LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] website ovchipkaart uit de lucht
website ovchipkaart uit de lucht
Als je kind thuiskomt dat hij zijn ov is verloren is dat natuurlijk al niet leuk. Maar als dan ook nog blijkt dat de website van mijnovchipkaart gewoon de hele zondag 25-02-2018 niet bereikbaar is dan wordt het pas echt vervelend. Ik kan nu niet controleren of de kaart nog is gebruikt en wat het saldo is van de kaart. Dit is voor mij belangrijk om de keuze te maken direct blokkeren of niet. (eerdere kaarten werden nog wel eens teruggevonden namelijk)
Klantenservice gaat pas om 10 uur open en kan ook niet in het systeem, dus er zit niets anders op dan de kaart blokkeren en een nieuwe aanvragen, kosten € 11 met het risico dat de verloren kaart vandaag nog boven water komt.
Andere irritaties: automatisch opladen kun je niet alleen online stopzetten, daarvoor moet je met de kaart weer een product ophalen. Dus bij een gevonden kaart kun je niet alleen het automatisch opladen stopzetten maar moet je altijd blokkeren, kassa!!!
Tot 24 uur is eigen risico, ik kan het nu niet opzoeken (website ligt er uit) maar dat weet ik nog van de vorige keer, dus als je pas morgen kunt opzeggen via de website dan ben je die dag nog tot 24.00 uur aansprakelijk. Zo ie zo al belachelijk dat je een eigen risico hebt na het blokkeren van je kaart.
Klantenservice medewerkers lezen gewoon hun verhaaltje op, empathisch vermogen is tot 0,0 gereduceerd en wensen je dus gewoon een fijne dag als je net even laat weten dat je kaart verloren is. Frustratie alom.
Klantenservice gaat pas om 10 uur open en kan ook niet in het systeem, dus er zit niets anders op dan de kaart blokkeren en een nieuwe aanvragen, kosten € 11 met het risico dat de verloren kaart vandaag nog boven water komt.
Andere irritaties: automatisch opladen kun je niet alleen online stopzetten, daarvoor moet je met de kaart weer een product ophalen. Dus bij een gevonden kaart kun je niet alleen het automatisch opladen stopzetten maar moet je altijd blokkeren, kassa!!!
Tot 24 uur is eigen risico, ik kan het nu niet opzoeken (website ligt er uit) maar dat weet ik nog van de vorige keer, dus als je pas morgen kunt opzeggen via de website dan ben je die dag nog tot 24.00 uur aansprakelijk. Zo ie zo al belachelijk dat je een eigen risico hebt na het blokkeren van je kaart.
Klantenservice medewerkers lezen gewoon hun verhaaltje op, empathisch vermogen is tot 0,0 gereduceerd en wensen je dus gewoon een fijne dag als je net even laat weten dat je kaart verloren is. Frustratie alom.
-
- Berichten: 12823
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: website ovchipkaart uit de lucht
Ook websites moeten onderhouden worden. Dit doen ze over het algemeen op een zondag omdat dan de minste mensen op de site komen. Dat uw kind onzorgvuldig is en regelmatig zijn/haar kaart laat slingeren kan de site geen rekening mee houden. Het is dus ook voor rekening van uw kind, dan leert hij/zij wellicht om zorgvuldiger om te gaan met de spullen.
-
- Berichten: 32471
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: website ovchipkaart uit de lucht
Ho ho, dit kan iedereen overkomen. En wat te denken van degenen van wie de portemonnee is gerold?NeoDutchio schreef:Ook websites moeten onderhouden worden. Dit doen ze over het algemeen op een zondag omdat dan de minste mensen op de site komen. Dat uw kind onzorgvuldig is en regelmatig zijn/haar kaart laat slingeren kan de site geen rekening mee houden. Het is dus ook voor rekening van uw kind, dan leert hij/zij wellicht om zorgvuldiger om te gaan met de spullen.
Dat er onderhoud nodig is zal ongetwijfeld, maar er moet toch iets geregeld zijn voor dit soort gevallen?
