LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanadoo helpdesk? In één woord waardeloos

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Scriptkiddy
Berichten: 32
Lid geworden op: 10 nov 2004 16:16

Re: Wanadoo helpdesk? In één woord waardeloos

Ongelezen bericht door Scriptkiddy »

Jepz, zo ken ik er ook genoeg. In mijn familie- en kennissenkring zijn er mensen die zweren bij Chello, Tiscali, Wannadoo, Het Net, etc. Maar evenzoveel van diezelfe groep hebben een afkeer van dezelfde bedrijven. Z heb ik een neef, die Chello verschrikkelijk vindt, en Wannadoo top, en een vriend die de omgekeerde mening is toegedaan.
Kortom bij de beoordeling van een isp, kun je zeker niet alleen uitgaan van 1 individuele mening.
En nogmaals de vergelijking met XS4ALL gaat mank, omdat deze nooit enorm stunt met prijzen. En zodoende niet aatrekkelijk wordt voor de mensen die "alleen een mailtje willen sturen en een beetje internetbankieren".

Peter 2

Re: Wanadoo helpdesk? In één woord waardeloos

Ongelezen bericht door Peter 2 »

En nogmaals de vergelijking met XS4ALL gaat mank, omdat deze nooit enorm stunt met prijzen. En zodoende niet aatrekkelijk wordt voor de mensen die "alleen een mailtje willen sturen en een beetje internetbankieren".
Ja, stunten met prijzen, dat lijkt heel aardig, maar tel daar dan ook maar meteen de kosten bij op die je kwijt bent met het bellen naar de helpdesk, om nog maar te zwijgen van alle tijd die je daaraan kwijt bent. Als je voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten, zul je merken dat je uiteindelijk vaak duurder uit bent, voor een veel slechtere service.

SONY

Re: Wanadoo helpdesk? In één woord waardeloos

Ongelezen bericht door SONY »

Ik wordt altijd heel erg goed geholpen op de wanadoo helpdesk.
Ik ben een leek en ze nemen altijd goed de tijd om mij alles uit te leggen.

markclipper

Re: Wanadoo helpdesk? In één woord waardeloos

Ongelezen bericht door markclipper »

Ik heb de laatste tijd enige malen contact gehad met de Wanadoo helpdesk en geen enkele keer is hier een zinning antwoord uitgekomen, terwijl het toch niet al te ingewikkelde vragen waren.

(vragen zoals: waar blijft nu mijn modem, het zou 2 weken geleden al afgeleverd zijn, jullie beginnen al wel te facturen terwijl jullie de verbinding nog niet hebben opgeleverd hoe kan dit, jullie beloven pas te beginnen met de facturatie per 15-11-2004, maar er is toch gestart per 06-11-2004 hoe komt dat etc)

Als ik nu een internetverbinding zou moeten kiezen zou ik absoluut nooit meer voor Wanadoo kiezen, met name door de belabberde customer service.

Mijn advies aan iederen:

!!KIES NOOIT VRIJWILLIG WANADOO!!

Gast

Re: Wanadoo helpdesk? In één woord waardeloos

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb ook een email gestuurd naar de ombudsman, en de geschillen commisie hieronder mijn email.
Beste heer/mevrouw,

Ik probeer al enige tijd (paar maanden) mijn ADSL abonnement bij Wanadoo op te zeggen maar, telkens als ik ze een brief stuur krijg ik geen reactie.
Als ik ze bel wordt er gezegt dat ik moet afwachten wanneer het in behandeling wordt genomen of dat het in behandeling is maar nog geen uitsluitsels over is genomen via de email wordt er ook niet gereageert.
Wat moet ik doen? want, als ik niet binnen 1 jaar opzeg dan wordt het weer verlengd met 1 jaar en heb toch sterk de indruk dat ze het zo laten escaleren dat ik te laat ben met opzeggen.

