| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overstap naar Nuon zorgt voor veel hoger maandbedrag
Re: Overstap naar Nuon zorgt voor veel hoger maandbedrag
Wat stond er in het contract dat je destijds hebt ondertekend? Stond daar het maandbedrag incl. btw of excl. btw? Het klopt inderdaad dat voor zakelijke klanten meestal ex btw word gedaan. Ze hebben wel aan de deur aangegeven dat het zakelijk werd. Dat het contract dan ook zakelijk word is vanzelf sprekend. Achteraf gezien is dit natuurlijk niet handig geweest en enigszins misleidend als werd gezegd dat dit goedkoper was dan qurrent, terwijl qurrent in de btw was en nuon ex btw. Kan ook fout zijn geweest dat de medewerkers ervan uit gingen dat qurrent ook ex btw was. Correct me if I'm wrong, maar zou dit niet enigszins dwaling kunnen zijn?
Ik zeg heel eerlijk, het is een erg groot verschil tussen qurrent en nuon. Heeft u qurrent gebeld en gevraagd wat ze voor u kunnen betekenen? Ik weet in veel gevallen vergoeden ze een evt. overstapboete en als je bij hun inderdaad veel goedkoper uit komt, dan zou ik geen moment twijfelen om weer terug te gaan.
Wat zei nuon toen u vroeg waar het grote prijs verschil vandaan kwam?
Ik zeg heel eerlijk, het is een erg groot verschil tussen qurrent en nuon. Heeft u qurrent gebeld en gevraagd wat ze voor u kunnen betekenen? Ik weet in veel gevallen vergoeden ze een evt. overstapboete en als je bij hun inderdaad veel goedkoper uit komt, dan zou ik geen moment twijfelen om weer terug te gaan.
Wat zei nuon toen u vroeg waar het grote prijs verschil vandaan kwam?
U maandbedrag is hoger bij Nuon dan bij uw vorige leverancier.
Maar is Nuon nu duurder of niet?
Ik bedoel, hoeveel het u kost hangt uiteindelijk toch af van uw verbruik, niet van uw maandbedrag.
Maar is Nuon nu duurder of niet?
Ik bedoel, hoeveel het u kost hangt uiteindelijk toch af van uw verbruik, niet van uw maandbedrag.
Een colporteur aan de deur wil maar één ding: uw handtekening onder een contract zodat hij provisie krijgt. En hoe hij die krijgt, dondert niet, hij liegt alles bij elkaar of vergeet 99% van de voorwaarden te melden.
Zakelijk is nu eenmaal altijd exclusief de btw. U bent erin gelopen en had dit a/ kunnen vragen, b/kunnen weten.
Koop NOOIT iets aan de deur.
Zakelijk is nu eenmaal altijd exclusief de btw. U bent erin gelopen en had dit a/ kunnen vragen, b/kunnen weten.
Koop NOOIT iets aan de deur.
Waarom veronderstelt u eigenlijk dat een zakelijk contract goedkopere tarieven kent dan van een particulier?
U zult ongetwijfeld ook voor langer dan 1 jaar een contract aangegaan zijn. En bij zakelijke contracten is de opzegboete ook veel hoger.
Dus zit de ellende maar uit.
U zult ongetwijfeld ook voor langer dan 1 jaar een contract aangegaan zijn. En bij zakelijke contracten is de opzegboete ook veel hoger.
Dus zit de ellende maar uit.
Je geeft zelf al aan, op het moment dat de colporteur het heeft over een zakelijk contact had je er wel vanuit kunnen geen dat het in bedragen exclusief BTW zou gaan. Als ze niets hadden gezegd over een zakelijk contact, dan waren ze inderdaad misleidend bezig. Maar nu zijn die colporteurs daar tamelijk open over geweest.
Verder zegt een maandvoorschot niets over of hun tarieven hoog of laag zijn. Dat je nu dus waarschijnlijk drie jaar wat hogere tarieven hebt is dus weinig aan te doen. Volgende keer maar niet meer aan de deur kopen, dus.
