LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
-
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 11 feb 2015 15:22
EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Afgelopen zaterdag e-mailde easyJet mij nog dag van tevoren dat zij mijn vlucht van GVA naar AMS annuleerden. In allerijl heb ik die nacht een alternatieve reis moeten plannen en betalen om toch thuis te komen. Uiteindelijk met bus-trein-TGV-vliegtuig een dag onderweg. Lekker, met drie kleine kinderen
Nu doet easyJet een beroep op slechte weersomstandigheden. Maar vanuit Genève vloog KLM wel gewoon naar Schiphol. Ik wil het er niet bij laten zitten en wil zelf achter easyJet aan (dus zonder claimbedrijf). Wie heeft hier nog meer last van gehad?
Nu doet easyJet een beroep op slechte weersomstandigheden. Maar vanuit Genève vloog KLM wel gewoon naar Schiphol. Ik wil het er niet bij laten zitten en wil zelf achter easyJet aan (dus zonder claimbedrijf). Wie heeft hier nog meer last van gehad?
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Er zijn een hele grote groep mensen, 600 of zoiets , die met TUI hebben gevlogen en ook niets vergoed hebben gekregen vanwege het beroep van overmacht. Misschien is het handig om te kijken hoe zij dit aanpakken en oplossen.
De problemen liggen wel verschillend, bij u slechte weersomstandigheden en bij hen brandstoflekkage aan de vleugel, overmacht rekbaar of niet!
Maar er zitten specialisten op dit gebied op het forum die het u misschien beter kunnen uitleggen dan ik, lastige zaak.
De problemen liggen wel verschillend, bij u slechte weersomstandigheden en bij hen brandstoflekkage aan de vleugel, overmacht rekbaar of niet!
Maar er zitten specialisten op dit gebied op het forum die het u misschien beter kunnen uitleggen dan ik, lastige zaak.
-
- Berichten: 3493
- Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
De slechte weersomstandigheden kunnen wel degelijk de oorzaak zijn. Het wil niet zeggen dat de hele luchthaven gesloten is, maar kan ook betekenen dat de capaciteit niet voldoende is (omdat er bijvoorbeeld maar 1 vliegtuig per 15 minuten kan vertrekken i.p.v. 1 per 5 minuten). Logischerwijs mag je dan verwachten dat duurdere luchtvaartmaatschappijen (die ook hogere landings- en starttarieven betalen) voorrang krijgen bij beperkte capaciteit.Shyngalicious schreef: Nu doet easyJet een beroep op slechte weersomstandigheden. Maar vanuit Genève vloog KLM wel gewoon naar Schiphol. Ik wil het er niet bij laten zitten en wil zelf achter easyJet aan (dus zonder claimbedrijf). Wie heeft hier nog meer last van gehad?
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Denkt u niet dat een goed KLM toestel met zeer ervaren piloten bij slechter weer kunnen vliegen dan de goedkope Easyjet met alleen stagiares achter de stuurknuppel?
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Wat een grote onzin. De toestellen van EasyJet zijn modern en de piloten zijn net zo geschikt, bekwaam en bevoegd als elke andere piloot anders mogen ze niet eens op Schiphol landen.geengast schreef:Denkt u niet dat een goed KLM toestel met zeer ervaren piloten bij slechter weer kunnen vliegen dan de goedkope Easyjet met alleen stagiares achter de stuurknuppel?
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Ook wij hebben anders moeten terugreizen dan gepland. Wij zouden met de EasyJet avondvlucht terugvliegen afgelopen zaterdag. In plaats daarvan vanuit Basel de trein genomen en vroeg in de ochtend moeten vertrekken. Wij kregen geen bericht van EasyJet maar zagen t bericht op de app. Tegen mij wordt ook gezegd dat ze vanwege veiligheid niet konden vliegen en dus geen compensatie.
Neem graag actie tegen EasyJet!
Ons heen reis was ook een ramp vanwege een fout van de balie medewerker. Ons taxi was te laat daardoor kwamen we net 3 min te laat aan om ons koffer in te checken. De dame bij de balie dacht dat de koffer tot 40 min voor gate close ingeleverd kon worden terwijl dit tot 40 min voor vertrek kan. Toen ze eindelijk door had dat wij gelijk hadden was het echt te laat en hadden we geen keus meer. Daardoor moesten we om boeken (extra 440,00 betalen) en 11 uur op de luchthaven wachten. Extra overnachting betalen op Genève omdat we kapot waren om verder te reizen naar de bergen. En ons huurauto moest ook omgeboekt worden omdat ze de auto niet wilde vasthouden voor ons tot de avond. Ook weer extra kosten en nog zien dat we het geld voor de eerste boeking bij Budget terug krijgen. Een groot drama!!
