LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verbruik CV ketel
-
Verbruik CV ketel
korte vraag, kan een CV ketel van 2006 in een redelijk geisoleerd rijtjeshuis in een 2 personen huishouden met thermostaat op 15 graden in de nacht en een dagprogramma dat aangepast is op werktijden 15 m3 per dag verbruiken?
Ik wil graag mijn slimme meter laten kontrolleren maar als die correct blijkt te werken kan ik er 700 Euro voor betalen en ik heb al een flinke nabetaling van Eneco op de deurmat gehad. bedankt voor jullie input.
Ik wil graag mijn slimme meter laten kontrolleren maar als die correct blijkt te werken kan ik er 700 Euro voor betalen en ik heb al een flinke nabetaling van Eneco op de deurmat gehad. bedankt voor jullie input.
Re: Verbruik CV ketel
Je verbruikt niet alleen veel gas, je maakt ook veel topics aan.......
Volgens Nibud is gemiddeld jaarverbruik van tussenwoning 1350m3en hoekwoning 1530m3.Nicole Uta schreef:korte vraag, kan een CV ketel van 2006 in een redelijk geisoleerd rijtjeshuis in een 2 personen huishouden met thermostaat op 15 graden in de nacht en een dagprogramma dat aangepast is op werktijden 15 m3 per dag verbruiken?
De instellingen van het dagprogramma mogelijk invloed op uw verbruik. Het verbruik zal toenemen als u s ochtends voordat u naar uw werk gaat de thermostaat op 20 graden zet, overdag op 15 graden en als u thuiskomt weer op 20 graden. De cv verbruikt dan relatief veel gas om de woning op te warmen.
Als u daarnaast ook het water verwarmt door middel van de cv ketel heeft (lang) douchen en een bad natuurlijk ook veel invloed op uw verbruik.
Wij (2 personen) wonen in een hoekhuis, koken op gas , douchen ‘s ochtends en hebben alleen beneden de kachel aan op 19,5 graden (woonkamer en keuken ca 50 m2). ‘s Nachts staat de kachel op 15 graden. Onze cv ketel is uit 2009 en huis is uit 1990.
Als we de hele dag thuis zijn en de kachel staat dus de hele dag aan is ons verbruik de afgelopen 30 dagen niet hoger dan 7 m3 per dag geweest. Dus ja, 15m3 per dag vind ik best veel.
Als we de hele dag thuis zijn en de kachel staat dus de hele dag aan is ons verbruik de afgelopen 30 dagen niet hoger dan 7 m3 per dag geweest. Dus ja, 15m3 per dag vind ik best veel.
-
Laat eerst de ketel eens goed nakijken. Altijd goedkoper dan de meter te laten checken.
-
Een dag/nacht programma is hele grote onzin. Het is al vaak op TV geweest dat het totaal geen nut heeft om de verwarming 's avonds flink lager te zetten. Immers de volgende morgen als uw huis is afgekoeld, moet de verwarming flink werken om het hele huis weer op te warmen.
Ikzelf draai hem s avonds slechts 2 graden lager, en pas weer omhoog als ik weer thuis ben van mijn werk.
Het resultaat is een verbruik van 500 m3 gas per jaar in een rijtjeswoning. inderdaad ik heb GEEN slimme meter.
Ikzelf draai hem s avonds slechts 2 graden lager, en pas weer omhoog als ik weer thuis ben van mijn werk.
Het resultaat is een verbruik van 500 m3 gas per jaar in een rijtjeswoning. inderdaad ik heb GEEN slimme meter.
Dat hangt maar net van het huis af. Bij slecht geïsoleerde woningen is het echt wel voordeliger om in de nacht de thermostaat laag te zetten. Als de temperatuur buiten lager ligt dan binnen, lekt er continu warmte en dus energie naar buiten. Hoe kleiner het verschil (dus hoe kouder in huis), hoe minder er weglekt.piet987654 schreef:Een dag/nacht programma is hele grote onzin. Het is al vaak op TV geweest dat het totaal geen nut heeft om de verwarming 's avonds flink lager te zetten. Immers de volgende morgen als uw huis is afgekoeld, moet de verwarming flink werken om het hele huis weer op te warmen.
2006 ketel maar geen Merk en type, kan ook oudere voorraad zijn die opgemaakt moest worden.
In 2006 zijn naast vele HR ook oude VR opgemaakt bij diverse merken als aanbieding, voordelig in aanschaf maar verder.....?
In 2006 zijn naast vele HR ook oude VR opgemaakt bij diverse merken als aanbieding, voordelig in aanschaf maar verder.....?
Ten opzichte van welke situatie zal het verbruik toenemen? De CV zal nog meer as gebruiken als de woning de hele dag op 20 graden laat staan. De spartanen onder de gasverbruikers gebruiken het minste gas.Appie83 schreef:De instellingen van het dagprogramma mogelijk invloed op uw verbruik. Het verbruik zal toenemen als u s ochtends voordat u naar uw werk gaat de thermostaat op 20 graden zet, overdag op 15 graden en als u thuiskomt weer op 20 graden. De cv verbruikt dan relatief veel gas om de woning op te warmen.
Dat ben ik met je eens tenzij het gaat om vloerverwarming. In deze topic van TS staat niet hoe hij het dagprogramma heeft ingesteld. Als je voor dat uurtje voor werktijd je leefruimte wil verwarmen dan vraagt dat relatief meer van je cv. Maar TS geeft in een ander topic aan dat hij het dagprogramma zo heeft ingesteld dat het na werktijd warm wordt. In dit concrete geval is dit dus niet van toepassing.alfatrion schreef:Ten opzichte van welke situatie zal het verbruik toenemen? De CV zal nog meer as gebruiken als de woning de hele dag op 20 graden laat staan. De spartanen onder de gasverbruikers gebruiken het minste gas.Appie83 schreef:De instellingen van het dagprogramma mogelijk invloed op uw verbruik. Het verbruik zal toenemen als u s ochtends voordat u naar uw werk gaat de thermostaat op 20 graden zet, overdag op 15 graden en als u thuiskomt weer op 20 graden. De cv verbruikt dan relatief veel gas om de woning op te warmen.