Verder zegt een maandvoorschot niets over of hun tarieven hoog of laag zijn. Dat je nu dus waarschijnlijk drie jaar wat hogere tarieven hebt is dus weinig aan te doen. Volgende keer maar niet meer aan de deur kopen, dus.
Als u denkt dat u minder verbruikt kunt u het maandbedrag simpel aanpassen op de site van Nuon.
Elke keer als ik de jaarafrekening krijg wordt het maandbedrag met 15,00 euro verhoogd . Ik pas het dan direkt aan ,min 10,00 euro . Krijg elk jaar geld terug.
Elke keer als ik de jaarafrekening krijg wordt het maandbedrag met 15,00 euro verhoogd . Ik pas het dan direkt aan ,min 10,00 euro . Krijg elk jaar geld terug.
-
hänschen klein
Wanneer er iemand voor de deur staat heeft diegene, hebben diegenen, bijna altijd maar één doel ... geld verdienen!Hans Bergstra schreef:In mijn melding op dit forum schreef ik:
Hoewel ik waarschijnlijk weer gewezen wordt op de kleine letters en had moeten weten dat aan een zakelijke klant altijd bedragen excl. BTW worden doorgegeven, blijf ik van mening dat de gang van zaken op z’n zachtst gezegd, misleidend is.
Het gaat mij erom dat een medewerker van NUON (en z'n waren ook nog met z'n tweeën) mij hier niet op heeft gewezen. Achteraf is het eenvoudig om te concluderen dat ik beter had moeten uitkijken en juridisch heb ik wellicht geen poot om op de staan, maar ik vind het niet netjes van NUON. (zacht uitgedrukt) Natuurlijk is het argument simpel, verbruik moet je betalen maar om via onvolledige informatie klanten bij andere leveranciers weg te halen, daar heb ik grote moeite mee. En Nuon is een oude en grote speler. Ik had daar iets anders van verwacht. Maar ja, te goedgelovig.....
1 - U gebruikt als 'slapende Stichting' niet méér/minder energie dan een 'uitgeslapen Stichting' ...
2 - De beide heren waren NIET van NUON, het zijn colporteurs op provisiebasis, die o.a. slapende Stichtingen bezoeken
3 - Rekenkundig hebben ze u 'overtuigd' van een voordeel, u heeft niets gecheckt, maar meteen getekend
4 - Nuon betaalt de opgeëisde provisie aan deze heren en u zit nu aan het rechtsgeldige contract vast
5 - U heeft gelijk, dat NUON niet met dit soort zelfstandige colporteurs moest blijven samenwerken ... !
Bij mij stond onlangs een 'medewerker?' met een (zelfgemaakt?) identiteitsbewijs zonder naam van een bedrijf voor de deur en wilde de meterstand komen opnemen ... die ik nota bene een week daarvóór per e-mail had doorgegeven. Hij wilde vooral meteen weten bij welke energiemaatschappij ik klant was. Rare vraag dus.
M.a.w. de energiebedrijven maken nog steeds afspraken op provisiebasis met duistereen vindingrijke figuren ... en dat mag men in uw geval ook NUON absoluut kwalijknemen. Uw topic is een goede waarschuwing, maar u zit inderdaad nu met de gebakken peren, mogelijk zelfs met een contract voor meerdere jaren.
ERGO: Niet alleen uw Stichting heeft geslapen ... !
a) Het waren waarschijnlijk geen medewerkers van Nuon maar van zo'n schimmig colportagebedrijfje die met alles aan de deur leuren, van pannensets tot energiecontracten en goede doelen.Hans Bergstra schreef: Het gaat mij erom dat een medewerker van NUON (en z'n waren ook nog met z'n tweeën) mij hier niet op heeft gewezen.
b) Deze mensen hebben u er duidelijk op gewezen dat het om een zakelijk contract ging en u was zich zeer bewust van het feit dat er "geen concrete ‘levenstekenen’ " in uw stichting zaten en heeft dus bewust de randjes van het mogelijke opgezocht.