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48
Re: website ovchipkaart uit de lucht
Dus misschien eens tijd om je kinderen op te voeden om hun eigen boontjes te doppen, gewoon op hun eigen spullen letten .Dit is voor mij belangrijk om de keuze te maken direct blokkeren of niet. (eerdere kaarten werden nog wel eens teruggevonden namelijk)
Je geeft zelf al aan eerdere kaarten dus het komt veel vaker voor dus misschien dan toch zorgen als je kinderen het zelf niet kunnen om bv een buidel te hangen om hun nek waar de ov kaart vast in zit hoeven ze hem alleen voor de scanner te houden.
Gewoon zorgen dat je op je eigen spullen let.
Zo moeilijk is dat niet.
-
- Berichten: 12013
- Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30
Re: website ovchipkaart uit de lucht
Er zit inderdaad niets anders op, laat uw kind deze € 11 van zijn eigen ( zak) geld aan u terugbetalen in de hoop dat hij/ zij in de toekomst beter op zijn/ haar spullen gaat passen . Ik lees dat dit dus al vaker is voorgekomen.ilsp schreef:Als je kind thuiskomt dat hij zijn ov is verloren is dat natuurlijk al niet leuk. Maar als dan ook nog blijkt dat de website van mijnovchipkaart gewoon de hele zondag 25-02-2018 niet bereikbaar is dan wordt het pas echt vervelend. Ik kan nu niet controleren of de kaart nog is gebruikt en wat het saldo is van de kaart. Dit is voor mij belangrijk om de keuze te maken direct blokkeren of niet. (eerdere kaarten werden nog wel eens teruggevonden namelijk)
Klantenservice gaat pas om 10 uur open en kan ook niet in het systeem, dus er zit niets anders op dan de kaart blokkeren en een nieuwe aanvragen ,
Kosten € 11 met het risico dat de verloren kaart vandaag nog boven water komt.
Andere irritaties: automatisch opladen kun je niet alleen online stopzetten, daarvoor moet je met de kaart weer een product ophalen. Dus bij een gevonden kaart kun je niet alleen het automatisch opladen stopzetten maar moet je altijd blokkeren, kassa!!!
Tot 24 uur is eigen risico, ik kan het nu niet opzoeken (website ligt er uit) maar dat weet ik nog van de vorige keer, dus als je pas morgen kunt opzeggen via de website dan ben je die dag nog tot 24.00 uur aansprakelijk. Zo ie zo al belachelijk dat je een eigen risico hebt na het blokkeren van je kaart.
Klantenservice medewerkers lezen gewoon hun verhaaltje op, empathisch vermogen is tot 0,0 gereduceerd en wensen je dus gewoon een fijne dag als je net even laat weten dat je kaart verloren is. Frustratie alom.
Zodra de kaart is geblokkeerd kan er ook geen automatisch opladen meer plaatsvinden volgens mij.
De website ligt er uit , kan gebeuren ; u kunt ook vandaag nh dichtstbijzijnde station gaan en daar het e.e.a regelen.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: website ovchipkaart uit de lucht
Hoe zou jij onderhoud zonder enige impact op de gebruikers vorm geven? En wat zijn de extra kosten daarvoor?witte angora schreef: Ho ho, dit kan iedereen overkomen. En wat te denken van degenen van wie de portemonnee is gerold?
Dat er onderhoud nodig is zal ongetwijfeld, maar er moet toch iets geregeld zijn voor dit soort gevallen?
Re: website ovchipkaart uit de lucht
Ik denk niet dat TS om een opvoedingsadvies vraagt maar deze stelt een - serieus - probleem aan de orde, namelijk het niet bereikbaar zijn van OV-Chipkaart om een verloren kaart te blokkeren om de finianciële schade te beperken. De suggestie van jammer de bammer eigen schuld is toch erg kort door bocht: je kaart kan ook gestolen worden of je portemonee gerold.
Naar het station is een leuk advies maar wat als het dichtstbijzijnde station - met een bemenst loket - 50 kilometer bij je vandaag ligt? En waarschijnlijk kunnen ze daar nu ook niets voor je doen...
