LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contact FNV over vroegpensioen aow.

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Reetmoln
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2018 15:56

Contact FNV over vroegpensioen aow.

Ongelezen bericht door Reetmoln »

Heb gebruik gemaakt van de vroegpensioen regeling,mij voor laten lichten door de vakbond FNV bouw. Mij was bekend dat ik een pensioengat van 3 maanden en er verder geen financieele gevolgen waren hiermee ben ik acccoord gegaan. Wat schetst mijn verbasing ! Was net een paar maanden thuis een brief van de SVB met de mededeling 3maanden werd zo maar 6 maanden. Hiervoor heb ik geen toestemming gegeven.Kon bezwaar indienen bij deSVB hiervoor werden mij fomulieren toegestuurd,.had daarvoor 6 weken de tijd om hierop te reageren. FNV regio Hengelo hiervoor benaderd om dit voor mij te regelen , omdat zij daar dacht ik ervaring mee hebben dat was dus fout . Werd mij toegezegd dit voor mij te regelen. Daar werd in Hengelo dus niks mee gedaan onder het mom die medewerker was geblesseerd en had het daardoor vergeten. Hierdoor waren we te laat met de indiening.Met een sorry werd dit af gedaan , daarna niks meer van de FNV gehoord . Ook niet onze fout we doen ons best om dat allemaal recht te trekken . FNV staat altijd klaar met het logo , wij zijn zo goed voor onze leden , dat is niet waar , ze worden door de leden betaald .Dat zijn ze ook al vergeten jammer.

Lady1234
Berichten: 27273
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contact FNV over vroegpensioen aow.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Aan het verdere uitstel van de AOWkan ook de FNV helemaal niets doen. Dat is door de overheid besloten. Zinloos om daar bezwaar tegen te maken.

Wellicht komt u tzt in aanmerking voor de overbruggingsregeling. Lees dat eens na op het ibternet.

Reetmoln
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2018 15:56

Re: Contact FNV over vroegpensioen aow.

Ongelezen bericht door Reetmoln »

Lady 1234 volgens mij heb je het niet goed gelezen ,en begrepen.

Lady1234
Berichten: 27273
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contact FNV over vroegpensioen aow.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Reetmoln schreef:Lady 1234 volgens mij heb je het niet goed gelezen ,en begrepen.
Kan best maar leg het dan eens uit. De SVB gaat niet over vroegpensioen. En de overheid verlegt de AOW datum. En als u eerst een gat had van drie maanden, kan dat door overheidsmaatregelen, zoals de verlegging van die AOW datum best ineens zes maanden geworden zijn.

Reetmoln
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2018 15:56

Re: Contact FNV over vroegpensioen aow.

Ongelezen bericht door Reetmoln »

Heb 47 jaar gewerkt ,en nog van geen enkele instantie een uitkering gehad, nu kon ik van de vroeg pensioen gebruik maken, en wordt ik afgestraft .
Vraag je zo,n instantie als FNV waar ik al Jaren lid van ben,om hulp dan wordt er niks mee gedaan en laten zonder zelf contact op te nemen niks meer van zich horen een behoorlijke teleurstelling
Het is natuurlijk de regering die daarvan de schuldige is,maar als we allemaal maar ja knikken en nergens op reageren gebeurd er niks .
Te weten wat wij met z,n tweeen op jaar basis, aan ziektekosten moeten betalen, belachelijk daarin worden we op onze gezondheid ook al afgestraft
Misschien zet u dit tot nadenken wat u zelf ook kan gebeuren hoop het niet.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Contact FNV over vroegpensioen aow.

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

U toont aan dat de FNV laks reageerde op uw verzoek om rechtshulp.
Aan de andere kant was een bezwaar volkomen kansloos geweest. De overheid mag blijkbaar op het laatste moment de AOW-leeftijd verhogen. Daar hebben ook anderen last van gehad.

Lady1234
Berichten: 27273
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contact FNV over vroegpensioen aow.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En waarmee wordt u dan afgestraft? Dat u veel medische kosten hebt, is jammer en heeft niets met de AOW of vroegpensioen van doen, maar met uw lagere inkomen krijgt u ook weer meer zorgtoeslag.

Reetmoln
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 feb 2018 15:56

Re: Contact FNV over vroegpensioen aow.

Ongelezen bericht door Reetmoln »

Dat ik na zoveel Jaren van hart werken mij gewoon zomaar een half jaar aow ingehouden word zonder dat ik daar toestemming voor heb gegeven.
Naar mijn mening is er sprake van een onrechtvaardige inbreuk op een eigendomsrecht als bedoeld in artikel 1 Eerste Protocol bij het Europese Verdrag tot bescherming van de Rechten van de Mens en de Fundamentele Vrijheden (EVRM). in de beleidsregels (SB2191) wordt bevestigd dat de aanspraak op AOW als een eigendom in de zin van de AOW moet worden aange merkt. Dit is niet voor mij alleen er zijn ongeveer 400.000 mensen die
hierook mee zitten daar wil ik mij ook voorin zetten Hoop hierdoor op hulp .Wat betreft de zorgtoeslag ons inkomen is net iets te hoog zodat we geen recht op zorgtoeslag hebben . Maar dit drukt behoorlijk op ons jaarin komen.

