LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eindafrekeningen ESSENT controleren!!!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Rakker11

Eindafrekeningen ESSENT controleren!!!

Ongelezen bericht door Rakker11 »

Wie kan mij vertellen hoe ik mijn geld terug kan krijgen van Essent
van te veel betaalde rekeningen.

Vorig jaar heb ik ongeveer 250 Euro meer betaald aan voorschotten dan Essent op de eindafrekening heeft staan.Ik kan dat aantonen met mijn
bankafschriften.
Heb gebeld,geschreven en gemaild, maar krijg gewoon geen antwoord.

vandaag de 9-12 weer een eindafrekening gekregen.
Volgens Essen aan voorschotten betaald 1842 Euro, volgens mijn bankafschriften 1979 Euro.
Dus weer 137 Euro de boot in.

Laat iedereen van Essent zijn eindafrekening eens nakijken en eens optellen wat er in dat jaar aan voorschotten betaald is.Ik ben benieuwd.
Vergeet niet het bedrag mee te tellen wat al als voorschot op de eindafrekening staat vermeld en reeds is ingehouden.

P.S. Mocht iemand van Essent dit lezen, neem dan eens contact met
mij op. Klantnummer 100165889

Valetta

Re: Eindafrekeningen ESSENT controleren!!!

Ongelezen bericht door Valetta »

Er is een onafhankelijke geschillencommissie openbare nutsbedrijven, daar kunt u terecht voor klachten van energiebedrijven.Kijk op www.sgc.nl . De uitspraak bij de commissie is net als bij de rechter bindend.

veel succes,

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

rakker,

heb je je jaarafrekening precies op de dag af met een jaar gekregen, of zit daar verschil in. De ene keer kan de jaarafrekening precies om de 12 maanden komen, maar het wil ook wel eens met 10 maanden komen, ligt aan de indeling maar soms komt ie na 13 maanden..

Kijk dat eerst eens na en dan horen we weer van je.

Rakker10

Ongelezen bericht door Rakker10 »

Lijkt mij logisch.12 maanden.
Krijg al 24 jaar de afrekening in december.

Gast

aaahhhhhhhhhhhh ESSENT met de sssssssssssssssssssS van Storing

:lol:

MJ`tje

Ongelezen bericht door MJ`tje »

Geacte topic starter,

In het laatste verrbuikersjaar waar u over praat, bent u toen ook geswitched, teruggeswitched of is er een product beeïndigd?? In die gevallen heeft u in het verloop van het jaar een eindnota gekregen voor het beeíndigen van een contract/product. Het verschil tussen het bedrag dat u mist, zal dan waarschijnlijk op zo`n tussentijdse afrekening staan.

Veelal worden deze tussentijdse afrekeningen vergeten in deze situaties ...

verhoging maandtarief

Ongelezen bericht door verhoging maandtarief »

hebben afrekening ontvangen van essent. verhogen zomaar het verbruik met 40,00 per maand. nu willen wij dit niet met zoveel laten verhogen en bellen met essent of dit met 20 euro per maand kan. ja dat kan, maar als nu blijkt dat wij toch meer hebben verbruikt en kunnen of willen dat bedrag niet in een keer terugbetallen, kunnen wij geen betalingsregeling treffen, omdat het onze eigen schuld is, want essent had onze verhoging op 40 euro gesteld. dat is totaal niet klantvriendelijk.

Wij hebben tot nu toe ieder jaar minder verbruikt en nu worden wij zo hoog aangeslagen bij een gemiddelde winter ra, ra ra.

Gast

op een gegeven moment zal je verbruik wel eens gelijk blijven en als de prijzen dan flink stijgen ra, ra.
Essent anticipeert hierop. Jij zegt hun dat het zo'n vaart niet zal lopen en dan moet je ook niet moeilijk gaan lopen doen als zij hun risico willen beperken door je te waarschuwen dat je, als het toch fout gaat, op de blaren moet zitten.
Essent is een commercieel bedrijf geen filantropische instelling. Getuigd van klantvriendelijkheid dat ze je van te voren vertellen dat het risico voor jouw is!!!!!

Maar ja van enige redelijkheid is hier in het forum vaak geen sprake en voor de klassieke dooddoener voorbij komt: NEE IK WERK NIET VOOR ESSENT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

max538

Ongelezen bericht door max538 »

ook bij mij hebben ze de voorschotbedrag verhoogd, maar zonder dat ik op de hoogte was, gelukkig heb ik dat kunnen storneren en probeer een voorschot van 100 euro naar 80euro te krijgen, we krijgen namelijk al jaren geld terug, dus lijkt het ons gepast om te dit jaar maaar eens verlagen. maar dat kan niet. ten eerste hebben ze per 2005 26euro bovenop gegooid en ten 2e kan ik dat wel terug draaien met maar slechts 10% een of ander nieuw bedachte regel.... JAAAA DAAG oplichters van essent.

oja ik betaal nu handmatig 80euro, maar nu dreigen ze met afsluiten. dat kan toch alleen als de eindnota niet betaald is ???

Gesloten