Natuurlijk moeten websites ook worden onderhouden maar dan kan ook 's nachts, zoals veel bedrijven dat doen. Banken bijvoorbeeld. Inzetten op online 'dienstverlening' is mooi, maar die moet dan wel beschikbaar zijn.
Naar het station is een leuk advies maar wat als het dichtstbijzijnde station - met een bemenst loket - 50 kilometer bij je vandaag ligt? En waarschijnlijk kunnen ze daar nu ook niets voor je doen...
Natuurlijk moeten websites ook worden onderhouden maar dan kan ook 's nachts, zoals veel bedrijven dat doen. Banken bijvoorbeeld. Inzetten op online 'dienstverlening' is mooi, maar die moet dan wel beschikbaar zijn.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48
Re: website ovchipkaart uit de lucht
1 zijn er al meerdere kaarten van TS verdwenen en weer teruggevonden.Berteman schreef:Ik denk niet dat TS om een opvoedingsadvies vraagt maar deze stelt een - serieus - probleem aan de orde, namelijk het niet bereikbaar zijn van OV-Chipkaart om een verloren kaart te blokkeren om de finianciële schade te beperken. De suggestie van jammer de bammer eigen schuld is toch erg kort door bocht: je kaart kan ook gestolen worden of je portemonee gerold.
Naar het station is een leuk advies maar wat als het dichtstbijzijnde station - met een bemenst loket - 50 kilometer bij je vandaag ligt? En waarschijnlijk kunnen ze daar nu ook niets voor je doen...
Natuurlijk moeten websites ook worden onderhouden maar dan kan ook 's nachts, zoals veel bedrijven dat doen. Banken bijvoorbeeld. Inzetten op online 'dienstverlening' is mooi, maar die moet dan wel beschikbaar zijn.
2 Natuurlijk kan iets gestolen worden of gerold maar dan is het nog eigen verantwoordelijkheid.
Je word op stations etc zat gewaarschuwd let op zakkenrollers let op uw eigendommen, maar als ik soms met de trein ga en rondkijk op het station dan zou ik als ik kwaad zou willen binnen het uur zo 50 portemonnees kunnen vangen zonder moeite.
Als je mensen ziet lopen met portemonnee of bv telefoon in kontzak of jas met zakken open, tas open waar open en bloot een telefoon of iets anders van waarde ligt.
Waar blijft de verantwoordelijkheid van de drager zelf, alles moet hier beschermd worden in dit land omdat sommige mensen te labiel zijn om op hun eigen spullen te letten.
-
- Berichten: 696
- Lid geworden op: 06 feb 2012 19:13
Re: website ovchipkaart uit de lucht
Deze website is tijdelijk niet beschikbaar
Wij werken hard om onze dienstverlening verder te verbeteren. Hierdoor is het op dit moment niet mogelijk om gebruik te maken van de website. Vanaf zondagavond is de website weer bereikbaar.
OV-chipkaart verloren of gestolen of een andere dringende vraag?
Neem dan contact op met Klantenservice OV-chipkaart op 0900-0980 (gebruikelijke belkosten)
Maandag tot en met vrijdag van 7.00 uur tot 21.30 uur
Zaterdag en zondag van 10.00 uur tot 16.00 uur
Wij werken hard om onze dienstverlening verder te verbeteren. Hierdoor is het op dit moment niet mogelijk om gebruik te maken van de website. Vanaf zondagavond is de website weer bereikbaar.
OV-chipkaart verloren of gestolen of een andere dringende vraag?
Neem dan contact op met Klantenservice OV-chipkaart op 0900-0980 (gebruikelijke belkosten)
Maandag tot en met vrijdag van 7.00 uur tot 21.30 uur
Zaterdag en zondag van 10.00 uur tot 16.00 uur
-
- Berichten: 32471
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: website ovchipkaart uit de lucht
Dat is dus precies wat ik zeg. Helaas schijnen mensen het op zo'n moment maar uit te moeten zoeken. Dat ze op het station ook niks kunnen doen klopt wel, de klantenservice kan ook niks. Als je thuis niet in je gegevens kunt kijken, kun je het op het station ook niet.Berteman schreef:Ik denk niet dat TS om een opvoedingsadvies vraagt maar deze stelt een - serieus - probleem aan de orde, namelijk het niet bereikbaar zijn van OV-Chipkaart om een verloren kaart te blokkeren om de finianciële schade te beperken. De suggestie van jammer de bammer eigen schuld is toch erg kort door bocht: je kaart kan ook gestolen worden of je portemonee gerold.
