HELP
Weet niet hoe ik moet beginnen met mijn verhaal maar ga het zeker op papier zetten.
Augustes 2017 zijn we in zee gegaan met een aannemer die onze badkamer/wc zou verbouwen, hij kwam bij ons over de vloer en zo bespraken we alles wat onze wensen waren.
Zelf kwam hij nog met goede ideeen aan zetten en zo werd de klus van onze badkamer in werking gezet.
Zelf zouden we voor de douchewand en meubels zorgen en hij voor de tegels en de rest, we kregen een mooie tekening van alles dus we waren overstag.
Begin September kon hij al beginnen en waren daar blij mee want de klus zou in totaal 2 weken duren had hij gezegd, van te voren hadden we hem nog aangegeven dat er achter een tegel bij de vloer een gat had gezeten.
Dat was op het moment zo toen we het huis 11 maanden ervoor gekocht hadden en het namelijk een oud huis is, we hadden het verteld en gezegd dat we niet wisten hoe het er onder uit zou zien.
Hij vertelde ons van te voren dat hij dagen maakte van 10 uur t/m 16.00 uur zonder pauze, dus daar gingen we dan ook vanuit.
We konden een nooddouche krijgen voor tijdelijk maar omdat de klus maar 2 weken zou duren hadden we van laat maar die komen we wel door kunnen douchen bij familie en vrienden.
De nooddouche kon niet geplaatst worden anders moest hij boven staan in de slaapkamer van onze zoon en daar is geen ruimte voor en we hebben boven geen water zitten omdat het een oud huis is.
Dan zou de afvoer op de afvoer van de wasmachine moeten op de hal daar en de toevoer van het water vanaf de zolder uit de ketel.
En ach dan dit alles aansluiten voor 2 weken is dan niet nodig.
We moesten een contract tekenen voor de werkzaamheden en dat we 50% vooraf moesten betalen en voor de extra kosten die zouden komen moesten we dan ook elke keer bij betalen. (dat is nu al 90%)
Eindelijk zou hij beginnen maar op dag 1 kwam hij al niet opdagen omdat een andere klus uitliep door een zieke collega, de tweede dag kwam die ook niet opdagen dus vielen er al 2 dagen van die week uit en werd het woensdag pas.
Maar in plaats van een hele dag te werken kwam hij maar een paar uurtjes hooguit 3, dus in de eerste week is hij maar 3 dagen geweest, a 2 a 3 uurtjes.
Dus dat schoot al niet op had belooft om de week erna verder te gaan, maar toen app-te hij weer dat zijn vrouw ziek was en moest met haar naar het ziekenhuis.
We hadden daar alle begrip voor want dat is dan opdat moment even urgent, maar zo verliep week 2 en zagen hem weer niet.
Toen kwam hij aan zetten dat de vloer rot was door het vocht wat in de loop van de jaren door de kapotte tegel was gegaan door de oude bewoners van het huis.
En moesten er nieuwe balken onder en een nieuwe vloer gestort worden ,
we zouden 2 weken later op vakantie gaan en hadden zoiets van als we terug komen dan kunnen we weer douchen, we hadden nog gezegd van als we terug komen hopen we in ieder geval dat we kunnen douche.
Op onze laatste dag van de vakantie kregen wij een app dat de vloer gestort was en dat die 2 weken moest drogen en weg is je vakantie gevoel meteen want o wat was dat een domper.
Zo gingen we verder en meneer kwam maar wanneer het hem uit kwam toen heb ik hem een mail gestuurd dat dit zo niet kan en een leuke opmerking gemaakt over de slogan die op zijn bus stond.
Dit vond hij niet leuk en was boos en liet weer bijna 2 weken niks horen in de tussen tijd dat hij hier bezig was is hij ook al zeker 5 x ziek geweest.
En zo gaat het al 6 maanden en is onze badkamer nog niet klaar en komen ho maar, we app-en hem elke dag maar laat dan gewoon niks horen.
Gisteren waren we er dan ook klaar mee en hebben gezegd dat hij tot woensdag de tijd heeft om alle spullen te leveren waar we al voor betaald hebben en anders dit naar een advocaat gaat.
Ineens kon hij weer app-en en was boos en heeft me bedreigt zo voelt het wel,hij kwam meteen langs maar praten wilde hij niet want het lag aan ons.
Wij hebben deze klus niet aan genomen dat was hij en dat hij door zijn eigen fout en werkdruk niet aan kan daar hoeven wij niet de dupe van te worden toch.
