LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Telefoonterreur van 0857325846

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Egbertje

Telefoonterreur van 0857325846

Ongelezen bericht door Egbertje »

Vanmiddag werd ik gebeld door het nummer 0857325846
De mevrouw aan de telefoon beweerde dat ze mij eerder had gebeld, van besparen.nl en dat ik een overeenkomst met haar was aan gegaan . En als ik binnen 14 dagen niet zou reageren ik € 95,-- moest betalen.

Ze liet mij een in elkaar geknutseld bandje horen met een stem erop die van mij afkomstig zou zijn.
Ze was bijzonder agressief en ik heb haar dan ook te verstaan gegeven dat ze moest stoppen met deze waanzin.
Ze wilde een stemanalice laten uitvoeren die ik dan ook weer moest betalen.

Zijn er meer mensen die gebeld zijn?

madfred

Re: Telefoonterreur van 0857325846

Ongelezen bericht door madfred »

Als je zeker weet dat de stem op het bandje niet van jou is, dan zou ik me niet al teveel zorgen maken. Laat hun een en ander maar bewijzen.

Spacestar

Ongelezen bericht door Spacestar »

Gister stond dit nummer ook op mijn telefoon, even checken op internet, gewoon niet opnemen is het advies.....

Egbertje

Inmiddels heb ik een factuur in mijn mailbox. Ik ben niet van plan die te openen. Hij komt van de Spaarshop.com

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Egbertje schreef:Inmiddels heb ik een factuur in mijn mailbox. Ik ben niet van plan die te openen. Hij komt van de Spaarshop.com
En hoe komt dat bedrijf aan uw mailadres?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En al zou die stem wel van u zijn, so what, compleet negeren verder. Dus ze hadden uw telefoonnummer en u hebt ook nog uw mailadres gegeven? Niet meer doen.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ze hebben dus geen door u ondertekende opdrachtbevestiging? Nee dus kunnwn ze niks, alleen maar dreigen. Ze mogen wel 100 uur bandooname hebben daar kunnen ze dus niets mee. Stemanalyse: dat geintje had ik nog niet eerder gehoord

JvandeW

Ongelezen bericht door JvandeW »

Egbertje schreef:Inmiddels heb ik een factuur in mijn mailbox. Ik ben niet van plan die te openen. Hij komt van de Spaarshop.com
Die mag je best openen. Vermoedelijk een aanmaning om te betalen voor een "geleverde zaak" waarvoor nooit een geldige overeenkomst tot stand is gekomen.

Betwist dat er een geldige overeenkomst bestaat. Mocht het bedrijf blijven dreigen, sommeer deze dan te stoppen of te dagvaarden wanneer zij denken dat er wel een geldige overeenkomst bestaat. Daarna zoveel als mogelijk negeren. De kans dat de heer A. T. uit Den Bosch gaat dagvaarden is nihil.

Egbertje

Dank jullie wel voor de reactie.

Ik heb nooit mijn mailadres nog mijn telefoonnummer afgegeven. Maar dat is openbaar hè dus dat is maar een koud kunstje. Is er iemand die weet wie hier achter zit?

JvandeW

Egbertje schreef:Dank jullie wel voor de reactie.

Ik heb nooit mijn mailadres nog mijn telefoonnummer afgegeven. Maar dat is openbaar hè dus dat is maar een koud kunstje. Is er iemand die weet wie hier achter zit?
Via https://www.whois.com/whois/spaarshop.com waren net de gegevens van de eigenaar achter de website nog te achterhalen. Deze zijn ondertussen aangepast.

Vermoedelijk leest de eigenaar hier dus mee en heeft snel de gegevens achter het domein aangepast.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

juliomariner schreef:Ze hebben dus geen door u ondertekende opdrachtbevestiging? Nee dus kunnwn ze niks, alleen maar dreigen. Ze mogen wel 100 uur bandooname hebben daar kunnen ze dus niets mee. Stemanalyse: dat geintje had ik nog niet eerder gehoord
Dit is niet helemaal waar. Een mondelinge overeenkomst kan ook rechtsgeldig zijn. Alleen als er voor een overeenkomst een schriftelijkheidsbeginsel bestaat (wat inhoud dat er schriftelijk moet worden bevestigd en een handtekening nodig is), geldt een mondelinge overeenkomst niet (b.v. bij koop van een onroerende zaak die bestemd is voor uw hoofdverblijf, telecom, etc)

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zie dat als ik me aanmeld een Windows 10 licentie voor €49,99 kan kopen......als trouwe Linux gebruiker......

ook veel loze beloftes en producten die ik totaal niet nodig heb. gratis Open Office.... veel onzin op die site.
Zelf had ik ooit pleurop@***mail.com en een tijdelijk mobiel en gratis nummer.... prepaid.....
Kreeg daar na invullen onderzoek veel reclame van en dat zou wel eens de reden van het telefoontje en bekend zijn mail adres kunnen zijn.

Gebruik vooral een wegwerp mail adres en ververs die wel eens..... voor dit soort aanmelden bij onbekende....

