LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] PostNL
PostNL
Ik heb op zaterdag 27/1/2018 een pakket retour verzonden naar een winkel in ruil voor een maat groter,via post nl.
Met de track en trace code zie ik dat deze maandag bij de winkel is afgeleverd. Echter woensdag 31/1 na contact te hebben
opgenomen met de winkel kom ik er achter dat het pakket helemaal niet bezorgd was. Meteen contact opgenomen met de klantenservice, het klopt dat het pakket nog op het depot zit, dus jk vraad hoezo dan de melding dat het bezorgd is.Daar word niet op in gegaan alleen dat het vervelend is maar de bezorgen had na 29/1 nog twee werkdagen de tijd het pakket alsnog te bezorgen dus moest het nog af wachten. 1/2/2018 was het pakket nog niet bezorgd dus wederom contact klanten service, die zou nu navraag gaan doen bij het depot en als ik binnen 2 werkdagen niets hoor moet ik weer contact opnemen. Ik vroeg nog hoe hoog acht u de kans dat het pakket boven water komt. Het product heb ik al betaald dus mijn geld is dus weg nu dank zij jullie. ja zegt ze u heef het met reguliere pakketpost gedaan het is niet verzekerd. Dus ik zei maar ja u geeft aan dat het bezorgd is. Dus krijg meteen als antwoord het pakket komt wel boven water.
Hoe misleidend is het dan dat de consument via de track en trace als melding dat het pakket bezorgd krijgt? Ben ik nu daadwerkelijk mijn geld kwijt. het gaat toch om €100 en €6,95 om te versturen verzekerd of niet vind ik ook best wel een bedrag.
Met de track en trace code zie ik dat deze maandag bij de winkel is afgeleverd. Echter woensdag 31/1 na contact te hebben
opgenomen met de winkel kom ik er achter dat het pakket helemaal niet bezorgd was. Meteen contact opgenomen met de klantenservice, het klopt dat het pakket nog op het depot zit, dus jk vraad hoezo dan de melding dat het bezorgd is.Daar word niet op in gegaan alleen dat het vervelend is maar de bezorgen had na 29/1 nog twee werkdagen de tijd het pakket alsnog te bezorgen dus moest het nog af wachten. 1/2/2018 was het pakket nog niet bezorgd dus wederom contact klanten service, die zou nu navraag gaan doen bij het depot en als ik binnen 2 werkdagen niets hoor moet ik weer contact opnemen. Ik vroeg nog hoe hoog acht u de kans dat het pakket boven water komt. Het product heb ik al betaald dus mijn geld is dus weg nu dank zij jullie. ja zegt ze u heef het met reguliere pakketpost gedaan het is niet verzekerd. Dus ik zei maar ja u geeft aan dat het bezorgd is. Dus krijg meteen als antwoord het pakket komt wel boven water.
Hoe misleidend is het dan dat de consument via de track en trace als melding dat het pakket bezorgd krijgt? Ben ik nu daadwerkelijk mijn geld kwijt. het gaat toch om €100 en €6,95 om te versturen verzekerd of niet vind ik ook best wel een bedrag.
-
- Berichten: 5241
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: PostNL
Graag achteraan sluiten bij klachten over PostNl
Het verwonderd mij trouwens dat ze het pakket wel konden vinden want meestal helpen de nazoekingen van PostNl niets op.
Het verwonderd mij trouwens dat ze het pakket wel konden vinden want meestal helpen de nazoekingen van PostNl niets op.
Re: PostNL
Dat ze aangeven denken te weten waar het pakket is, is compleet iets anders dan ook het pakket gevonden te hebben.
Ze moeten bij al die pakketdiensten toch zo langzamerhand wel enorme magazijnen hebben met allemaal gevonden, verloren en zoekgeraakte pakketjes.
Ik zeg, ergens klopt er iets helemaal niet !
Ze moeten bij al die pakketdiensten toch zo langzamerhand wel enorme magazijnen hebben met allemaal gevonden, verloren en zoekgeraakte pakketjes.
Ik zeg, ergens klopt er iets helemaal niet !
-
- Berichten: 5241
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: PostNL
Het lijkt mij (maar kan dat niet bewijzen en wil ook geen onschuldige medewerkers beschuldigen) dat de beveiliging en controle van het personeel zo lek als een mandje is en dat er veel pakketjes worden achterover gedrukt. Nu zijn de bestelauto's van de koeriers gesloten dus van de vrachtauto vallen kan niet
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 02 feb 2018 15:43
Re: PostNL
Ik heb ook van alles bezorgd vroeger, en soms is het heel druk. Als het heel druk is, dan wordt soms een tijdelijke tussenpersoon ingeschakeld. (in rechtsvorm of particulier koerier ZZP)
Het kan dus zijn dat een tussenpersoon die het pakket zou moeten bezorgen heeft getekend voor ontvangst. Heb dit vaker zien gebeuren.
Wat je kan doen is vragen naar bezorger die dag, maar daar krijg je niet zomaar antwoord op. Ik vraag alle postbodes en krantenbezorgers ook niet naar naam.
Dus ook een aangetekend pakket kan eveneens zelfs ' getekend en afgeleverd ' zijn, zodra de tussenpersoon de eindlevering op bestemmingsadres doet.