Lady1234
Berichten: 27273
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Contact FNV over vroegpensioen aow.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U hoeft daar ook helemaal geen toestemming voor te geven, want er wordt u niets gevraagd.

Maar als u wilt gaan procederen tegen de staat over die half jaar AOW, zou ik zeggen ga gerust uw gang. De FNV gaat dat echt niet voor u doen.

Erthanax
Berichten: 9754
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Contact FNV over vroegpensioen aow.

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het zal wel aan mij liggen, maar ik begrijp nog niet wat er nu precies aan de hand is met die AOW. Uiterlijk vijf jaar van tevoren staat de AOW-leeftijd vast. Als u drie maanden voor de bekendgemaakte AOW-leeftijd met pensioen gaat, kan die niet meer opschuiven. Zo onbetrouwbaar is de overheid ook weer niet.
Het lijkt er meer op dat u of uw adviseur zich vergist heeft in de AOW-leeftijd. Als dat zo is, is dat buitengewoon vervelend, maar kunt u het niet de overheid aanrekenen.

Moneyman
Berichten: 30307
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Contact FNV over vroegpensioen aow.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Reetmoln schreef: Naar mijn mening is er sprake van een onrechtvaardige inbreuk op een eigendomsrecht als bedoeld in artikel 1 Eerste Protocol bij het Europese Verdrag tot bescherming van de Rechten van de Mens en de Fundamentele Vrijheden (EVRM). in de beleidsregels (SB2191) wordt bevestigd dat de aanspraak op AOW als een eigendom in de zin van de AOW moet worden aange merkt.
Dit klinkt nogal van “ik heb gegoogeld en yes'! toevallig ook nog wat gevonden”. Kan je de gebruikte wet- en regelgeving eens concretiseren en toepassen op jouw situatie?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Contact FNV over vroegpensioen aow.

Ongelezen bericht door kweenie »

Inderdaad. Die richtlijn zegt dat
Een uitkering kan als eigendom worden aangemerkt indien de belanghebbende krachtens de door de SVB uitgevoerde regeling uitkeringsgerechtigd is.

Dus als je de AOW gerechtigde leeftijd gepasseerd bent, dan is de reeds ingegane uitkering waar je recht op hebt jouw eigendom. En kan dat dus niet zomaar worden ingetrokken. Maar als de regeling verandert waardoor je geen recht meer hebt op een toekomstige uitkering, dan is er ook geen sprake van een eigendom dat je ontnomen is.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Contact FNV over vroegpensioen aow.

Ongelezen bericht door kweenie »

Er wordt dus niet zomaar een stuk AOW ingehouden. En je hebt dus al helemaal geen formulier voor gekregen om daar toestemming voor te geven, aangezien het een wettelijke regeling is die voor iedereen geldt.

Wat wel kan is dat je mogelijk in aanmerking kwam voor een overbruggingsuitkering. Maar daaraan zitten behoorlijk wat voorwaarden, bijvoorbeeld dat je een niet te hoog inkomen en vermogen hebt en dat je vroegpensioen al een paar jaar geleden was ingegaan. Omdat er behoorlijk veel gegevens over jou, je partner en jullie financiële situatie nodig zijn, is dit niet zomaar even een standaard formuliertje dat de vakbond blind kan invullen.

Het is vervelend dat het invullen van het formulier nu tussen de wal en het schip is geraakt. Maar je blijft er altijd zelf voor verantwoordelijk dat zulke formulieren juist en op tijd worden ingevuld. Slordig van de FNV, maar je had er zelf ook iets alerter op kunnen zijn.

Moneyman
Berichten: 30307
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Contact FNV over vroegpensioen aow.

Ongelezen bericht door Moneyman »

kweenie schreef:Inderdaad. Die richtlijn zegt dat
Een uitkering kan als eigendom worden aangemerkt indien de belanghebbende krachtens de door de SVB uitgevoerde regeling uitkeringsgerechtigd is.

Dus als je de AOW gerechtigde leeftijd gepasseerd bent, dan is de reeds ingegane uitkering waar je recht op hebt jouw eigendom. En kan dat dus niet zomaar worden ingetrokken. Maar als de regeling verandert waardoor je geen recht meer hebt op een toekomstige uitkering, dan is er ook geen sprake van een eigendom dat je ontnomen is.
En zo zie je maar hoe selectief mensen lezen... en quoten.

Gesloten