LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Muizenkeutels in berging

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
FleurdenHerder

Muizenkeutels in berging

Ongelezen bericht door FleurdenHerder »

Ik heb een berging die los staat van mijn huis, het is een apart gebouwtje dat tussen alle wooncomplexen is gezet. In dit gebouwtje zitten in totaal vier bergingen. Al meer dan een jaar geleden merkte ik op dat er erg veel muizenkeutels in de berging lag. Ik heb toen al mijn spullen weggehaald en het helemaal schoongemaakt. Er was niets aangevreten en ik heb verder geen sporen an muizen gevonden. Vrijwel direct daarna lag mijn berging weer vol muizenkeutels. Oorzaak: ze komen uit het plafond. Ik heb toen bij mijn woningbouw (Vidomes) aangevraagd dat hier iets aan gedaan zou worden. Niet snel daarna kreeg ik een belletje met de mededeling dat muizen het probleem is van de bewoners en niet van de woningbouw, maar omdat het uit het plafond kwam zou er contact met me worden opgenomen door een bestrijdingsbedrijf. Ik heb hier nooit wat van gehoord, totdat ik weken later een mail kreeg van iemand anders van de woningbouw die vertelde dat muizen mijn eigen probleem zijn. Omdat ik op vakantie was had ik beloofd in september foto's op te sturen, helaas was dit door drukte en ziekte pas februari geworden, maar ik heb toen een uitgebreid verslag opgestuurd met foto's en uitleg dat dit niet de schuld van de bewoners is en dat ik het niet mijn taak vind om het plafond open te breken om er iets tegen te doen. Nog kreeg ik de opmerking dat ze er niets aan konden doen. Moet ik nou zelf het plafond gaan openbreken? Wat denken jullie? Want wekelijks mijn berging vegen en er geen spullen in kunnen zetten vind ik maar zonde van mijn tijd en geld.

Klaas Jan

Re: Muizenkeutels in berging

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo, hier https://www.meldpuntongedierte.nl/wette ... elijkheden staat info over uw probleem. Zoals u kunt lezen is de huurder zelf meestal verantwoordelijk voor de oplossing. Echter er staat ook: De verhuurder dient wel medewerking te bieden als aangetoond kan worden dat het ongedierte door andere huurders van de dezelfde verhuurder veroorzaakt wordt of wanneer blijkt dat het om een structureel probleem gaat die niet zomaar voor rekening van de huurder kan komen.

Ik zou het er dus niet bij voorbaat bij laten zitten. Misschien kunt u in de tussentijd alle gaten en kieren, hoe klein ook, afdichten. Succes.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als 1 van de 4 er iets eetbaars heeft opgeslagen dan krijg je dit probleem.
De verhuurder moet ze allen controleren en de bron verwijderen.

Dit kan opgeslagen voer voor huisdieren zijn en die in plastic bakken in plaats van papieren zakken doen is al voldoende...
Ze moeten alle 4 aanpakken en gif in 1 van de 4 zou kunnen maar als een poes van buren deze half verziekte muis pakte ben je strafbaar......
Plaat weg en klemmen zetten op plafond lijkt me de handigste als jou huisbaas niets wil doen.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Helaas bent u er zelf voor verantwoordelijk , tenzii u kunt bewijzen dat het bv van de buren komt . Maar dan is het nog heel lastig.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

stofzuigertje schreef:...maar als een poes van buren deze half verziekte muis pakte ben je strafbaar......
Onzin.

v.d.Heyden

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Moneyman schreef:
stofzuigertje schreef:...maar als een poes van buren deze half verziekte muis pakte ben je strafbaar......
Onzin.
Volgens het Stozuigeriaanse Dikke Duimenboek niet....

(Geintje stofzuigertje)

@TS, u weet van wie de 3 andere bergingen zijn, waarom niet gezamenlijk een oplossing zoeken (of de oorzaak wegnemen) ?

v.d.Heyden

vaga

Ongelezen bericht door vaga »

Als er muizen zijn, dan is er eten. Hoe weinig ook. Zak Kastanjes in de berging die verzameld is in het park? Lege flessen of pakken met etenswaar die in de berging worden bewaard? Leuke spullen van kerststukjes met echte noten of gedroogd fruit> Weet dat muizen aan heel erg kleine gaatjes voldoende hebben en dat ze door heel wat zakken en pakken heen kunnen eten.

Je zult samen met je andere drie buren grote schoonmaak moeten houden en controleren of er echt niets eetbaars is.

Gesloten