Vriendelijke groet,

M. XXX
Ik zit inmiddels met mijn handen in het haar door deze organisatie die zo met haar klanten om gaat :(

Ik zal ook iedereen adviseren Wanadoo te ontwijken als je een provider voor het internet zoekt. :!:

Gast

Re: Wanadoo helpdesk? In één woord waardeloos

Ongelezen bericht door Gast »

Ik had eerst een inbel abbotje bij wanadoo, voor het geval van heel erg hoge nood bij storing van me kabel.
Toen hebben ze ook de voorwaarden veranderd en begonnen ze ineens geld af te schrijven van mijn rekening. (was eerst geen abbokosten nu 3 euro per maand). Er was alleen een mailtje naar me wanadoo account gestuurd en niet via de post of iets dergelijks, en omdat ik dat emailadres nooit checkte, heb ik de email dus ook nooit gelezen...

Ik vind het eigenlijk niet kunnen dat ze zomaar de voorwaarden kunnen wijzigen en dan je 'alleen' via email daar van op de hoogte brengen. Ik heb het dan ook helemaal gezien met wanadoo, vooral om de affaire die erna kwam(heeft nog 3 maanden geduurd voordat me abbo eindelijk opgezegd was....)

Gast

Re: Wanadoo helpdesk? In één woord waardeloos

Ongelezen bericht door Gast »

* Indien deze wijziging van de voorwaarden voor u een verzwaring van de verplichting als gevolg heeft dan neemt Casema het gestelde in artikel 15 lid 3 van de Algemene Voorwaarden NV Casema startabonnement in acht, namelijk dat het recht bestaat om het abonnement, met in achtneming van een opzegtermijn van één maand doch in ieder geval per wijzigingsdatum tussentijds te beëindigen.

sharlapan

Re: Wanadoo helpdesk? In één woord waardeloos

Ongelezen bericht door sharlapan »

Weer uit het hoekje, nu even boos gemaakt en het volgende geproduceerd. Graag jullie reactie voor ik het op de fax gooi:

Geachte heer/mevrouw

Op 23 september 2004 heb ik contact gezocht met uw Klantenservice om mijn ADSL abonnement op te zeggen. Groot was mijn verbazing toen uw medewerker mij vertelde dat dit pas per januari 2005 zou kunnen. Zelf ging ik er van uit dat ik mijn abonnement op maandelijkse basis kan beëindigen. Zo stond dit namelijk vermeld, ten tijde van het afsluiten van mijn abonnement, in uw Algemene Voorwaarden. Uw medewerker verwees mij naar de huidige voorwaarden op uw website, waarin inderdaad staat dat contracten steeds voor de periode van één jaar worden verlengd. Toen ik zei dat dit niet de voorwaarden zijn waar ik destijds voor heb getekend werd ik verwezen naar een e-mail die �ergens in juni 2004� verzonden zou zijn, met daarin de aankondiging van de wijziging. Daar ik niet direct in de gelegenheid was om dit te controleren heb ik het contact met de Klantenservice maar beëindigd.

�s Avonds heb ik natuurlijk direct gecontroleerd of ik genoemde e-mail heb ontvangen. Ik kon deze echter nergens in mijn mailprogramma en archieven terugvinden. Ook heb ik contact gezocht met kennissen die (op mijn aanraden!) ook Wanadoo ADSL hebben. Ook zij konden niets vinden. Wel wees één van hen mij op het feit dat het KPN gedeelte van het ADSL abonnement wél per maand kan worden opgezegd.

U zult begrijpen dat ik uitermate teleurgesteld ben in de huidige gang van zaken. Ik ben altijd zeer tevreden geweest over uw ADSL diensten en heb zoals gezegd Wanadoo ADSL bij vele anderen aangeraden.