Neem graag actie tegen EasyJet!
Ons heen reis was ook een ramp vanwege een fout van de balie medewerker. Ons taxi was te laat daardoor kwamen we net 3 min te laat aan om ons koffer in te checken. De dame bij de balie dacht dat de koffer tot 40 min voor gate close ingeleverd kon worden terwijl dit tot 40 min voor vertrek kan. Toen ze eindelijk door had dat wij gelijk hadden was het echt te laat en hadden we geen keus meer. Daardoor moesten we om boeken (extra 440,00 betalen) en 11 uur op de luchthaven wachten. Extra overnachting betalen op Genève omdat we kapot waren om verder te reizen naar de bergen. En ons huurauto moest ook omgeboekt worden omdat ze de auto niet wilde vasthouden voor ons tot de avond. Ook weer extra kosten en nog zien dat we het geld voor de eerste boeking bij Budget terug krijgen. Een groot drama!!
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Maar wie was nu te laat?
niet de balie dame..
*Onze
niet de balie dame..
*Onze
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
De taxi was te laat dat is uw schuld zelf.NiMos schreef:Ook wij hebben anders moeten terugreizen dan gepland. Wij zouden met de EasyJet avondvlucht terugvliegen afgelopen zaterdag. In plaats daarvan vanuit Basel de trein genomen en vroeg in de ochtend moeten vertrekken. Wij kregen geen bericht van EasyJet maar zagen t bericht op de app. Tegen mij wordt ook gezegd dat ze vanwege veiligheid niet konden vliegen en dus geen compensatie.
Neem graag actie tegen EasyJet!
Ons heen reis was ook een ramp vanwege een fout van de balie medewerker. Ons taxi was te laat daardoor kwamen we net 3 min te laat aan om ons koffer in te checken. De dame bij de balie dacht dat de koffer tot 40 min voor gate close ingeleverd kon worden terwijl dit tot 40 min voor vertrek kan. Toen ze eindelijk door had dat wij gelijk hadden was het echt te laat en hadden we geen keus meer. Daardoor moesten we om boeken (extra 440,00 betalen) en 11 uur op de luchthaven wachten. Extra overnachting betalen op Genève omdat we kapot waren om verder te reizen naar de bergen. En ons huurauto moest ook omgeboekt worden omdat ze de auto niet wilde vasthouden voor ons tot de avond. Ook weer extra kosten en nog zien dat we het geld voor de eerste boeking bij Budget terug krijgen. Een groot drama!!
3 minuten te laat om koffer in te checken er word geadviseerd om 2 uur van te voren aanwezig te zijn niet 3 minuten van te voren.
De Baliedame heeft waarschijnlijk geprobeerd om u er nog tussen te krijgen maar tevergeefs.
Dat de huurauto niet vastgehouden kan worden heeft alles te maken met uw eigen boeking, als ik een auto huur in het buitenland kan ik hem zelfs een uur van te voren nog omzetten maar ja daar hangt een ander tarief aan.
Nogmaals u klaagt hier steen en been over extra kosten welke geheel aan u zelf te wijten zijn en gaat daar anderen de schuld van geven.
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Wie heeft deze mega ingewikkelde en kostbare reis bedacht, meerdere keren per dag kan je zonder reserveren vooraf (wel treinkaartje kopen ) met de trein van Geneve naar Basel en van Basel rechtsreeks (of met een overstap in Duitsland) naar Arnhem, Utrecht en Amstedam.Shyngalicious schreef:.....Uiteindelijk met bus-trein-TGV-vliegtuig een dag onderweg. Lekker, met drie kleine kinderen
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Vliegmaatschappijen kunnen zich makkelijk beroepen op overmacht, er hoeft maar een zuchtje wind te staan...weersomstandigheden. Uw taxi is te laat door file vanwege een ongeluk en u komt net 3 minuten tekort bij het inchecken, pech want passagiers kunnen zich niet beroepen op ovemacht.
Daarom zit ik altijd 4 uur van te voren op het vliegeveld om in te checken waarna ik nog eens 3 uur kan wachten op vertraging, het vliegtuig was vertraagd .
Maar goed, dit zal nooit beter worden alsmaar erger, met de HSL lekker onderuit dat lijkt me wel wat. Die vertrekt altijd op tijd op de minuut nauwkeurig en dat gaat ook met een bloedvaart ervandoor.
Daarom zit ik altijd 4 uur van te voren op het vliegeveld om in te checken waarna ik nog eens 3 uur kan wachten op vertraging, het vliegtuig was vertraagd .
