LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Niet-leverbare Samsung Galaxy Tab lokkertje van Kruidvat?
-
Niet-leverbare Samsung Galaxy Tab lokkertje van Kruidvat?
Kruidvat had een aanbieding van een Samsung Galaxy Tab . In de folder staat , Valetijns TIP. Aanbieding is van €199.99 voor €89.99 geldig van dinsdag 13 februari t/m 25 februari. 14 februari bij diverse filialen geweest en daar kreeg ik te horen dat ze nog niet binnen waren , de koerier was nog niet geweest. Tegen 18 uur weer heen geweest en ze waren nog niet binnen . Ik heb toen tegen die mevrouw gezegd dat ik het idee had dat dit weer een lokkertje was van Kruidvat maar dat ontkende zij . De volgende dag 15 februari om 9 uur weer naar het filiaal gegaan en je raad het al, ze waren uitverkocht. ik ben toen heel boos geworden en gezegd dat dit een leugen is maar ik kreeg het antwoord dat ze wel binnen waren gekomen, ze had 2 binnen gekregen en gelijk verkocht. ik ben toen naar een andere filiaal geweest en kreeg daar het zelfde verhaal. Nou had ik 14 februari ook al op de site gekeken van Kruidvat en daar stond toen al op dat ze niet meer leverbaar waren terwijl ze nog niet eens in de filialen waren aan gekomen. Ik vind dit te schandalig voor woorden dat Kruidvat reclame maakt voor een product die zij niet een kunnen leveren en nog erger is dat het personeel daar om moet liegen. Echt een koude douche heeft deze winkel wel verdiend.
-
Re: Niet-leverbare Samsung Galaxy Tab lokkertje van Kruidvat?
Niet alle artikelen zijn online verkrijgbaar. Bij veel meer artikelen staat erbij dat het online uitverkocht is. Als alle voorraad immers onderweg in naar de winkels kan er niets meer vanuit het centraal magazijn verstuurd worden.
En ja, 2 tablets is niet veel, maar dat gaan vaak zo met dat soort acties. Kleine restvoorwaarden worden opgekocht en zo verkocht. Soms heb je geluk, soms niet.
En ja, 2 tablets is niet veel, maar dat gaan vaak zo met dat soort acties. Kleine restvoorwaarden worden opgekocht en zo verkocht. Soms heb je geluk, soms niet.
Dit is een misleidende handelspraktijk. De rechter en reclame code commissie zal deze praktijk veroordelen. Als u alleen een statement wilt maken dan kunt u het beste naar de reclame code commissie.
-
Neo. Dit heeft niks met online verkoop te maken , het stond en staat nog steeds in de folder . Het punt is , na het uitkomen van de folder deze tab bij geen elke filiaal binnen was gekomen en een dag er op uitverkocht was om 9 s,morgen . Dat gelooft toch geen hond . Ik heb zelfs gevraagd om er 1 voor mij vast te houden als deze was binnen gekomen maar nee dat kon niet . Het is gewoon oneerlijke reclame en ik ga het zeker melden bij de instanties.
-
Als een folder gedrukt is gaan ze natuurlijk geen nieuwe folder drukken voor elke keer als een product uitverkocht is. Met u zullen er vele zijn die de vraag gesteld hebben om de tab vast te houden. Resultaat is, weet ik uit ervaring, dat het magazijn vol blijft liggen en de kopers niet komen opdagen. En zeker als de voorraad laag is gaan ze niets reserveren.hayobrugge schreef:Neo. Dit heeft niks met online verkoop te maken , het stond en staat nog steeds in de folder . Het punt is , na het uitkomen van de folder deze tab bij geen elke filiaal binnen was gekomen en een dag er op uitverkocht was om 9 s,morgen . Dat gelooft toch geen hond . Ik heb zelfs gevraagd om er 1 voor mij vast te houden als deze was binnen gekomen maar nee dat kon niet . Het is gewoon oneerlijke reclame en ik ga het zeker melden bij de instanties.
U doet een harde uitspraak dat er niets geleverd is. U kunt dat niet weten. Of heeft u op de laad en losplek staan te wachten en alle dozen open gehaald?
Laden en lossen gebeurt ook gewoon buiten openingsuren. Geen idee wat de openingstijden bij uw Kruidvat zijn, maar hier zijn ze om half 9 al open. Als er dus 's avonds of 's ochtends geleverd is kunnen die 2 tablets dus gewoon al verkocht zijn om 9 uur. Of, zoals bij Aldi gebeurd volgens ingewijde, dat het personeel het achter gehouden heeft voor zichzelf.
