LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte betaalservice via Marktplaats (online betalen)
Slechte betaalservice via Marktplaats (online betalen)
Bij een betaling via Marktplaats krijg ik als verkoper online via www.marktplaats.nl in het transactieoverzicht van een betaling GEEN HUISNUMMER te zien bij het adres van de koper. Dit is nu reeds vijf maal gebeurt en Marktplaats wenst daar niets aan te doen want dit zou niet storend zijn en niet hun verantwoordelijkheid.
Hier het laatste voorbeeld:
Verzendgegevens
m... v... D...
Arnoldus Stramroodlaan
3705 NB Zeist
Het huisnummer "x" is daarbij niet zichtbaar. Gebruik ik de Marktplaats app dan staat dit er wel.
Ik vind dit wel storend omdat ik dan telkens alsnog ergens de Marktplaats app moet gaan opzoeken (of de koper moet contacteren) om een compleet adres te verkrijgen voor de verzending. En dat Marktplaats hieraan niets wenst te doen vind ik een grof schandaal en voorbeeld van de grootste klantonvriendelijkheid die er bestaat. De bewijs e-mails zijn ondertekend door "Pauline" van de klantenservice van Marktplaats. Deze mevrouw verdient van mij ontslag op staande voet.
Misschien kunt u Marktplaats wel aan het werk zetten om dit probleem op te lossen?
Hier het laatste voorbeeld:
Verzendgegevens
m... v... D...
Arnoldus Stramroodlaan
3705 NB Zeist
Het huisnummer "x" is daarbij niet zichtbaar. Gebruik ik de Marktplaats app dan staat dit er wel.
Ik vind dit wel storend omdat ik dan telkens alsnog ergens de Marktplaats app moet gaan opzoeken (of de koper moet contacteren) om een compleet adres te verkrijgen voor de verzending. En dat Marktplaats hieraan niets wenst te doen vind ik een grof schandaal en voorbeeld van de grootste klantonvriendelijkheid die er bestaat. De bewijs e-mails zijn ondertekend door "Pauline" van de klantenservice van Marktplaats. Deze mevrouw verdient van mij ontslag op staande voet.
Misschien kunt u Marktplaats wel aan het werk zetten om dit probleem op te lossen?
Re: Slechte betaalservice via Marktplaats (online betalen)
U zit hier op het forum en wij gaan helemaal niemand aan het werk zetten. Als het u te zeer stoort hoeft u toch die service niet te gebruiken en regelt u de betaling op een andere manier. Simpel opgelost.sourencs schreef: Misschien kunt u Marktplaats wel aan het werk zetten om dit probleem op te lossen?
Re: Slechte betaalservice via Marktplaats (online betalen)
Marktplaats wil dit niet oplossen staat er toch.
En u hoeft het niet op te lossen, maar misschien wel RADAR ?
En u hoeft het niet op te lossen, maar misschien wel RADAR ?
Re: Slechte betaalservice via Marktplaats (online betalen)
Waarom plaats je dan een bericht op het forum in plaats van de redactie te benaderen?sourencs schreef:Marktplaats wil dit niet oplossen staat er toch.
En u hoeft het niet op te lossen, maar misschien wel RADAR ?
Re: Slechte betaalservice via Marktplaats (online betalen)
Als ik een koop sluit stuur ik mijn gegevens gewoon mee.
Re: Slechte betaalservice via Marktplaats (online betalen)
Ja precies, en die komen dan niet volledig bij de verkoper zoals u kunt lezen.
Re: Slechte betaalservice via Marktplaats (online betalen)
In een priveberichtJa precies, en die komen dan niet volledig bij de verkoper zoals u kunt lezen.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48
Re: Slechte betaalservice via Marktplaats (online betalen)
Alvorens je een betaalverzoek aanmaakt, heb je al contact gehad met degene waar ie het naar verstuurd wil hebben dat is de logische stap.
De melding die jij krijgt is overboeking van die persoon met adres zonder nr.
En dat is helemaal geen ramp want je hebt immers het adres al of ga je eerst een betaalverzoek aanmaken en wachten tot iemand betaald,
Normale weg is eerst overeenstemming en prijs incl verzenden en waar naar toe daarna stuur je een betaalverzoek lijkt mij dat jij het andersom probeert.
De melding die jij krijgt is overboeking van die persoon met adres zonder nr.
En dat is helemaal geen ramp want je hebt immers het adres al of ga je eerst een betaalverzoek aanmaken en wachten tot iemand betaald,
Normale weg is eerst overeenstemming en prijs incl verzenden en waar naar toe daarna stuur je een betaalverzoek lijkt mij dat jij het andersom probeert.
Re: Slechte betaalservice via Marktplaats (online betalen)
Je hebt geen idee hoe het werkt. Zeker nooit op MP een betaalverzoek gestuurd?
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48
Re: Slechte betaalservice via Marktplaats (online betalen)
Nee nog nooit ik doe er gemiddeld 100 per dag.sourencs schreef:Je hebt geen idee hoe het werkt. Zeker nooit op MP een betaalverzoek gestuurd?
Maar iedereen die besteld heb ik toch eerst de gegevens van en wat ze willen bestellen en wat het bedrag word incl. verzenden en dan komt toch echt pas het deel betaalverzoek.
Re: Slechte betaalservice via Marktplaats (online betalen)
en waarom denk je dat je er RECHT op hebt dat marktplaats dit doet?
heel simpel, geef de koper geen adres aan me, dan wordt er ook niks verzonden.
heel simpel, geef de koper geen adres aan me, dan wordt er ook niks verzonden.
Re: Slechte betaalservice via Marktplaats (online betalen)
Het is nieuw die betaalverzoeken (en volgens mij weten veel mensen hier daarom niet dat je bij het betaalverzoek automatisch het adres krijgt). Dus het zal een kinderziekte zijn die met een paar weken verholpen is. Tot die tijd even via de app of 'ouderwets' het adres vragen.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48
Re: Slechte betaalservice via Marktplaats (online betalen)
Nee mensen lezen niet en maken er hun eigen verhaaltje van.Redfloor schreef:Het is nieuw die betaalverzoeken (en volgens mij weten veel mensen hier daarom niet dat je bij het betaalverzoek automatisch het adres krijgt). Dus het zal een kinderziekte zijn die met een paar weken verholpen is. Tot die tijd even via de app of 'ouderwets' het adres vragen.
Het betaalverzoek is helemaal niet bedoeld om het complete adres te krijgen.
1 je bereikt overeenstemming met de klant en spreekt een prijs af incl verzending.
2 je maakt een betaalverzoek aan
3 klant betaald
4 jij krijgt betalingsmelding
5 jij stuurt het op
zo werkt het en niet als eerste een betaalverzoek aanmaken omdat daar ook een adres mee komt zo werkt het niet