Maar goed, dit zal nooit beter worden alsmaar erger, met de HSL lekker onderuit dat lijkt me wel wat. Die vertrekt altijd op tijd op de minuut nauwkeurig en dat gaat ook met een bloedvaart ervandoor.
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Hoezo, de piloten van EasyJet landen waarschijnlijk vaker dan hun collega's bij KLM vanwege de kortere vluchten.geengast schreef:Denkt u niet dat een goed KLM toestel met zeer ervaren piloten bij slechter weer kunnen vliegen dan de goedkope Easyjet met alleen stagiares achter de stuurknuppel?
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Volgens mij begrijp je bar weinig waarom iets overmacht is.atlas1302 schreef:Vliegmaatschappijen kunnen zich makkelijk beroepen op overmacht, er hoeft maar een zuchtje wind te staan...weersomstandigheden. Uw taxi is te laat door file vanwege een ongeluk en u komt net 3 minuten tekort bij het inchecken, pech want passagiers kunnen zich niet beroepen op ovemacht.
Daarom zit ik altijd 4 uur van te voren op het vliegeveld om in te checken waarna ik nog eens 3 uur kan wachten op vertraging, het vliegtuig was vertraagd .
Maar goed, dit zal nooit beter worden alsmaar erger, met de HSL lekker onderuit dat lijkt me wel wat. Die vertrekt altijd op tijd op de minuut nauwkeurig en dat gaat ook met een bloedvaart ervandoor.
Een vliegveld heeft meer verantwoordelijkheden dan alleen jij als reiziger er zijn er honderdduizend per dag die moeten allemaal veilig vervoerd kunnen worden.
Er word op een vliegveld met iets andere maten gemeten dan wij hier doen, als het onveilig is word er gewoonweg niet gevlogen.
Dat jij te laat komt met een Taxi is eigen keus dan had je eerder moeten vertrekken, klinkt hard maar zo is het wel.
Weer kan per minuut veranderen en ook de toestemming om dus op te stijgen.
Een vluchthaven heeft veiligheidsregels en protocollen en daar beslist een piloot ook niet over dat ligt buiten zijn macht.
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 08 dec 2015 15:04
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Volgens mij schrijft Nimos dat ze helemaal niet (3 minuten) te laat waren maar dat de baliemedewerker zich vergiste en alleen dacht dat ze 3 minuten te laat waren (40 minuten voor gate-sluiten ipv 40 minuten voor gepland vertrek).R. Proctor schreef: Dat jij te laat komt met een Taxi is eigen keus dan had je eerder moeten vertrekken, klinkt hard maar zo is het wel.
Het is natuurlijk nooit verstandig om zo op het laatste moment aan te komen zetten maar uiteindelijk ligt de fout dan toch echt bij Easyjet.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Fout ligt wel degelijk bij TSmichieldejong schreef:Volgens mij schrijft Nimos dat ze helemaal niet (3 minuten) te laat waren maar dat de baliemedewerker zich vergiste en alleen dacht dat ze 3 minuten te laat waren (40 minuten voor gate-sluiten ipv 40 minuten voor gepland vertrek).R. Proctor schreef: Dat jij te laat komt met een Taxi is eigen keus dan had je eerder moeten vertrekken, klinkt hard maar zo is het wel.
Het is natuurlijk nooit verstandig om zo op het laatste moment aan te komen zetten maar uiteindelijk ligt de fout dan toch echt bij Easyjet.
Hoe je het ook keert of draait ze was gewoonweg te laat
Inchecken op het vliegveld
•De incheckbaliessluiten stipt 40 minuten voor de geplande vertrektijd. van de vlucht 1
•We raden u aan om tenminste twee uur voor de geplande vertrektijd in te checken.
•Alle passagiers moeten een geldig identificatiebewijs met foto overleggen bij het inchecken voor alle vluchten. Ook binnenlandse vluchten.
•Ga na het inchecken direct na de veiligheidscontrole.
•Degate sluit 30 minuten voor de geplande vertrektijd1.
•Wij wachten niet op u!
Passagiers die zich niet 30 minuten voor de geplande vertrektijd bij de gate melden, worden niet voor vervoer geaccepteerd en verliezen hun plaats 1.
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 08 dec 2015 15:04
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Even voor de zekerheid dat ik je goed begrijp.R. Proctor schreef: Fout ligt wel degelijk bij TS
Hoe je het ook keert of draait ze was gewoonweg te laat
Ik maak uit het verhaal van Nimos (technisch gezien niet de TS) op dat ze iets meer dan 40 minuten voor vertrek aan de incheckbalie stond. Laten we zeggen dat het 45 minuten was.