Wij hebben hier in Nederland geen wet zoals in België die bepaald hoeveel voorraad er moet zijn tijdens een aktie.
En natuurlijk kunt u het melden bij de reclame code commissie. Deze zullen dit niet veroordelen, maar beoordelen.
Zo gaat dat vaak met "aanbiedingen". Tijdelijk uitverkocht kan, maar dan moet je ze wel kunnen bestellen bij het Kruitvat in die periode. Zo niet, dan is het alleen maar een lokkertje.
Die paar tablets zijn al lang door het personeel binnen geharkt.
-
Cornelis7 schreef:Zo gaat dat vaak met "aanbiedingen". Tijdelijk uitverkocht kan, maar dan moet je ze wel kunnen bestellen bij het Kruitvat in die periode. Zo niet, dan is het alleen maar een lokkertje.
Eenmalige partijen die opgekocht worden kunnen natuurlijk niet besteld worden. De voorraad wordt verdeeld onder de winkels. Zoek eerst de betekenis van het woord lokkertje en reageer dan pas. Ketens als Kruidvat verlagen zich niet met het overtreden van de wet door 'lokkertjes'. Een lokkertje wordt gebruikt om een klant naar de winkel te lokken met een niet bestaande actie. Doe is om dan een ander (lees duurder) artikel te verkopen. Kruidvat is een drogisterij, dus met welk doel zouden zij dan u willen lokken?
In Nederland geldt, net als in de rest van de Europese Unie, de regel dat de voorraad voldoende moet zijn voor de te verwachten vraag. Daar van is in deze casus duidelijk geen sprake.NeoDutchio schreef:Wij hebben hier in Nederland geen wet zoals in België die bepaald hoeveel voorraad er moet zijn tijdens een aktie.
Met andere woorden: een artikel mag nooit uitverkocht zijn.alfatrion schreef:In Nederland geldt, net als in de rest van de Europese Unie, de regel dat de voorraad voldoende moet zijn voor de te verwachten vraag. Daar van is in deze casus duidelijk geen sprake.NeoDutchio schreef:Wij hebben hier in Nederland geen wet zoals in België die bepaald hoeveel voorraad er moet zijn tijdens een aktie.
Je kunt alleen van een lokkertje spreken als Kruidvat naast dat tablet in de aanbieding, ook nog (veel) duurdere tablets verkoopt.
-
Tja, wat is voldoende voorraad. Als er maar 2 kopers waren was er genoeg voorraad en als er niemand op af kwam was de voorraad te hoog. Niemand heeft nou eenmaal een glazen bol.alfatrion schreef:In Nederland geldt, net als in de rest van de Europese Unie, de regel dat de voorraad voldoende moet zijn voor de te verwachten vraag. Daar van is in deze casus duidelijk geen sprake.NeoDutchio schreef:Wij hebben hier in Nederland geen wet zoals in België die bepaald hoeveel voorraad er moet zijn tijdens een aktie.
Maar ik begrijp dat u een hotline heeft met bv Action. Deze koopt restpartijen en overproductie op. Veel acties zijn tijdelijk en op is op. Hetzelfde bij de Aldi en zo zijn er meer winkel te benoemen die rest partijen uitverkopen. Maar volgens u mag dat dus niet. Wat moet er dan met die voorraden gebeuren?
Overigens staat er een review van een koper op de site van Kruidvat. Ze zijn dus wel degelijk verkocht.
Dit argument houdt totaal geen stand.NeoDutchio schreef:Tja, wat is voldoende voorraad. Als er maar 2 kopers waren was er genoeg voorraad en als er niemand op af kwam was de voorraad te hoog. Niemand heeft nou eenmaal een glazen bol.alfatrion schreef:In Nederland geldt, net als in de rest van de Europese Unie, de regel dat de voorraad voldoende moet zijn voor de te verwachten vraag. Daar van is in deze casus duidelijk geen sprake.NeoDutchio schreef:Wij hebben hier in Nederland geen wet zoals in België die bepaald hoeveel voorraad er moet zijn tijdens een aktie.
Als de regel is dat de voorraad voldoende moet zijn voor de te verwachten vraag, dan houdt dat argument zeker wel stand.JvandeW schreef:Dit argument houdt totaal geen stand.NeoDutchio schreef:Tja, wat is voldoende voorraad. Als er maar 2 kopers waren was er genoeg voorraad en als er niemand op af kwam was de voorraad te hoog. Niemand heeft nou eenmaal een glazen bol.alfatrion schreef: In Nederland geldt, net als in de rest van de Europese Unie, de regel dat de voorraad voldoende moet zijn voor de te verwachten vraag. Daar van is in deze casus duidelijk geen sprake.
