LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ostNL laat aangetekende pakketten onbeheerd achter

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Mark693

ostNL laat aangetekende pakketten onbeheerd achter

Ongelezen bericht door Mark693 »

Beste mede Radar leden.

Ik zit met een enorme Dilema. In het verleden heb ik eens eerder wat aangeschaft via marktplaats en het thuis laten verzenden. Ik merkte dat PostNL heel slordig mijn pakket in mijn schuurt achter laat. Hiervoor heb ik de maatregel genomen om postNL te bellen en dit aan te geven. Diversen keren gebeld en het bleed maar gebeuren. Op een gegeven moment merkte ik geen verandering en ben ik extra gaan betalen aan de afzenders om mijn pakketen aangetekend te versturen zodat ik een handtekening kan geven voor ontvangst.

Hier betaalde ik 8.60 voor i.p.v. 6.95. 2 jaart geleden merkte dat het de postNL bezorger vrij weinig interreseerde en zelf aftekende en mijn pakketen onbeheerd achter liet in mijn schuur (waar hij geen toestemming heeft om te komen of voor mijn pakketen te tekenen). Het hele dilemma moet nog beginnen wanneer ik er achter kom dat mijn peper dure aanschaf niet in de garage was en door iemand zelf is meegenomen (vermoedelijk gestolen door iemand) Hele procedure gestart met de afzender waardoor ik maanden later na veel gezeik een lullig bedrag kreeg gestort op m'n rekening.

Afgelopen maandag 29 Januari verwacht ik een Macbook (in gepakt in z'n bekende macbook doos) en deze is aangetekend en verzekerd verstuurd. Ik kom maandagavond thuis en zie een briefje in m'n bus dat m'n enorm dure laptop (weer) onbeheerd achter is gelaten in m'n schuur (waar die r*t bezorger helemaal niks te zoeken heeft). Eenmaal in m'n schuur merk ik dat er helemaal geen macbook doos te vinden is. De postbezorger heeft zelf getekend en het pakketje gewoon in de schuur achter gelaten (nogmaals hier heeft hij geen toestemming voor).

Dinsdagochtend super woedend postNL klantenservice aan de lijn gehad en het hele situatie uitgelegd en verteld dat dit al de zoveelste keer is dat ik bel over dat mijn pakketen onbeheerd achter worden gelaten en dat mijn pakket er niet is. Nou 1000 x excuses werden er aangeboden en ik moest contact op gaan nemen met de afzender.

Afzender in opdracht van PostNL gecontacteerd en het hele situatie uitgelegd en vervolgens geloofd de afzender mij niet omdat hij via de track en trace code ziet dat er voor getekend is met mijn naam (postbezorger gedaan). PostNL gebeld om dit aan te geven en die vertellen me dat ze hier niks aan kunnen doen. PostNL bezorger die dit geflikt heeft , kwam dinsdagmiddag aan de deur om zijn excuses aan te bieden .aar ik was niet thuis en hij liet wederom een 06 achter. Hem gebeld zodra ik dit zag en hij heeft spijt van z'n actie en geeft mij de ontvanger volledig gelijk (alle telefoon gesprekken opgenomen, en briefje van PostNL dat m'n aangetekende macbook in de schuur zit heb ik bewaard als bewijsmatriaal)

Ik zit nu met een dilemma. PostNL doet er vrij weinig aan dat de afzender mij niet geloofd en ik ben een peperdure laptop kwijt.

Wie helpt me uit de brand.. en owja 1 kleine tip voor in de toekomst:

BESTEL NOOIT WAT MET POSTNL WANT HET BOEIT ZE HE-LE-MAAL NIKS WAT ER MET JE R*T PAKKET GEBEURD!!)

piet987654

Re: ostNL laat aangetekende pakketten onbeheerd achter

Ongelezen bericht door piet987654 »

U heeft niet getekend voor ontvangst dus U heeft niets ontvangen en hoeft dus niet te betalen. Als het betreffende bedrag toch van uw
rekening wordt afgehouden, terug laten storten, immers U heeft nog steeds niets ontvangen.
En vervolgens aangifte doen wegens valsheid in geschrifte.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Mark693 schreef: BESTEL NOOIT WAT MET POSTNL WANT HET BOEIT ZE HE-LE-MAAL NIKS WAT ER MET JE R*T PAKKET GEBEURD!!)
Dat geldt voor alle pakketdiensten. Dus beter : wanneer het belangrijk is : doe het zelf ! (Maar dan zonder te schreeuwen aub)

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Mark693 schreef: BESTEL NOOIT WAT MET POSTNL WANT HET BOEIT ZE HE-LE-MAAL NIKS WAT ER MET JE R*T PAKKET GEBEURD!!)
Welke vervoerder zou jij aanraden?