Eigenlijk heeft u dus exact gekregen waar u voor getekend heeft en is het resultaat een gefraudeerde fraudeur. Leer nu eens af op aan de deur of aan de telefoon ergens ja op te zeggen en leer ook eens wat TANSTAAFL betekent.
-
sylvesterb
Is het gebruik van een slapende stichting op z'n zachtst gezegd niet misleidend?Hans Bergstra schreef: Hoewel ik waarschijnlijk weer gewezen wordt op de kleine letters en had moeten weten dat aan een zakelijke klant altijd bedragen excl. BTW worden doorgegeven, blijf ik van mening dat de gang van zaken op z’n zachtst gezegd, misleidend is.
...en daarom stap ik dus nooit over.
Op zich niks mis mee. Maar dan moet je niet net als TS één van onderstaande fouten maken:rvjapio schreef:...en daarom stap ik dus nooit over.
- je laten overdonderen aan de deur;
- je niet goed (laten) informeren voor je ja zegt;
- je blind staren op een (nietszeggend) maandbedrag.
-
renewouters
Als ze met een zakelijk voorstel komen en ze jou benaderen als voorzitter van een stichting hoeven ze niet meer te vertellen dan wat ze verteld hebben.Hans Bergstra schreef:In mijn melding op dit forum schreef ik:
Hoewel ik waarschijnlijk weer gewezen wordt op de kleine letters en had moeten weten dat aan een zakelijke klant altijd bedragen excl. BTW worden doorgegeven, blijf ik van mening dat de gang van zaken op z’n zachtst gezegd, misleidend is.
Het gaat mij erom dat een medewerker van NUON (en z'n waren ook nog met z'n tweeën) mij hier niet op heeft gewezen. Achteraf is het eenvoudig om te concluderen dat ik beter had moeten uitkijken en juridisch heb ik wellicht geen poot om op de staan, maar ik vind het niet netjes van NUON. (zacht uitgedrukt) Natuurlijk is het argument simpel, verbruik moet je betalen maar om via onvolledige informatie klanten bij andere leveranciers weg te halen, daar heb ik grote moeite mee. En Nuon is een oude en grote speler. Ik had daar iets anders van verwacht. Maar ja, te goedgelovig.....
U was niet zozeer goedgelovig maar eerder hebberig, omdat u dacht met een slapende stichting een voordeeltje te kunnen behalen.
Maar men heeft dus gedacht dat uw maandbedrag bij Qurrent ook zonder BTW was, denk ik dan.
-
sylvesterb
Niet relevant tussen ondernemers zijn alle bedragen altijd excl BTW, net zoals dat bij consumenten altijd de prijs incl. BTW dient te zijn.Nijogeth schreef:Maar men heeft dus gedacht dat uw maandbedrag bij Qurrent ook zonder BTW was, denk ik dan.
-
Zombiemaster
Nee joh, oplichters vragen gegevens op bij de KVK van particulieren die als penningmeester of voorzitter ook bij de KVK zijn ingeschreven. Daar gaan ze dan langs de deur. Ze weten donders goed dat de "klanten" particulieren zijn en er geen verstand van hebben en maken daar misbruik van. Dan is het prettig als er ook geen consumentenbescherming geldt, vaak zonder opzegtermijn en kunnen ze contracten voor 5 jaar aanbieden.Nijogeth schreef:Maar men heeft dus gedacht dat uw maandbedrag bij Qurrent ook zonder BTW was, denk ik dan.