Naar het station is een leuk advies maar wat als het dichtstbijzijnde station - met een bemenst loket - 50 kilometer bij je vandaag ligt? En waarschijnlijk kunnen ze daar nu ook niets voor je doen...
Natuurlijk moeten websites ook worden onderhouden maar dan kan ook 's nachts, zoals veel bedrijven dat doen. Banken bijvoorbeeld. Inzetten op online 'dienstverlening' is mooi, maar die moet dan wel beschikbaar zijn.
Er zal hier toch echt een oplossing voor gezocht moeten worden. Jammer dat sommigen dit niet begrijpen, maar niet verder komen dan opvoedkundige adviezen.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48
Re: website ovchipkaart uit de lucht
Dus omdat een deel van NL niet in staat is om op zijn of haar spullen te letten moeten alle systemen maar aangepast worden als die mensen thuis zijn.
Je kan ook meteen bellen naar 0900-0980 nee we gaan hier een topic openen om onze gal te spuwen maar eigen verantwoordelijkheid dat kennen we niet meer.
Je kan ook meteen bellen naar 0900-0980 nee we gaan hier een topic openen om onze gal te spuwen maar eigen verantwoordelijkheid dat kennen we niet meer.
Re: website ovchipkaart uit de lucht
Soms zijn nachten te kort en moet je terugvallen naar een weekend (dag) die het minst pijn doet.Natuurlijk moeten websites ook worden onderhouden maar dan kan ook 's nachts, zoals veel bedrijven dat doen. Banken bijvoorbeeld. Inzetten op online 'dienstverlening' is mooi, maar die moet dan wel beschikbaar zijn.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48
Re: website ovchipkaart uit de lucht
Maar ja dat snappen de werkende mensen terdege maar als je heel de dag thuiszit achter je pc en niet werkt ja dan raak je de realiteit in de wereld een beetje kwijt hebprosman schreef:Soms zijn nachten te kort en moet je terugvallen naar een weekend (dag) die het minst pijn doet.
Re: website ovchipkaart uit de lucht
Juist, de enig goede oplossing. En dan de keuze maken om je kaart te blokkeren of niet.R. Proctor schreef:.....Je kan ook meteen bellen naar 0900-0980......
Eerst in de systemen kijken of de kaart gebruikt wordt heeft geen enkel zin, immers een minuut na kijken kan de kaart alsnog gebruikt worden.
Dus kaart kwijt, laten blokkeren en een nieuwe aanvragen.
Of de site nu werkt of niet, dit is de enig juiste route.
Iedereen en alles de schuld geven dat je kind de kaart heeft zoekgemaakt is natuurlijk een bijzonder vreemde manier van denken. Die schuld ligt toch echt bij je kind !
Re: website ovchipkaart uit de lucht
Uw eigen 'gefrustreerde' empathisch vermogen is ook ver te zoeken, maar het is altijd eenvoudig om denigrerend over een medewerker van een klantenservice te doen.ilsp schreef:A
Klantenservice medewerkers lezen gewoon hun verhaaltje op, empathisch vermogen is tot 0,0 gereduceerd en wensen je dus gewoon een fijne dag als je net even laat weten dat je kaart verloren is. Frustratie alom.
Wees blij dat ze u nog een 'prettige dag' wensen, of had de medewerker u soms moeten condoleren met dit tragische verlies
Re: website ovchipkaart uit de lucht
Het is ook eigen verantwoordelijkheid in geval van vermissing (van wat dat ook) schade zoveel mogelijk te beperken. Men kan ook nog beroofd worden. In uw ogen is dat dan ook eigen verantwoordelijkheid?R. Proctor schreef: 2 Natuurlijk kan iets gestolen worden of gerold maar dan is het nog eigen verantwoordelijkheid.