JvandeW

olaf79 schreef:
juliomariner schreef:Ze hebben dus geen door u ondertekende opdrachtbevestiging? Nee dus kunnwn ze niks, alleen maar dreigen. Ze mogen wel 100 uur bandooname hebben daar kunnen ze dus niets mee. Stemanalyse: dat geintje had ik nog niet eerder gehoord
Dit is niet helemaal waar. Een mondelinge overeenkomst kan ook rechtsgeldig zijn.
Daarentegen is het dan wel weer zo dat een mondelinge overeenkomst niet per definitie een geldige is. Bij dit soort overeenkomsten per telefoon dient het bedrijf aan enkele wettelijke voorwaarden te voldoen alvorens de overeenkomst geldig is.

Een "ja" op band opgenomen maakt de overeenkomst per telefoon niet geldig.

Briddy

Ongelezen bericht door Briddy »

Ja hallo daar, Ik ben dus vd week ook gebeld door dit nr.van Spaarshop, met verzoek 95€ te gaan betalen, nadat ik ze iets meer als 2 weken ervoor aan de tel gehad heb en mij de aanbieding heb doen toesturen. Ze bleef ook hameren wanneer ik zou gaan betalen, nadat ze dezelfde avond een factuur zouden sturen. Ik heb gezegd dat ik niet ga zeggen of ik ga betalen, omdat ik het allemaal geen prettige gang van zaken vind.
De mevrouw was niet erg aardig, ik legde uit dat ik de naam van de kortigsactie( hun bedrijf) was vergeten en mogelijk hun mail over het hoofd gezien heb of id prullenbak gegooid heb, omdat ik teveel van dat soort mails krijg en te druk ben geweest om dat uit te zoeken. Had wel een aantekening in mn agenda gezet, maar kon de mail dus niet meer vinden in mn drukke paar weken.
En dat ik er ook een beetje tureluurs van word allemaal, wat ook echt zo is. Tijd voor een nieuw email adres denk ik...
Ik heb dezelfde avond 5/4/2018 de factuur gekregen en er moet vóór 12/4/2018 betaald worden.

Zou iemand mij met zekerheid kunnen zeggen of zo een bandopname rechtsgeldig is of dat er een schriftelijke overeenkomst moet zijn??
Hartelijk dank vast!

Tamara040

Ongelezen bericht door Tamara040 »

Herkenbaar,
Gisteren gebeld door dit nummer ,ze vertelde mij dat de 14 dagen bedenktijd om waren en dat ik €95 moest betalen.
Toen ik aangaf nooit een mail van hun gehad had en ik dus niet ging betalen voor iets wat ik niet heb gekocht werd ze wat linker, want ik kwam er niet onderuit en als ik niet zou betalen zou het alleen maar duurder worden.
Hierop bleef ik zeggen dat ik niet ging betalen en dat mijn advocaat wel van zich liet horen. Waarop ze vrolijk zei dat ik de advocaat maar moest laten komen.

Ik blijf erbij dat ik geen cent ga betalen.

Ja ik heb gezegd stuur me maar een mail , ik hou iedere dag mijn mail in de gaten vanaf de dag dat ik ze voor het eerst heb gesproken (21 april) ook mijn spam etc. Maar niks.

Nu heeft ze mij gisteren nogmaals de mail gestuurden natuurlijk de mail.

Of ik er goed aan doe om niet te betalen kom ik nog wel achter, maar mij bang laten maken door zulke personen gaat niet gebeuren.

Tamara040

Ongelezen bericht door Tamara040 »

Briddy schreef:Ja hallo daar, Ik ben dus vd week ook gebeld door dit nr.van Spaarshop, met verzoek 95€ te gaan betalen, nadat ik ze iets meer als 2 weken ervoor aan de tel gehad heb en mij de aanbieding heb doen toesturen. Ze bleef ook hameren wanneer ik zou gaan betalen, nadat ze dezelfde avond een factuur zouden sturen. Ik heb gezegd dat ik niet ga zeggen of ik ga betalen, omdat ik het allemaal geen prettige gang van zaken vind.
De mevrouw was niet erg aardig, ik legde uit dat ik de naam van de kortigsactie( hun bedrijf) was vergeten en mogelijk hun mail over het hoofd gezien heb of id prullenbak gegooid heb, omdat ik teveel van dat soort mails krijg en te druk ben geweest om dat uit te zoeken. Had wel een aantekening in mn agenda gezet, maar kon de mail dus niet meer vinden in mn drukke paar weken.
En dat ik er ook een beetje tureluurs van word allemaal, wat ook echt zo is. Tijd voor een nieuw email adres denk ik...
Ik heb dezelfde avond 5/4/2018 de factuur gekregen en er moet vóór 12/4/2018 betaald worden.

Zou iemand mij met zekerheid kunnen zeggen of zo een bandopname rechtsgeldig is of dat er een schriftelijke overeenkomst moet zijn??
Hartelijk dank vast!

Wat ik hieruit haal is het niet rechtsgeldig https://www.acm.nl/nl/onderwerpen/verko ... emarketing

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Hoezo openbaar? Geef eens in welk openbaar register ik mijn telefoonnummer en emailadres zou kunnen vinden.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

renewouters schreef:

Hoezo openbaar? Geef eens in welk openbaar register ik mijn telefoonnummer en emailadres zou kunnen vinden.
Heel veel gegevens zijn openbaar zichtbaar. Niet in een register, maar bijvoorbeeld op Linkedin, of Facebook, of andere sites waar gegevens achtergelaten zijn. Als je bij Linkedin een premium abonnement hebt kan je al iemand's gegevens inzien.

Gesloten