-
Het houd ook geen stand om te zeggen dat het een lokkertje is zonder te weten hoeveel stuks er geleverd zijn. Het houdt ook geen stand door de zeggen dat er voldoende voorraad moet zijn, restpartijen zouden dan nooit afgedrukt mogen worden in een folder.JvandeW schreef:Dit argument houdt totaal geen stand.
En wat staat er op de folder, zolang de voorraad strekt. Dus op is op, weg is pech.
Laatst gewijzigd door NeoDutchio op 17 feb 2018 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
-
En wat zou volgens jou dan de verwachte vraag naar producten in deze prijsklasse zijn voor een Kruidvat filiaal? Gezien de prijzen van andere producten die Kruidvat verkoopt zijn dit voor hun dure dingen met een ander soort vraag dan bij hun gebruikelijk is. [Tekst verwijderd door de Moderator]alfatrion schreef:In Nederland geldt, net als in de rest van de Europese Unie, de regel dat de voorraad voldoende moet zijn voor de te verwachten vraag. Daar van is in deze casus duidelijk geen sprake.NeoDutchio schreef:Wij hebben hier in Nederland geen wet zoals in België die bepaald hoeveel voorraad er moet zijn tijdens een aktie.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 feb 2018 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Op de man spelen
Reden: Op de man spelen
Onzin. Het gaat bij het “lokkertje” niet per sé om een duurder artikel. Doel is gewoon om de klant in de winkel te krijgen, in de hoop dat die andere aankopen doet.NeoDutchio schreef:Cornelis7 schreef:Zo gaat dat vaak met "aanbiedingen". Tijdelijk uitverkocht kan, maar dan moet je ze wel kunnen bestellen bij het Kruitvat in die periode. Zo niet, dan is het alleen maar een lokkertje.
Eenmalige partijen die opgekocht worden kunnen natuurlijk niet besteld worden. De voorraad wordt verdeeld onder de winkels. Zoek eerst de betekenis van het woord lokkertje en reageer dan pas. Ketens als Kruidvat verlagen zich niet met het overtreden van de wet door 'lokkertjes'. Een lokkertje wordt gebruikt om een klant naar de winkel te lokken met een niet bestaande actie. Doe is om dan een ander (lees duurder) artikel te verkopen. Kruidvat is een drogisterij, dus met welk doel zouden zij dan u willen lokken?
En juist Kruitvat is op dit speciefieke onderwerp al eerderbop de vingers getikt. Lees anders onderstaande uitspraak eens door, dan weet je dat het eerder al door Alfatrion ingenomen standpunt juist is.
https://www.reclamecode.nl/webuitspraak ... 213&acCode
Want als Kruitvat niet (veel) duurdere tabeltes verkoopt, dan komen consumenten niet opdagen.Lady1234 schreef:Je kunt alleen van een lokkertje spreken als Kruidvat naast dat tablet in de aanbieding, ook nog (veel) duurdere tablets verkoopt.
Dat dus.NeoDutchio schreef:Zoek eerst de betekenis van het woord lokkertje en reageer dan pas.
Als te verwachten is dat er een week tijd de aanbieding honderd zal worden aanvaard, dan heb je honderd exemplaren nodig om van een voldoende voorraad te kunnen spreken. Als je dan slechts twee exemplaren hebt, dan heb je onrechtmatig gehandeld en ben je schadeplichtig.NeoDutchio schreef:Tja, wat is voldoende voorraad.
Deze regel geldt vooral bij op=op, want bij niet op=op aanbieding kun je gewoon de overeenkomst aanvaarden en moet de winkel later alsnog leveren.NeoDutchio schreef:Veel acties zijn tijdelijk en op is op.
Ja hoor, de tablets zijn uitverkocht. Koop ik maar rustgevende tabletten tegen mijn ergernis of iets dergelijks.
Als mensen voor iets komen en ze stoten hun neus, zijn ze juist pissig en kopen ze helemaal niets in die winkel.
Echt lokkertjes.
Als mensen voor iets komen en ze stoten hun neus, zijn ze juist pissig en kopen ze helemaal niets in die winkel.
Echt lokkertjes.
Binden grote massa werkt het zo niet. Zien doet verkopen. Het belangrijkste voor iedere marketeer is mensen in de winkel zien te krijgen.Lady1234 schreef:Ja hoor, de tablets zijn uitverkocht. Koop ik maar rustgevende tabletten tegen mijn ergernis of iets dergelijks.
Echt lokkertjes.