LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Heb ik recht op restitutie van net verlengd contract cv?

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
Henk van Dalen

Heb ik recht op restitutie van net verlengd contract cv?

Ongelezen bericht door Henk van Dalen »

Vorige maand net het lopende onderhoudscontract van mijn CV verlengd en betaald.
Intussen is 15 jaar oude CV installatie vanwege een storing nu vervangen door een nieuwe CV installatie.
Onderhoudsbedrijf (Feenstra) is wel gevraagd een offerte uit te brengen, maar ik heb uiteindelijk gekozen voor een lokale leverancier, die E 350,- goedkoper dezelfde installatie leverde. Onderhoud is de komende 2 jaar inbegrepen in de nieuwe installatie.
Ik heb Feenstra gevraagd, een deel van het onderhoudscontract, dat net was verlengd, te restitueren.
Krijg geen antwoord.
Heb ik recht op (deels) teruggave?

alfatrion

Re: Heb ik recht op restitutie van net verlengd contract cv?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Misschien toch wel, beloofd men iets regelmatig te doen?
Laatst gewijzigd door alfatrion op 18 feb 2018 09:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat bedoelt u precies met onderhoudscontract verlengd? Bent u een nieuw contract aangegaan voor een bepaalde periode?

Henk van Dalen

Het was een bestaand onderhoudscontract, dat jaarlijks automatisch wordt verlengd, als je het niet opzegt. In januari is het dus automatisch weer een jaar verlengd. Eind januari kwam er een storing, die door Feenstra is verholpen (geen voorrij kosten, maar wel moest ik de onderdelen -E 190,- betalen).
Kreeg toen het advies de ketel te vervangen. Ik heb Feenstra uitgenodigd een offerte te maken, maar zij waren veel duurder -voor dezelfde ketel- als een lokale installateur. Bij de nieuwe ketel is onderhoudscontract voor 2 jaren inbegrepen. (zowel voorrijkosten als onderdelen)

alfatrion

Wat zijn de verplichtingen van Feenstra uit het contract? Als je geen informatie geeft dan kan ik geen positief antwoord geven.

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

Voor zover ik weet mag je per maand opzeggen. Dit had je beter kunnen doen voor je de nieuwe ketel liet installeren. Denk niet dat je terug kunt krijgen maar opzeggen per de eerst volgende maand moet kunnen.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Maar waarom de installatie eerst voor bijna E 200,- laten herstellen en dan toch vervangen ?
Dat Feenstra advies is vanzelfsprekend gebaseerd om hun omzet te verhogen, immers de ketel deed het weer en was zeker ook veilig.
Had de ketel zeker laten werken tot het volgende defect, dan dat had nog makkelijk meerdere jaren verder kunnen zijn.......

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U zult wel gewoon een maand opzegtermijn hebben, van dat contract. En u zult toch niet een heel jaar vooruit betaald hebben?

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Inderdaad. Dit valt gewoon onder de Wet van Dam.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Zit het abonnement gekoppeld aan een bij Feenstra gekochte CV installatie, of is het een "gewoon" onderhoudscontract, i.e. onafhankelijk van waar de ketel vandaan komt? (zeg maar iets dat je bij iedere plaatselijk onderhoudsbedrijf ook kunt inkopen).

Nevyn

Ongelezen bericht door Nevyn »

renewouters schreef:Zit het abonnement gekoppeld aan een bij Feenstra gekochte CV installatie, of is het een "gewoon" onderhoudscontract, i.e. onafhankelijk van waar de ketel vandaan komt? (zeg maar iets dat je bij iedere plaatselijk onderhoudsbedrijf ook kunt inkopen).
Even de opening van TS goed lezen

Henk van Dalen

De oude CV installatie zat gewoon gemonteerd -15 jaar geleden- in ons nieuwbouwhuis. Daar is toen een onderhoudscontract bij afgesloten bij de installateur van die ketel (Unica). Later is dat onderhoudscontract overgenomen door Feenstra (die alles van Unica heeft overgenomen)

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Henk van Dalen schreef:De oude CV installatie zat gewoon gemonteerd -15 jaar geleden- in ons nieuwbouwhuis. Daar is toen een onderhoudscontract bij afgesloten bij de installateur van die ketel (Unica). Later is dat onderhoudscontract overgenomen door Feenstra (die alles van Unica heeft overgenomen)

U kunt, met inachtneming van één maand opzegtermijn, uw onderhoudscontract gewoon beëindigen.
Doe dit nu en m.i.v. 1 april as. dan bent u van Feenstra verlost.
Doe dat vooral schriftelijk (e.mail) en vraag om een bevestigingsbericht.

feenstramede

Ongelezen bericht door feenstramede »

Geachte heer Van Dalen,

Allereerst willen wij u onze excuses aanbieden voor het nog niet beantwoorden van uw vraag. Graag willen wij hetgeen u aangeeft nader voor u uitzoeken. Om dit te kunnen doen ontvangen wij graag een e-mailbericht voorzien van uw postcode en huisnummer aan [email protected].

Op het moment dat u een serviceabonnement aangaat, gaat u deze aan voor minimaal een jaar. Deze wordt stilzwijgend verlengd en is vervolgens maandelijks opzegbaar. Echter hanteren wij wel een maandopzegtermijn. Als u een wijziging aanbrengt in uw abonnement b.v. van een basisabonnement naar een All-In abonnement gaat, dan gaat de minimale looptijd van een jaar weer van kracht.

Vertrouwende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,
Feenstra Webcare

alfatrion

feenstramede schreef:Deze wordt stilzwijgend verlengd en is vervolgens maandelijks opzegbaar. Echter hanteren wij wel een maandopzegtermijn.
Bedoelt u dat u de overeenkomst stilzwijgend omzet in een overeenkomst voor onbepaalde duur dat op ieder moment kan worden opgezegd met in acht neming van een maand opzegtermijn? Of bedoelt u met maandelijks opzeggen dat de klant per de 1e moet zeggen en daarmee feitelijk twee maanden moet betalen?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Henk tekende jaar contract dat daarna automatisch verlengd is... per maand maar dat schrijven ze niet of onduidelijk!

Als je voor 28 februari opzeg moet je alleen maart nog betalen, het is opzeggen per kalender maand... maar laatste dag kan 1 maart verwerkt worden en zo nog langer gelden!
Dus vandaag nog opzeggen!

alfatrion

Stofzuigertje, ik vraag dit omdat a) een van de mogelijke antwoorden onwettig is; b) men vaak correct werkt maar wel onjuist taalgebruik hanteert. Het is niet echt handig te noemen om voor het ene concept het taalgebruik te hanteren van het andere concept.

Gesloten