-
stofzuigertje
1 Een zakelijk contract heeft minder consument vriendelijke voorwaarden, verder totaal geen enkel voordeel.
2 BTW teruggave kan altijd, ook bij consumenten contract, want daar word de BTW ook gemeld.
3 Overstappen binnen of na een bepaalde periode is bij consumenten duidelijk, zakelijk een ramp.
4 Een zakelijk contract is alleen leuk voor groot gebruikers.... bij krachtstroom voor hele park met 189 woningen en zwembad en zo... en eigen straatverlichting, en dan heb je wel als Park beheerde lagere tarieven en mag je het doorverkopen aan de 189 woning eigenaren via de VVE.
Dit komt zelden voor dus als ze zakelijk aanbieden.....herhaal ik graag de uitspraak van Marc Rutte...... Pleur Op!
2 BTW teruggave kan altijd, ook bij consumenten contract, want daar word de BTW ook gemeld.
3 Overstappen binnen of na een bepaalde periode is bij consumenten duidelijk, zakelijk een ramp.
4 Een zakelijk contract is alleen leuk voor groot gebruikers.... bij krachtstroom voor hele park met 189 woningen en zwembad en zo... en eigen straatverlichting, en dan heb je wel als Park beheerde lagere tarieven en mag je het doorverkopen aan de 189 woning eigenaren via de VVE.
Dit komt zelden voor dus als ze zakelijk aanbieden.....herhaal ik graag de uitspraak van Marc Rutte...... Pleur Op!
Misschien een korte uitleg. U betaald maandelijks aan de leverancier een voorschot op de jaarrekening. Als U in dat jaar teveel voorschot betaald heeft krijgt U geld terug en als U te weinig betaald heeft moet U bijbetalen. Iedere verkoper aan de deur kan U van alles beloven en dus ook een lager voorschot. En U kunt dit zelf ook aanpassen op we website van uw leverancier. Uw leverancier doet U ieder jaar een voorstel voor het nieuwe voorschot en meestal zitten ze daar niet ver naast. Alleen als u regelmatig overstapt heeft u misschien een probleem omdat de verschillende leveranciers geen inzicht hebben in uw verbruik. En dus kunnen ze altijd onder het oude voorschot gaan zitten. U merkt er pas wat van bij de nieuwe jaarrekening.Hans Bergstra schreef:Ik was klant bij Qurrent en betaalde daar een voorschot van € 158,- per maand......termijnbedrag aangeboden voor € 140,- per maand.......een maandbedrag aangegeven van € 190,-. Verschil € 50,- per maand!.......mijn maandbedrag voor de resterende tijd moeten ophogen tot € 220,- per maand en voor iemand met een uitkering is dat een heel hoog bedrag.
En laat je dus een flink stuk besparing/voordeel liggen....rvjapio schreef:...en daarom stap ik dus nooit over.
Tot nu toe is het beleid van de energieleveranciers zo, dat trouwe vaste klanten niet bepaald op voordeel getrakteerd worden. Jaarlijks overstappen loont!
Maar maak geen gebruik van colporteurs aan de deur, die zijn echt alleen op eigen gewin uit!
Vergelijkingssites als "gaslicht.com" hebben een prima overstapservice. Administratief verloopt dat de afgelopen jaren wat mijn ervaringen betreft vlekkeloos.
-
hänschen klein
Terzijde en Off-topic,staraad schreef:En laat je dus een flink stuk besparing/voordeel liggen....rvjapio schreef:...en daarom stap ik dus nooit over.
Tot nu toe is het beleid van de energieleveranciers zo, dat trouwe vaste klanten niet bepaald op voordeel getrakteerd worden. Jaarlijks overstappen loont!
Maar maak geen gebruik van colporteurs aan de deur, die zijn echt alleen op eigen gewin uit!
Vergelijkingssites als "gaslicht.com" hebben een prima overstapservice. Administratief verloopt dat de afgelopen jaren wat mijn ervaringen betreft vlekkeloos.
juist NUON heeft een kortingsbonus voor particuliere klanten die blijven zitten ... ! Ik weetechter niet of dat ook voor zakelijke contracten (TS) ook geldt.