LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Telegraaf Aanbiedingen verkoopt illegale software

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
korpusdeli
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jan 2018 15:22

De Telegraaf Aanbiedingen verkoopt illegale software

Ongelezen bericht door korpusdeli »

Een maand na de installatie is Windows 10 Professional deactiveert geraakt. In contact met Microsoft Answer Desk is me medegedeeld dat de product sleutels die ik van De Telegraaf Aanbiedingen heb ontvangen op meerdere apparaten in gebruik zijn en dat het gaat om MSDN-sleutels, de sleutels die voor ontwikkelaars bestemd zijn. In een e-mail heeft me Microsoft dit bevestigd. Dat heeft als gevolg dat ik met deze sleutels geen Windows 10 Pro kan activeren en waarschijnlijk wegens veelvoudig (wereldwijd) gebruik Microsoft heeft deze sleutels deactiveerd.
De product sleutels eindigen op als volgt:
XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-MY49G
XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-29XTT

Microsoft verzocht me om een rapport van vervalste software te doen en in het telefoongesprek medewerker adviseerde me ook een aangifte bij de politie te doen. Als gevolg van Windows 10 deactivatie krijg je foutcode 0xC004F034 te zien. Dit kan niet ongedaan gemaakt worden. Een nieuwe Windows 10 installatie is onvermijdelijk. Om een voorbeeld ervan te zien klik op de link(s):
[afbeeldingen verwijderd]

Derde betrokken partij is TresBizz. De software komt van dit bedrijf. Desondanks artikel van 9 maart 2016 op Emercewebsite bol-com-mocht-digitale-aanbieder-software-afsluiten proberen bedrijven op een lucratieve manier mensen [ongefundeerde bewering verwijderd].
Van De Telegraaf Aanbiedingen krijg je product-key in een e-mail toegestuurd.
Hoe dan ook als aanbieder blijft De Telegraaf Aanbiedingen hoofdverantwoordelijk.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 jan 2018 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Kleuren verwijderd, afbeeldingen verwijderd, ongefundeerde bewering verwijderd

16again
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: De Telegraaf Aanbiedingen verkoopt illegale software

Ongelezen bericht door 16again »

Uit de voorwaarden:
https://wwwtmg.tcdn.nl/uploads/b0de6706 ... 396932.pdf
Leverancier:
de natuurlijke of rechtspersoon, niet zijnde TMG, die verantwoordelijk is voor de levering van een Product en/of Dienst c.q. de organisatie van een Evenement
Dit is een kwestie tussen jou en de leverancier, en dat is niet TelegraafMediaGroep

stofzuigertje

Re: De Telegraaf Aanbiedingen verkoopt illegale software

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je op deze manier via voordelige advertentie vele keren dit verkoopt en hard wegloopt en onvindbaar bent....

Tress Bizz, nooit van gehoord en vermoedelijk is U te laat voor schade claim.
Komt vaker voor met dit soort aanbiedingen in kranten, te mooi om waar te zijn en na binnenhalen winst vooral geen probleem oplossen.

Berteman
Berichten: 476
Lid geworden op: 24 mei 2017 18:05

Re: De Telegraaf Aanbiedingen verkoopt illegale software

Ongelezen bericht door Berteman »

16again schreef:Uit de voorwaarden:
https://wwwtmg.tcdn.nl/uploads/b0de6706 ... 396932.pdf
Leverancier:
de natuurlijke of rechtspersoon, niet zijnde TMG, die verantwoordelijk is voor de levering van een Product en/of Dienst c.q. de organisatie van een Evenement
Dit is een kwestie tussen jou en de leverancier, en dat is niet TelegraafMediaGroep
Dat weet ik nog zo net niet: TS bestelt bij en betaalt aan de Telegraaf Media Group. En gaat daarmee een overeenkomst met de TMG en lijkt me dat TMG een bruikbaar (en legaal) product moet leveren.

TMG mag in hun algemene voorwaarden schrijven wat ze willen. Maar, als die algemene voorwaarden van TMG in strijdt met de wer zijn, dan kunnen die voorwaarden zó bij het oud papier.

Holy53
Berichten: 222
Lid geworden op: 28 feb 2010 13:15

Re: De Telegraaf Aanbiedingen verkoopt illegale software

Ongelezen bericht door Holy53 »

Waarom neem je geen contact op met TresBizz?
Reviews: https://www.kieskeurig.nl/winkels/tresbizz/reviews

16again
Berichten: 16163
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: De Telegraaf Aanbiedingen verkoopt illegale software

Ongelezen bericht door 16again »

Berteman schreef:TMG mag in hun algemene voorwaarden schrijven wat ze willen. Maar, als die algemene voorwaarden van TMG in strijdt met de wer zijn, dan kunnen die voorwaarden zó bij het oud papier.
Welke wet wordt dan met voeten getreden?

peter.vandenbemt
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 aug 2017 15:36