Ik wil u dan ook het volgende vragen:

1. Een bevestiging van ontvangst van mijn verzoek om mijn ADSL abonnement PER DIRECT (met inachtneming van één maand opzegtermijn) te beëindigen.
2. Indien u niet akkoord gaat met dit verzoek een uitgebreide motivatie van uw weigering. (m.a.w. klopt het verhaal dat uw medewerker mij vertelde.
3. Indien van toepassing; een kopie van de e-mail waarin de wijziging van de Algemene Voorwaarden wordt aangekondigd

Hopende op een spoedige reactie teken ik,

Koen

Re: Wanadoo helpdesk? In één woord waardeloos

Ongelezen bericht door Koen »

Sinds enige dagen werkt het automatisch zoeken vanuit de adresbalk van Internet Explorer niet meer; het verwijst ALTIJD naar een zoekpagina van Wanadoo (geleverd door Overture dus met gesponsorde links en vrij slechte resultaten).

Bij nazoeken bleek dat het DNS record van auto.search.msn.com is aangepast en verwijst naar een server van wanadoo zélf, vandaar dat het ook niet meer lukt om een andere zoekpagina te selecteren (heb sowieso nooit gevraagd of toestemming gegeven om mijn zoekpagina te laten wijzigen).

Dit is wat een stelletje pings teruggeeft;
auto.search.msn.com: 194.134.35.221
search.msn.com: 193.108.153.62 (server van akamai.net)
222.msn.com: 207.68.171.245
www.wanadoo.nl: 194.134.35.183
zoeken.wanadoo.nl: 194.134.60.166

Het patroon begint al duidelijk te worden?

Dit is wat het volgens whois moet zijn;
auto.search.msn.com: 65.54.250.17

Nu kan ik locaal het juiste IP nummer koppelen of ik kan een compleet andere DNS server gebruiken (hoop ik), maar is dit niet een fout van Wanadoo? Ik heb ze er al over aangeschreven maar ze lijken niet in staat te zijn intelligente antwoorden te geven; ze verwijzen naar het instellen van de searchengine binnen MSIE (wat dus niet mogelijk is aangezien dat automatisch zoeken ALTIJD via auto.search.msn.com gaat, alvorens naar de gewenste searchengine) en zelfs naar het instellen van een startpagina! De registryhacks die Google.nl geeft om google in te stellen werken uiteraard ook niet, want ook dáár wordt er van uitgegaan dat geen enkele ISP ooit zo hufterig is om DNS records te gaan verkrachten. Ik denk ook zéér sterk dat dit vervalsing van concurentie is t.o.v. MicroSoft en zijn partners alsmede een vorm van stompzinnige censurering t.o.v. de cliëntele.

Wie van de wanadoo klanten heeft dit ook (tik "zoek iets" in de adresbalk om te controleren) en wat is jullie mening hierover?

Mohammed

Re: Wanadoo helpdesk? In één woord waardeloos

Ongelezen bericht door Mohammed »

Misschien niet helemaal goed, maar even ideetje
Je kan het adres toch "Hard" verwijzen door middel van je LMHOST file?
Of een "route add" ( als je XP en NT draait)

Wel echt heel irritant van Wannadoo.
Voor wannadoo scheelt dit natuurlijk dataverkeer, want alles gaat naar de interne servers.

Ik vindt deze autosearch van Microsoft ook ideaal, typ maar het adres in je adresbalk, ook al klopt deze niet, dan verteld MS je wel wat het mogelijk kan zijn.

update...
(ik ga er vanuit dat je XP of NT draait)
Open de host file:
( Start, uitvoeren: C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts Openen met Kladblok)

Voeg daar het volgende toe:

65.54.250.17 auto.search.msn.com
213.136.9.184 search.msn.nl

wel een Tab tussen IP adres en Url!
Je host file ziet er nu zo uit:


# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen
# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver
# 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost

127.0.0.1 localhost
65.54.250.17 auto.search.msn.com
213.136.9.184 search.msn.nl

Sluit nu de brouwer, en het moet nu weer werken

Succes!