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U laat een heleboel bezorgen, maar u bent nooit thuis. Moet de bezorger elke keer voor Piet Snot naar u toe rijden? Als het al een paar keer fout gegaan is, waarom laat u het niet bezorgen op uw werk op bij een afhaaldepot. Dan heeft u die problemen niet.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Bezorgers zijn uitgeknepen ZZPers.
Krijgen een habbekrats per pakje.....maar nog veel minder als ze het pakket moeten terugbrengen bij afhaalpunt.
Zelfs als postNL deze bezorger eruit gooit, grote kans dat de volgende hetzelfde doet

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mark693 schreef:Beste mede Radar leden.

Ik zit met een enorme Dilema. In het verleden heb ik eens eerder wat aangeschaft via marktplaats en het thuis laten verzenden. Ik merkte dat PostNL heel slordig mijn pakket in mijn schuurt achter laat. Hiervoor heb ik de maatregel genomen om postNL te bellen en dit aan te geven. Diversen keren gebeld en het bleed maar gebeuren. Op een gegeven moment merkte ik geen verandering en ben ik extra gaan betalen aan de afzenders om mijn pakketen aangetekend te versturen zodat ik een handtekening kan geven voor ontvangst.

Hier betaalde ik 8.60 voor i.p.v. 6.95. 2 jaart geleden merkte dat het de postNL bezorger vrij weinig interreseerde en zelf aftekende en mijn pakketen onbeheerd achter liet in mijn schuur (waar hij geen toestemming heeft om te komen of voor mijn pakketen te tekenen). Het hele dilemma moet nog beginnen wanneer ik er achter kom dat mijn peper dure aanschaf niet in de garage was en door iemand zelf is meegenomen (vermoedelijk gestolen door iemand) Hele procedure gestart met de afzender waardoor ik maanden later na veel gezeik een lullig bedrag kreeg gestort op m'n rekening.

Afgelopen maandag 29 Januari verwacht ik een Macbook (in gepakt in z'n bekende macbook doos) en deze is aangetekend en verzekerd verstuurd. Ik kom maandagavond thuis en zie een briefje in m'n bus dat m'n enorm dure laptop (weer) onbeheerd achter is gelaten in m'n schuur (waar die r*t bezorger helemaal niks te zoeken heeft). Eenmaal in m'n schuur merk ik dat er helemaal geen macbook doos te vinden is. De postbezorger heeft zelf getekend en het pakketje gewoon in de schuur achter gelaten (nogmaals hier heeft hij geen toestemming voor).

Dinsdagochtend super woedend postNL klantenservice aan de lijn gehad en het hele situatie uitgelegd en verteld dat dit al de zoveelste keer is dat ik bel over dat mijn pakketen onbeheerd achter worden gelaten en dat mijn pakket er niet is. Nou 1000 x excuses werden er aangeboden en ik moest contact op gaan nemen met de afzender.

Afzender in opdracht van PostNL gecontacteerd en het hele situatie uitgelegd en vervolgens geloofd de afzender mij niet omdat hij via de track en trace code ziet dat er voor getekend is met mijn naam (postbezorger gedaan). PostNL gebeld om dit aan te geven en die vertellen me dat ze hier niks aan kunnen doen. PostNL bezorger die dit geflikt heeft , kwam dinsdagmiddag aan de deur om zijn excuses aan te bieden .aar ik was niet thuis en hij liet wederom een 06 achter. Hem gebeld zodra ik dit zag en hij heeft spijt van z'n actie en geeft mij de ontvanger volledig gelijk (alle telefoon gesprekken opgenomen, en briefje van PostNL dat m'n aangetekende macbook in de schuur zit heb ik bewaard als bewijsmatriaal)

Ik zit nu met een dilemma. PostNL doet er vrij weinig aan dat de afzender mij niet geloofd en ik ben een peperdure laptop kwijt.

