LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] chello modem wissel ellende,snelheid oude en nieuwe klanten

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
ringmaster

chello modem wissel ellende,snelheid oude en nieuwe klanten

Ongelezen bericht door ringmaster »

Hallo mede chello gebruikers, :)

Sinds een paar weken ben ik in bezit van een nieuw modem zo'n thomson ding.
Die heb ik gekregen voor de snelheids verhoging van chello classic naar de 4 megabit snelheid.
Nu heb ik al veel ellende met mijn verbinding gehad :cry: en veel boze telefoontjes gepleegd en 2 nutteloze verlof dagen op moeten nemen om eerst het modem te ontvangen (die pipo's van cable one kwamen niet opdagen )
De tweede verlof dag was voor een afspraak met een monteur die zou mijn verbinding gaan testen, nou je raad het al die kwam ook niet opdagen.
De helpdesk gebeld en gevraagd waarom die niet is gekomen, nou zei die meid erg onvriendelijk :shock: (call centre rotterdam) dat ze het probleem remote hadden opgelost.
Nu ben ik zelf ict'er en niet gek en als mijn modem ongeveer 150x per dag offline gaat en er niks met mijn computer systeem aan de hand is (had alles al geprobeerd en getest, tot nieuwe giga bit lan kabels aan toe)
Dan moet er toch echt wel wat met chello aan de hand wezen en zo waren de signalen van de modem ook heel anders dan wat die meid aan het oplezen was, maar die geloofde mij niet, want ja lag toch echt aan mijn systeem (dus niet he )
Dus toen maar gezegd dat als er binnen een week niks word opgelost ik verdere stappen zou onder nemen.
Nou een week lang niks gehoord, toen ben ik naar de upc winkel in Leeuwarden geweest en heb alles daar eens goed uit de doeken gedaan en daar hebben ze eindelijk de goeie acties ondernomen en mij klacht serieus genomen en doorgespeeld.
Wat blijkt nu die klachten waren al lang bekent bij de technische dienst en er bleek bij mij in de buurt een defecte router te zitten en die werd zeer binnen kort vervangen op een nacht, dat werd mij verteld door een monteur die mij persoonlijk opbelde, en die zich verbaasde over de manier waarop ik te woord ben gestaan door de helpdesk want de storing stond gewoon op hun scherm.

Het verbinding probleem is nu gelukkig opgelost maar nu nog de nieuwe snelheid zit tot nu toe nog steeds op 1500 kilobit gemiddeld te draaien en behoor 4 megabit te kunnen halen.
Het rare is nieuwe klanten direct de nieuwe snelheid krijgen, maar een klant die al vanaf de eerste kabel aansluiting een aansluiting heeft die krijgt het niet, terwijl ik dus wel het volle pond betaal voor een 50 % tragere verbinding dan de nieuwe klanten.
Dat is gewoon weg stelen naar mijn idee en wil dus vanaf 1 oktober de helft van de abonnement gelden terug hebben want ja met 2 maten meten kan niet door de beugel !!!

Wat vinden jullie hier van ???? :idea:

mulmol
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 nov 2004 08:30

Re: chello modem wissel ellende,snelheid oude en nieuwe klanten

Ongelezen bericht door mulmol »

Hoi,

Wij zijn het helemaal met je eens. Ook wij hadden deze ervaring. Ik schrijf met recht hadden want na zoveel upc ellende hebben wij besloten om over te stappen naar ADSL, wat prima bevalt en goedkoper is als Chello. Over het voor niks wachten op de monteur, daarvoor krijg je een vergoeding van 25,00 euro per keer. Je moet er wel om vragen want uit zich zelf geven ze niets.............Ook de dagen dat wij geen verbinding hadden hebben wij vergoed gekregen..........wederom vragen/mailen etc. Het rot gevoel blijft maar voor dat geld kun je wel iets leuks doen

succes

Schenk

Re: chello modem wissel ellende,snelheid oude en nieuwe klanten

Ongelezen bericht door Schenk »

Vanavond alweer de derde keer vergeefs zitten wachten op zo'n fijne chello-koerier, die mijn modem zou komen vervangen!
En ik hoor dat van meer mensen in Dordrecht!
Met dank aan de koerier, maar chello is mij kwijt als klant!

Au Revoir
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2005 17:56

Re: chello modem wissel ellende,snelheid oude en nieuwe klanten

Ongelezen bericht door Au Revoir »

:cry: Ik heb ook zo'n Motorola moeten ontvangen, na 1 jaar volle tevredenheid met het com21 modem.
Resultaat was na ontvangs modem, 14 dagen off-line en zo'n 35 call center medewerkers gesproken, nieuwe account aangemaakt, ....weer on-line, toen correspondeerde nieuwe account niet met auto.incasso en weer off-line!! Kortom een ontzettend log orgaan dat UPC, nu eindelijk een slimme medewerker van het call-center aan de lijn, die het heeft opgelost. Vervolgens alle off-line dagen gedeclareerd, en ontvangen en ik heb later de gemaakte belkosten van 13,-- terug gevorderd middels een klachtenbrief, wel gerestituurd maar zonder schrijven!!
Kortom, mijn ervaring met UPC was goed, maar nu is mijn mening anders en alleen maar omdat hun platform veranderde en zij nu aan elke klant een ip adres konden koppelen en misbruik moeilijker is geworden. :!: :evil:

Buckie

Re: chello modem wissel ellende,snelheid oude en nieuwe klanten

Ongelezen bericht door Buckie »

Vandaag ook een Motorola modem ontvangen. Hij werd precies binnen de vooraf vermelde tijden afgeleverd. Met behulp van de super simpele handleiding was ik binnen 10 minuten weer on-line

Michellangelo
Berichten: 563
Lid geworden op: 14 jan 2005 19:30

Re: chello modem wissel ellende,snelheid oude en nieuwe klanten

Ongelezen bericht door Michellangelo »

Het kan ook niet bij iedereen fout gaan Buckie, dat zou wel erg bizar worden :wink:

Helaas moet ik erkennen dat het bij mij dus wel fout ging met de omwissel van de modem. Eerst zou je een brief krijgen... niet gehad, toen kreeg ik een telefoontje om de afspraak te bevestigen, netjes... alleen kwam er niemand... gebeld en een nieuwe afspraak gemaakt... toen kreeg ik een computer aan de telefoon die me even vroeg om mijn klantnummer, leuk, maar niet om half tien savonds wanneer ik om 5 uur op moet, om kwart voor tien nog een keer, beide keren maar opgehangen. De volgende dag een lieve dame aan de telefoon, die bevestigde de eerder gemaakte afspraak en zei foei tegen de computer. Vervolgends netjes de modem ontvangen, netjes de gegevens ingevoerd en ik kon online... daarna geen probleem meer...

Dus het kan wel goed, bij sommigen zelfs in 1 keer :lol:

Gesloten