Mohammed

Re: Wanadoo helpdesk? In één woord waardeloos

Ongelezen bericht door Mohammed »

Misschien niet helemaal goed, maar even ideetje
Je kan het adres toch "Hard" verwijzen door middel van je LMHOST file?
Of een "route add" ( als je XP en NT draait)

Wel echt heel irritant van Wannadoo.
Voor wannadoo scheelt dit natuurlijk dataverkeer, want alles gaat naar de interne servers.

Ik vindt deze autosearch van Microsoft ook ideaal, typ maar het adres in je adresbalk, ook al klopt deze niet, dan verteld MS je wel wat het mogelijk kan zijn.

update...
(ik ga er vanuit dat je XP of NT draait)
Open de host file:
( Start, uitvoeren: C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts Openen met Kladblok)

Voeg daar het volgende toe:

65.54.250.17 auto.search.msn.com
213.136.9.184 search.msn.nl

wel een Tab tussen IP adres en Url!
Je host file ziet er nu zo uit:


[quote]# Copyright (c) 1993-1999 Microsoft Corp.
#
# Dit is een voorbeeld HOSTS-bestand dat wordt gebruikt door Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# Dit bestand bevat de toewijzingen van IP-adressen naar hostnamen. Elke vermelding
# moet op een afzonderlijke regel staan. Het IP-adres dient in de eerste kolom te worden
# geplaatst, gevolgd door de bijbehorende hostnaam. Het IP-adres en de hostnaam dienen
# gescheiden te zijn door ten minste één spatie.
#
# Daarnaast kunnen opmerkingen (zoals deze) worden toegevoegd op extra
# regels of gevolgd door de computernaam, voorafgegaan door een #.
#
# Bijvoorbeeld:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # bronserver
# 38.25.63.10 x.acme.com # x clienthost

127.0.0.1 localhost
65.54.250.17 auto.search.msn.com
213.136.9.184 search.msn.nl[quote]

Sluit nu de brouwer, en het moet nu weer werken

Succes!

marceagle

Re: Wanadoo helpdesk? In één woord waardeloos

Ongelezen bericht door marceagle »

Misschien hebben jullie allemaal wel wat gelijk, maar ondertussen is de brave persoon met zijn (blijkbaar voor sommigen onder ons) makkelijk probleem nog niet opgelost.
Als ik de reacties hier lees zou ik zeker gaan kiezen voor Planet als provider.De persoon van Planet geeft dan tenminste nog een oplossing.
Heeft dan niets te maken met het MOETEN behandelen van het probleem, maar een klein mailtje terug met wat raadgevingen is blijkbaar tegenwoordig teveel. Is blijkbaar de huidige maatschappij.

olie

Re: Wanadoo helpdesk? In één woord waardeloos

Ongelezen bericht door olie »

Ik word de laaste weken geteisterd door e-mails met virussen.
Elke dag krijg ik ze en vandaag kreeg ik er 13.
Ik heb dit al twee keer gemeld bij Wanadoo maar krijg geen reactie terug.
Mijn moeder heeft ook Wanadoo en heeft precies de zelfde klachten.
Het gekke is dat de mails niet aan ons geadresseerd zijn maar we krijgen ze toch!
Heel toevallig en heel verdacht vind ik de gelijktijdige en prijzige anti-virus aanbiedingen van Wanadoo.

We zijn beveiligd met Norton Internet Security die elke keer de mails verwijderd.
Toch is het echt irritant dat Wanadoo er niets aan doet.
Echt kwaad word ik, dat ik gewoon geen reactie krijg van Wanadoo over mijn meldingen.

Hebben meer Wanadoo gebruikers de zelfde klachten?
Wat kan hieraan gedaan worden?

ROWWAN

Re: Wanadoo helpdesk? In één woord waardeloos

Ongelezen bericht door ROWWAN »

Ik heb hetzelfde op mijn PC. Het begon inderdaad net nadat wanadoo reclame begon te maken voor hun eigen spamfilter. Het gaat bij mij ook om het 'w32.sober' virus.

