BreejKC schreef:Nergens lees ik dat TS een vonnis of dwangbevel ontvangen heeft. Het hele topic heb ik hierover, zo goed en kwaad als snel mogelijk is, hierop nog eens nagelezen. Op verzoek van TS wordt hem dit ook niet toegestuurd. De adresgegevens waren natuurlijk al weer correct in de GBA, dus als er een vonnis of dwangbevel uitgegeven zou zijn, dan is dat aan TS nooit toegestuurd.
Uit het enkele feit dat er door een gerechtsdeurwaarder een beslag wordt aangekondigd, kan al opmaken dat er een executoriale titel is. NIet voor niets heb ik al meermaals aangegeven dat TS moet vragen om de betekende exploten. Dat kan prima gebeurd zijn in de periode dat TS niet ingeschreven stond in de BRP (de GBA bestaat al lang niet meer).
BreejKC schreef:Ook als je de totale kosten, voordat het tot een vonnis komt, bij elkaar zou optellen dan kloppen de bedragen niet. Dat vonnis of dwangbevel is er zeer waarschijnlijk nog lang niet. Als er echt een vonnis of dwangbevel was, dan zou dat loonbeslag ook niet ingetrokken zijn of tenminste ten dele tot uitvoer zijn gebracht.
Je hebt de OP duidelijk niet gelezen of begrepen. Het loonbeslag sorteert geen effect omdat het inkomen van TS te laag is. overigens lijkt ook uit dit gelegde beslag (waarbij een kopie van de executoriale titel aan de werkgever wordt meebetekend!) al overduidelijk dat er wel degelijk een titel is.
AgoraHendriks schreef:GGN heeft trouwens (ook voor deze vermeende schuld bij het CAK) anderhalve maand geleden ook al een loonbeslag gelegd bij mijn werkgever. Dit beslag levert voor GGN niets op, aangezien mijn inkomen (uit loon) net zo hoog is (soms zelfs lager) als het sociaal minimum (ik werk als oproepkracht en heb dus geen vast inkomen).
BreejKC schreef:Maar GGN, dat is wat ik uit de openingspost lees, dreigt daar waarschijnlijk behoorlijk mee en stelt daarmee allerlei kosten in het vooruitzicht. Daar zijn deurwaarders erg goed in, maar dat is een ander actueel onderwep vandaag. TS is zich door al die bedreigingen een hoedje geschrokken, waarschijnlijk volledig in paniek en ziet die bui van al die bedreigingen en komende extra kosten al hangen. In die paniek heeft hij hier hulp voor dit probleem gezocht. Hierdoor ook misschien niet tot in detail verwoord. Is nu volledig de weg kwijt en moet hiermee door iemand die met dit soort materie kan omgaan geholpen worden.
Onzin. Je hebt de klok horen luiden, maar de klepel ben je duidelijk kwijt. je gooit gerechtsdeurwaarders en incassobureau's weer eens onterecht op één hoop en trekt daar ongefundeerde en onjuiste conclusies uit. Als de gerechtsdeurwaarders van GGN zouden doen wat jij hen verwijt, zouden ze in no time geschorst zijn.
BreejKC schreef:Gezien het toch wel spoedeisend karakter en omdat kennelijk niemand meer iets voor TS kan of wil betekenen, heb ik TS verwezen naar het bureau van de Nationale Ombudsman. Van TS zou ik graag vernemen of hij hier contact mee gezocht heeft en wat daarvan de voorlopige uitslag is.
TS heeft hier heel wat concrete en bruikbare adviezen gekregen en er zijn duidelijke vragen gesteld. Ze zijn echter lang niet allemaal beantwoord...
Het hele verhaal ligt hier duidelijk nog niet op tafel.
Die Nationale Ombudsman is leuk, maar daar help je TS op dit moment niet mee. TS heeft een acuut en dringend civielrechtelijk probleem, dáár moet je de oplossing zoeken. Achteraf klagen bij de NO kan altijd nog.