Mijn vraag aan jou: vind jij het de schuld van de reiziger als die 45 minuten voor gepland vertrek aan de incheckbalie geweigerd wordt?
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Gelukkig zijn er dan mensen zoals jou die het allemaal wel begrijpen!Volgens mij begrijp je bar weinig waarom iets overmacht is.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Maakt niet uit TS was al veel te laat geeft ze zelf aan 3 minuten te laat.michieldejong schreef:Even voor de zekerheid dat ik je goed begrijp.R. Proctor schreef: Fout ligt wel degelijk bij TS
Hoe je het ook keert of draait ze was gewoonweg te laat
Ik maak uit het verhaal van Nimos (technisch gezien niet de TS) op dat ze iets meer dan 40 minuten voor vertrek aan de incheckbalie stond. Laten we zeggen dat het 45 minuten was.
Mijn vraag aan jou: vind jij het de schuld van de reiziger als die 45 minuten voor gepland vertrek aan de incheckbalie geweigerd wordt?
De incheckbalie sluit stipt op 40 min voor vertrek, dus TS is gewoon veel te laat van huis vertrokken.
Er word aangeraden 2 uur van te voren in te checken TS doet het op een paar minuten de kans dat er dan wat fout gaat is gewoon veel te groot.
Dat kun je niet bij de maatschappij neergooien maar enkel bij de TS.
Natuurlijk is het makkelijker een ander de schuld te geven maar die 2 uur zeggen ze niet voor niks.
Stel even de bagage was te zwaar geweest dan ook was de balie dichtgegaan en was TS gewoonweg veel te laat.
Je wilt budget betalen dan krijg je ook budget ondersteuning.
Maar uit veel vliegervaring kan ik je vertellen dat je bij KLM dan ook pech had gehad in dit geval
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 08 dec 2015 15:04
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Als je goed leest niet dus. TS gaf aan dat de balie 40 minuten voor het sluiten van gate sloot en niet 40 minuten voor vertrek:R. Proctor schreef: Maakt niet uit TS was al veel te laat geeft ze zelf aan 3 minuten te laat.
De incheckbalie sluit stipt op 40 min voor vertrek, dus TS is gewoon veel te laat van huis vertrokken.
Nimos schrijft ook dat ze 3 minuten te laat was maar uit de context maak ik op dat er bedoelt wordt dat ze volgens de persoon bij de incheckbalie 3 minuten te laat waren en dat die persoon zich dus vergiste.NiMos schreef:De dame bij de balie dacht dat de koffer tot 40 min voor gate close ingeleverd kon worden terwijl dit tot 40 min voor vertrek kan.
Ik ben het helemaal met je eens dat het onverstandig is om het op een paar minuten aan te laten komen maar uiteindelijk ligt de fout dan gewoon bij Easyjet.
-
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Nee fout blijft bij TS liggen ze is gewoonweg veel te laat.
Als je nu dit verhaal had gehad 1 uur van te voren dan had je gelijk maar niet op minuten das Russische Roulette spelen
En het is geen context TS schrijft duidelijk we waren 3 minuten te laat en op welke manier dat dan is inchecken was al veel te laat.
Als iedereen in het vliegtuig zit al dan gaan ze echt niet lopen wachten op iemand die het op de laatste minuut laat aankomen.
Welke Airline je ook neemt je kan de Airline niet verantwoordelijk houden omdat je zelf gewoonweg veel te laat bent of dat nu 1 minuut is of een half uur maakt weinig verschil bij vluchten te laat is te laat.
Als je nu dit verhaal had gehad 1 uur van te voren dan had je gelijk maar niet op minuten das Russische Roulette spelen
En het is geen context TS schrijft duidelijk we waren 3 minuten te laat en op welke manier dat dan is inchecken was al veel te laat.
Als iedereen in het vliegtuig zit al dan gaan ze echt niet lopen wachten op iemand die het op de laatste minuut laat aankomen.
Welke Airline je ook neemt je kan de Airline niet verantwoordelijk houden omdat je zelf gewoonweg veel te laat bent of dat nu 1 minuut is of een half uur maakt weinig verschil bij vluchten te laat is te laat.
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 08 dec 2015 15:04
Re: EasyJet vlucht geannuleerd (Genève - Amsterdam) 3 maart 2018
Oh sorry, ik had de nieuwe nederlandse wet gemist: we hoeven ons niet meer aan contractuele afspraken te houden, als we er maar een beetje in de buurt zijn is het blijkbaar goed genoeg.