Ik kreeg deze spam van enkele verschillende IP's (check headers!). Alle providers hebben gereageerd, behalve Wanadoo!.

Op internet heb ik een adres gevonden met een lijst van IP's die de meeste virussen versturen... Het betreffende Wanadoo account staat hier ook bij! (Link: http://virbl.bit.nl/top-250.txt)

Tip: Door de enorme outbreak van dit virus kun je er behoorlijk last van hebben. Ik heb zelf het programma "spampal" gedownload (http://www.spampal.org/). Hier kun je verschillende filters instellen, ook op IP!

Rocketman

Re: Wanadoo helpdesk? In één woord waardeloos

Ongelezen bericht door Rocketman »

Bijna een jaar heb ik nu een Wanadoo Lite verbinding die mij op zich goed bevalt. Ongeveer 10 dagen geleden kon ik niet meer gebruik maken van mijn 4 emailadressen. Een telefoontje met de helpdesk leverde het volgende verhaal op:
Men had per abuis mijn emailaccount opgezegd, en mij werd geadviseerd om hierover per brief en per fax melding van te maken en tevens een verzoek te doen om mijn account te heractiveren. (fax 0205355999)
Ik heb dit meteen gedaan en heb daarna geen enkele reactie ontvangen van de firma Wanadoo. Vervolgens heb ik ze nog 4 keer per fax en nog steeds in vriendelijke bewoordingen verzocht om in ieder geval te reageren op mijn klacht. Nog steeds geen teken van leven, en ik heb mijn rekeningen toch altijd stipt op tijd betaald.
De helpdeskmedewerkers kunnen niets doen en verder is er geen aanspreekpunt bij Wanadoo.
Weten jullie misschien een ander telefoonnummer of adres waar ik mijn verhaal kwijt kan? Wie heeft het nummer en/of adres van de directie?
Zo langzamerhand raakt mijn geduld op en vind ik de houding van Wanadoo ronduit onbeschoft.

Groet, Donkeyman

Sperminator

Re: Wanadoo helpdesk? In één woord waardeloos

Ongelezen bericht door Sperminator »

Zo rond begin februari belde iemand van wanadoo mij op of ik lid wou worden van wanadoo light. Dit leek mij een goede keus aangezien ik de 50 euro voor chello classic te duur vond en de snelheid voor mij niet sow hoog hoefde.

Daarom sprak ik dus af met die kerel dat ik het abbonement pas vanaf 1 april zou willen laten ingaan, omdat dat de eerste datum was, waarop het chello abbow kon worden afgesloten.

Echter is nu dus sow dat mijn aansluiting van kpn en wanadoo al op 25 februari werd gerealiseerd. Ik betaal dus al voor mijn abbow aan kpn sinds die datum. Ik betaal dus een maand voor niks eigenlijk.

Ik dus bellen met wanadoo die aangeeft dat het niet mogelijk is om een abbow op 1 bepaald moment te laten starten. Belachelijk want die kerel die mij die abbow aansleepte beweerde dus van wel.

Het gaat mij niet eens om het geld, maar gewoon dat die kerel mij niet eerlijk heeft geinformeerd. Want had ik dit geweten, dan had ik me pas begin maart aangemeld voor wanadoo!! :((

Mijn vraag is dus eigenlijk, klopt het dat je een adsl abbow niet vanaf een bepaalde datum kan laten starten!!? En is wanadoo eigenlijk niet verantwoordelijk voor de mederwerkder die mij verkeerd heeft ingelicht!!!??

OpsVentus

Re: Wanadoo helpdesk? In één woord waardeloos

Ongelezen bericht door OpsVentus »

1 je had beter bij chello en goedkoper abbo kunnen nemen, als het om geld gaat hebben zij als enigste een blijvende prijs van �15 per maand.

