Het gebied waar Tara vandaan komt is al jaren vrij van Rabiës.wilhelmima1 schreef:Heel sneu voor de hond, maar draai het eens om.
Het hondje was wel besmet met Rabiës(incubatie 1 tot 8 maanden) en heeft iemand gebeten en men komt er te laat achter.
Bedenk wel dat er geen remedie is tegen Rabiës en dat de besmette persoon/beest een hele nare dood sterft.
En geld aan dit soort instellingen schenken houdt in dat dit soort praktijken ( broodfokken) in stand wordt gehouden, terwijl onze asiels voor blijven zitten met honden.
Verder staat Roemenië toch echt op de kaart als groot risico mbt Rabiës.
https://www.travelclinic.com/153/roemenie.htm
Ik begrijp je redenering, maar mijn hondje vertoonde op het kwijlen na, geen verschijnselen van Rabies.
De dierenarts is in een soort paniek geraakt omdat ze uit Roemenie kwam en heeft te snel een conclusie getrokken.
Zonder verder onderzoek.
Dat neem ik hem kwalijk.
Een prachtige kliniek, alle apparatuur aanwezig, meerdere dierenartsen om om raad te vragen.....
Maar nee, een overhaaste melding (de eerste melding in 5 jaar overigens) met alle gevolgen.
De stichting waar mijn hondje vandaan kwam, redt straathonden en honden die in een dodingsstation zitten.
Geen broodfokkers etc.
Een kleine groep Nederlandse vrijwilligers die hun best doen om kansloze hondjes te helpen aan een nieuw thuis.