LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe stap ik over....
Hoe stap ik over....
Ik heb dit jaar in februari een contract afgesloten voor groenstroom. Nu heb ik begrepen dat met de liberalisering van de energiemarkt je niet meer gebonden bent aan een dergelijk contract. Ik wil nl. van mijn groenstroom af en voortaan weer gewoon grijze stroom, wel bij dezelfde leverancier. Hoe is dit geregeld, weet iemand dit?
Re: Hoe stap ik over....
Navragen bij de leverancier of er sprake is van een " groene stroom contract".
Ja? Dan zit je er een jaar aan vast, vraag dan wat de opzegtermijn is.
Nee? Dan moet er een "grijze stroom contract" aangevraagd worden.
Ja? Dan zit je er een jaar aan vast, vraag dan wat de opzegtermijn is.
Nee? Dan moet er een "grijze stroom contract" aangevraagd worden.
Ik heb inmiddels mijn kontrakt opgezegd. Ik moet dan een boete betalen van € 45 maar ik ga proberen om daar onder uit te komen aangezien Eneco mij beloofde, bij aanvang van het kontrakt, dat ik de tarieven zou betalen voor grijze stroom bij de oude leverancier (nuon). Eneco heeft per 1 juli die tarieven (i.v.m. de vrije markt) echter eenzijdig aangepast naar hun eigen tarieven die hoger zijn. Voor drie maanden scheelt mij dat al dertig euro in hun voordeel.
Volgens mij mag Eneco het afgesloten contract niet eens eenzijdig veranderen dus als men € 45 euro van mij wil vorderen dan ontmoet ik ze wel bij de geschillencie.
Volgens mij mag Eneco het afgesloten contract niet eens eenzijdig veranderen dus als men € 45 euro van mij wil vorderen dan ontmoet ik ze wel bij de geschillencie.
helaas heeft eneco de prijsstijging al aangegeven in de voorwaarden die aan het originele contract verbonden zat
er is hier dus geen weg omheen
voor alle mensen die dit willen voorkomen, meld u aan bij de nieuwe leverancier en laat die opzeggen bij de oude
vermeld wel dat u een jaar contract heeft
mocht dit mis gaan dan is dit de fout van de nieuwe leverancier and kunt u de kosten verhalen
gaat het goed, dan is er geen probleem
er is hier dus geen weg omheen
voor alle mensen die dit willen voorkomen, meld u aan bij de nieuwe leverancier en laat die opzeggen bij de oude
vermeld wel dat u een jaar contract heeft
mocht dit mis gaan dan is dit de fout van de nieuwe leverancier and kunt u de kosten verhalen
gaat het goed, dan is er geen probleem
Is het bekend dat ENECO en wellicht ook andere elektriciteitsleveranciers de klanten die destijds zijn overgestapt naar ECOstroom ook maar gelijk aan een contract heeft geholpen waaraan ze (maximaal) een jaar vast zitten??
Was ik niet over gegaan op groene stroom dan had ik binnen een maand kunnen overstappen naar een andere leverancier. Nu moet ik wachten tot mijn contract is afgelopen. Of het contract openbreken, wat me ongetwijfeld geld kost.
Fijn toch die liberalisatie van de markt!!
Was ik niet over gegaan op groene stroom dan had ik binnen een maand kunnen overstappen naar een andere leverancier. Nu moet ik wachten tot mijn contract is afgelopen. Of het contract openbreken, wat me ongetwijfeld geld kost.
Fijn toch die liberalisatie van de markt!!
Overstappen loont niet veel. Er is onderzoek gedaan door de consumentenbond, blijkt dat het bv voor gas bar weinig oplevert. Overstappen is het niet waard voor al die administartieve rompslomp.