2 Sue the basterts! Ze hebben tegen je gelogen om je een abo aan te smeren. Algemene voorwaarde of niet dat mogen ze niet doen.
Je hoeft ze niet echt aan te klagen maar je zou wel een klacht bij de consumentenbond enzo kunnen plaatsen. Zij weten wat ze hier tegen kunnen doen.

Gast

Re: Wanadoo helpdesk? In één woord waardeloos

Ongelezen bericht door Gast »

Sinds enige tijd ben ik "bezitter" van een Wanadoo ADSL Direct abbonement met livebox. (Hierover al ontzettend ontevreden, maar dat even terzijde, want daar kan ik al een heel forum mee vullen)

Vorige week werd ik opgebeld of ik mee wilde doen aan een test voor Wanadoo telefonie, hier zouden geen abbonementskosten aan verbonden zijn en ik zou eerst een brief toegestuurd krijgen, aan de hand waarvan ik zou kunnen aangeven wel of niet mee te willen doen.

Tot mijn schrik krijg ik echter in plaats van deze brief een mail dat de service is geactiveerd en dat dit 7 euro in de maand gaat kosten!! Op mijn mails hierover wordt überhaupt niet gereageerd. Na bellen met de helpdesk werd bevestigd dat de dienst per direct zou worden uitgeschakeld en 's avonds was dit ook het geval. Na enkele dagen kom ik er echter achter dat de dienst ongevraagd weer is ingeschakeld. Uiteraard weer geen reacties op emails, dus maar weer gebeld. Nu kon opeens de dienst alleen op maandagen worden gedeactiveerd, dus zit ik er nog diverse dagen aan vast (dit terwijl de dienst de eerste keer blijkbaar wel direct kon worden uitgeschakeld en Wanadoo blijkbaar ook op ieder moment kan inschakelen!!)

Alsjeblieft, hoe kom ik van deze ongewenste (betaalde) dienst af waar ik überhaupt niet om gevraagd heb en hoe garandeer ik dat ik binnenkort niet weer ongevraagd ingeschakeld wordt??

Gast

Re: Wanadoo helpdesk? In één woord waardeloos

Ongelezen bericht door Gast »

Probleemmelding:
20-dec: Status:Onopgelost, aangemaakt: 01-11-2004

Is heel normaal bij Wanadoo. Allemaal op de grote hoop. Volgens mij kijkt niemand er naar. Ze hebben ook ergens een emailadres, maar volgens mij wordt al het inkomende automatisch gewist.

In de voorwaarden staat dat drie maanden van te voren telefonisch opgezegt moet worden. Vandaar dat mails, faxen en brieven sturen niet helpt. En via de telefoon heb je geen poot om op te staan wanneer je het opzegt. Nou: ik neem het gewoon op, als ik er doorheen kom. De vorige 2 pogingen met een wachttijd van gemiddeld 40 minuten eindigden 1. in een eeuwige ingesprekstand en 2. bij KPN die mij verbaast er weer af gooiden.

(Waarom hebben ze hier geen kots-smiley? :? )

kickback

Re: Wanadoo helpdesk? In één woord waardeloos

Ongelezen bericht door kickback »

op forums en het internet zul je hoogstwaarsch. alleen de
nare ervaringen te horen krijgen, vooral op forums.

ik heb zelf sinds september een wanadoo adsl-direct verbinding.
en ik moet zeggen, over de helpdesk, uiterst zo: THUMBS UP!!

heel goed en rustig zijn die mensen en ze namen de tijd voor
mijn newbie vragen. wanadoo heb ik een goed gevoel over,
en die helpdesk is vele malen beter dan chello..
chello helpdesk, dat is pas k...

maar.. ik zit nu met een probleem ivm met portscans, ik
zoek de tel. nr. van wanadoo helpdesk (ben ik kwijt en hebben
ze vast goed verstopt op de website), ik ga zo dus ff bellen met ze..

Gesloten