Ik ga dagelijks met de trein en hoor de waarschuwing zelden, net zoals uw waarneming dat de portemonee's en telefoons voor het grijpen zouden zijn maar dat zal waarschijnlijk komen omdat ik op vooral ik op mijn eigen spullen let.R. Proctor schreef: Er word op stations etc zat gewaarschuwd let op zakkenrollers let op uw eigendommen, maar als ik soms met de trein ga en rondkijk op het station dan zou ik als ik kwaad zou willen binnen het uur zo 50 portemonnees kunnen vangen zonder moeite.
Als je mensen ziet lopen met portemonnee of bv telefoon in kontzak of jas met zakken open, tas open waar open en bloot een telefoon of iets anders van waarde ligt.
Waarschijnlijk bent u ook nog nooit gerold, want hoe oplettend men ook is, of hoe opzichtig men ook spullen draagt: zakkenrollers zijn zo ontzettend geraffineerd...
Er is in dit topic niemand die vraagt om extra bescherming tegen verlies of diefstal. En om iemand die iets verliest maar meteen labiel te noemen, gaat toch wel erg ver.R. Proctor schreef: Waar blijft de verantwoordelijkheid van de drager zelf, alles moet hier beschermd worden in dit land omdat sommige mensen te labiel zijn om op hun eigen spullen te letten.
Re: website ovchipkaart uit de lucht
Nee hoor, gewoon een kwestie van voldoende en gekwalificeerd personeel beschikbaar hebben. Of het updaten uitsmeren over een langere periode. Dat weet elk werkend mens met verstand van zaken.bprosman schreef:Soms zijn nachten te kort en moet je terugvallen naar een weekend (dag) die het minst pijn doet.Natuurlijk moeten websites ook worden onderhouden maar dan kan ook 's nachts, zoals veel bedrijven dat doen. Banken bijvoorbeeld. Inzetten op online 'dienstverlening' is mooi, maar die moet dan wel beschikbaar zijn.
Re: website ovchipkaart uit de lucht
Nu werk ik al zo'n 35 jaar in de IT , met systemen waar >100.000 mensen tegelijk mee werken (concurrent use) , of miljoenen records in een database hebben en ik kan je tientallen voorbeelden geven waarbij (waarom) dit niet altijd werkt. Maar goed, misschien heb ik wel geen verstand van zaken.Nee hoor, gewoon een kwestie van voldoende en gekwalificeerd personeel beschikbaar hebben. Of het updaten uitsmeren over een langere periode. Dat weet elk werkend mens met verstand van zaken.
Maar zoals veel "klanten" word ook hier gedacht dat IT-beheer dit express doet om zijn klanten te pesten ipv op Zo ochtend gezellig naast je vrouw of vriendin wakker te worden.
Re: website ovchipkaart uit de lucht
Ik minder lang. Onderhoud en werkzaamheden aan allerlei systemen kunnen zowel 's nachts, overdag of avond worden uitgevoerd, dat maakt geen enkel verschil. En in etappe's ook, maar dat vergt enige voorbereiding. Banken bijvoorbeeld, die zijn in de nacht een paar uur niet bereikbaar of bieden beperkte faciliteiten: een bank die een hele dag niet bereikbaar is, is alleen uit concurrentieoverwegingen ongewenst en roept natuurlijk de hoon over zich af. Of de Belastingdienst: ondenkbaar.
In dit soort processen is het vaak ook een kwestie van "u vraagt, wij draaien". En waarschijnlijk heeft Translink besloten een dag uit de lucht gaan.
In dit soort processen is het vaak ook een kwestie van "u vraagt, wij draaien". En waarschijnlijk heeft Translink besloten een dag uit de lucht gaan.
Re: website ovchipkaart uit de lucht
Zolang je niet weet wat ze aan het doen zijn kun je daar niks van zeggen , voor het zelfde geld is er een index uitgeklapt ergens oid, ik noem maar een voorbeeld.Onderhoud en werkzaamheden aan allerlei systemen kunnen zowel 's nachts, overdag of avond worden uitgevoerd, dat maakt geen enkel verschil.