LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nieuw contract, werkgeversverklaring te laat voor hypotheek?

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
taduus

nieuw contract, werkgeversverklaring te laat voor hypotheek?

Ongelezen bericht door taduus »

Ik ga deze week mijn nieuwe contract tekenen. Bij mijn huidige werkgever, maar met een hogere functie en meer uren. Dat heeft een flink effect op de hypotheek die ik kan aanvragen. Het contract gaat maart in, de werkgeversverklaring met de toekomstige functie en aantal uren is naar mijn weten dan pas aan te vragen. Ik heb gisteren een huis bezichtigt (zeer naar mijn wensen!). En met mijn toekomstige inkomen ook goed te doen, met het huidige haal ik het niet. Het huis is ' op inschrijving'; een ieder geïnteresseerde brengt een eenmalig bod uit, welke morgen binnen moet zijn.
Ik wil er natuurlijk graag een bod op doen gezien ik er erg graag zou willen wonen!
Maar is dat überhaupt zinvol? Een hypotheekverstrekking duurt een x aantal weken, dan is mijn nieuwe contract inmiddels ingegaan. Maar waarschijnlijk is een werkgeversverklaring nodig vanaf 'minuut 1'?
Of zijn er andere wijzes waarop ik dit probleem zou kunnen omzeilen?

Moneyman

Re: nieuw contract, werkgeversverklaring te laat voor hypotheek?

Ongelezen bericht door Moneyman »

taduus schreef:Ik ga deze week mijn nieuwe contract tekenen. Bij mijn huidige werkgever, maar met een hogere functie en meer uren. Dat heeft een flink effect op de hypotheek die ik kan aanvragen. Het contract gaat maart in, de werkgeversverklaring met de toekomstige functie en aantal uren is naar mijn weten dan pas aan te vragen. Ik heb gisteren een huis bezichtigt (zeer naar mijn wensen!). En met mijn toekomstige inkomen ook goed te doen, met het huidige haal ik het niet. Het huis is ' op inschrijving'; een ieder geïnteresseerde brengt een eenmalig bod uit, welke morgen binnen moet zijn.
Ik wil er natuurlijk graag een bod op doen gezien ik er erg graag zou willen wonen!
Maar is dat überhaupt zinvol? Een hypotheekverstrekking duurt een x aantal weken, dan is mijn nieuwe contract inmiddels ingegaan. Maar waarschijnlijk is een werkgeversverklaring nodig vanaf 'minuut 1'?
Gewoon bieden. Je hebt toch voorbehoud van financiering. En tegen de tijd dat je de papieren nodig hebt, heb je vast wel een werkgevers- of intentieverklaring. Vraag gewoon even of ze je contract per die datum met dat salaris alvast willen bevestigen met het oog op je hypotheek. Zolang je maar open kaart speelt zodra er om financiële gegevens wordt gevraagd, kan je je niet echt een buil vallen.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

taduus schreef:Ik ga deze week mijn nieuwe contract tekenen. Bij mijn huidige werkgever, maar met een hogere functie en meer uren. Dat heeft een flink effect op de hypotheek die ik kan aanvragen. Het contract gaat maart in, de werkgeversverklaring met de toekomstige functie en aantal uren is naar mijn weten dan pas aan te vragen. Ik heb gisteren een huis bezichtigt (zeer naar mijn wensen!). En met mijn toekomstige inkomen ook goed te doen, met het huidige haal ik het niet. Het huis is ' op inschrijving'; een ieder geïnteresseerde brengt een eenmalig bod uit, welke morgen binnen moet zijn.
U weet wat nu wel kan en neem dat als uitgangspunt, u kunt dan in een later stadium proberen om met de bank een herziening van de aanbieding overeen te komen.
Bij een woning welke 'op inschrijving' wordt verkocht zal een voorbehoud op financiering van uw kant waarschijnlijk direct terzijde worden geschoven als er gegadigden zijn die dit voorbehoud niet nodig hebben. Maar niet geschoten is altijd mis.

vroem

Ongelezen bericht door vroem »

uiteraard wel de bieding doen onder voorbehoud van financiering, dat is volgens mij geen automatisch recht..

Gesloten