misschien een franchiser?). Bij de AH's waar ik kom zie ik geen verschil tussen aanbiedingen en reguliere producten.
Zou goed kunnen. Het is hoe dan ook slecht.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

R. Proctor schreef: Groenten en fruit komt van hun eigen telers dus de kwaliteit moet altijd hetzelfde zijn daar word goed op gecontroleerd.
Leuk om te doen, weeg eens een paar keer een bos Bospeen bij AH. Altijd tussen de 850 en ruim 1000 gram.
En nu wegen als de Bospeen in de Bonus is..........

Gesloten