LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NLE internet: na 3 maanden nog niet aangesloten

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Ewoutbus

NLE internet: na 3 maanden nog niet aangesloten

Ongelezen bericht door Ewoutbus »

goedemorgen,

een aantal maand geleden heb ik mijn eerste huis gekocht.
hierbij heb ik voor het internet en tv een alles in 1 pakket bij NLE genomen.

alles aangesloten zoals het moet en het internet bleek niet te werken.
contact gehad met NLE en die hebben een monteur van KPN gestuurd.
de kabel bleek niet goed aangesloten te zijn bij de kast in de wijk, dat goed aangesloten door de monteur en het internet leek goed te zijn.
dezelfde dag blijkt echter dat het internet toch niet naar behoren te werken, het valt de hele tijd uit en start dan opnieuw op en dit gaat de hele dag zo door.

weer naar NLE gebeld en ze gaan dan van afstand de verbinding bekijken.
dit bleek onstabiel te zijn er zou volgende week een monteur van NLE zelf langs komen.
ik ben de desbetreffende dag thuis gebleven maar helaas geen monteur.
NLE weer gebeld en nu bleek dat ze de lijn nog een keer gecontroleerd hebben en dat het toen wel goed leek dus hadden ze de monteur maar afgezegd.
ik ben hier helaas niet over geïnformeerd, hadden ze dat wel gedaan dan had ik ook direct uit kunnen leggen dat het internet steeds opnieuw opstart dus dat er inderdaad af en toe wel een minuutje internet is.
maar goed weer een monteur besteld en die kwam de week erna.
de monteur heeft thuis alles doorgemeten en de aansluiting in het huis was goed.
hij heeft voor de zekerheid alles maar vervangen, als het dan nog niet goed was moest ik bellen en dan zou de kabel getrokken moeten worden.

het internet werkt nog altijd niet naar behoren.
heb het wat tijd gegeven want de monteur heeft uitgelegd dat het internet wat moest inslingeren dit kon een aantal dagen duren voordat het op goede snelheid zou zijn.
het internet start echter de hele dag door weer opnieuw op, het probleem is dus hetzelfde en is niet verholpen.

weer contact gezocht met NLE.
na 40 minuten wachten eindelijk iemand aan de telefoon en alles uitgelegd 2x een monteur gehad enzovoort.
vervolgens word er gewoon opgehangen.
ik bel direct weer en na 40 minuten eindelijk weer iemand aan de telefoon, en er word weer opgehangen.

via facebook en twitter maar een bericht gestuurd.
op twitter kreeg ik wat terug, ze gingen de verbinding bekijken vanaf daar.
uitgelegd dat daarmee het probleem niet opgelost kan worden.
werd gevraagd of ik er toch nog wat vertrouwen in wou houden.
doorgemeten en geconstateerd dat er een onstabiele lijn is.
ik moest vanochtend maar terug berichten.
dat heb ik gedaan en het antwoord was dat het nog in behandeling is, er is dus nog niks aan gedaan.
kan ook niet want de kabel moet er gewoon uit.

we zijn inmiddels drie maanden verder en ik heb nog steeds geen internet en dus ook geen tv.
ik heb geen idee wat ik nu nog kan doen, ik heb een contract voor een jaar en als dut zo doorgaat heb ik het hele jaar geen internet.
heeft iemand nog enig idee?

mvg,
Ewout

sylvesterb

Re: NLE internet: na 3 maanden nog niet aangesloten

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Ewoutbus schreef: Heeft iemand nog enig idee?
Ja tuurlijk, schrijf NLE een brief waarin je ze 8 werkdagen heeft om de kwestie op te lossen en je anders het contract beëindigd wegens wanprestatie. Hierna doe je een aanvraag bij een andere provider. Gezien er een probleem is met je lijn en dit vermoedelijk aan de netwerkzijde (KPN) ligt is overstappen naar de volgende low budget aanbieder niet verstandig. Veelal is KPN erg snel met zaken oplossen of XS4ALL. Je kunt natuurlijk ook Ziggo aanvragen welke helemaal geen gebruik maakt van de telefoonlijn.

Krijg je toch een afkoop soms of gaan ze niet akkoord dan geef je aan de kwestie voor te leggen bij de Geschillen Commissie Telecommunicatie als je de zaak verliest (op basis van je verhaal verwacht ik dit niet) dan kost je dit € 50,00 anders krijg je dit terug.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het internet moest eerst nog wat inslingeren?
Wat een flutmonteur. Hij xag natuurlijk zelf al dat het nog niet goed was maar zijn werktijd zat er natuurlijk op.
Als de lijn goed is heb je gewoon direct de volle snelheid, het heeft echt geen paar dagen nodig om op snelheid te komen
Laatst gewijzigd door juliomariner op 31 jan 2018 16:56, 1 keer totaal gewijzigd.

wilhelmima1

Ongelezen bericht door wilhelmima1 »

Bij "lijn" problemen wordt KPN ingeschakeld omdat zij de infra hebben liggen.
Naar een andere provider overstappen lost het "lijn"probleem niet op.
Geef ze de tijd om het op te laten lossen.
En kijk inderdaad of Ziggo wat kan betekenen maar dan moet er wel de bekabeling liggen.

AC/DC WOZ A-F labels

Ongelezen bericht door AC/DC WOZ A-F labels »

Als het modem in huis telkenmale zichzelf opstart is er sprake van een te zwak inkomend signaal dat mogelijk ook verstoord wordt. Zolang het signaal probleem met de bekabeling in de aansluitkastjes op straat niet opgelost wordt, blijft het probleem zich voordoen. De monteur van het desbetreffende netwerk behoort namelijk het signaal eerst te meten op straat in die aansluitkastjes en vervolgens dan in de woningaansluiting. Als er een kapot getrokken kabel tussen zit door verzakking of de schop heeft de kabel beschadigd dan behoort de kabelbeheerder deze eerst te vervangen. Dit kan een langlopende kwestie worden, dus ontbindt de overeenkomst en neem dus een andere kabelaansluiting provider, om het signaal probleem te omzeilen.

BMF

Ongelezen bericht door BMF »

Dat probleem hebben wij ook gehad. Het ligt aan de kast van KPN in de wijk.
In ons geval was deze te vol, zodat we er iedere keer uit werden gegooid. Zelfs met XS4all.
Noodgedwongen overgestapt naar Ziggo, omdat ADSL niet beschikbaar is op ons adres.
Dat wordt je niet vertelt bij aanschaf, maar na een hoop problemen.

NLEnergie
Contacteer:

Ongelezen bericht door NLEnergie »

Hi Ewoutbus, Jeannie van NLE hier!

Is het probleem inmiddels opgelost? Zo niet, dan wil ik het graag voor je uitzoeken. Het is namelijk niet de bedoeling dat je zo lang last ondervindt.

Gesloten