LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Yabphones of Yakphones

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
gebalanceerdbericht

Yabphones of Yakphones

Ongelezen bericht door gebalanceerdbericht »

Vorig jaar op zoek gegaan naar een refurbished iPhone SE en een schijnbaar interessante aanbieder gevonden genaamd YABphones. Geen slechte berichten via google, geen waarschuwingen oid. Wel aanzienlijk goedkoper (ca €225 ipv €290) dus besloten een zgn grade A (minimale gebruikssporen) te kopen (03 10 2017). Binnen een halve dag na arriveren (15 10 2017) blijkt de aan/uit knop defect en valt er dus eigenlijk niet goed mee te werken. Per ommegaande melding van gemaakt, en na steeds behoorlijk lange reactietijd in communicatie (minstens 2 tot 3 dagen), komen we na aandringen mijnerzijds, en mee laten lezen via cc in mail van mijn rechtsbijstandverzekering, overeen dat ik de telefoon mag terugsturen voor "refund"; ipv reparatie, waar men op aan stuurde.
Inmiddels is het alweer februari en wacht ik nog steeds op mijn geld, en krijg na weer een mail mijnerzijds het steevaste antwoord "thank you for your patience"... met weer een verwijzing naar een stap in de interne procedure.
Maw hemelschreiend en tergend en in mijn ogen een zgn. koude douche waard.

rpvanoyen

Re: Yabphones of Yakphones

Ongelezen bericht door rpvanoyen »

Als ik yabphones Google, zie ik direkt al meerdere Nederlandse reviewsites waar ze een dikke onvoldoende scoren. Bestellen gaat prima, betalen ook, maar alles wat met contact, service en garantie te maken heeft, scoort slecht...

Refurbished blijft bijna altijd een risico en 65 Euro goedkoper, vind ik niet eens aantrekkelijk te noemen.

Aan dergelijke bedrijven (oplichters) wordt en kan helaas weinig gedaan worden. Ik vrees voor je dat dit een leermomentje is geweest.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik denk niet dat een koude douche van een Nederlands televisieprogramma enige indruk zal maken in Hong Kong. Dat verklaard ook waarom de communicatie wat langer duurt, u zit met tijdsverschil. Dus een rechtsbijstand cc'en heeft ook erg weinig indruk.

Gevalletje goedkoop is duurkoop. En maar klagen dat het zo slecht gaat met de winkels in Nederland. Ja, de telefoon zou wat duurder geweest zijn, maar dan had u wel recht op garantie. En het mooiste van alles, u kon gewoon naar de verkoper toe gaan.

Les 1 met online bestellen: zijn de adresgegevens bekend van de webshop, is er een KVK nummer en kloppen de prijzen.

De enige kans die u nog heeft is als u met een creditcard betaald heeft.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

ALs je dan al iets refurbished wilt hebben, waarom dan niet gewoon bij een gerenommerde winkel? Maar waarom zou je uberhaupt een refurbished telefoon willen hebben. De prijsverschillen zijn minimaal t.o.v. nieuwe producten. En als je het betreffende product nieuw niet kan betalen neem je een goedkoper product (maar wel nieuw). Keuze genoeg.

Gesloten