Wie helpt me uit de brand.. en owja 1 kleine tip voor in de toekomst:

BESTEL NOOIT WAT MET POSTNL WANT HET BOEIT ZE HE-LE-MAAL NIKS WAT ER MET JE R*T PAKKET GEBEURD!!)
Heel verhaal, maar... vooral het probleem van de verzender. De vervoerder is door hen ingeschakeld. Jij staat daar buiten.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik had die schuur toch allang op slot gedaan.

yan

Ongelezen bericht door yan »

Vele reacties maar totaal niet relevant.
Of de bezorger een onderbetaalde zzp'er is of niet doet er niet toe.
Of dhr. vaak niet thuis is ook niet. aangetekend = aangetekend, niet thuis ? dan briegje achterlaten om een vervolg af te spreken (nieuwe datum of ophaalpunt)

Punt is echter dat u geen overeenkomst heeft met POSTNL maar met de verkoper van de macbook,
Enige die u kunt aanspreken is dus de verkoper: deze is verantwoordelijk voor de zending TOTDAT u het heeft ontvange, een vervalste handtekening is daarbij geen bewijs. Deze zal dus uw geld moeten teruggeven of nog een macbook moeten opsturen (en het zelf lekker met post nl moeten uitvechten)

Wel kun u aangifte doen bij de politie voor het onrechtmatig binnendringen van uw woning/schuur door een (waarschijnlijke) postnl medewerker.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

yan schreef:Vele reacties maar totaal niet relevant.
Een probleem heeft nu eenmaal bepaalde oorzaken. Het verdien model van de ZZPer is er een van. Het niet thuis zijn is een andere oorzaak.

Maar inderdaad, in een perfecte wereld hoort dit niet. Helaas is die perfectie ook ver te zoeken. Daar hebben we allemaal mee om te gaan.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De verzender bepaald welke firma mag bezorgen dus die is vaak niet te kiezen!

Wel is naar Post NL afhaalpunt sturen mogelijk dus winkel in buurt, dat is veiliger en gaat zelden fout.

Verder is dure Apple per post sturen in herkenbare verpakking vragen om diefstal, zowel de bezorger als iemand die hem ziet lopen weet gelijk...Bingo!
In winkel afhalen of bij winkel kopen is dan veiliger.

Bij mijn buren is ooit ingebroken omdat ik een doos van een duur product bij oud papier zette, naast die van de buren en criminelen dachten dat zij dat gekocht hadden!
Er werd niets gestolen, wel kapotte voordeur en bloed vlekken in tapijt.... want hun hond.. blaft zelden!
Ik was ook geschrokken en zal nooit meer dure doos bij oud papier zetten!

yan

16again schreef:
Een probleem heeft nu eenmaal bepaalde oorzaken. Het verdien model van de ZZPer is er een van. Het niet thuis zijn is een andere oorzaak.
Maar inderdaad, in een perfecte wereld hoort dit niet. Helaas is die perfectie ook ver te zoeken. Daar hebben we allemaal mee om te gaan.
Dat zal voor de ZZP'er wellicht de reden zijn dat deze zich niet aan de regels houdt. Maar voor de vraagsteller doet dat er niet toe en dat is dus geen enkel excuus om zo maar spullen in een schuur te zetten en/of zelf af te tekenen.
De eerste beste bezorger die ik in mijn schuur tegen kom heeft zijn laatste pakket voor die dag afgeleverd.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

yan schreef:
16again schreef:
Dat zal voor de ZZP'er wellicht de reden zijn dat deze zich niet aan de regels houdt. Maar voor de vraagsteller doet dat er niet toe en dat is dus geen enkel excuus om zo maar spullen in een schuur te zetten en/of zelf af te tekenen.
De eerste beste bezorger die ik in mijn schuur tegen kom heeft zijn laatste pakket voor die dag afgeleverd.
Onze bezorger bezorgd ook in de schuur. Regelmatig komt hij net langs als we naar school zijn om de kinderen op de halen. Toen hij ons een keer tegen kwam vroeg hij het netjes of wij dat geen probleem vonden.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

NeoDutchio schreef:U laat een heleboel bezorgen, maar u bent nooit thuis. Moet de bezorger elke keer voor Piet Snot naar u toe rijden? Als het al een paar keer fout gegaan is, waarom laat u het niet bezorgen op uw werk op bij een afhaaldepot. Dan heeft u die problemen niet.
Dat zal natuurlijk best, maar dat is nog geen vrijbrief om het pakket zelf te tekenen en in de schuur (waarom zit die niet op slot?) achter te laten.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Postbezorger zonder toestemming in de schuur (geweest) ? Gelijk melding doen van inbraak. Dat hoef je maar één keer te doen, dan is het over......
Bij valsheid in geschrifte, gelijk melding doen bij de politie !

yan

U laat een heleboel bezorgen, maar u bent nooit thuis. Moet de bezorger elke keer voor Piet Snot naar u toe rijden
Ja want dat hoort gewoon bij de dienst die POST NL aanbied,
2 bezorgpogingen en dan een afhaalpunt,.