Persoonlijk heb ik dit gehad met een nieuwe dure telefoon, en dat was wel even knijpen. Immers juridisch was er bezorgd en getekend, ook PostNL gaf dat aan. Later kwam er ik denk een ZZP' er aan die dag, gelukkig voor mij, die een groot papier had met handtekeningen van mensen die hij langs ging om bij te bezorgen. Ik moest mijn handtekening zetten naast de andere en kreeg de telefoon van meer dan 500 euro, welke gelukkig nog steeds goed werkt.
Ook in jouw situatie vermoed ik ditzelfde, een tussenpersoon, in rechtsvorm zoals een ZZP koerier. PostNL weet wat er die dagen geregistreerd is. En dan kom je uiteindelijk bij kleine verzameling distributie panden die verdeeld zijn over een stad of soms slechts 1 in een dorp op de gewone werkvloer in het prive leven van de mensen die postbezorgen.
PostNL heeft zeker dagen waarbij er enorm veel opdrachten zijn, ondercapaciteit, en een uitzendbureau is niet zo geschikt, postbezorgen is niet zo eenvoudig, je moet eigenlijk toch wel bij voorkeur alle adressen kennen die je bezorgd. Een navigatie systeem is alleen handig als het een paar adressen betreft, maar zodra je veel pakketten bezorgd, is het alleen broodwinning als je geroutineerd bent, en de straatnamen uit het hoofd kent, de weg er naar toe e.d.
Samengevat, ik denk een tijdelijke tussenpersoon op afroep, komt veel voor.
Het kan dus zijn dat een tussenpersoon die het pakket zou moeten bezorgen heeft getekend voor ontvangst. Heb dit vaker zien gebeuren.
Wat je kan doen is vragen naar bezorger die dag, maar daar krijg je niet zomaar antwoord op. Ik vraag alle postbodes en krantenbezorgers ook niet naar naam.
Dus ook een aangetekend pakket kan eveneens zelfs ' getekend en afgeleverd ' zijn, zodra de tussenpersoon de eindlevering op bestemmingsadres doet.
Persoonlijk heb ik dit gehad met een nieuwe dure telefoon, en dat was wel even knijpen. Immers juridisch was er bezorgd en getekend, ook PostNL gaf dat aan. Later kwam er ik denk een ZZP' er aan die dag, gelukkig voor mij, die een groot papier had met handtekeningen van mensen die hij langs ging om bij te bezorgen. Ik moest mijn handtekening zetten naast de andere en kreeg de telefoon van meer dan 500 euro, welke gelukkig nog steeds goed werkt.
Ook in jouw situatie vermoed ik ditzelfde, een tussenpersoon, in rechtsvorm zoals een ZZP koerier. PostNL weet wat er die dagen geregistreerd is. En dan kom je uiteindelijk bij kleine verzameling distributie panden die verdeeld zijn over een stad of soms slechts 1 in een dorp op de gewone werkvloer in het prive leven van de mensen die postbezorgen.
PostNL heeft zeker dagen waarbij er enorm veel opdrachten zijn, ondercapaciteit, en een uitzendbureau is niet zo geschikt, postbezorgen is niet zo eenvoudig, je moet eigenlijk toch wel bij voorkeur alle adressen kennen die je bezorgd. Een navigatie systeem is alleen handig als het een paar adressen betreft, maar zodra je veel pakketten bezorgd, is het alleen broodwinning als je geroutineerd bent, en de straatnamen uit het hoofd kent, de weg er naar toe e.d.
Samengevat, ik denk een tijdelijke tussenpersoon op afroep, komt veel voor.
Re: PostNL
volgens de medewerker zouden ze het melden bij het depot en die zou de desbetreffende bezorger moeten aanspreken. volgens de tweede medewerker die ik gesproken had heeft de bezorger waarschijnlijk het pakket gescanned en dat ik daarom melding heb gekregen van ontvangst.. heb maar een nieuw product besteld, zodra als het ooit gebeurt het pakket boven water kom krijg ik het geld terug.. Maar vind het heel kwalijk dat ze de consument zo misleiden. Heb zelfs een hele ruzie met het bedrijf gehad omdat ik ‘bewijs’ hebt van bezorging.
Re: PostNL
Jammer, ze spreken er altijd 'de bezorger' op aan, terwijl het probleem meestal ligt in het voortraject. Een bezorger kan niet meer dan bezorgen wat hij/zij in de tas/bus heeft gekregen. En die kan er ook meestal ook niets aan doen dat het systeem (soms onterecht) aangeeft dat iets bezorgd is.
Re: PostNL
post nl vandaag gesproken die zegt dat de bezorger het echt bezorgd heeft en omdat ik het niet verzekerd hebt verzonden heb ik geen poot om op te staan. wat moet en kan ik nu? alle advies is welkom
Re: PostNL
ik krijg te horen omdat ik het niet verzekerd hebt verstuurd heb ik geen poot om op te staan, dus wil dat zeggen dat je voortaan maar al je post verzekerd moet versturen?
Re: PostNL
Bij mij komt het altijd wel een keer aan, maar track en trace geeft altijd aan dat het nog onderweg is. Omgekeerde wereld maar ik ben blij dat het nog steeds goed afloopt. Als ik de verzender vraag waar mijn pakketje is, geeft TNT steenvast antwoord...het ligt op het eiland maar we weten niet waar?
Nou, bij het lokale postkantoor natuurlijk!
Nou, bij het lokale postkantoor natuurlijk!