We zijn denk ik al heel lang coulant geweest zijn kant op want ik denk dat andere mensen dit al lang niet meer gepikt zouden hebben om zo lang in de troep en de ****** zitten.
Nu wil hij dat wij het contract ontbinden zodat hij ons nog een rekening kan sturen maar dat gaat niet gebeuren wij hebben nog recht op onze spullen want die zijn betaald maar niet geleverd of heeft, heeft nu al zijn spullen hier opgehaald en gelukkig de sleutel terug gegeven.
Dus help[ wat kunnen wij hier mee doen om ons recht te halen we zijn al heel wat geld kwijt geraakt maar onze badkamer/wc grote kippenhok is nog lang niet klaar.
Nu moeten we weer een nieuwe aannemer in de hand nemen om de klus af te maken en gaat ons weer heel wat geld kosten, onze badkamer is het eigenlijk niet waard om zoveel geld aan te besteden want voor dat geld had je een badkamer kunnen laten verbouwen die 6x zo groot is.
Wat kunnen we hier aan doen en wat zijn onze rechten.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Badkamer vervangen werd een ramp
-
- Berichten: 1353
- Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03
Re: Badkamer vervangen werd een ramp
Klinkt als een relevante vraag.
Samenvattend:
Jullie hebben een contract met een aannemer voor de verbouwing van jullie badkamer. De aannemer doet er veel langer over dan verwacht en de aannemer is veel duurder dan verwacht. Wat zijn jullie rechten?
Ten eerste:
De aannemer moet doen wat er afgesproken is. Om dat te kunnen beoordelen, zou je eigenlijk het contract moeten uploaden. Er schrijven een aantal personen op dit forum die best wel goed thuis zijn in de wetgeving. Echter, zonder de details van het contract valt er weinig over jullie specifiek probleem te zeggen. Behalve dan, dat het 'gevoelsmatig' fout zit.
Samenvattend:
Jullie hebben een contract met een aannemer voor de verbouwing van jullie badkamer. De aannemer doet er veel langer over dan verwacht en de aannemer is veel duurder dan verwacht. Wat zijn jullie rechten?
Ten eerste:
De aannemer moet doen wat er afgesproken is. Om dat te kunnen beoordelen, zou je eigenlijk het contract moeten uploaden. Er schrijven een aantal personen op dit forum die best wel goed thuis zijn in de wetgeving. Echter, zonder de details van het contract valt er weinig over jullie specifiek probleem te zeggen. Behalve dan, dat het 'gevoelsmatig' fout zit.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 20 feb 2018 13:30
Re: Badkamer vervangen werd een ramp
Hoe kan ik dat hier uploaden
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Badkamer vervangen werd een ramp
Uploaden is niet nodig, ga naar het juridische loket en laat je hier adviseren. De adviezen hier zijn leuk maar lossen niets voor je op in deze situatie die redelijk complex klinkt.pat-roelofs schreef:Hoe kan ik dat hier uploaden
Je zal de aannemer officieel ingebreke moeten stellen, dit moet schriftelijk en het is raadzaam hier advies bij te vragen van een specialist. Hou het hier bij de zaken die relevant zijn, zo is het verhaal over de nooddouche niet relevant, hier heb jezelf vanaf gezien op basis van je inschatting toen. De nooddouche betaal je ook zelf, dus er vanaf zien is ook een kosten afweging en nergens vermeldt je dat je hier later toch om hebt gevraagd.
Concreet zul je moeten aantonen dat de aannemer ingebreke is gebleven. hier kan het juridische loket je over informeren. Indien je een rechtsbijstand verzekering hebt kun je deze uiteraard ook raadplegen. De aannemer wilt nu de overeenkomst beëindigen en mogelijk heeft hij hier ook goede redenen voor, die zullen wij hier waarschijnlijk nooit lezen. Elk verhaal heeft twee kanten.
Succes!
-
- Berichten: 1353
- Lid geworden op: 09 mar 2011 12:03
Re: Badkamer vervangen werd een ramp
Onder de 'Volledige Bewerker", zie je 2 tabbladen:
"Opties" en
"Bijlage toevoegen"
Kies de 2e optie. Klik daarna op "Choose File" en selecteer het bestand van je computer.
Klik op "Bestand toevoegen"
"Opties" en
"Bijlage toevoegen"
Kies de 2e optie. Klik daarna op "Choose File" en selecteer het bestand van je computer.
Klik op "Bestand toevoegen"