Het is niet altijd bij bestellen duidelijk wanneer iets bezorgd wordt, moet men dan een week verlof nemen omdat er een pakketje kan komen :?:
Was handig geweest als je dat met de T&T code vooraf kon afspreken, maar die dienst bieden ze helaas (nog) niet.

KaapDeGoedeHoop

Ongelezen bericht door KaapDeGoedeHoop »

Dit is echt best erg, omdat het om veel geld gaat. Bij dit soort pakketten met zoveel waarde moet je echt in Nederland toch wel UPS gebruiken. En internationaal FedEx.

Als een pakket niet is bezorgd, betaald PostNL geen geld aan de bezorger. Daarom zoeken ze om hun broodwinning een andere manier, soms bij jou nu in de schuur.

Zeker bij een duur ding wat je zou ontvangen moet je echt die dag klaar staan. ( Ja echt, het spijt me.) Nu heb je er niets aan, maar ik heb ook wel eens 2 tot 3 dagen klaar gestaan wachtend op een duur postpakket.

UPS is veel duurder, maar UPS doet zelfs nog dezelfde dag als het nodig is. Voor gewone post tot zo' n 150 euro is PostNL wel goed in mijn ervaring. Op 1 keer naar toen een artikel kapot aankwam, en 1 keer er een tussenpersoon tussen zat die tijdelijk voor PostNL werkte en inderdaad de pakketten moest tekenen als zijnde bezorgd op adres ondanks dat deze tussenpersoon nog daadwerkelijk moest bezorgen. ( Heb ik geluk mee gehad. )

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Zeker bij een duur ding wat je zou ontvangen moet je echt die dag klaar staan. ( Ja echt, het spijt me.) Nu heb je er niets aan, maar ik heb ook wel eens 2 tot 3 dagen klaar gestaan wachtend op een duur postpakket.
Dan wordt het wel een heel duur pakket. Maar ook niet nodig. Enkel aangeven bij de verzender dat je niets hebt ontvangen en alsnog het pakket tegemoet wil zien. Die vecht het daarna maar uit met PostNL.

yan

angel1978 schreef:
Zeker bij een duur ding wat je zou ontvangen moet je echt die dag klaar staan.Nu heb je er niets aan, maar ik heb ook wel eens 2 tot 3 dagen klaar gestaan wachtend op een duur postpakket.
Onzin, Bij niet-thuis moet de bezorger gewoon een briefje achter laten en je kunt zelf een afspraak maken voor een 2e poging of een postnl ophaalpunt kiezen voor de volgend dag. Regelmatig veelvoud van het bedrag laten bezorgen, en dan ben ik ook niet altijd thuis (verassend: maar sommige mensen moeten ook nog af en toe werken). Daarnaast is het niet altijd duidelijk wanneer iets bezorgd wordt (dat kan ook best een of meer dagen na bestellen zijn). Daar is niet altijd rekening mee te houden, en dat hoeft ook niet: daarvoor is juist de niet-thuis procedure bij postnl.

BreejKC

Ongelezen bericht door BreejKC »

Omdat Apple zit met een handtekening voor ontvangst gaan zij er, terecht, vanuit dat de MacBook ook aan u is afgeleverd. Zij zullen zich dus niet verantwoordelijk voelen voor het niet door u ontvangen van het pakket c.q. de mogelijke diefstal van uw pakket. En Apple kan niet controleren of die handtekening van u echt is of dat het een vervalste handtekening betreft, als u per internet heeft besteld en geen fysieke handtekening heeft gezet.

U zou dus kunnen redeneren dat door het vervalsen van uw handtekening iemand anders zich eigenaar heeft gemaakt van uw dure bezit. U zou Apple een afschrift van die getekende verklaring van afgifte moeten vragen. Die handtekening kan vergeleken worden met die op uw rijbewijs, id-kaart, paspoort of een ander officieel stuk. Alleen hieruit kan blijken dat uw handtekening vervalst is. Met dit bewijs kunt u aangifte doen, niet tegen Post.nl maar tegen de vermoedelijke vervalser van uw handtekening. U heeft een sterke aanwijzing wie dat zou kunnen zijn. Uit die verklaring van afgifte of uit de track en trace code kan ook opgemaakt worden wanneer het pakket bij u afgeleverd zou zijn. Post.nl zou u, of de onderzoekers van uw aangifte, ter wille kunnen zijn door aan te geven wie op dat moment het pakket aan uw adres had moeten afleveren. De rest moet u dan aan de Hermandad over laten.

Gesloten