Op 31 januari 2018 is mijn appartement verkocht. Ik wilde mij uitschrijven bij de Gemeente Schiedam, maar dit kon niet, omdat ik nog geen andere woning heb gevonden. Ik heb aan instanties netjes het postadres van mijn moeder doorgegeven. Ik wilde bij de gemeente waar mijn moeder woont een briefadres aanvragen, maar de gemeente Alphen aan den Rijn weigert dit. Ik ben niet van plan duurzaam te gaan wonen alhier, ik logeer hier nu even, en ben druk op zoek naar een andere woning. De gemeente Schiedam wil mij ook niet uitschrijven. Nu kreeg ik een aanslagbiljet van de
Regionale Belastingdienst. Hierin word ik , op basis van de GBA gegevens van Schiedam, nu aangeslagen voor maar liefst 3 eenheden voor afvalstoffen en rioolheffingen. De kopers van mijn vorige appartement zijn met 2 personen. Ik vind het niet correct , dat ik nu moet gaan betalen voor 3 huishoudens, terwijl ik al geen eigenaar meer ben.De gemeente Schiedam werkt mij tegen. Hoe moet je anders een woning zoeken? Ik probeer nu bij vrienden, kennissen per toerbeurt te logeren.\
Ik ben door de gemeente Schiedam doorverwezen naar de gemeente
Alphen aan den Rijn, om een
briefadres aan te vragen, teneinde mijn uitschrijving te kunnen realisteren uit de GBA van de gemeente Schiedam. Echter, de Gemeente Alphen aan den Rijn weigert mijn aanvraag. Zij verplichten mij om mij in te schrijven op het adres van mijn moeder, maar dat is nu juist niet de bedoeling omdat ik niet de intentie heb om duurzaam met mijn moeder te gaan wonen. Door mijn chronische ziekte grijpt dit alles erg in. Ik heb keurig UWV en belastingdienst en andere instanties het tijdelijke postadres van mijn moeder doorgegeven. Het wordt je op deze manier onmogelijk gemaakt je uit te schrijven. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Of misschien bruikbare tips? Alvast bedankt