Re: De Telegraaf Aanbiedingen verkoopt illegale software

Ongelezen bericht door peter.vandenbemt »

Het is de Telegraaf die dit aan haar klanten levert. Voor deze klanten is de Telegraaf verantwoordelijk. Het is aan de Telegraaf om eventuele schade van die klanten, en de technische problemen, aan hun leverancier Tresbizz te verhalen. Van dit laatste zou de klant van de Telegraaf niets moeten merken. Dat mag het probleem van de klant niet zijn.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: De Telegraaf Aanbiedingen verkoopt illegale software

Ongelezen bericht door sylvesterb »

peter.vandenbemt schreef:Het is de Telegraaf die dit aan haar klanten levert. Voor deze klanten is de Telegraaf verantwoordelijk. Het is aan de Telegraaf om eventuele schade van die klanten, en de technische problemen, aan hun leverancier Tresbizz te verhalen. Van dit laatste zou de klant van de Telegraaf niets moeten merken. Dat mag het probleem van de klant niet zijn.
Welke wet zegt dit?
Volgens mij levert de Telegraaf niets maar het bedrijf waarmee jij de overeenkomst aangaat. Marktplaats is ook niet verantwoordelijk voor het aanbod op hun website.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: De Telegraaf Aanbiedingen verkoopt illegale software

Ongelezen bericht door renewouters »

16again schreef:Uit de voorwaarden:
https://wwwtmg.tcdn.nl/uploads/b0de6706 ... 396932.pdf
Leverancier:
de natuurlijke of rechtspersoon, niet zijnde TMG, die verantwoordelijk is voor de levering van een Product en/of Dienst c.q. de organisatie van een Evenement
Dit is een kwestie tussen jou en de leverancier, en dat is niet TelegraafMediaGroep
TS schrijft dit: "Van De Telegraaf Aanbiedingen krijg je product-key in een e-mail toegestuurd. "

En "Telegraaf Aanbiedingen" is onderdeel van TMG: "Telegraaf Aanbiedingen is een dagaanbiedingen platform en onderdeel van Telegraaf Media Groep."

Agnes Jongeriussen
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 okt 2017 15:04

Re: De Telegraaf Aanbiedingen verkoopt illegale software

Ongelezen bericht door Agnes Jongeriussen »

Ik begrijp even iets niet over dat gedoe met Windows pro 10, bij ons op het bedrijf zijn wij massaal overgestapt op Win. Pro 10, ik had zelf persoonlijk contact opgenomen met Microsoft Nederland en daar eens wat info over ingewonnen hoe ik onze bedrijfscomputers zo goedkoop mogelijk over kon zetten op het besturingssyteenm van Win pro 10., hiervoor draaiden onze computers op Vista pro etc. de juiste benaming weet ik ff niet meer in ieder geval geen win xp zoals bij de overheid, ha ha ha
Was geheel geen probleem als wij dat voor een bepaalde datum zouden doen dan konden wij geheel vrijblijvend en gratis de productsleutels krijgen en zo gezegd zo gedaan, maar ja dit dateert alweer van tijd terug toen Win 10 net op de markt kwam, je had geloof ik een jaar de tijd om het "gratis" te laten doen en daar hebben wij (handig) gebruik van gemaakt.
Ja als je te laat bent en je gaat met allerlei schimmige bedrijfjes in zee dan vraag je om problemen, je had direct contact moeten opnemen met Microsoft Nederland dan had je nu geen problemen gekend.

peter.vandenbemt
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 aug 2017 15:36

Re: De Telegraaf Aanbiedingen verkoopt illegale software

Ongelezen bericht door peter.vandenbemt »

sylvesterb schreef:
peter.vandenbemt schreef:Het is de Telegraaf die dit aan haar klanten levert. Voor deze klanten is de Telegraaf verantwoordelijk. Het is aan de Telegraaf om eventuele schade van die klanten, en de technische problemen, aan hun leverancier Tresbizz te verhalen. Van dit laatste zou de klant van de Telegraaf niets moeten merken. Dat mag het probleem van de klant niet zijn.
Welke wet zegt dit?
Volgens mij levert de Telegraaf niets maar het bedrijf waarmee jij de overeenkomst aangaat. Marktplaats is ook niet verantwoordelijk voor het aanbod op hun website.
Ik ga op dit stuk af. Dat vermeldt dat de Telegraaf foute sleutels heeft geleverd, waardoor de problemen zijn ontstaan. Zij hebben die problemen dus veroorzaakt. En dienen die dan ook op te (laten) lossen.

Arie Klerk
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 feb 2018 16:53

Re: De Telegraaf Aanbiedingen verkoopt illegale software

Ongelezen bericht door Arie Klerk »

Al een klacht bij Klachtenkompas neergelegd? Zie voorbeeld, ook over Telegraaf aanbiedingen: https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/t ... 426f0a66b9.

Gesloten