moederslink schreef:En ik denk zo maar dat Infomedics ook wel een batterij juristen erop losgelaten heeft en dat deze kosten vallen onder de noemer kredietvergoedingskosten en geen incassokosten , want dan moet er een totaal ander traject worden doorlopen.
Het probleem met de kredietvergoeding is het maximum van 14% en de informatieplicht. Aangezien dit bedrijf zich daar niet aan houd lijkt het mij sterk dat ze hier een jurist op hebben gezet, laat staan een stel. En het incassobureu komt er later ook nog eens boven op, geheel in strijd met de regels. Op zichzelf vind ik dat er wel wat te zeggen is voor een dergelijke regeling onder andere voorwaarden, maar dat is een politieke discussie.
moederslink schreef:Ik denk dat de meeste schuldenaren blij zullen zijn met deze constructie zonder incassobureau.s en niet zullen gaan uitpluizen hoe het juridisch precies zit en dat is volgens mij de praktijk
Uiteraard, anders zou deze praktijk niet bestaan, net als de praktijk dat je online 100% vooruit betaald.
tttlocke schreef:Ik bedoel, deze truc werkt natuurlijk maar één keer, daarna wordt de gunst van een dergelijke betalingsregeling nooit meer aan jou verleend.
Het aanbod is gericht aan het publiek, wat rest is de aanvaarding van de klant.